Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?

Kon-Tiki. STYR UNNA !! Det er et eneste langt gjesp for alle som har noenlunde kjennskap til historien fra før.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Tror noen liker mafiafilmer her. Av de du lister opp gir jeg selv 10/10 til The Godfather 1 og 2, The Sopranos og Once Upon a Time in the West. Resten er overbevisende niere. Er dog på tide å se One Flew Over the Cuckoo's Nest på nytt.

Hvilke filmer har du gitt toppscore?
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Du pirrer nysgjerrigheten min. Hvilke syv filmer?

Så feil, har gitt fem filmer øverste karakter. Sånn rent filmatisk er det egentlig lite som skiller en 9er og en 10er for meg. Kunne lett gitt flere 9ere en 10er, men det føles riktig å belønne de få filmene som ga meg en ekstra god filmopplevelse, med den selektive toppkarakteren. Filmene er som følger:

A Bittersweet Life
The Usual Suspects
The Lord of the Rings: The Return of the King
Star Wars V: The Empire Strikes Back
Die Hard

Btw, er det ikke mulig å dele imdb-lister lengre?
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Det seneste jeg har sett er vel Doctor who, utrolig bra action-komedie...

8/10
u mad bro?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
American History X - Jeg har sett den før på skolen i enten historie eller samfunsfag. Edward Norton leverer igjen som Derek Vineyard, har sett få filmer med ham men utrolig hvor god han er i denne filmen. Ellers har filmen flere minneverdige scener spesielt Spoiler:Da Derek drepte den negeren ved å tråkke inn hodet hans i fortauskanten. Den satte en virkelig støkk i meg. Dette seiler opp til å bli en favoritt. 10/10
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Hvilke filmer har du gitt toppscore?
Siterer Thorn:
Sånn rent filmatisk er det egentlig lite som skiller en 9er og en 10er for meg.

Jeg poster svaret i Filmchat, slik at vi ikke trekker denne tråden lenger off-topic.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Indiana Jones og Krystallhodeskallen.

8/10

Så den i går kveld for 5. gang. De andre filmene om Indy's eventyr er bedre, men denne er ikke dårlig.
  • 0
Ferdig med sesong 3 av Breaking Bad. Veldig bra serie. 9/10
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Punch-Drunk Love

Anderson viser igjen at han er en cinematisk mester. Kameraarbeidet er unikt og briljant, lyssettingen er nydelig, dialogene er klassisk Anderson og skuespillet er herlig. Adam Sandler imponerer stort ved å spille drama! Aldri sett han bedre. Seymour-Hoffman returnerer igjen i PTAs univers, synd han ikke er så altfor mye med. En enkel, underholdende og vakker kjærlighetshistorie. Rydd vei, fall på kne for Anderson. Har nå sett alle filmene hans, og ikke èn har falt under 9.

9/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Rush

Woah! Årets største overraskelse for min del! Dro på denne med min far som har en brennende interesse for Formel 1, og kan hele historien fra før, ble virkelig tilfredsstilt, samme ble jeg. Hemsworth viser endelig at han har et talent, denne filmen passet ekstremt godt for han. Brühl, som er en favoritt, leverer i ekstreme mengder. Utrolig hvordan begge to ligner også. Da de gikk tå-til-tå slo det gnister, ekstremt velgjort. Racing-scenene er og ufattelig spennende, kudos. Elsker filmer som handler om ting jeg ikke interesserer meg for, og holder meg interessert gjennom to timer, det er filmkunst.

9/10
  • 0
Så ' I kveld med Ylvis' idag. Helt ok.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Gravity (IMAX, 3D)

........wow.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Kom nettopp hjem fra The Conjuring. Knallbra.

Har i mellomtiden sett Vanishing Point som var ehhh ja.
Også sett Natural Born Killers og The Departed
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Så den norske kortfilmen Bawke på skolen idag. Virkelig sterk historie om en far og sønn på flukt. Merker jeg har blitt mer og mer sentimental når det gjelder filmer det siste året, elsker det.
  • 0
Gåten Ragnarok med familien idag.
Uff. Ingen kreativitet og stjal nesten alt fra andre filmer. 3/10
  • 0
Walking Dead - sesong 3

Å fy flate, så bra serie dette er. Jeg digger den rett og slett. Skuespillet er godt, og jeg liker godt at serien ikke skaper noen klare "helter og antihelter". Spoiler:Man liker naturligvis Rick mye bedre enn Governor, men det er alltid noe med alle. Spoiler:Rick viser seg fra mange dårlige sider, og Governor.. vel, han er veldig slem, og kan kanskje karaktiseres som en antihelt, men på en annen side har han jo en årsak, en veldig gæren og forvrengt årsak, men en årsak likevel. Han er ikke ond bare for å være ond. Dessuten liker jeg svært godt at sesongen Spoiler:ikke avsluttes med en cliff-hanger. Hovedgreiene ble liksom løst, og jeg sitter ikke nå og biter negler og venter på neste sesong - det synes jeg ikke noe om. Samtidig er det flere uløste tråder som jeg er spent på å se samles, og dessuten er jeg veldig spent på hvordan det går med gjengen. <spoiler>Greier de å bygge opp et samfunn à la Woodbury uten å la det bli korrumpert? Jeg gleder meg svært til neste sesong!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Only God forgives
Hadde virkelig håpet at den skulle være bra. Hørte mye dårlig og de hadde rett.
Filmens handling var svært tynn og merkelig. Scenene var til tider bare brutal for å virke edgy. Noe var bra, men ble ødelagt av trege og uforklarende scener. 5/10
Hvis du har sett filmen Spoiler: Bror til Gosling dreper jente. Far til jente dreper broren. Mor vil ha far død. Masse random drapsforsøk. Mer dreping. Mor dør. Well what the fuck?

Drive var uendelig mye bedre. OGF føltes ut som den akkurat hadde begynt da den sluttet.
  • 0
Siterer Elektro Banana:
Drive var uendelig mye bedre. OGF føltes ut som den akkurat hadde begynt da den sluttet.

Kan folk slutte å dra inn Drive når man anmelder OGF? Det er der filmen har falt.

Se denne forøvrig, ganske flink fyr som forklarer ting veldig greit, da skjønner du kanskje de "uforklarende scenene" ;) http://www.youtube.com/watch?v=nOPZURubLyU

Death Proof

Jeg ser hva du prøver å gjøre, Tarantino, skape en slags B-film med sjarm og Kurt Russell (!) som frontmann, dessverre funker det ikke helt. Dialogen og karakterene er top-notch, klassisk Tarantino, synd storyen og all handling ikke gir mening og er lite tilfredsstillende. Første halvdel er ren moro, synd andre halvdel sugde. Slutten var patetisk, og ødela kulheten til Stuntman Mike til de grader.

6/10
  • 0
The Conjuring

Skuffende er det første ordet som kommer til meg. Etter å ha hørt så mange godord om denne filmen hadde jeg forventninger da jeg satt meg i kinostolen. Jeg liker grøssere, og jeg liker å bli skremt, men sistnevnte var totalt fraværende. Den var bare ikke skummel, ikke en eneste gang. Plottet er så til de grader gjenkjennelig, men det er jo ikke så rart, det er jo den samme gamle visa som blir resirkulert på nytt og på nytt. En stakkars familie flytter inn i et gammelt hus hvor onde demoner terroriserer og besetter, you know the drill. Filmingen var derimot imponerende og regisseringen var god.
  • 0
Siterer Thorn:
Jeg liker grøssere, og jeg liker å bli skremt

Hvilken film ble du sist skremt av?
  • 0
At jeg nevnte Drive hadde ingenting med plottet å gjøre. Jeg bare nevnte at jeg likte den bedre. Videoen gjorde det litt mer forståelig, men filmen er fortsatt treg og indeed uforklarende med mindre man ser slike videoer.
  • 0
Siterer SirThomas:
Hvilken film ble du sist skremt av?

Sinister fikk i hvert fall pulsen til å øke.
  • 0
Pacific Rim

Grei og underholdende. Ville at filmen skulle bli mer intens enn hvordan den allerede var. Ettersom eg er litt fan av roboter og monsterskapninger så var dette en film eg ville få vite litt mer om før eg så den, etter det så fikk eg et tilbakeblikk fra andre slike filmer (transformers?), eller kanskje ikke så mye likhet mellom dem. Bortsett fra at det er ikke roboter mot roboter (men roboter mot monstrer). En grei og underholdende spenningsfull film.

8/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Game of Thrones Sesong 2

Etter å ha vært på etterskudd nå i en lang periode fikk jeg endelig sett sesong 2, av en av de beste seriene som går på TV. Sesong 2 skuffer ikke, og har fått et kraftig visuelt ansikts løft siden sesong 1. (Tenker da på CGI, damene er like pene) Historien og dramaet er fortsatt like bra, skuespillet er fantastisk og er i en annen klasse sammenlignet med andre serier.

10/10

Game of Thrones Sesong 3

Sesong 3 er også fantastisk, men jeg syntes den ikke har samme intensitet som sesong 1 og 2 som gjør at den ikke når en 10er

Derfor gir jeg sesong 3: 9/10 Spoiler:9 som i episode 9 D:

Aliens

Det er nå lenge siden jeg sist så Alien, og når jeg endelig har fått kola i Alien Quadrilogy så får jeg sett resten. Jeg likte svært godt den første, og derfor var jeg veldig spent på oppfølgeren. Den beholder mye av atmosfæren og intensiteten fra den første, men er mer som en action film. Noe som ikke er en dårlig ting, når man kalrer å gjennomføre det. Noe som james Cameron nettopp har gjort. Nå vil jeg også nevne at dette var spesial utgaven av filmen jeg har sett og ikke den originale kino versjonen. Ettersom Cameron selv mener Special Edition utgaven er bedre. Vel filmen er utrolig bra, jeg er imponert av de mange visuelle effektene for sin tid.

9/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!