Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?

• Los
  • Los
The Lego Movie

Etter at jeg gikk glipp av denne på kino har jeg ventet på Blu-Ray releasen, og nå som den er ute fikk jeg endelig sett den! Og den leverer!

Filmens plot er genetisk, men presentert i Lego og med alle de byggemulighetene som Lego gir blir den unik. Utseende på filmen er så gjennomført og moro at jeg ikke kunne slutte å smile, og vitsene sitter. Det var få øyeblikk som ikke fikk meg til å smile, le eller tørke en tåre i øyekroken (nesten i allefall). Med fantastisk stemmeskuespill i alle ender med navn som Freeman, Neeson, Pratt, Banks og Arnett (som gjør en av tidenes beste Batman).

Måten filmen bruker Lego, omstendighetene og referansene på akkurat rett måte gjør denne filmen genialt morsom! Jeg elsker alle tingene som ikke er Lego, måten de er integrert i filmen. Og som langtidig fan av Lego og fortsatt voksen Legobygger innfrir det så mye å se en offisiell Legofilm som ikke bare er 100 minutter med reklame, men hjertefølt, ekte og morsom!

Denne filmen står stolt på hyllen sammen med ParaNorman som de beste animasjonsfilmene EVER!

Karakter: Everything is awesome!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
The Ambassador - 7/10
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer Predator:
22 Jump Street

Smartere enn eneren, men ikke like morsom. Tror det balanserer seg ut til at de er omtrent like gode - muligens eneren er hakket bedre.

Sitter med samme de samme tankene nå som jeg har sett den.
  • 0
R100

Jeg er ikke samme person lengre.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
The Lego Movie. Måtte jo bare se denne etter å ha spilt spillet.
7/10
Spillet fikk 8/10
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Valhalla Rising

Den treigeste filmen jeg har sett hittil. Fuck Refn.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer LesMiserable:
Den treigeste filmen jeg har sett hittil. Fuck Refn.

Jeg skrudde den av etter en halvtime fordi den rett og slett er så kjedelig.

American Psycho er den siste jeg har sett. Den blir jeg nok ikke lei med det første. Derimot vokser den på meg for hver eneste gang jeg ser den.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Jeg skrudde den av etter en halvtime fordi den rett og slett er så kjedelig.

Jeg klandrer deg ikke. Jeg led meg gjennom hele filmen. Du gikk ikke glipp av noe.
  • 0
James Bond: Skyfall
The name is Bond... James Bond!"
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
The Intouchables

Skikkelig "feelgood"-film. Likte den ganske godt.

7/10. Kanskje til og med en sterk 7'er.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
This Is The End

Det virker som de hadde alt for mange ideer som de ville ha med i filmen at de glemte å gjøre den morsom.

5/10
  • 0
Siterer LesMiserable:
Jeg klandrer deg ikke.

Jeg gjør, det er svakt å slå av en film. Men under visse unntak, så er det noen filmer jeg ikke har sett ferdig selv - Sin City blant annet, kom bare en halvtime ut i den.
  • 0
  • Los
  • Los
The Lion King

Om du ikke liker denne filmen tar du feil!

10/10
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer SirThomas:
Jeg gjør, det er svakt å slå av en film. Men under visse unntak, så er det noen filmer jeg ikke har sett ferdig selv - Sin City blant annet, kom bare en halvtime ut i den.

Har du liksom sett valhalla rising?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Before the Devil Knows You're Dead

Denne filmen er bare full i feels. Bare å bøye seg i støvet for skuespillerne!

8.5/10

Looking for Eric

Hadde nok definitivt fungert bedre hvis jeg var fotballfrelst, men den var nok ikke helt meg. Hovedpersonen er ikke heller ikke noe å rope hurra for, men den tar seg opp etterhvert. En varm film, det skal jeg gi den.

6/10

Stitches

Bad Clown. Stephen King's IT møter Kill Buljo - Trenger jeg å si mer?

7/10

In Bruges

Det er ikke til å legge skjul på at jeg ble skeptisk når RFE kalte denne bedre enn Seven Psychopaths. Men jeg kan ikke annet enn å være enig, fy faen som jeg elsker denne filmen!

9/10

A Lonely Place to Die

Det blir bare for anonymt alt sammen, og handlingen er ikke spesielt spennende. Sliter med å forstå hvordan noen kan se på denne som den beste thrilleren i 2011. Men, helt forferdelig var den ikke.

5.5/10

Heartless

Denne gikk rett hjem hos meg. Det føltes godt!

7.5/10
  • 0
  • RDB
  • RDB
Visitor Q

Nekrofilia, incest & barnedrap gjort morsomt? Takashi Miike er virkelig en syk jævel, og dette er en av de sprøere filmene jeg har sett av han til nå. Selve historien er overraskende oversiktelig og "logisk", men jeg må sette store spørsmålstegn på hvorfor filmen er slik den er, og hva den prøver å formidle. Har ikke noe svar på det, men at jeg fortsatt tenker på filmen (for andre ting enn den "sjokkerende" delen, som strengt tatt ikke var så sjokkerende etter å ha sett mange andre filmer av han) er et bra tegn. At filmen føles utrolig billig ut (flere ganger mikrofoner synlige på skjermen) er ikke et minus, men komplementerer stilen og innholdet i filmen veldig godt.

Anbefales til... eh.... du vet hvem du er.

Red Cliff

Hell yes. Elsk elsk elsk. Evig elsk.
IKKE se amerikaniserte 2-timers versjonen. Se originale 5-timers versjonen! Veldig viktig!!!

En av John Woo sine beste filmen; cheesy og dum, men samtidig intelligent og veldig "autentisk", i stor del fordi det er en kinesisk historie fortalt av kinesere. Får inntrykk av at det er en (sann) historie som de fleste i Hong Kong kjenner til, og at den antageligvis er fortalt veldig trofast (minus at det er sånn et par dudes som banker nesten ALLE fiendene i slagscenene), men det kan jeg ikke bekrefte ettersom at jeg ikke kjenner til historien selv. Uansett dritkul actionfilm.

Anbefales til deg.

The Raid 2: Berandal

Hooray, ja seff elska jeg den herregud. Der hvor den første filmen egentlig ikke er en spesielt bra FILM, men mest en konstant flow med dritkul action, så er toern faktisk veldig god selv når folk ikke drepes. Vet ikke helt hva mer jeg skal si... det er Raid 2.

Anbefales til de som ikke er dumme.

Hands On A Hard Body

Dokumentar om en årlig konkurranse som holdes i Texas, hvor 20-noe deltakere konkurrerer ved at alle holder 1 hånd på en truck, og siste som slipper trucken vinner den.

Tenk på det som en sportsfilm hvor den genuine spenningen kommer fra å etterhvert heie på noen deltakere og å håpe andre ryker til helvete ut insta. At hver eneste person i filmen skriker "redneck" fra topp til tå, og at deltakerne kommer komplett med både "Returning champion" (favorittfiyren min i filmen), alkoholikere og "former marine" gjør at filmen i mine øyne er ren komedie. Den beste typen komedie, hvor innholdet skriver seg selv og alt kommer fra ekte mennesker som bare er seg selv. Helt ufattelig morsom film.

Den er kanskje litt vanskelig å finne, men alle som tar seg bryet burde være i stand til å finne den på internett veldig fort.

Anbefales til alle som ikke liker, dno, Two & A Half Men.
  • 0
  • Los
  • Los
Only God Forgives

Jeg ville ikke anbefalt den til noen, men personlig likte jeg den veldig godt. Minimalistisk, intens og smått symbolsk, sammen med utrolig stemning i både bilder og lyd.
  • 0
Star Trek (2009)

Har aldri sett Stark Trek eller hatt noe forhold til det, men jeg skjønte mye av det nå som jeg så denne. Grei underholdningsfilm hvor veldig lite trekker ned, men som ikke har mye av det som gjør den bedre enn det.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Star Trek: Into Darkness

Når man er med noen som elsker Star Trek, så må man jo nesten se den nyeste filmen også. Jeg synes denne var cirka like god som den forrige: god underholdning, ikke mye som trekker ned, men heller ikke mye som gjør den fantastisk.

8/10
  • 0
True Detective (sesong 1)

Etter folk har hypa denne opp helt siden den kom ut i vinter/vår, så måtte jeg jo se.
Jeg brukte ca 4. episoder på å skjønne greia, få med meg all mumlinga og de 4 siste med å digge serien, selv om jeg synes selve plottet fikk for lite skjermtid.
Ble fortryllet av prestasjonen til godeste Matthew McConaughey da.

7,5/10 for min del. Blir å se neste sesong, men ikke å ha noia med å se den ASAP.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
  • RDB
  • RDB
Game Of Thrones; sesong 4

Godt mulig den beste sesongen til nå, men alle som har lest bøkene vil si seg enige i at den også er illevarslende; serien dropper stadig mer materiale fra bøkene og råkjører videre til en tidlig konklusjon som risikerer å "spoile" alt for oss, lenge før siste bok er ferdig.

Ikke at det er et grunnlag for å kritisere serien, og ting er ikke dårlige fordi de er annerledes. Serien håndterer noen ting bedre og noen ting dårligere enn bøkene, men alt i alt holder det en så høy kvalitet at serien fortsatt er awesome å se.

Siterer remote:
Star Trek: Into Darkness

Når man er med noen som elsker Star Trek, så må man jo nesten se den nyeste filmen også. Jeg synes denne var cirka like god som den forrige: god underholdning, ikke mye som trekker ned, men heller ikke mye som gjør den fantastisk.

8/10

Syntes den filmen var et helvetes rot, jeg. Storyen bare er et nervevrak, og hele filmen føles ut som masse manus dumpet oppå hverandre med uhell. Pen å se, though.
  • 0
Magnolia

Jeg liker Tom Cruise mer og mer.

Rain Man

Burde ha sett den for lenge siden, men bedre sent enn aldri.

The French Connection

Oppskrytt.

Slumdog Millionaire

Likte den mye bedre enn det jeg trodde ville gjøre. Altfor beleilig når det gjelder plottet, selvsagt, men det er jo noe av sjarmen med filmen.

No Country for Old Men

Andre gang jeg ser den. Fortsatt like bra.

Zero Dark Thirty

'Merica.

The Illusionist

Var ikke så altfor spennende før slutten.

Midnight Express

Meh.

Terminator 2

Tidenes beste actionfilm? Kanskje.

Crouching Tiger, Hidden Dragon

Bra.
  • 0
Siterer RDB:
Syntes den filmen var et helvetes rot, jeg. Storyen bare er et nervevrak, og hele filmen føles ut som masse manus dumpet oppå hverandre med uhell. Pen å se, though.

Jeg kan forstå det du mener, men jeg velger å ikke se så strengt på det. Jeg kan komme på noen eksempler hvor ting gikk veldig fort fram og tilbake, som uoverenkomsten med Spock og hun-jeg-ikke-husker-navnet-på. Det begynte og utviklet seg litt brått, men det hadde i alle fall en bra avslutningsmonolog.
  • 0
Why Don't You Play In Hell

Den er så japansk som man kan få den. Den siste halvtimen er definitivt verdt det, selv om den kunne trengt litt mer klipping.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Enter the Void

dude
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!