Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Sei meg ein ting ElGamer:

- Kor mange filmer har du sett?

Eg kan godt nevne noen filmer som er gode vist du vil.

- Transformers: Revenge Of The Fallen
- James Cameron`s: Avatar
- The Avengers
- Ringenes Herre: Atter En Konge
- Pirates Of The Caribbean: Dead Man`s Chest
- Pirates Of The Caribbean: On Stranger Tides
- Real Steel
- The Dark Knight Rises
- Iron Man 2
- James Bond: Skyfall
- The Dark Knight
- Transformers: Dark Of The Moon
- Saving Private Ryan
- Taken 2
- The Hobbit: An Unexpected Journey
- The Hurt Locker
- Angels & Demons
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
End Of This Conversation.


Tror ikke det nei.
Burde egentlig ikke gjøre dette, for jeg er 90% sikker på at det meste du skriver er trollerier.
Men jeg har ikke noe bedre å gjøre.

Siterer xXAkresSXx94:
Eg har god filmsmak, og eg veit nøyaktig kva film som er bra og dårlig.


For deg

En person kan ikke si hva som er dårlig eller bra for andre.
Fint at du liker en film, men du sier det på en måte som om din mening er den eneste av betydning for alle.

Also, hvor mange filmer en har sett kommer aldri til å spille noen rolle.
Jeg kan nesten garantere at jeg er den som har sett mest film her, blandt de rundt min alder eller yngre.
Fordi jeg i mange år ikke gjorde stort annet enn å se film etter film.

Men jeg kan ikke bruke det til noe.
Ja, jeg har sett tusenvis av filmer, innen alle sjangre, så jeg vet hva jeg syns er bra og dårlig.
Men min mening er ikke av stor betydning for andre av den grunn.
Har andre dårlig filmsmak fordi de ikke liker f.eks Vertigo, som er min favoritt?

Nei.

Og som noen sa tidligere, hvis du har en annen mening enn flertallet, så må du regne med å få spørsmål om hvorfor.
Og når du da svarer på en fjollete måte, så kan du ikke forvente annet enn fjollete respons tilbake.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Citerer xXAkresSXx94:End Of This Conversation.

Tror ikke det nei.
Burde egentlig ikke gjøre dette, for jeg er 90% sikker på at det meste du skriver er trollerier.
Men jeg har ikke noe bedre å gjøre.

Citerer xXAkresSXx94:Eg har god filmsmak, og eg veit nøyaktig kva film som er bra og dårlig.

For deg

En person kan ikke si hva som er dårlig eller bra for andre.
Fint at du liker en film, men du sier det på en måte som om din mening er den eneste av betydning for alle.

Also, hvor mange filmer en har sett kommer aldri til å spille noen rolle.
Jeg kan nesten garantere at jeg er den som har sett mest film her, blandt de rundt min alder eller yngre.
Fordi jeg i mange år ikke gjorde stort annet enn å se film etter film.

Men jeg kan ikke bruke det til noe.
Ja, jeg har sett tusenvis av filmer innen alle sjangre, så jeg vet hva jeg syns er bra og dårlig.
Men min mening er ikke av stor betydning for andre av den grunn.
Har andre dårlig filmsmak fordi de ikke liker f.eks Vertigo, som er min favoritt?

Nei.

Og som noen sa tidligere, hvis du har en annen mening enn flertallet, så må du regne med å få spørsmål om hvorfor.
Og når du da svarer på en fjollete måte, så kan du ikke forvente annet enn fjollete respons tilbake.


Eg snakker om film som eg selv syns er gode eller dårlige. Eg seier ikkje det for andre. Du har tvert imot lest noen av kommentarene mine ovenfor
  • 0
*slettet grunnet Tommy er en ninja som postet mitt argument først*
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Dere får snakke i vei, mens eg går utav denne diskusjonen og finner på noe meir fornuftig.

Lagt til 2013-03-26 13:20:
Siterer Elektro Banana:
Citerer xXAkresSXx94 ei meg ein ting ElGamer:

- Kor mange filmer har du sett?

Eg kan godt nevne noen filmer som er gode vist du vil.

- Transformers: Revenge Of The Fallen
- James Cameron`s: Avatar
- The Avengers
- Ringenes Herre: Atter En Konge
- Pirates Of The Caribbean: Dead Man`s Chest
- Pirates Of The Caribbean: On Stranger Tides
- Real Steel
- The Dark Knight Rises
- Iron Man 2
- James Bond: Skyfall
- The Dark Knight
- Transformers: Dark Of The Moon
- Saving Private Ryan
- Taken 2
- The Hobbit: An Unexpected Journey
- The Hurt Locker
- Angels & Demons

Dude, du postet selv at denne diskusjonen er over også fortsetter du selv?


Det er pga ElGamer ville ha eit svar...
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Sei meg ein ting ElGamer:

- Kor mange filmer har du sett?


Holder ikke tellinga på alle jeg har sett. Men av den lista så er det bare 3 av filmene jeg ikke har sett. Noen av de er strålende filmer, andre der er gode filmer og 3-4 stykker der er helt ok filmer.

Siterer xXAkresSXx94:
snakker om film som eg selv syns er gode eller dårlige.


Så hvorfor begynner du da å si at andre har dårlig filmsmak? Akkurat det blir bare dobbelt moralsk.
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Eg snakker om film som eg selv syns er gode eller dårlige.


Og det er greit, men det er måten du sier det på.
Som om vi ikke får lov til å mene noe annet.
Hvis vi ikke liker noe, så har vi dårlig filmsmak
  • 0
Ja akkurat... Snakk i vei dere, mens eg finner på noe meir fornuftig å gjere.

Lagt til 2013-03-26 13:24:
Siterer ElGamer:
Citerer xXAkresSXx94 ei meg ein ting ElGamer:

- Kor mange filmer har du sett?

Holder ikke tellinga på alle jeg har sett. Men av den lista så er det bare 3 av filmene jeg ikke har sett. Noen av de er strålende filmer, andre der er gode filmer og 3-4 stykker der er helt ok filmer.

Citerer xXAkresSXx94:snakker om film som eg selv syns er gode eller dårlige.

Så hvorfor begynner du da å si at andre har dårlig filmsmak? Akkurat det blir bare dobbelt moralsk.


Eg snakker om filmer som eg syns er gode eller dårlige, eg snakker ikkje for dere
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Og det er greit, men det er måten du sier det på.
Som om vi ikke får lov til å mene noe annet.
Hvis vi ikke liker noe, så har vi dårlig filmsmak


Og igjen Tommy, så kommer du med et meget godt argument.

Siterer xXAkresSXx94:
Ja akkurat... Snakk i vei dere, mens eg finner på noe meir fornuftig å gjere.


Og da var visst denne diskusjonen over for nå.
  • 0
Eg går å finner på noe meir fornuftig, Ha det bra!
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
- Transformers: Revenge Of The Fallen
- James Cameron`s: Avatar
- The Avengers
- Ringenes Herre: Atter En Konge
- Pirates Of The Caribbean: Dead Man`s Chest
- Pirates Of The Caribbean: On Stranger Tides
- Real Steel
- The Dark Knight Rises
- Iron Man 2
- James Bond: Skyfall
- The Dark Knight
- Transformers: Dark Of The Moon
- Saving Private Ryan
- Taken 2
- The Hobbit: An Unexpected Journey
- The Hurt Locker
- Angels & Demons


Hvor mange filmer har du sett som kom ut før 2000, egentlig??
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg føler jeg burde holde meg utenfor denne samtalen, men temaet interesserer meg, så jeg kaster meg uti det.

Siterer xXAkresSXx94:
Eg har nok sett meir filmer enn deg ElGamer så eg veit ikkje kvifor du skreiv akkurat det der.

En påstand helt uten grunnlag. Antall filmer sett har også særdeles liten verdi når det kommer til å vurdere kvalitet og ikke. Dette er høyst subjektivt. Likevel så vil jeg påstå at man kan se filmer objektivt og finne kvalitet. Mer om dette en annen gang.

Siterer xXAkresSXx94:
Eg kan godt nevne noen filmer som er gode vist du vil.

Aiaiai. Farlig tema.

Siterer xXAkresSXx94:
- Transformers: Revenge Of The Fallen

Helt OK film. Verken mer eller mindre.

Siterer xXAkresSXx94:
- Ringenes Herre: Atter En Konge

Spot on, mate!

Siterer xXAkresSXx94:
- The Dark Knight Rises
- Iron Man 2
- James Bond: Skyfall
- The Dark Knight

Alle sammen gode filmer, det er jeg enig i.

Siterer xXAkresSXx94:
- Transformers: Dark Of The Moon

Hell no! Prøvde å se den igjen en dag her. Måtte slå av. LaBeouf irriterte meg grenseløst. Han kan bedre. Problemet er hvordan karakteren hans er skrevet.

Siterer xXAkresSXx94:
- Taken 2

Ikke få meg til å tenke på dette makverket igjen!

Siterer xXAkresSXx94:
- The Hobbit: An Unexpected Journey

En av de bedre filmene jeg så i fjor, uten tvil.

Så, tilbake til argumentet over antall sette filmer. I følge Icheckmovies.com så har jeg per dags dato sett 1022 filmer. Det egentlige antallet er nok betydelig høyere, da jeg begynte å holde oversikt for litt over et år siden. For alle og en enhver som gidder å sjekke over den listen så legger de sikkert merke til at det er utrolig mye variert der. Er jeg da bedre egnet til å si hva som er bra eller ikke?

Overhode ikke. Jeg studerer også filmvitenskap ved NTNU. Gjør det meg bedre i stand til å si hva som er bra eller ikke? Objektivt, kanskje, subjektivt, ikke så mye. Poenget er at jeg bruker studietiden min på å se og skrive om film, i tillegg til å lese masse filmteori. Likevel så vil jeg på ingen måte heve meg over noen form for filmsmak. Grunnen til det er enkel. På tross av at jeg studerer film, og dermed setter pris på de "mer intellektuelle" filmene, så vil jeg alltid, om jeg har valget, se en hjernedød actionfilm. Rett og slett fordi de underholder meg mer.

Dette er faktisk noe jeg har lyst til å ta opp i bachelorgraden min, om jeg kommer så langt. Det får vi se i løpet av neste år.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Anchorman

Lagt til 2013-03-26 15:06:
Anchorman
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Dere er n00bs alle sammen. Vedder på at dere ikke har sett noe fra Tarkovskiy, Pasolini, Malle, Bergman, Tzara, Bódy, Kirsanoff, Courant, Fassbinder eller Brakhage.

Dere burde danne dere noen premisser for hva som utgjør helhetsinntrykket og kvaliteten til en film. Eksempelvis:
- Oppslukende, presentasjon, førsteinntrykk
- Estetisk appell, atmosfære
- Skuespill, manusforfatterkskap
- Lydbilde, lydspor
- Kreativitet, originalitet, eksperimentering
- Dramaturgi, narrasjon
- Flyt, klipping, kinematografi
- Sammenlignet med kanon
- Personlig subjektivitet

På en tierskala, ville jeg da gitt Transformers:
- Oppslukende, presentasjon, førsteinntrykk: 7
- Estetisk appell, atmosfære: 8
- Skuespill, manusforfatterkskap: 4
- Lydbilde, lydspor: 6
- Kreativitet, originalitet, eksperimentering: 3
- Dramaturgi, narrasjon: 4
- Flyt, klipping, kinematografi: 4
- Sammenlignet med kanon: 5
- Personlig subjektivitet: 5
Og da med en helhet på: 5,1/10

Eller dere kan lage premisser for underholdningsfilmen:
- Antall eksplosjoner, skyting
- One linere
- Michael Bay-approved
- Klisjéer
- Aristotelisk oppbygning
- Intensitet
- Antall drap, mord
- Mengde blod, gørr, lemlesting
- Hjernedødt/trenger ikke tenke
- Lens flare og billige effekter
Som ville gjort at Transformers hadde rangert mye høyere.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
Siterer The Heretic:
Vedder på at dere ikke har sett noe fra Tarkovskiy, Pasolini, Malle, Bergman, Tzara, Bódy, Kirsanoff, Courant, Fassbinder eller Brakhage.


Har jeg mest sannsynlig ikke. Så kanskje du kan gi meg et par hint om noen filmer fra dem jeg burde se?
  • 0
Siterer The Heretic:
Vedder på at dere ikke har sett noe fra Tarkovskiy, Pasolini, Malle, Bergman, Tzara, Bódy, Kirsanoff, Courant, Fassbinder eller Brakhage.


Har nok sett noen når jeg gikk igjennom 1001 filmer du må se før du dør, men jeg setter meg aldri inn i hvem som lager hva, så jeg kan ikke si hva jeg i så fall har sett.

Gidder ikke se på alle sider av en film lenger.
Går stort sett bare på underholdningsverdien nå.
  • 0
The Heretic:

Du skal jaggu komme med fleire gode grunner til at du gir Transformers filmer 5,1/10!! Dei grunnene ovenfor hjelper ikkje, heller ikkje dei nedenfor.

Og eg trenger ikkje vite meir over kva som er bra eller dårlig Kronoz.
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Du skal jaggu komme med gode grunner til at du gir Transformers filmer 5,1/10!!


http://www.imdb.com/title/tt1055369/?ref_=sr_5

200.000 filmentusiaster er relativt enige. Dessuten begrunnet han karakteren rimelig godt.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Okei, du har eit poeng der Ole-Christian.

Eg herved trekker meg utav diskusjonen.
  • 0
  • Los
  • Los
Det er en skikkelig stygg trend her på forumet i det siste, med at ingen skal få kunne holde en egen mening eller si noe uten at det skal hakkes på, slenges dritt og at man skal kalle folk for stygge ting.

Det er gått så langt at man snart må få ut en liste over filmer man kan like, spill man kan like og hvilket politisk ståsted vi skal ha! Kanskje vi burde få en uniform også, så vi ikke skikker oss ut..

Nei vel, så har ikke alle satt seg ned å brukt tiden på å se kunstfilmene for de spesielt interesserte. Noen gir filmen karakter etter antall eksplosjoner og/eller pupper man ser, mens andre graver seg ned i detaljene. Noen ser film for kunsten, noen ser film for underholdning. Men faen heller, det må gå an at man snakker med hverandre og dele meninger over internett, og akseptere at ikke alle legger det samme i en film som det du gjør!

Man må ja to sider for å diskutere, flott! Men man kan heller ikke avfeie andre på grunnlaget av at de ikke har sett visse filmer eller legger noe annet til grunne for sin karakter! Da må man bare tenke at den personen ser det slik, ok jeg er ikke enig men det er greit. Og heller gi uttrykk for sin uenighet på en skikkelig måte!

Det er gått så langt nå for tiden at det ikke lengre er vits å dele sin mening med folk her. Det er ikke vits å skrive noe. For noen kommer til å rive deg i stykker uansett. Damned if you do, damed if you don't. Og da er det bare å legge inn årene og la forumet seile sin egen sjø....
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Imdb er og dårlige til å gi karakterer.


Jeg ville nok stolt mer på flere hundre tusen som er over gjennomsnittlig interessert i film, enn på en random fyr på et gamingforum.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
RE: Okei, du har eit poeng der Ole-Christian.

Eg herved trekker meg utav diskusjonen.
  • 0
Siterer Los:
Det er en skikkelig stygg trend her på forumet...


Enig.

Endret av moderator fordi: Unødvendig stort sitat. /Ole-Christian
  • 0
Siterer Los:
Det er en skikkelig stygg trend her på forumet i det siste, med at ingen skal få kunne holde en egen mening eller si noe uten at det skal hakkes på, slenges dritt og at man skal kalle folk for stygge ting.


Snakk om å overdrive til det ekstreme. Kan du gi meg et par eksempler på folk som har slengt dritt til noen på grunn av uvanlige meninger, eller kalt dem stygge ting? Spesielt i dette tilfellet er det jo rimelig åpenbart at folk gjerne vil ha begrunnelser for hvorfor noen mener det de gjør om en spesifikk film. Man kan nesten ikke forvente annet når man poster på et diskusjonsforum. En slik begrunnelse fikk man ikke, og ble i stedet beskyldt for dårlig filmsmak. Jeg tror egentlig det er litt motsatt av hva du fremstiller det som her.

Siterer Los:
Det er gått så langt at man snart må få ut en liste over filmer man kan like, spill man kan like og hvilket politisk ståsted vi skal ha! Kanskje vi burde få en uniform også, så vi ikke skikker oss ut..


Da hadde forumet blitt et særdeles kjedelig sted. Forskjellige meninger og synspunkt skaper diskusjon, og det vil vi ha. Dette er et eksempel på en diskusjon som følge av ulike meninger. Den grunnleggende tanken bak et forum.

Siterer Los:
Men faen heller, det må gå an at man snakker med hverandre og dele meninger over internett, og akseptere at ikke alle legger det samme i en film som det du gjør!


Det er vel stort sett nøyaktig dette som har skjedd her.

Siterer Los:
Da må man bare tenke at den personen ser det slik, ok jeg er ikke enig men det er greit.


Dette er etter min syn en litt irriterende tankegang, som i stor grad ødelegger ting som diskusjonsforum. Hvis alle bare godtar alt som kan krype og gå av meninger, siden det jo må være lov til å mene hva man måtte ønske, vil vi aldri komme noen vei. Diskusjon er bra, og diskusjon får man ikke med en slik tankegang. Greit nok, det må være en gyllen middelvei, slik at vi ikke ender opp med usaklig drittkasting. Det har vi heller aldri (eller svært sjeldent) hatt.

Siterer Los:
For noen kommer til å rive deg i stykker uansett. Damned if you do, damed if you don't. Og da er det bare å legge inn årene og la forumet seile sin egen sjø....


Hvis du ikke er villig til å stå for det du sier i en eventuell diskusjon, burde du kanskje ikke si det i utgangspunktet? Satt veldig på spissen, naturligvis.

Siterer xXAkresSXx94:
RE: Okei, du har eit poeng der Ole-Christian.

Eg herved trekker meg utav diskusjonen.


Du burde ikke rulle over så lett. Ikke vær redd for å si hvorfor du mener det du gjør.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
xXAkresSXx94 liker å komme med trollete argumenter.

Case closed.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!