Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


The Big Lebowski

Aner ikke hvor mange ganger jeg har sett denne nå, men den blir fortsatt bare bedre og bedre for hver gang. En av de tre beste komediene noensinne.

9.5/10
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
The Prestige: For ørtende gang, elsker Christian Bale og Christopher Nolan. Legger alltid merke til nye små detaljer hver gang jeg ser den, og slutten er like mindblowing som første gang jeg så den.

9/10
The D' is silent.
  • 0
Kon-Tiki

Utrolig god film, fascinerende og bra laget. Den er så og si nesten helt identisk til den originale boka til Thor Heyerdahl. Liker hvordan filmen er satt opp og spilt inn. Veldig mange scener som ser verdige og praktfulle ut. Selv har eg god kjennskap til Kon-Tiki ekspedisjonen og om alle de seks personene som var ombord på flåten: Knut, Torstein, Thor, Herman, Bengt og Erik. Totalt sett en veldig god film.

8.5/10
  • 0
The Omen (1976)

Endelig en skrekklassiker som jeg faktisk likte. Den var ikke noe særlig skummel og minte ærlig talt mer om en thriller, men synes jeg den var godt gjennomført. Spesielt den ekle gjennomgående atmosfæren akkompagnert av den meget passende musikken var veldig godt utført. 8/10
  • 0
The Deer Hunter

Rett og slett et mesterverk, scenen i fangenskap er noe av det mest kaptiverende jeg har sett på film.

10/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
The Deer Hunter


This is this.
  • 0
Siterer LesMiserable:
This is this.


One shot?
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
One shot?


Two is pussy.
  • 0
The Last Samurai

Tom Cruise er veldig god i denne filmen. Det samme er filmen.

9/10
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer LesMiserable:
Citerer Cherno ne shot?

Two is pussy.


Classic!

Terminator 2: Judgment Day 20. gang elns

Definitivt min favorittfilm gjennom tidene. Storyen er kompetent og fantastisk bygget ut fra forgjengeren, actionet er noe av det beste man kan finne, effektene er kanon, skuespillet er herlig og humoren er svært velkommen. En klassiker uten like, hail Cameron.

10/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
The Lord of the Rings: Return of the King

Har sett den nå ca. 30 ganger og eg er fortsatt ikke lei den. Det er favorittfilmen min, liker hvordan den er laget og siden det er 10 år siden den kom ut så bryr eg meg ikke mye om det. Den beste filmen fra trilogien og med mange gode skuespillere, eg har også lest boken fra filmen og den var noko lunde annerledes. Men men... som sagt veldig bra laget, mange fantastiske scener og et forrykende eventyr! Alt i alt en fantastisk film!

10/10

Det stod feil. Det skal være 10/10.
  • 0
The Artist

Helt utrolig at de klarte å lage en slik type film så perfekt, essensen av stumfilm er ufattelig sterk og skuespillet er på topp, briljant.

9/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Det er favorittfilmen min

9.5/10


Men du ga jo Wild Hogs 10/10, så da er jo ikke dette din favoritt.

Kick-Ass 2

Digget den. Ikke like bra som eneren, men fremdeles morsom og herlig voldelig. Likte greiene Hit-Girl går gjennom, Chloe Grace-Moretz er en veldig god skuespiller. 50 spenn på at hun vinner Oscar en gang i fremtiden. Synes The Motherfucker ble litt for overdreven, men går greit. Jim Carrey var kul. Turk også. Alt i alt en fornøyelig oppfølger, verdt å se. Jeff Wadlow er en svakere regissør enn Matthew Vaughn, da, trist at ikke han returnerte.

7/10

Skal forresten gifte meg med Chloe. Bare vent.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
The Lord of the Rings: Return of the King

Har sett den nå ca. 30 ganger og eg er fortsatt ikke lei den. Det er favorittfilmen min, liker hvordan den er laget og siden det er 10 år siden den kom ut så bryr eg meg ikke mye om det. Den beste filmen fra trilogien og med mange gode skuespillere, eg har også lest boken fra filmen og den var noko lunde annerledes. Men men... som sagt veldig bra laget, mange fantastiske scener og et forrykende eventyr! Alt i alt en fantastisk film!

9.5/10


I approve this!
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
The Seven Year Itch

I kid you not. Så den sammen med kjæresten, så jeg skjuler meg bak det. Den var ærlig talt ganske fornøyelig. Den hadde en viss sjarm, og flere rimelig morsomme øyeblikk. Skjørtescenen til Monroe var dog en smule skuffende. Død over the Hays Commision.

6.5/10
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
The Matrix
Alt jeg kan si er at jeg liker denne filmen. Alt fra klippingen til musikken til gode effekter osv.. Har nok sett litt dårlig sci-fi men etter denne må en bare gi det mer sjangs. Magefølelse gir: 5/6
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
The Matrix
Alt jeg kan si er at jeg liker denne filmen. Alt fra klippingen til musikken til gode effekter osv.. Har nok sett litt dårlig sci-fi men etter denne må en bare gi det mer sjangs. Magefølelse gir: 5/6


Du har myyyye bra sci-fi å se! Blade runner en favoritt.

Siterer Predator:
Men du ga jo Wild Hogs 10/10, så da er jo ikke dette din favoritt.


Hahah, at en 9,5 er favoritten hans er litt stusslig imo
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Phantoms ( 1998 )

Dette er gull, en horror-klassiker uten like! Storyen er fantastisk bygd opp fra start til slutt, introduserer karakterene på en naturlig og briljant måte og musikken, my lord, denne musikken er rå, ble aldri lei den pipende lyden som alltid lå i bakgrunnen i de "skumle" scenene. Alt dette cinematiske godteriet koker ned til en helt fantastisk skrevet slutt som får Seven til å skjemme seg. Ben Affleck er on fire her og, helt utrolig prestasjon av både han og Liev Schreiber som begge fortjente en oscar-nominasjon. Hvem trenger The Conjuring når du har denne på netflix?

10/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Sucker Punch

En ganske spesiell film. Vanskelig å sette ord på opplevelsen, men alt i alt så var det en ganske grei film.

6,5/10
  • 0
The Conjuring
Jeg hater skrekkfilmer, fordi jeg er så innmari lettskremt. Med andre ord var det ingen problemer for skaperne av denne filmen å skremme meg såpass at jeg trodde jeg skulle miste vettet...Haha...Hadde angst gjennom hele filmen ca. (sa sikkert tjue ganger "Nå klarer jeg ikke mer", til Cyanine) Sitter nå med vondt i magen fordi jeg har vært så anspent!
Uten å ville spoile noe, så vil jeg bare si at dumt filmen har noen "logiske brister", og så synes jeg det nesten ble for mye av det gode av og til.
Jeg kommer aldri til å se denne filmen igjen, for jeg takler ikke bli så skremt én gang til (som jeg sikkert hadde blitt..).
7/10 for opplevelsens skyld, jeg kan nesten ikke gi den mer fordi jeg av og til gjemte meg litt for mye i jakka mi og fikk dermed ikke med meg 100% av helheten ;)
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
  • Los
  • Los
Monsters Inc

Kjøpte den her på Blu-Ray. Har ikke sett den siden den sto under nyheter i leiefilm-hyllen. Det var et godt gjensyn! Gode karakterer, fin handling og ganske rørende underveis, faktisk. Jeg lo og koste meg veldig! Og av en eller annen grunn fant jeg Sullys ønske og kamp for å ta vare på den lille jenta veldig rørende. Fin fint!

8/10

Monster Universitetet

Desverre norsk, men det gjorde faktisk ikke så mye! Det var bra slik! Overraskende god prequel. Jeg var redd for at det skulle være en helt unødvendig ting, og det var det jo egentlig...men den var ikke dårlig unødvendig. Jeg lo veldig godt, og koste meg..men den var mer standarisert en forgjengeren, og den hadde ikke det samme rørende subplotet. Her var det mer rett frem komedie. Men en morsom rett frem komedie da! Til tider kjempe morsomt!

7/10
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Ice Age 4: Continental Drift

Fjerde filmen i serien er strålende! Liker hvordan det fortsettes fra den tredje filmen sin handling. En underholdende film for familien og deg selv. Fin handling, bra laget, mange kule scener og slutten er ganske god. Bra at denne filmen er også på norsk tale, men å se den på engelsk gjør ingenting. Kjøpte den på Blu-ray, så eg fikk en bedre filmopplevelse. Uansett en utrolig god film!

8/10
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Bra at denne filmen er også på norsk tale,


hahah barn ass!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
hahah barn ass!


Hva er så galt med det?
  • 0
InAPPropriate Comedy

Dette var faen meg ikke en komedie. Det kan vel egentlig ikke kalles for en film en gang. Og hvilken store pengesum var det som fikk Adrien Brody med på dette? Huff.

0/10

Batman & Robin

Ben Affleck kan umulig være mye verre en det George Clooney var. For en drittfilm. Det eneste som gjør den verdt å se, er Arnold Schwarzeneggers replikker.

3/10
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!