Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


American Ultra

At talenter vi ofte forbinder med studio blockbusters tar roller i mindre indiefilmer er ikke noe nytt, men like vel en flott ting.
Dette er ekte vare og ekre eksempelet på en film som ikke er nevneverdig god men definitivt nevneverdig gøy.
Sjekk den ut neste gang du egentlig hadde tenkt å se et "viktig" togvrak fra en pretensiøs regissør.

http://www.imdb.com/title/tt3316948/?ref_=nv_sr_1
The gavel corrupts
  • 0
Adventureland
En film som burde vært på min radar for lengst. Shame.. Shame.. Shame..
Anyway..
Ikke rart at kjemien mellom Eisenberg og Stewart var såpass god i American Ultra. Her gnistrer det jo praktisk talt. I trygg regi av Greg Mottola.
Varm, forutsigbar og velgjort.

Ikke for alle men definitivt for meg

http://www.imdb.com/title/tt1091722/?ref_=nv_sr_1
The gavel corrupts
  • 0
Suicide Squad i går på førpremieren. Dette er en av de filmene jeg har sett mest frem til i år, og vil si meg fornøyd. Jeg koste meg. Det var god stemning i salen, og alle lo høyt de gangene det skulle lees.

Så den i 3D, og det var en ganske magisk opplevelse!

Kan også forstå hvorfor kritikerne har slaktet den litt. Den siste halvdelen av filmen var mye mer forutsigbar enn den første, men det plager ikke meg.

Jeg fant denne filmen morsom, kul og ikke minst sjarmerende.

Digger karakterene. Spesielt Harley Quinn, hun gjorde nesten filmen alene!

Den minnet meg mye om Guardians of the Galaxy av en eller annen grunn. Kanskje ikke like bra, men ja den minner meg om den på grunn av sjarmen og karakterene.

Ikke like morsom som Deadpool, men lett bedre enn Batman v Superman.

Når alt kom til alt har jeg mer positive ting å si om den enn negative!

8/10
Suicide Squad

Denne filmen har stått høyt på forventningslisten min det siste halvannet året. Det jeg har sett av trailere ect har satt en tone som for meg personlig ha virket svært lovende.

Nå er filmen sett og noenlunde fordøyd.

Jeg synes ironisk nok at filmen er ganske schizofren. Den innfrir så til de grader i form av mine forventninger til selve karakterene og skuespillernes portrettering av dem. Her er samspillet, balansen mellom "slem" og "ond" og evnen til å sjarmere publikum godt ivaretatt.
Vi får føle på Skurkens opplevelse av Batman og hvilke truende fare han er når han dukker opp fra ingensteds. Vi får effektivt fortalt hvorfor vi skal bry oss om DC sine badgys og vi blir mer eller mindre subtilt påminnet det gjennom hele filmen.
Kjemien i mellom skuespillerne er henimot perfekt.

Filmens svakhet er antagonisten og hvor overdrevent lite troverdig den er i forhold til hvor menneskelig resten av galleriet framstår. Her tas det snarveier over en lav sko og... Det blir rett og slett litt for teit. Siste halvdel av tredje akt er delvis parodisk i sin utførelse. Men når det er sagt...
Jeg likte filmen godt. Jeg ELSKET den ikke. Men jeg vil gjerne se mer fra selvmords banden ved en seinere anledning.

OG et mega PS til alle som måtte lure : Jared Leto sin The Joker står til godkjent. And then some.
The gavel corrupts
Suicide Squad

Jeg hadde ingen forventninger, men det er umulig å ikke forvente en god dose galskap når Jokeren er med, denne gang spilt av Jared Leto. Likevel var det Margot Robbie's Harley Quinn som stjal showet. Hun hadde alltid en replikk på lager, men det ble også litt mer personlig når hun ga meg en konstant påminnelse om søsteren min - så når jeg henne tilbakemelding om det, svarte hun at hun at også andre hadde poengtert det samme, og at hun skulle kle seg ut som Harley Quinn på Halloween i år.

Ellers er jeg enig med SirGalahad, filmens første del var definitivt den beste. Utover dette ble det litt vanskelig å definere hva som egentlig var det store "oppdraget", selv om det også blir etablert i en form etterhvert. Ikke så fan av de overnaturlige elementene, karakterne skinner best når de får være menneskelige og har tilstrekkelig med tid til å vise hvem de er.

Blant de tre beste karakterne vil jeg forutsigbart nok plukke Joker, Harley Quinn og og El Diablo - resten kom litt i andre rekke.

8/10
Suicide Squad

(Små spoilers, kanskje)

Denne var så forferdelig at selv Batman v Superman var bedre, og det sier sitt. Virkelig. Så mye får jeg for å faktisk glede meg skikkelig til en DC-film. Jeg trodde dette skulle være filmen hvor de endret gir og faktisk leverte en film verdt å se, men den gang ei. Det vi får er 2 timer med det samme gamle formulaiske drittet vi har sett hundre ganger før, servert med en ikke-eksisterende, simpel historie, talentfulle skuespillere som blir sløst bort takket være et skikkelig dårlig manus med humor som bare blir dårligere, enklere, og flauere mens tiden går, og en skurk som ikke har noe annet motiv enn å ta over jorda. Selvsagt. Det er ingen personlighet, ingen karakter, ikke noe klart motiv, annet enn at de er eldgamle og snakker et annet språk, så da må de jo være onde.

Det er meget bra materiale her. Ting som kunne blitt en veldig, veldig bra film. Jai Courtney er veldig sjarmerende som australsk superskurk. Margot Robbie overspiller veldig, og er ikke så morsom på grunn av det, men du ser at hun er veldig lidenskapelig om å spille Harley Quinn. Jared Leto leverer en fengslende, elektrisk og fantastisk tolkning av Joker - jeg klarte ikke å fjerne øynene fra ham når han var på skjermen. Da er det bare dumt at han er på skjermen i under 10 minutter - han blir ingenting annet enn kastet til siden for langt mer interessante karakterer uten den samme dedikasjonen til rollen, og den samme trollbindingen som resultat.

Jeg nekter å tro at dette er visjonet til David Ayer, en talentfull regissør som kunne gjort mye bedre enn dette. Jeg tror den første traileren vi fikk, hvor alt var mørkt og trist og jævlig, var nærmere hans visjon. Men DC beviser nok en gang at de ikke klarer å lage noe dristig, noe spennende, noe utfordrende. Det var som om de tenkte at slik filmlaging holdt etter Dark Knight-trilogien, fordi alt etter har bare vært totalt skvip, og dette er intet unntak. Bare en samling dårlige vitser, barnslig stemning og tone, og ikke minst et soundtrack som er så dårlig at det fjernet det lille fnugget av mørk stemning som var igjen. De hadde til og med nerven til å la forferdelig listepop overdøve latteren til Jokeren, TO ganger!

Nei, jeg får gi meg. Jeg blir bare så utrolig oppgitt over å se slikt tapt potensiale. Suicide Squad var filmen jeg trodde skulle bringe DC tilbake fra de døde, få oss til å glemme BvS, og heller se lyst på fremtiden. Istedet makter de å slakte godt materiale, kaste bort talentfulle skuespillere, da spesielt Joker, som ikke blir annet enn en distraksjon fra hovedplottet (virkelig), og resultatet er altså en film som er så dårlig at selv Batman v Superman var en bedre film.

3/10
Emma Watson er skikkelig digg.
Suicide Squad

Jeg likte den godt, selv om den hadde noen problemer med pacing og oppbygning. Jokeren vet jeg ikke helt hva jeg syns om, men jeg likte at de ikke lagde en direkte kopi av tidligere versjoner av karakteren. Jeg savnet Batman, for jeg tror det kunne vært kult å se han fra skurkenes perspektiv (men så er de nesten ikke i gotham i filmen så da blir naturlig at han ikke er der). Flere av karakterene var gode syns jeg og det er fint at de tør å ha det litt gøy istedenfor at det skal være overkant seriøst hele tiden (som Man of Steel og BvS).

7/10
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Predator:
Suicide Squad


Hele tilbakemeldingen din fremstår å være basert på ekstreme forventninger. Man skulle virkelig tro du hadde lært å jekke forventningene dine etter Batman v Superman, for å si at den er bedre er ikke bare flaut, men det må jo også være en spøk. Det du sitter og sier er ikke at filmen er bedre, men at du hadde enda høyere forventninger til Suicide Squad enn det du hadde til Batman v Superman, slik at SQ endte opp med å skuffe deg enda litt mer.

Jeg spurte de jeg satt i bilen med igår om jeg skulle ødelegge filmen for dem før vi satt oss inn i salen, bare ved å si at filmen har 12 års aldersgrense - en film med navnet Selvmordspatruljen skal ikke være beregnet for 12 åringer, slik at søsteren min på 11 omtrent kunne gått og sett den. Samtidig var det en fyr som fyrte opp to statusen før jeg så filmen:

Seriously 12 year old age limit on Suicide squad. What the actual FUCK no wonder kids today are fucked up.

Jared Leto is amazing as the Joker don't compare health and jared, just stop that bullshit. They are two different versions and Jared Leto's joker is the best one so far.

Frem til for omtrent et år siden, ga jeg totalt faen i Nolan's Batmantrilogi, og jeg har aldri brydd meg nevneverdig om DC Universe - så forventningene mine til Suicide Squad var mer eller mindre ikke-eksisterende, men jeg gledet meg til å se hvordan Jared Leto tolket Jokeren, og på det punktet innfridde filmen til de grader - jeg fikk også en god dose Harley Quinn, som definitivt var filmens høydepunkt på sitt beste.

Det er synd å se at det ikke er filmen du har anmeldt, men hvordan forventningene dine nok en gang kom til kort - men kanskje enda mer trist hvordan du lar forventningene dine til filmen ødelegge hele opplevelsen, slik at du sitter igjen med mer eller mindre kun det negative, mens vi andre som ikke forventet stort, klarte å kose oss med det filmen leverte.
Siterer Predator:
Suicide Squad


Ingen har større forståelse for at filmopplevelse er en subjektiv greie enn meg. Og du har en kyndig stemme når det snakkes film generelt.
Men akkurat her føler jeg at SirThomas kan ha et poeng.
Jeg tror du skal gi filmen en sjanse til. Nå når du "vet hva du går til"
The gavel corrupts
  • 0
Suicide Squad - 8/10

Eneste jeg har å tilføye her er at de som gir filmen minus fordi joker ikke var nok med i den, kjenner hverken til universet eller Suicide Squad generelt. Filmen skal handle om Suicide Squad, ikke joker. Hadde joker vært mer med i filmen så hadde han stjelt lyset, fordi joker. Syntes han fikk akkurat nok screentime til at vi kunne få en liten smakebit av han frem til neste batman film. Peace out.
The D' is silent.
Suicide Squad - 8/10

Skjønner ikke hvorfor filmen fikk dårlig kritikk, jeg likte den veldig.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
Angående forventninger;

De var ikke "ekstreme" i det hele tatt. Det var mest pga Joker at jeg var giret. Jeg syntes tonen virket helt feil mens trailerne viste mer og mer, men jeg hadde fremdeles en viss på tro at dette var filmen som skulle bevise at DC fremdeles kunne lage film. Det var det ikke i det hele tatt. Mine inntrykk og mine karakter hadde vært det eksakt samme selv om jeg ikke hadde sett frem til å se den. Mulig jeg ser den igjen med en senere anledning, men når folk drar "forventninger"-kortet må jeg bare si at det ingenting har saken å gjøre.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Det var mest pga Joker at jeg var giret.


Men filmen skulle på ingen måte handle om Joker:

Siterer Finalfantasyfrelst:
Filmen skal handle om Suicide Squad, ikke joker. Hadde joker vært mer med i filmen så hadde han stjelt lyset, fordi joker.


Siterer Predator:
når folk drar "forventninger"-kortet må jeg bare si at det ingenting har saken å gjøre.


Forventninger har alltid noe med saken å gjøre. Uten store forventninger til en film blir den eventuelle skuffelsen minimal, og skuffelsen din over filmen så ut til å være ganske høy.
  • 0
Siterer SirThomas:
Men filmen skulle på ingen måte handle om Joker:


Isåfall skulle de ikke markedsført han så mye at alle trodde han hadde en større rolle i filmen.

Siterer SirThomas:
Forventninger har alltid noe med saken å gjøre. Uten store forventninger til en film blir den eventuelle skuffelsen minimal, og skuffelsen din over filmen så ut til å være ganske høy.


Jada, jada, jada.

Suicide Squad sugde pikk.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Vice Principals - HBO

Etter de tre første episodene er jeg positivt overrasket. Det er ingen tvil om at Danny McBride spiller enda en Kenny Powers-rolle, men jeg liker ham i den rollen. Han er fullstendig blind for andres oppfatning, sier ting alltid som det er, og det er ikke meningen at vi skal synes synd på ham når han mislykkes eller ødelegger for seg selv (spoiler!).

Walton Goggins, som jeg falt for i Justified, beviser igjen at han virkelig fikser humor - selv om den kanskje ikke er like subtil her som i nevnte serie.

Mange morsomme øyeblikk i en ganske tynn historie gjør at jeg gleder meg til å se den fjerde episoden som ble sluppet i dag.

Ubestemt/10
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Har blitt betraktelig lite film-seeing i det siste i fordel for gaming, men noe har jeg da sett.

Little Miss Sunshine

Haha, denne lo jeg høyt av flere ganger. For en utrolig sjarmerende film med flotte karakterer.

8/10

Shameless Sesong 6

Fikk endelig sett ferdig denne sesongen. Like bra som resten av serien.

9/10

The 40 Year Old Virgin

Steve Carell <3

7/10
  • 0
Siterer Tor Erik:
Walton Goggins


En fantastisk skuespiller, Goggins. Fikk sakte men sikkert øynene opp for ham ettersom sesongene skred fram i The Shield.
I Justified briljerer han totalt !
Og hans lille rolle i ,min personlige favorittserie of all times, Sons Of Anarchy fortjener en egen spin-off serie. Utvilsomt.
Et ubestridt høydepunkt i The H8ful Eight var han også.
The gavel corrupts
  • 0
Enemy

Andre visning, står igjen som en av de dypeste filmene jeg har sett noensinne.

Cell

I 2016 skulle man tro at Based on the novel by Stephen King var et kvalitetsstempel, men den gang ei. Intens begynnelse og gjennomgående god atmosfære som kan minne om The Last of Us, men her er det null forklaring rundt det som skjer, lite som virker troverdig og enda flere plotthull. Men regissøren har ikke gjort en eneste film siden Paranormal Activity 2 i 2010, så hva kan man forvente? Virkelig synd at Eli Roth droppet ut av prosjektet.
  • 0
Star wars: The Force Awakens.

En litt blanda følelse. Håpet å se litt mer av gamle karakterer som ble vist, vet de fleste er døde. Men blant annet kom ikke Luke inn i filmen før siste minutt. Det var blant en av grunnene til at jeg gledet meg skikkelig til å se filmen. Men mer åpenlys hinting til en ny film er vel ikke mulig. Bra actionscener, og historien henger på greip, der de bevisst ikke svarer på alt. Teasing/hyping til neste film.

7/10
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
The Room

Denne filmen har jeg hørt masse om, og jeg har hatt lyst å se den lenge. Jeg er glad for at jeg gjorde det! Dette var litt av en opplevelse! Er vel kanskje det beste eksempelet på noe som er så dårlig at det blir bra. Jeg fant den utroooolig underholdene fordi skuespillet er så latterlig dårlig og ting gir søren meg ikke mening enkelte ganger.

Tommy Wiseau er en legende!

https://www.youtube.com/watch?v=LoYa7Mx5EbE
  • 0
Frihetens regn.

No Words needed. Fantastisk!

10/10
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Frihetens regn.


Første gang du ser den?
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Frihetens regn.


Har faktisk ikke sett den filmen...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Siterer Taktikkeren:Frihetens regn.

Har faktisk ikke sett den filmen...


Wha-wha-WHAT?!

Tror ikke det er mulig å mislike den. Slipp alt du har i hendene, finn et eksemplar og se den (går sikkert på TV i løpet av uken uansett).
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Mr.Robot - Season 1

Vet ikke helt hva jeg skal rate den, likte den ganske godt opptil ep 8, så ble alt bare mindfuck. Liker den fortsatt godt, og gleder meg til å se hva sesong 2 bringer.

Takk for en knall anbefaling, SirThomas.
The D' is silent.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!