Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Siterer Cherno:
Citerer Temujin:Erik Pope

Uten tvil den beste norske regissøren noensinne, virkelig flink, DeUsynlige står enda som den beste norske filmen noensinne.


Ja han er utrolig talentfull, en glede og se filmene hans.
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
A Good Day to Die Hard

Nei, nei, NEI! Du burde ha stoppet Die Hard når den var på topp, den forrige var det mulig å se, og var til tider god. Denne derimot er håpløs. Det er mye action, som gjør at tiden faktisk går fremover, pluss en plot-twist på slutten som burde vært gjort mye, mye større. Uten om det er det ikke mye å skryte av.

3,5/10

Historien om Pi

Jeg vet ikke helt hva slags forventinger jeg hadde til denne, men en ting er sikkert. Den er vakker, den er sterk og jeg likte den veldig godt. Selv om jeg ikke fikk sett den på kino i 3D, som jeg er sikker på hadde gjort en del ting enda mer storslagent, så er dette virkelig en film som burde ses.

8,5/10
  • 0
Aliens

En smule overrated etter min mening, men topp underholdning forde. Synd serien gikk til helvete etter denne

8/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Drive

Fantastisk. Fortsatt.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
The Good, the Bad and the Ugly

Fantastisk film, rett og slett. Til og med samboeren som på forhånd spådde at hun kom til å sovne underveis likte den relativt godt. Det betyr at filmen er god!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Don Jon : Makan til vrøvl skal man lete lenge tter, men min bedre hlacdel likte filme så husfreden er i det minst berget
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Million Dollar Baby

Innmari god. Skikkelig sterk. Tårer trillet.
  • 0
Strike back sesong 4

Handlingen i denne sesongen er under middels dessverre, men sesongen har mye humor og spenning. Det positive er at karakterene har blitt mer menneskelige og det er bra karakterutvikling gjennom sesongen.

7/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Rear Window

Fremdeles svært overvurdert. Den har et interessant og briljant persongalleri, og at alt er filmet kun fra et sted er og en genistrek, men kommer ikke unna å ende opp som ganske kjedelig og lite interessant. Slutten var spennende, synd flere deler av filmen ikke holdt samme tempo.

Svak 8/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Texas Chainsaw 3D (I 2D)

Så denne tidligere i dag og forventet en film uten særlig kvalitet, men forhåpentligvis med en liten dose underholdning. Det var visst for mye forlangt.
Elsker de gamle filmene, og de fra 03 og 06 byr også på underholdning om ikke annet.
Men denne var bare deprimerende dårlig.
Så og si ingenting i den gir mening, og alt er horribelt gjennomført.
John Luessenhop burde skamme seg, men det burde også de som lot ham lage denne.

Terningkast: 1
En av de verste filmene jeg har sett, og det sier ikke så reint lite.
  • 0
The Warriors

Årets Halloween-film for meg i år. Ikke første gangen jeg har sett den, men den var like bra andre gangen, kanskje litt bedre til og med. Anbelafes for alle som digger litt kultfilm.

7/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
En av de verste filmene jeg har sett, og det sier ikke så reint lite.


Da kommer den på lista over filmer jeg aldri skal se.
''eh'' - Link
  • 0
Thor

Sugde mer enn jeg trodde. Fant den direkte kjedelig, skjedde jo ingenting. Karakterutviklingen til Thor var tullete og Portmans karakter hadde utviklet et urealistisk og merkelig forhold til han. Ellers var det bare masse sci-fi mumbu-jumbo hele tiden, med masse feil og annet tull. Eneste jeg fant morsomt var Thors Asgard-holdninger på jorden; "I NEED A HORSE".

4/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
  • Los
  • Los
Fargo

En levende og god film. Lo litt, smilte mye og koste meg.

Sterk 7/10
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Gravity

Glir komfortabelt inn på 3. plass over årets filmer. Cuarón viser at han virkelig klarer fantastiske ting når han prøver. Cinematografi og lyd er briljant, og visuelt sett er alt ekstremt nydelig. Minus på grunn av historien og manus som er svakt, forutsigbart og generelt ganske uinteressant.

8/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer Los:
Fargo

En levende og god film. Lo litt, smilte mye og koste meg.

Sterk 7/10


Aiiiiii
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Sett to filmer i går og i dag.

1) Harald and kumar: A 3D christmas. Alltid merkelig å se 3D-filmer i 2D. Likte filmen, grei underholdning når en ikke orker å se tankevekkende filmer, eller de aller beste.

2) Lock, Stock, & 2 smoking barrels. En film jeg likte, men samtidig ikke helt. Søndagsfilm.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
The Purge

Hahah wtf. Den har ambisjoner når det mest vrøvlete plotet dette tiåret har sett dras frem, og det funker ikke. Enhver person som har hatt sosiologi på førsteklasse-nivå, eller bare ha en viss sans for logikk vil forstå at tolv timer i året der all kriminalitet er lov ikke vil minske kriminaliteten til null resten av året, sette ned arbeidsløsheten til 1% og få USA til å blomstre økonomisk (Obama, take notes).

Og i denne filmen har en ting som er hysterisk: dialogen. Tror manusforfatteren prøvde å skrive det mest urealistiske han kunne komme på. Når sønnen forteller rundt middagsbordet at han skrev en historie på skolen der hovedpersonen døde av kjærligheten siden han kuttet ut hjertet, og søstra synes han burde kuttet av kuken, når den biten av dialog ender i en brofist og latter rundt middagsbordet vet du at dette blir en spesiell film. Ellers er karakterene dumme og tåpelige, alle gjør det mest urealistiske de kan komme på. De slemme går bare rundt i klovnemasker og snakker høflig, en gjeng sosiopater uten noen form for mening eller forklaring. Og slutten er bare wack til de grader.

Drittfilm. Gleder meg til 2'ern.

Svak 2/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Brazil

Orwelliansk mareritt á la Terry Gilliam.

6/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Detective Downs

Hysterisk morsom. Se den. Historien er tam, men det er tross alt en komedie.

Bør sees. 7/10
''eh'' - Link
  • 0
Gravity

Så den på fredag, så den har hatt litt tid til å synke inn siden da. Har egentlig ikke tenkt stort på den siden jeg så den, som muligens sier noe. Den er en visuell opplevelse av de sjeldne. For første gang noensinne følte jeg at 3D faktisk hadde noe for seg, og løftet filmopplevelsen et hakk eller to. Bortsett fra det visuelle er det dog ingenting nytt eller friskt her. Stort sett relativt klisjé, men det tar ikke bort fra opplevelsen i nevneverdig grad. Det er kanskje velkjente og ofte forutsigbare ting som skjer, men det er gjennomført såpass godt at det ikke gjør noe. Det var flere scener som hadde meg på kanten av setet likevel.

Det filmen klarer veldig effektivt er å gi seeren en følelse av å være i rommet sammen med Bullock. Ingen annen film satt i verdensrommet har klart dette like godt. Når vi først er inne på Sandra Bullock, så gjør hun en ganske god jobb. Hun var definitivt et bedre valg enn Angelina Jolie eller Natalie Portman, som begge ble vurdert før henne. Det er en viss karakterutvikling her, men den er ikke sterk eller frisk nok (igjen, ganske klisjé) til å involvere oss tilstrekkelig i Bullocks karakter. Det er heller ikke nødvendig, siden følelsen av å være der med henne i seg selv er nok til å involvere oss i hendelsene og gi et håp om at det skal gå bra. Når filmen er over sitter man igjen med en følelse av å ha vært med på et eventyr.

George Clooney spiller George Clooney i romdrakt, men han er akkurat sjarmerende nok til å fungere godt likevel. Han fungerer veldig godt som motvekt til Bullocks mer hysteriske personlighet.

Det er uansett det visuelle som er grunnen til at man bør se denne. I 3D på kinolerretet er den virkelig en opplevelse.

8/10
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Sinister

Hadde litt forventninger til denne, ettersom stort sett alle kommentarer rundtom har sagt at det er en av de skumleste filmene på mange, mange år.
Jeg ble ikke sittende igjen med annet enn følgende spørsmål:
Er dette virkelig det beste moderne skrekk har å by på?

Jeg ser nesten aldri "haunted house" type filmer lenger, fordi alle virker som en skive av det samme brødet. Og denne er intet unntak.
Overraskelser fungerer ikke lenger, en vet alltid hva som kommer.
Jeg skjønte hvordan den ville slutte før den var halvveis, det er ikke noe pluss i boka for en film innen denne sjangeren. Den prøver tydelig også å sjokkere seeren, men ettersom vi lever i en tid med tilgang til internett hvor man ofte snubler over ting man skulle ønske man aldri hadde sett, så er det ikke stort som kan sjokkere en lenger.

Om man ikke har sett noen filmer av denne typen før, så kan jeg kanskje skjønne at folk blir grepet av stemningen, men den gjorde ingenting for meg.

Terningkast: 2
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Er dette virkelig det beste moderne skrekk har å by på?


Vil si The Conjuring er det som byr på mest, synes selv Sinister var helt ok, hadde en creepy atmosfære.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Vil si The Conjuring er det som byr på mest


Da skal jeg se den også, før håpet for sjangeren forsvinner helt.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Da skal jeg se den også, før håpet for sjangeren forsvinner helt.


Du vil nok ikke like den kan jeg tenke meg..

City of God

Helt utrolig, rett og slett. Brutal og intelligent skildring av ghettoens problemer, interessante og fantastiske karakterer, nydelig regi og skuespill. Et mesterlig stykke film.

10/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!