Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Mamma Mia! Here We Go Again

Veldig bra. Anbefales.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Schindlers liste
Ventet lenge med å se denne, bra laget og skuespill i verdensklasse men æsj så treg og kjedelig.¨
Jeg ser på film for å bli underholdt, dette var ikke underholdene
10/10 for produksjonsnivå, 1/10 for underholdning
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Sin City
Sin City 2: A Dame to Kill For
Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett den første, den er og blir en av de beste filmene som finnes. Oppfølgeren er ikke like høyt på skalaen, men kan fint sees flere ganger den også.

Resident Evil 1-6
Pløyde gjennom samtlige med madammen, som ikke hadde sett dem før. Må innrømme at jeg liker dem bedre jo eldre jeg blir. Kan ha noe med at "filmsnobben" ble satt til side når jeg sluttet å samle på film, og at jeg nå setter mer pris på teit, hjernedød underholdning. Det er mye feil i sammenhengen mellom disse filmene, men det kunne jeg rett og slett ikke brydd meg mindre om merker jeg. De er det de er, og kan fint sees igjen med jevne mellomrom.
Liker den første og tredje best.

Bohemian Rhapsody
Hvis man ser bort i fra alle faktafeilene og friheter de har tatt, er det en ganske solid film. Queen har vært et av de mest spilte bandene her i huset, så det var ålreit at de også fikk en biografisk film, om den så er gjort mer publikumsvennlig enn den virkelige historien.
Definitivt verdt å se.

Game Night
Din typiske moderne komedie, hvor det hele blir litt for dumt som vanlig. Mer så enn morsomt denne gangen. Kan fint droppes.

Rampage
Hjernedødt og med monstre. Ikke fantastisk kul, men akkurat nok til å underholde en kort stund. Fin hvis Netflix listen din er tom, og du ikke finner noe spesifikt å se.

Ready Player One
Lest mesteparten av boken, men hoppet av mot slutten, fordi det aldri var veldig spennende. Filmen går litt samme veien. Ble mer sittende å se etter easter-eggs etterhvert enn å følge handlingen i filmen. Referanser kan ikke holde en film oppe alene.

Dark Crimes
Dårligste jeg har sett så langt i år. Både som krimdrama og film generelt. Begredelig fra A til B. Bør droppes, ignoreres, samt strykes fra Jim Carreys IMDB, så ingen snubler over den.

Velvet Buzzsaw
Som hobbykunstner, blir jeg alltid litt ekstra gira når kunst blandes inn i skrekksjangeren. De fleste faller dog flatt, og det gjør denne også. Begynte veldig lovende, men det blir for tungt for den gjennomsnittlige seer tror jeg, og man får lite igjen for det utover i filmen. Slutten er også en katastrofe, hvor alt går i et tempo som ikke tilsvarer resten av filmen, og ingen av hovedkarakterene får den avslutningen de fortjener. Virker som de ikke visste hvordan den skulle avsluttes, og bare kastet på noen effekter. Eventuelt gikk tom for penger 3/4 inn i filmen.
Kan sees, men en får ikke så mye ut av det.

Bird Box
Det ble litt som en oppfølger til The Happening (som ikke er noen kvalitetsfilm akkurat), hvor man i tillegg måtte ha bind for øya. Begynte greit, men holdt ikke på spenningen, og slutten var deprimerende snill.
  • 0
A Star is Born
Langt bedre enn forventet. Litt hastverk mot slutten, men ellers en virkelig god film. Kan fint sees flere ganger.

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald
Svakere enn den første. Rotete fremgang, og på tross av mye greier på skjermen, skjedde det egentlig veldig lite. Syns de strekker ut denne storyen alt for langt.

Lilyhammer sesong 1-3
Ikke ofte jeg ser norsk tv, og forventet en trøtt serie, men den var ganske ålreit. Litt mye på en gang i sesong 3, men ellers moro å se hva som skjedde utover, og ikke minst se om samtlige norske skuespillere ville dukke opp (kan ikke ha vært langt unna). Sluttet litt vel brått, men den ble jo kansellert så det var forventet.
  • 0
The Sixth Sense

Gripende historie med bra skuespill, spesielt fra guttungen i hovedrollen. Skrekk elementene var også gjort rett, overrasket over at de klarte å få gjennom PG-13 her. Og de som sier de så vendepunktet på slutten av filmen komme kan pent ta seg en bolle. En ting negativt tho.. Den har ikke mye til replay value, har du sett den en gang vil den ikke ha samme effekt neste gang.

Fortsatt en solid film jeg kan anbefale til absolutt alle.
8/10
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Avengers endgame

Jeg digga denne filmen. Som blodfan av marvels film univers har Avengers serien aldri skuffa. Action scenene er fantastiske og det er fortsatt mange morsomme øyeblikk. Det var virkelig en verdig avslutning på serien og den fikk meg til å innse hvor investert jeg har blitt i disse karakterene.

Anbefales på det sterkeste, men den treffer nok best om du har sett de andre filmene.
  • 0
Spider-man: Far From Home: Utrolig fet, Mysterio innfridde for å si det mildt. Uten tvil min favorittfilm fra Spider-Man.

Stranger Things Sesong 3: Utrolig bra denne sesongen også, kan knapt vente på sesong 4. Elsker karakterene, universet, referansene.. alt. Fyfaen.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Spider-man:

Stranger Things Sesong 3: Utrolig bra denne sesongen også, kan knapt vente på sesong 4. Elsker karakterene, universet, referansene.. alt. Fyfaen.


Ble ferdig selv igår. Enig i det du skriver.
-Kill -Loot -Return.
Så akkurat Phanom Menace. Uten tvil den beste ( og eneste ) filmen jeg har sett i hele dag!
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
I Saw The Devil: Veldig bra koreansk film, som havner om hevn. Mer vil jeg ikke si Anbefales om du liker Oldboy.
The D' is silent.
  • 0
The house that Jack built

Dyster film, likte det.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Askeladden: I Soria Moria Slott

Spennende og god film. Liker at det blir laget filmer fra gode norske eventyr.
Rainbow Mushroom
  • 0
Piranhas 2019.

Norsk tittel er Camorraens barn. Filmen om hvordan en gjeng ungdommer i Italia klarte å ta over territoriet til den lokale mafiaen. Ikke din typiske Scorsese-mafiafilm, og det var en rakett av en skytsglad gangsterfilm.
  • 0
Se7en
Har ved flere anledninger startet på denne filmen men aldri fullført den. før nå.
For de av dere som enda har til gode å se den.. Dette vil du ikke gå glipp av!
Leste at investorene vurderte å trekke seg på grunn av slutten som ikke var spesielt "Hollywood vennlig". En av skuespillerne ville ikke ha navnet sitt kreditert i starten av filmen, se den og du vil forstå hvorfor. Filmen går ikke under skrekk kategorien men jeg er fortsatt skjelven etter å ha sett den.
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Dark - Netflix.

Vil tørre å si at Dark er den beste TV serien jeg kan huske å ha sett. Plottet var helt uventet, og svært godt skuespillerarbeid.

Minnet meg litt om Stranger Things, men i en mer seriøs og troverdig utgave. Absolutt verdt å se for de som liker spenning og sci-fi.
  • 0

Clarkson's Farm 

Amazon Prime Video

Rainbow Mushroom
  • 0

Jeg så nylig "The Witcher". Gleder meg til sesong 2 !!

Episode 1 av Sesong 2 - See

Episode 7 av Sesong 2 - Ted Lasso

Rainbow Mushroom
  • 0

Jeg elsker virkelig Severance-serien. Det handler om avbrytelse av personlighet: du jobber 8 timer per dag og husker ikke om ditt personlige liv, og omvendt, etter jobb husker du ingenting om jobben din.

  • 0

Family Reunion på Netflix

Rainbow Mushroom
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!