Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?

Siterer Jack the Lack of Crack:
Dette er det ultimate av filmskvip, men likevel setter jeg pris på slike filmer en sjelden gang.

Så kommer millionspørsmålet - Ønsker du deg Scary Movie 6?
  • 0
Siterer SirThomas:
Så kommer millionspørsmålet - Ønsker du deg Scary Movie 6?

Utvilsomt. Men jeg foretrekker hakket bedre manus (om det er mulig å si om Scary Movie-filmene). Noen av parodiene var ganske morsomme, mens andre var ikke bare kjedelige og elendig gjennomført, men på det nivået at jeg tror jeg nesten kunne skrevet scenen bedre.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
The Book Thief.

Helt utrolig film, den slo meg helt ut. Selv om mange filmer er bra, er det sjeldent at jeg virkelig anbefaler noe til noen.
Men denne burde folk se ass...
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Hercules - 2014

Blæ...

4/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Biutiful

Amazing

10/10
  • 0
The Amazing Spider-Man 2

Helt OK. Jeg liker Spider-Man.

6,5/10
  • 0
Taxi Driver

Damn. Alt en psykisk ustabil person kan gjøre.

9/10
  • 0
The Blair Witch Project

Irriterende skuespillere som tiltrekker seg oppmerksomhet midt på natten er en av grunnene til at denne filmen ikke funker for min del. Den er skremmende til tider, spesielt under scenene inne i teltet da de snakker uten video. Jeg syntes likevel oppførselen til spesielt dama blir for overdreven. Jeg ga samme karakteren til første Paranormal Activity, men jeg kan med liten tvil si at den er bedre.

6/10
  • 0
The Last Stand

Meget god film.

7.5/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Dead Poets Society

En god film med litt av det samme temaet som The Wave og andre filmer om å følge sine egne veier og bryte ut av konformiteten. I tillegg handler denne filmen om hva man skal fylle livet sitt med: poesi. Ofte reduseres slike lev livet-oppfordringer kun til å handle om alkoholkonsum. Robin Williams gjør en god rolle, men filmen er litt vel overtydelig noen ganger og slutthendelsen er for overdreven. Det trekker litt ned.

7/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
The Wolf of Wall Street

Skaffet den på Blu-ray så fort den kom ut for endelig å få sett den jeg også. Fikk omtrent nøyaktig det jeg forventet ut i fra trailere, omtale og tidligere Scorsese-filmer. Definitivt ikke Scorseses beste, slik enkelte har hevdet, men utvilsomt fjorårets høydepunkt (av det jeg har sett, iallfall). Den har blitt kritisert for å glorifisere Belforts kriminelle aktiviteter så vel som hans ekstravagante livsstil, og den kritikken ser jeg på ingen måte noe hold i. Jeg opplevde den som det diametralt motsatte i til tider åpenbar og sterk kritikk av nettopp dét. Hvis man får lyst til å sniffe nok kokain til å bedøve hele Manhattan og svindle tusensvis etter å ha sett denne sier det ærlig talt mye mer om deg som person enn filmen i seg selv. Dialogen sitter som et skudd og er til tider hysterisk morsom.

8/10

12 Years a Slave

Fikk omsider sett denne også, og må si at den ikke helt hadde det emosjelle trykket som jeg forventet. Jeg mistenkte at den fikk ufortjent mye skryt på grunn av den historiske konteksten og den sosiale relevansen, og etter å ha sett den har ikke det endret seg. Jeg tror at mange, særlig amerikanere, føler seg forpliktet til å kalle den en fantastisk film. Jeg synes ikke nødvendigvis at filmen i seg selv fortjener all ære for publikums følelsesmessige reaksjoner, når mesteparten av det skyldes tematikken i seg selv. Et eksempel på en film som balanserer en lignende tematikk svært godt med en teknisk velgjort og på alle måter gjennomført film er Schindler's List, som da også er en langt bedre film. I 12 Years a Slave skilte definitivt skuespillet seg ut som svært bra, og det gjorde til tider også kinematografien. Bortsett fra det ser jeg ærlig talt ikke noe fantastisk med den. Det betyr ikke at den ikke er en god film eller verdt tiden din, for det er den definitivt, men jeg er ikke helt enig i Akademiets avgjørelse.

7/10

L.A. Confidential

Usikker på om dette er andre eller tredje gang jeg ser den, men den er i hvert fall fortsatt like fantastisk. Alle som liker film bør se denne.

9/10
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
The Protector

Overraskende god actionfilm, fikk veldig Tekken-følelse av den. Ettersom jeg ikke har sett noen av de tidligere filmene hans (Ong-Bak-filmene) var dette en fin introduksjon av Tony Jaa - Fyren har noen fete moves, det knekkes så mange bein...

7/10

Merah Putih

From the production teams behind Saving Private Ryan, Blackhawk Down, The Dark Knight, The Matrix and The Thin Red Line

Den amerikanske tittelen var visstnok Red and White, og coveret skrek The Raid - spesielt siden det var en indonesisk film, så jeg bare måtte ha den for 20 kr. Dessverre var denne filmen så langt fra The Raid som det er mulig å komme. En fin militærhistorie med noen komiske elementer, men ettersom den til tider var treig og actionscenene ikke var spesielt spektakulære, ble filmen ganske Meh.

5/10
  • 0
Siterer Ole-Christian:
8/10
Siterer Ole-Christian:
7/10

Det var strengt.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Det var strengt.

12 Years a Slave har jeg ikke sett, men jeg ga Wolf of Wall Street 8/10 selv og syntes ikke det er særlig strengt - vår godeste sjefredaktør ga den vel 6/10. Det er heller fair å si at det ikke er en film for alle. Spurte min mor hva hun syntes om den, og hun svarte at Spoiler:"det var jo bare sex og narkotika" på tross av at hun hadde gledet seg til å se den.
  • 0
Siterer SirThomas:
12 Years a Slave har jeg ikke sett

Jeg kan spare deg strevet å røpe at du kommer til å gi den 7/10.

Gangsters, Guns & Zombies

Jeg syntes den var vanvittig underholdende. Perfekt film for en vennegjeng hvor alle har latterlig dårlig humor og ler av at gjengen i hovedrollene blir angrepet av zombier med rustninger, klovnekostymer og idrettskostymer. Sånn helt generelt syntes jeg filmen hadde noen veldig interessante klippe-metoder, og ikke minst et minneverdig øyeblikk hvor gutta sparker ihjel zombier satt til vakker klassisk musikk.

5.5/10

1408

Jeg synes filmen aldri tar den veldig spente stemningen, følelse av isolasjon og redselsfulle gjenferd så langt som den potensielt kunne ha nådd, men John Cusack bærer likevel filmen med nok karisma, tilstedeværelse og troverdighet til at filmen er underholdende og spennende. Stemningen er konstant ukomfortabel, men regissør Mikael Håfstrom reserverer det skumleste til billige jump scares.

6/10

Shrek 2

Fremdeles en av de morsomste og smarteste komediene jeg har sett.

8/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Jeg kan spare deg strevet å røpe at du kommer til å gi den 7/10.

Med den tragiske logikken din burde jeg gitt Taxi Driver 10/10 eller Se7en 9/10.

Siterer Predator:
1408

Så den i fjor når meg og to kompiser hadde filmmaraton og så tre filmer på rad. Atmosfæren var veldig god når jeg så den så jeg ga den 9/10 da, men idag ville jeg trolig tatt den ned til en svak 8 eller 7,5/10

Lagt til 2014-08-19 14:20:
Siterer Ole-Christian:
Definitivt ikke Scorseses beste, slik enkelte har hevdet

Forsikret du deg forresten om at de som hevdet det, har sett alt Scorsese tidligere har gjort?
  • 0
Siterer remote:
Det var strengt.

Begge karakterene er da gode til svært gode? Det er ikke mange filmer som virkelig fortjener 8/10 eller høyere.

Siterer SirThomas:
Med den tragiske logikken din burde jeg gitt Taxi Driver 10/10 eller Se7en 9/10.

Ja, det burde du.

Siterer SirThomas:
Forsikret du deg forresten om at de som hevdet det, har sett alt Scorsese tidligere har gjort?

Det håper jeg nesten at de ikke har gjort.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Får ikke sett mye filmer for dagen grunnet fulltidsjobb og kjæreste, men her er det jeg har sett i det siste:

The Next Three Days:

Klassisk Haggis-manus som er full av karakter man ikke kan relatere til, unaturlig dialog og en merkelig sosial kritikk på slutten som føles mistilpass.

4/10

Mulholland Drive:

Etter andre gjennomkjøring, og litt hjelp fra Lynch selv, knakk jeg koden og forstod hvor genialt det hele er.

9/10

Guardians of the Galaxy:

Overraskende, beste i Marvel Phase-driten

7/10

The Family:

Basically DeNiro og Besson som driter på alt de en gang var..

3/10

Days of Heaven:

Et mesterverk signert Malick. Kanskje en av de vakreste filmene noensinne.

10/10

Do the Right Thing:

Lee har en god agenda på display her, men det hele blir litt for åpenbart ved å konstant referere til Luther King og X. Mister det subliminale potensialet filmen kunne hatt. Ellers utrolig god.

7/10

The Amazing Spider-Man 2:

Denne reboot-serien burde kveles og legges i graven. De som klagde på Spider-Man 3 blir møtt med de eksakte problemene her.

3/10

Locke:

Hardy er mektig.

8/10

Before Sunrise:

En av tidenes beste kjærlighetshistorier andre gang også.

9/10

God's Not Dead:

Kristen propaganda uten noen form eller mening. Direkte jævlig.

1/10

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford:

Kanskje Pitts beste rolle, og Deakins' beste arbeid. Direkte nydelig fra start til slutt.

9/10

Paris, Texas:

En av mine favorittfilmer. En brutal historie om en manns åpenbaring om et ødelagt hjerte. Den siste konfrontasjonsscenen er kanskje noe av det mest hjerteskjærende jeg har sett.

10/10

The Kings of Summer:

Ughhh.. Direkte tåpelig regissert med en haug tilfeldige slow-mo shots og et forvirret manus som ikke klarer å få oss til å forstå karakterens motivasjoner. En direkte dårlig coming-of-age film.

4/10

Edge of Tomorrow:

Slo meg overende i overraskelse. Top-notch underholdning fra start til slutt.

8/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Suits sesong 4

En litt skuffende sesong. Harvey er litt mer drittsekk enn antihelt, Louis er for klovnete, Rachel er for bitchy og Mike er for sutrete i denne sesongen, men allikevel er sesongen veldig underholdende og går mye frem og tilbake, og man vet ikke hvem som kommer best ut av situasjonene. Den siste episoden er også gull, og spesielt i den siste scenen er Rick Hoffman (Louis) suveren i sin levering: Spoiler:I WANT YOU TO TELL ME YOU'RE A LIAR. AND A HYPOCRITE...I want you to say you're sorry. Ser frem til den femte sesongen til vinteren.
  • 0
Siterer Cherno:
Paris, Texas:

En av mine favorittfilmer. En brutal historie om en manns åpenbaring om et ødelagt hjerte. Den siste konfrontasjonsscenen er kanskje noe av det mest hjerteskjærende jeg har sett.

10/10

Fy søren, for en film. 10/10 fra meg også.
  • 0
Oslo, 31. august

Tror jeg nettopp så den beste norske filmen jeg har sett.
  • 0
Siterer Cherno:
Days of Heaven:

Et mesterverk signert Malick. Kanskje en av de vakreste filmene noensinne.

10/10

Badlands er nok min favoritt av Malick.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg kjedet meg i går, så kom jeg på at Børning var på kino! Så da dro jeg på kino og så Guardians Of The Galaxy igjen. Den var like bra om ikke bedre andre gangen!

Rett bak meg satt en liten gutt på 6-7 kanskje 8. Han snakket høyt før filmen og spurte masse spørsmål under trailerene, så jeg trodde det kom til å gå ræva. Men han ble helt still under hele filmen! Han ropte "Guardians of the Galaxy! " høyt etter de slo Ronan, men det tenkte vi alle han tørte bare rope det
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Twin Peaks

Første sesong er noe av det beste jeg noensinne har sett - uavhengig av serier og film. Ulidelig spennende, fylt til randen med mystiske karakterer, subtile hint om hva som skjedde med Laura Palmer, angstskapende stemning, surrealistisk, merkelig tematikk og perfekt cast fra start til slutt. Dale Cooper er muligens den beste karakteren satt opp på TV, og er en stor grunn til hvorfor jeg nøt hver eneste episode så mye. Metodisk og fordømt smart, men samtidig omsorgsfull, perfekt brakt til live av Kyle MacLachlan. Hver eneste episode holdt meg til enden av setet, mens jeg fulgte nøye med.

Jeg trodde det var umulig for sesong to å fjerne karakteren 10/10 for meg, men det gjorde den. Mens sesong to gikk sin gang, gikk det raskt nedover inn i kjedsomhetens dal - uinteressante, unødvendige storylines ble lagt til, og viet alfor mye tid til, serien bikket nesten litt for mye inn i ren komikk til tider, og hele episoder føltes totalt unødvendige og til og med direkte kjedelig. Dette var heldigvis ikke tilfellet i alle episodene i en sesong som spannet over 20 episoder - den har sine høydepunkter, og selv om det føltes veldig ut som et noe uønsket skift av fokus, endte serien på en høy note.

Når Twin Peaks er på sitt beste, er det rett og slett sinnsykt bra. Derfor er det så trist at serien tar et stup nedover i sesong to, som hindrer toppscoren, men den nifse, anspente atmosfæren, mystikken som alltid bærer over serien, til og med under de svakere episodene, skuespillet, regissørene, som alltid gir sitt eget preg til episodene, og selvfølgelig den typiske Lynch-surrealismen som tilfører serien sitt helt eget preg, både visuelt, tematisk og ved karakteriseringen til flere karakterer.

Anbefales sterkt - Lynch er virkelig et geni.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Harry Potter And The Philosophers Stone

Koselig å se denne igjen, men fy fasan. Delen på slutten hvor de får utdelt huspoeng føles så utrolig råtten. Først annonserer de Slytherin som vinnere av pokalen, så drar Humlesnurr poeng så det akkurat rekker til at Hogwarts vinner ut av ræva. Stjele håpet til de stakkars Slytherin barna på den måten.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!