Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?

Siterer fantomena:
Mission Impossible: Ghost Protocol

Verste i serien, også den kjedeligste.

5/10

Jeg sovnet når jeg så den. Første gang jeg har sovnet i en Kino.

Lagt til 2013-03-19 15:50:
Oz the Great and Powerful
Blir så mye datagrafikk at alt føles helt feil og unaturlig. Mila Kunis har ingen ting i denne filmen å gjøre!!

4/10

Sherlock, S1
Episodene føles litt strukket kanskje? Blir litt små kjedelig? Uansett! Jævlig kul serie!
Bilboooo
9/10
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Siterer masterno:
Forresten noen som har noen bra serier jeg kan se? bare nevner de jeg har sett så dere ikke nevner dem.

Øverst på listen din burde definitivt The Sopranos stå. Deadwood står også høyt. Bortsett fra de henger jeg meg på TKs Twin Peaks, Six Feet Under, Oz og Generation Kill. Men seriøst: The Sopranos.

Siterer Predator:
Gossip Girl, Glee, The O.C.

Jeg tror ikke han er en 14-årig jente.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian Johansen:
Jeg tror ikke han er en 14-årig jente.

Jeg tror ikke det jeg heller.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer masterno:
Forresten noen som har noen bra serier jeg kan se? bare nevner de jeg har sett så dere ikke nevner dem.

Vil fremfor alt anbefale AMC's Mad Men (som ikke har blitt nevnt her). Andre serier som er verdt å sjekke ut er Curb Your Enthusiasm, Flight of the Conchords, In Treatment, Shameless, Suits ... og kanskje Weeds, selv om det har tapt seg veldig.
  • 0
Siterer Predator:
Jeg tror ikke det jeg heller.

Sikker?
  • 0
Sikker?

Er så lei av folk som er for "maskuline" til å se serier som de jeg nevnte.
  • 0
Siterer Predator:
Er så lei av folk som er for "maskuline" til å se serier som de jeg nevnte.

De serienes målgrupper er ikke menn, så det er ikke så rart at de fleste menn er "for maskuline" til å like dem. Akkurat som at flere menn ser på The Walking Dead enn damer. Hvis vi ser bort ifra hele mann/dame-greia, passer jo fremdeles ikke forslagene dine særlig godt i forhold til seriene han listet opp. Han skrev tydelig at han var ute etter serier som lignet de han hadde sett.

Forresten, det er kun plass til én Patrick Bateman om gangen. Jeg var først, din snik.
  • 0
De serienes målgrupper er ikke menn, så det er ikke så rart at de fleste menn er "for maskuline" til å like dem. Akkurat som at flere menn ser på The Walking Dead enn damer. Hvis vi ser bort ifra hele mann/dame-greia, passer jo fremdeles ikke forslagene dine særlig godt i forhold til seriene han listet opp. Han skrev tydelig at han var ute etter serier som lignet de han hadde sett.

Pøh! Eneste grunnen til at du sa at han ikke er en 14-år gammel jente er fordi du tror seriene, utifra premissene, er utelukkende for unge jenter, noe som er bullsheeeit. Jeg synes de er bedre enn mange andre "voksne" serier (unntatt Sopranos. Sopranos slår alt). Og sorry for at jeg prøver å få dere til å innse at serier som folk som deg avslår uten å ha sett dem, faktisk kan være jævla bra.

Forresten, det er kun plass til èn Patrick Bateman om gangen. Jeg var først, din snik.

Det kan umulig være plass til kun én.
  • 0
Siterer Predator:
Og sorry for at jeg prøver å få dere til å innse at serier som folk som deg avslår uten å ha sett dem, faktisk kan være jævla bra.

Jeg har sett nesten alt av The O.C, og mye av Gossip Girl. Seriene er ikke helt forferdelige, men de er fylt med klisjeer, fjortisdrama og unødvendige konflikter. De eneste grunnene til at jeg så på det da, var fordi det gikk på TV rundt den tiden jeg pleide å se på TV, og på grunn av alle de pene skuespillerne.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
klisjeer, fjortisdrama og unødvendige konflikter.

Derfor jeg elsker slike serier. Er bedre underholdning enn de fleste andre programmer, og hvis karakterene er kule så kan det faktisk være veldig spennende, som definitvt er tilfellet med O.C. og Gossip Girl (Dan Humphrey<33).

Intriger, drama, kjærlighet, heite damer, hva annet kan være bedre enn det?
  • 0
Siterer Predator:
Pøh! Eneste grunnen til at du sa at han ikke er en 14-år gammel jente er fordi du tror seriene, utifra premissene, er utelukkende for unge jenter, noe som er bullsheeeit. Jeg synes de er bedre enn mange andre "voksne" serier (unntatt Sopranos. Sopranos slår alt). Og sorry for at jeg prøver å få dere til å innse at serier som folk som deg avslår uten å ha sett dem, faktisk kan være jævla bra.

Målgruppen er unge jenter. Det betyr ikke nødvendigvis at ingen andre også kan se på dem, men det er ingen tvil om at hovedsakelig unge jenter liker dem. Kanskje du burde prøve å innrømme at du liker litt feminine serier, i stedet for å beskylde alle andre for å prøve og være så maskuline? Ingen sier forresten at de ikke er bra. De er bare ikke noe for de fleste her. Akkurat som at Sesame Street er en bra serie, men ikke noe voksne mennesker foretrekker foran mer "passende" serier. Og hvorfor påstår du at jeg ikke har sett noe av dem? Jeg har faktisk det. En god del, til og med.

Siterer Predator:
Det kan umulig være plass til kun én.

Det er alltid bare plass til én.
  • 0
TING JEG HAR SETT:

Black Mirror (sesong 2)

fnådåhahahahahah AWESOME miniserie av Charlie Brooker (du vet ikke hvem han er. Dersom du vet det; ingen bryr seg) hvor hver episode er helt uavhengig av de andre, på samme måte som twilight zone, uten samme karakterer eller skuespillere eller noe som helst. Hver episode (på cirka 40 min) er kun koblet til de andre på et tematisk nivå, og temaet kan beskrives som "teknologiske mareritt"; hver episode er et grøsserscenario i sammenheng med teknologi hvor det har utviklet seg til noe dystopisk og nærmest grusomt. AND I LOVE IT.

Hadde allerede sett sesong 1 (episode 1 av serien er kanskje noe av det morsomste jeg har sett i hele livet mitt), og spørsmålet var vel ikke om sesongen skulle være bra, så mye som om det var noen episoder på nivå med episodene i sesong 1, og jeg vil si ja. Hvor mye man liker hver episode er selvfølgelig veldig subjektivt, men liker du sesong 1 liker du sannsynligvis sesong 2 og. Og har du ikke sett sesong 1: se den. Hver episode er ikke nødvendigvis perfekt, men helheten er så bra satire og svart humor som TV har å tilby.

We Need To Talk About Kevin

FYFAEN I HELVETE JEG VIL FAEN DREPE DEG
aaaah herlig film! Anbefales

The Three Burials of Melquiades Estrada

Den var god.

Big Nothing

Den var god. Og morsom. Undervurdert, svart komedie.

Star Wars Clone Wars (elns. Den animerte filmen)

meh

Bully

Som forventet: Søte kids snakker om livet sitt og familien sin og så får vi se de bli grisebankt på skolebussen hver dag. The end.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Startet oppvarming til tredje sesong av Game of Thrones, så jeg startet marathon av de to første sesongene. Bare sett den første så langt, men bestilte sesong to fra CDON i går.

Game of Thrones

Følte jeg fikk med meg mye mer nå når jeg så den for andre gang, men det er vel ganske normalt. Uansett, likte den egentlig bedre nå enn første gang, og er veldig giret på den nye sesongen som bare er to uker unna.

Håper det blir mye Tyrion Lanister denne sesongen.
I have a special place in my heart for cripples bastards and broken things.

9/10
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Kanskje du burde prøve å innrømme at du liker litt feminine serier,

Innrømmer det hvis du innrømmer at du hadde tatt en serie som så mer voksen ut, framfor en episode av Gossip Girl.

Jeg har faktisk det. En god del, til og med.

Jasså, ja? Kanskje du kan gi meg en kort karakterbeskrivelse av Dan Humphrey, som IKKE er copy/pasta fra Wikipedia? I call your bluff, mister.

Det er alltid bare plass til én.

Damn you, Silent Assassin

Bytter ikke, moderator-statusen din skremmer ikke meg.
  • 0
Siterer Predator:
Innrømmer det hvis du innrømmer at du hadde tatt en serie som så mer voksen ut, framfor en episode av Gossip Girl.

Selvsagt innrømmer jeg det. Det jeg har sett av Gossip Girl imponerte ikke akkurat nevneverdig (bortsett fra de to hoveddamenes utseende, da), så jeg vil mye heller se en serie som ser ut som den passer meg bedre.

Siterer Predator:
Jasså, ja? Kanskje du kan gi meg en kort karakterbeskrivelse av Dan Humphrey, som IKKE er copy/pasta fra Wikipedia? I call your bluff, mister.

Jeg husker jo ikke navnene til alle folka. Er lenge siden jeg så noe av det. Flere år, tror jeg. Er Dan Humphrey han good-guy sønnen til legen elns? Han som liksom ikke passet inn og hadde nylig flyttet dit. Eneste mannlige karakterene jeg husker er han, og han som alltid så sint og blærete ut. Dan Humphrey kan være hvilken som helst av de to.

Siterer Predator:
Damn you, Silent Assassin

Cheap shot, man.

Siterer Predator:
Bytter ikke, moderator-statusen din skremmer ikke meg.

Jeg kan bare fjerne bildet ditt hvis jeg vil, men jeg er naturligvis altfor snill.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Grunnen til at JEG ikke ser The OC er ikke fordi jeg er seksuelt insecure og ikke liker å se masse vakre mennesker gjøre flotte ting, det er fordi premisset ikke er interssant eller solid nok til å opprettholde interessen min over flere timer. Det samme gjelder 99% av alle serier: De føles tidvis mer ut som tidsfordriv enn genuin, artistisk uttrykking (forsåvidt sant med det meste, men still). Skal jeg sette av mangfoldige timer av livet mitt for en serie skal den iallefall være fokusert nok til at jeg føler jeg får et helhetlig budskap rettet mot meg.

Dette unntaket gjelder selvsagt komedier, hvor det er mer et spørsmål om smak og hva slags form for humor som appellerer til meg (eneste komedieserien jeg vil sette i klasse med de "artistiske" seriene er Louie). Anngående de mer seriøse dramaseriene så er det kanskje ikke mer en omkring 10 serier jeg kommer på som jeg virkelig liker. Kan fint se en "middelmådig" eller "helt ok" film, fordi, vel, det bare en time eller to. Med TV-serier stiller jeg høyere krav.

Så noen episoder av The OC. Det var ikke dårlig, men jeg syntes bare ikke det var interessant. At all.
  • 0
Crazy, Stupid, Love

Meh. Svært middelmådig.

</b>5/10</b>
  • 0
Requiem for a Dream

For et mesterverk.

10/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
How I Met Your Mother

9/10 - Utrolig god serie!

Wild Hogs

10/10 - Denne filmen er bare genial og utrolig morsom! Kan ikkje gå glipp av den
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Wild Hogs, 10/10 - Denne filmen er bare genial og utrolig morsom! Kan ikkje gå glipp av den

Trodde aldri i hele mitt liv at jeg skulle se at Wild Hogs fikk toppscore noen plass. Uh-well.

Mer eller mindre mann
Forstod egentlig aldri greia. Helt håpløs på de aller fleste områder.
  • 0
Wild Hogs er no veldig morsom film
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
9/10 - Utrolig god serie!

Wild Hogs

10/10 - Denne filmen er bare genial og utrolig morsom! Kan ikkje gå glipp av den

Vær så snill å si at du troller nå....please
  • 0
Fantomena: Meiner du "How I Met Your Mother" eller "Wild Hogs"?
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Fantomena: Meiner du "How I Met Your Mother" eller "Wild Hogs"?

Egentlig begge, men mest Wild Hogs.
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Wild Hogs

Da har jeg lest det også.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!