Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Game of Thrones (GOT) -tråden


Lest en del på reddit om episode 3, sto veldig mye interessant. Anbefales for de som vil vite mer om hvorfor det ble som det ble.

Står blant annet om:
Spoiler poiler:Arya fikk dagger'n av Bran under treet i forrige sesong. Så Bran forutså mest sannsynlig utfallet, derfor han var så rolig og lite hjelpsom... Våpenet som startet det hele, måtte selvfølgelig ende det hele.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Gode action sekvenser og bra data-animasjon unnskylder ikke resten av episoden.
Kjenner ikke Game of Thrones igjen lenger, virker bare som en vanlig tv serie nå.. Med latterlig høyt budsjett.
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Lurer på om forfatterne er lei yrket sitt, og vil understreke for verden at de ikke bør hyres inn for andre prosjekter. Kanskje de burde satse som lavbudsjetts rørleggere, de er ganske god til å tette hull og lekkasjer med lite holdbart materiale.
Hva er poenget med så mye oppbygning av plot og karakterer, når det nøstes sammen på denne måten? Tviler i aller høyeste grad på at det blir noen verdig avslutning basert på episodene vi har fått så langt i sesongen. Den driver i samme retning som Lost og Dexter nå.
Krysser fingrene for at bøkene blir ferdigskrevet og at de ikke speiler seriens avslutning.

Driver forøvrig å ser gjennom hele serien en gang til, og jeg må si at jeg liker sesong 2 og 3 bedre enn før. Syns alltid de var litt trege og trøtte, men de er faktisk ganske ålreite.
  • 0
Både sesong 7 og 8 har nok lidd av et færre antall episoder enn forgjengerne. De har fått det travelt med å nøste opp så mange løse tråder på så kort tid. Og det får enkelte karakterer gjennomgå for...

Synd at det har blitt sånn, men nå gjenstår det bare to episoder igjen av hele smørja. Uavhengig av hvordan det hele ender, så kommer nok serien til å stå igjen som en av de mer minneverdige for min del. Vi har tross alt fulgt disse karakterene over flere år og jeg synes det har vært underholdende hele veien, selv om det har vært noen "fartsdumper" her og der.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Var forberedt på å bli skuffet over denne sesongen, men ikke i så stor grad som jeg er nå. Jeg er oppriktig lei meg over retningen de har tatt. Følte ikke en dritt da Spoiler:dragen og Missandei strøk med. Vanskelig å ha noe emosjonell tilknytning til noen av karakerene uten riktig oppbygging. La meg bruke det gamle ordtaket: "Jeg er ikke sint, bare veldig veldig skuffet."
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
Vel faen. Jeg vet ikke hva jeg synes lengre. De tre første episodene kunne jeg like, som stemningssettere og utforskning av karakter, skjønt er sistnevnte kanskje ikke helt nødvendig når folk har blitt karakterisert i syv sesonger, men nå virker det som om de spurter med all makt til mållinjen. Litt vanskelig å "kjenne" på alt som hendte i denne episoden, men kanskje er jeg bare lei.
  • 0
Likte den siste episoden godt, måten mesteparten av fokuset ble lagt på (SPOILER) slakting av uskyldige og forsvarsløse innbyggere var en genistrek for å bygge opp en viss spenning mot det som vil bli en altfor brå slutt.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!