Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Bojack the Horseman S1-3

"That's too much, man"/10
Fist of Fury (1972)

Bruce Lee sine filmer føles selvfølgelig litt gamle og utdaterte i forhold til filmer som The Raid, men fortsatt en ganske underholdene film!
XXX: Return of Xander Cage - 2/10.
1/10 om Vin Diesel ikke hadde vært med.
The D' is silent.
Hell or High Water

Endelig fikk jeg sett denne filmen, som jeg aldri fikk rotet meg til å se da den gikk på kino..
Dette er en rotekte western satt i moderne tid. Ja faktisk en av de beste western filmene jeg har sett.
Nydelige og autentiske omgivelser, flotte karakterer og fantastiske skuespillerprestasjoner.
Enormt godt skrevet og ikke minst levert dialog. Perfekt soundtrack.
Dagsaktuell tematikk i bonn som ikke slår deg over hodet med sitt budskap, men heller viser oss et USA som tiden kanskje har løpt litt ifra, men som absolutt ennå er tilstede.
Klisjeene filmen tar i bruk er kun med på å understreke filmens sjanger og jeg synes det er på sin plass.
Hatten av (pun intended) for cast, crew, manusforfatter og regissør.
Dette er noe av det beste jeg har sett på en god stund og vil for alltid stå på listen som en av mine mange favoritter.

Anbefales !
The gavel corrupts
Old Boy (Park Chan-Wook,2003)

Det er mye bra Sør Koreansk film. her snakker vi filmen Chon Wook ble kjent for, hans neste film The Handmaiden kommer på kino i Norge i april. Vi snakker mørk og dyster humor, en kinematografi som fokuserer veldig på at alt skal se rått og småcreepy ut, og manusene hans har plott hvor du aldri forstår hva som skjer før det er over.

Virkelig noe verdt å sjekke ut for filmelskere.
Fringe sesong 4. Kanskje blir det alt en blogg/ mini anmeldelse siden ukens tema er Mov135 , istedenfor at jeg venter til jeg er ferdig med sesong 5.

Men uansett , usikker hvor jeg plasserer sesongen i forhold til 2 og 3, bedre enn 1 er det ikke tvil om... solid sesong.

Klodenes kamp ( War of the worlds) 2005. Hvertfall tredje gangen
The Belko Experiment - 5.5/10

Ikke mye å si her, ble litt skuffa egentlig. Fordi de sier denne filmen skal være så jævlig voldelig, og gir den absolutt 18 - Mens den i grunn kunne vært en 15 års film. The Walking Dead som er en tv-serie er 10x så voldelig som filmen her.

Men den gir god underholdning, og de bygger opp til en 2'er. Og om den kommer, så skal jeg se den. God popcornfilm, men ikke noe å dra på kino for.
The D' is silent.
Siterer Finalfantasyfrelst:
The Belko Experiment - 5.5/10


Siterer Finalfantasyfrelst:
God popcornfilm, men ikke noe å dra på kino for.


Siterer Finalfantasyfrelst:
XXX: Return of Xander Cage - 2/10.


Og jeg som så xXx: Return of Xander Cage på kino. Tony Jaa gjorde det verdt det alene.
Sausage Party

Sjelden man ser et bedre tilfelle av "De beste delene var i traileren". Resten er noe av det mest bedritne rælet jeg har sett innen animasjon. Den må være laget spesifikt for den klisje-utgaven av ungdom i puberteten, man vanligvis ser på film, for den passer ikke for noen andre. Se traileren i stede.

Terningkast: 1
Traileren: 4

Angry Birds

Den er akkurat det man forventer. Nok en måte å prøve å tyne penger ut av noe som var overdrevent populært en gang. Har muligens 5-10 minutter med festlig matriale.

Terningkast: 1

Muppet Treasure Island

Klassiker, og blandt mine favoritter når jeg var liten. Fremdeles god, men ikke den beste Muppet filmen (Christmas Carol).

Terningkast: 4

Cars x16

Nye favorittfilmen til minsten i huset, så den går hvertfall tre ganger om dagen
Heldigvis er det en av de bedre animasjonsfilmene, så det er ikke uutholdelig.

Terningkast: 4

Cars 2

Ikke på langt nær like ålreit, og det syns ikke småen heller, så det holdt med en gang.

Terningkast: 2
Halvveis igjennom Marvel's Iron Fist og den er seriøst ikke så ille som kritikerne skal ha det til. Det er gode doser med humor, et plott som gir mening og det skjer ting så godt som hele tiden, mye bedre enn Luke Cage som var kjedelig frem til de to siste episodene.
Død Snø 2(2014)

Her snakker vi Zombie film som kaster alle zombieprinsipper ut av vinduet og kjører sitt eget løp.

En direkte oppfølger til filmen fra 2009. Veldig tynn historie, men så ufattelig underholdende.

Dette er nok det nærmeste jeg kommer en skrekkfilm.

Anbefales for Zombie fans eller fans av splatter filmer
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
Escape plan. Ganske så bra. Allitid litt skyting da når det er Sylvester Stallone og Arnold Schwarzenegger ,men var faktisk ganske så grei
Siterer sideswipe:
Dette er nok det nærmeste jeg kommer en skrekkfilm.


Det kan vi definitivt jobbe med, du må se Saw.
Nå har jeg sett Beauty and the Beast og jeg er faktisk veldig fornøyd! ...bortsett fra at det var 3D visning. Seriøst, føkk 3D. Bildet blir mørkere, får dårligere kontrast og jeg ender bare opp med å se dobbelt uansett. Beauty and the Beast er også en ganske mørk film (det er natt eller så er man inne mesteparten av tiden) og 3D behandlingen kler defor ikke filmen i det heletatt.

Jeg har også lyst til å pirke litt på lyden. Musikken og vokalen var flott, men lydmiksen var til tider ganske dårlig. Det er mulig dette er et problem med lyden på Colosseum, men vokalen i sang nummerene var til tider ubahagelig "spiss" å høre på, og var på kanten til å ikke passe inn med resten av lydbildet.

Ellers var flimen flott, og hvis jeg ikke lar 3D og lydmiks tull farge opplevelsen for mye så syns jeg filmen var flott. Skuespillet var for det meste veldig bra, selv om Emma bommet litt et par ganger.

Snakker vi om en 8/10?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Gantz: O

En såkalt 3DCG-film som er meget godt animert. Enkel historie, men man blir fenget av spenningen. Liker at den er veldig actionpreget uten alt for mange langtekkelige romansescener eller lignende (fikk noen vibber til Pacific Rim). Dette er en type film man vil se mer av, og jeg håper det kommer flere. Veldig god actionunderholdning.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Assassin's Creed
Voff. Lenge siden jeg kan si jeg har angret på å se en film, men herregud for et makkverk. Jeremy Irons Fassbender og Coittilard er som oftest fantastiske skuespillere men seriøst ingen av rollene her er spesielt troverdig. Det at filmen tilbringer mer tid i nåtiden enn i fortiden ødelegger litt sjarmen til Assassin's Creed, og selvfølgelig det at actionscene ser ut som en lavbudsjetts søppelfilm er ikke med på å løfte den i det hele tatt.

Iron Fist. Season 1
Serien som har fått litt mer kritikk enn hva den kanskje fortjener. JEg likte denne serien. Den er ikke like god som første sesongen av Daredevil eller Jessica Jones, men den er bedre enn Luke Cage og Daredevil 2. Finn Jones spiller rollen som Danny Rand veldig bra, selv om det er en whitewashed rolle. Blir spennende å se hvordan de tar denne videre for denne overasket meg
Naked Gun 2 1/2

Disse filmene er alltid festlige.

Iron Fist - episode 1-6

Dette var trøtte greier. Fattig handling, med for mye screentime gitt til uinteressante karakterer.
Serien kunne like gjerne hett "Moody people in suits that talk too much".

Kommer nok ikke til å se Defenders, ettersom jeg kun har likt Luke Cage av de fire seriene som leder opp til den.
Iron Fist

To minutter med skyggeboksing i slow-mo er både introen og beskrivende for serien. Dette er den klart svakeste av de fire seriene, og jeg skjønner ikke helt hva de tenkte. 15 år i kloster har tydeligvis gjort Danny Rand til en enda barnsligere drittunge enn han var som tiåring.

Mange gode bifigurer, kule scener og pene bilder.

Høydepunktet mitt var da jeg avslørte for meg selv at skuespilleren er britisk.

Kanskje jeg har blitt for gammel..

Må ses på grunn av Defenders/10
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
The Man from Nowhere (2010)

Jeg lette etter en skikkelig god asiatisk thriller og kommer over denne. Filmen i mine øyne er et overdramatisk koreansk thriller med rotete action. Syns ikke actionscenene var så tydelige. Fatter hva de prøvde på, men meh, hadde heller sett The Raid eller Oldboy på nytt.
Cop Car

Filmkveld med gutta, tror alle ble fornøyd. Veldig unik følelse på denne, man får virkelig kjent på det å være kids som bare vil ha det gøy. Men alle guttestreker får jo vanligvis konsekvenser. Visse scener får definitivt mer kraft om du tenker på det på den måten. Føltes tidvis treig, men syntes de fikk mye ut av premisset om å stjele en politibil. Litt antiklimatisk slutt, men det hadde vært kult med en oppfølger om 10-15 år med de samme karakterne som har vokst opp.

7/10

Catch Me If You Can

Føltes nesten som forløperen til Shawshank Redemption, bortsett fra at hovedpersonen er skyldig. Her er det aldri snakk om å gi opp. DiCaprio sin karakter blir fremstilt så sjarmerende at man nesten ikke kan ta innover seg det kriminelle han faktisk gjør. Absolutt verdt å få med seg.

8/10
Arrival
Spennende sci-fi film og en av de bedre rollene Amy Adams har gjort. Rollen som en språkprofessor som må lære seg å snakke/tolke alien etter at 12 romskip ankommer jorda og det store spørsmålet. Hva slags hensikter har de? Ellers på rollelisten finner vi Jeremy Renner og Forest Whitaker. Virkelig en av fjorårets storfilmer
9/10

Hacksaw Ridge
En film jeg virkelig hadde gledet meg til å se. Enhver film regisserert av Mel Gibson blir som oftest bra. Filmen er basert på en sann historie om Desmond Doss. En lege under 2. verdenskrig som nektet å bære våpen, og som fikk Medal of Honor for å springe rundt på slagmarken og redde livene til skadde soldater mens han var omringet av japanerne. Andrew Garfield leverer en utrolig god og troverdig rolle og filmen fortjente lett Oscarene den fikk for beste klipping og beste lyd miksing.
9/10
Løvenes Konge: passet min nevø før jobb i dag, så da passet det å vise han min favorittegnefilm. Og damn, denne filmen er så perf. Får tårer i øynene av denne filmen, noe jeg ofc måtte skjule for min nevø. So nostalgic, so good. Pluss skal på Hans Zimmer om to måneder, så passer bra å høre på musikken (altså det uten sang). Da filmen var ferdig sa min nevø at det var hans favorittfilm, awwww (selv om han sier han liker alt jeg liker, haha).

Og den beste scenen i filmen vil alltid være denne: http://www.insidethemagic.net/wp-content/uploads/2015/08/lion-king-dad.jpg

10/10
Iron Fist

"Everybody was Kung Fu Fighting
Those kids were fast as lightning
In fact, it was a little bit frightening
But they fought with expert timing"

Jeg hadde egentlig tenkt å¨bruke litt tid på å forsvare denne serien etter som det er gjengs enighet om at den ikke helt holdt mål.

Det gjør den.. men ikke mer enn heller.

Den er akkurat som Jessica Jones og Luke Cage i hvert fall tre episoder for lang men i strak motsetning til Jessica Jones er Danny Rand over hodet ikke et vinnende vesen.
Det er heldigvis Rosario Dawson og Tom Pelphrey som henholdsvis Claire "the nightnurse" Temple og Ward Meachum.


Må ses på grunn av Defenders/10
The gavel corrupts
Monty Python The meaning of life .
  • 0
In a Valley of Violence

Alright. Jeg trodde faktisk at denne skulle bli dårlig - distribueres bare på DVD i Norge. Men enn så godt det er å bli overrasket en gang i blant. Er fan av Ethan Hawke, så han sammen med John Travolta hørtes ikke så dumt ut. Dialogen er småvittig, og det etableres mye på kort tid, en god forståelse for hvem karakterne i universet er, og hva de vil. Jeg kalte Bone Tomahawk for Suicide Squad in the West. Dette er John Wick in the West, uten at filmen overgår sammenligningen på noen måte. Selv om filmen sluttet på nøyaktig samme måte som den forrige westernfilmen jeg virkelig ikke ble fornøyd med, så satt jeg igjen med en positiv følelse. Tror jeg likte den bedre enn fjorårets The Magnificent Seven. Det mest ironiske her er selvfølgelig at regissøren heter West til etternavn.

7/10
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!