Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Star Wars ~ Offisiell tråd ~


Siden vi nå står midt oppi en æra der vi vil få en ny film hvert år framover synes jeg det er på høy tid å samle alle diskusjoner og homager til dette eventyrlige universet i EN tråd

Filmene, bøkene, tegneseriene og spillene.

The Clone Wars og Star Wars Rebels.

Kommende antologi og saga filmer.

Alt som betegnes som Star Wars canon diskuterer vi her i det som nå vil bli Gamereactors NYE offisielle Star Wars tråd. (den gamle har ikke vært i bruk på mange år)
The gavel corrupts
Kul tråd! Elsker Star Wars, og gleder meg vilt mye til Rogue One!
  • 0
Siterer SirGalahad:
Kul tråd! Elsker Star Wars, og gleder meg vilt mye til Rogue One!


Takk for det.

Jeg anser også meg selv til å være stor Star Wars fan.
Ser voldsomt fram til Rogue One jeg også, men jeg føler også at Lucasfilm har en ganske stor jobb å gjøre enda med å få "moderate fans" av filmene til å fatte at Rougue One ikke er episode VIII.
The gavel corrupts
  • 0
Har setta alle filmene og liker de første best. Men gud for et univers. Jo flere filmer, jo flere timer får jeg i det fantastiske verdensrommet. Elsker det. Sci-fi på sitt beste!
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Enkelte jeg følger på Twitter og Youtube mener at Rogue One kan bli den beste filmen fra Star Wars universet noen gang.

Personlig tror jeg ikke det, (av flere grunner.)

Noen som har kommentarer til forventninger rundt Rogue One ?
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Har setta alle filmene og liker de første best. Men gud for et univers. Jo flere filmer, jo flere timer får jeg i det fantastiske verdensrommet. Elsker det. Sci-fi på sitt beste!

De første har bedre historie og tightere regi enn prequelene, men noen av lighsaber kampene er utrolig kleine, Darth Vader mot Obi Wan har b.la en piruett fra Obi som varer i nesten 1 sekund(!) men Vader er tydeligvis såpass av en gentleman at han ikke bare stikker han i ryggen.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Noen som har kommentarer til forventninger rundt Rogue One ?


Det jeg tror Rogue One kommer til å gjøre det bra på er at folk ikke kommer til å ta den like høytidelig som hovedfilmene på en måte. Folk forventer på en måte ikke like mye av en side-story som en av hovedfilmene, og hvis den da er veldig bra kommer folk til å sette veldig pris på at den kom, og praise den ekstra mye. Er i hvertfall det jeg tenker kan skje!
  • 0
Siterer SirGalahad:
Det jeg tror Rogue One kommer til å gjøre det bra på er at folk ikke kommer til å ta den like høytidelig som hovedfilmene på en måte. Folk forventer på en måte ikke like mye av en side-story som en av hovedfilmene, og hvis den da er veldig bra kommer folk til å sette veldig pris på at den kom, og praise den ekstra mye. Er i hvertfall det jeg tenker kan skje!


Rogue One er avhengig av et enormt godt manus siden utfallet hele tiden er gitt på forhånd. Det visuelle er nok på stell etter hva vi har sett i trailerne. Men jeg er mest spendt på rollegalleriet.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Rogue One er avhengig av et enormt godt manus siden utfallet hele tiden er gitt på forhånd. Det visuelle er nok på stell etter hva vi har sett i trailerne. Men jeg er mest spendt på rollegalleriet.


Selv vet jeg ingenting om den. Bare at den er før IV, V og VI i historien så ja.(..?). Har ikke sett noen trailere, og har ikke lest mye om den heller, men ja det blir veldig spennende å se.
  • 0
Siterer SirGalahad:
Selv vet jeg ingenting om den. Bare at den er før IV, V og VI i historien så ja.(..?). Har ikke sett noen trailere, og har ikke lest mye om den heller, men ja det blir veldig spennende å se.


Da skal ikke jeg spoile noe som helst for deg. Beundringsverdig å klare å styre unna alt "fuzzet" som nå bygger seg opp før premieren.
The gavel corrupts
Siterer Marlboro Red:
Alt som betegnes som Star Wars canon diskuterer vi her i det som nå vil bli Gamereactors NYE offisielle Star Wars tråd. (den gamle har ikke vært i bruk på mange år)


Approved.

Er nokså stor tilhenger av filmene selv. Husker feberen som herjet da I-III rullet rundt på kinoene. Good times.

Har vel helt middels forventninger til både Rogue One og Episode VIII, men det er nok mest på grunn av at min generelle filminteresse er lavere enn noen gang. Jeg tror dog begge filmene kan bli meget bra.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Marlboro Red:
Da skal ikke jeg spoile noe som helst for deg. Beundringsverdig å klare å styre unna alt "fuzzet" som nå bygger seg opp før premieren.



Haha! Takk for det, elsker sånne store filmer som Star Wars, de føler jeg at jeg ikke vil vite noe om før jeg ser dem selv. Har selvfølgelig sett plakaten da, og der får man jo se karakterene, men kan ikke huske dem spesielt godt, og utenom det holder jeg meg unna all info!
Siterer Glorfindel:
Har vel helt middels forventninger til både Rogue One og Episode VIII,


Selv om jeg gleder meg vildt til Rogue One, så er forventningene mine til den, som moderat å regne i forhold til mine forventninger til episode VIII.
The gavel corrupts
  • 0
I år får vi jo som skjent Rogue One : A Star Wars Story.

I 2017 får vi den etterlengtede Episode VIII (som ennå ikke har noe offisiell tittel.)

Og i 2018 ser vi fram til neste "Star Wars Story" som vil ta for seg Han Solo og hans bedrifter før han kommer i kontakt med opprørerne.
Filmen har ennå ikke startet produksjonen, men manus er skrevet og casting er godt påbegynt.

2019 vil gi oss Episode IX

Er det noen som har spådommer/forhåpninger om hva den neste antologi / "SWS" bør omhandle ?

Jeg har definitivt gjort mine tanker om det, men jeg er nysgjerrig på hva andre fans tenker rundt dette .
The gavel corrupts
  • 0
Vi har mye deilig i vente! What a time to be alive!
Flere nye internasjonale trailere til Rogue One er sluppet de siste timene. For de av oss som ikke klarer å la være å sluke alt som er av smakebiter: Enjoy !

https://www.youtube.com/watch?v=p5qL9RjE_Mc

https://www.youtube.com/watch?v=9UMrTk1T8tw

Det hele ser fantastisk ut
The gavel corrupts
  • 0
Så dette til stor begeistring i lunchen i dag!
I love it!
ROGUE ONE : A STAR WARS STORY.
Billettsalget starter ved midnatt ! !
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
ROGUE ONE : A STAR WARS STORY.
Billettsalget starter ved midnatt ! !


Fett! Du sitter klar, skjønner jeg? Det er vel mest 3D visninger som legges ut tidlig og det ønsker jeg ikke å gå på, så jeg venter å se om det kommer noe 2D på ringen kino ellerno.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Har aldri likt 3D selv så jeg går på 2D hvis jeg i det hele tatt går på kino. Får ta en kikk og sjekke om, hvor og når jeg kommer til å se denne.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Jeg vet ikke hvor dere holder til, men de kinoene jeg besøker har likt fokus på 2og3 D og 3d gimmiken kan de stikke rett opp der solen aldri skinner for min del.
The gavel corrupts
  • 0
Nå gleder jeg meg veldig til Rogue One! Håper storyen og karakterene er litt mer gjennomførte enn den i The Force Awakens. Så TFA her om dagen og jeg ble egentlig litt skuffet når jeg så den igjen. Jeg hadde i utgangspunktet bare akseptert at historien var en kopi av episode 4 (med litt episode 5 og 6) men at det ikke gjorde noe fordi karakterene var karismatiske og spennende, og filmen føltes autentisk og handlet om eventyret (istedenfor politikk og handelsblokader...). Men det holder liksom ikke lenger. Finn, Rey og Poe er dessverre skrevet utrolig dårlig syns jeg og det er mye de gjør og sier som ikke passer til deres etablerte personligheter. Prequel filmene hadde også store problemer med sine karakterer, men der var ihvertfall storyen spennende og unik. I dont know what to feel anymore.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Nå gleder jeg meg veldig til Rogue


Jeg også. Selv om jeg synes trailerne er bittelitt teite.
Spesielt enkelte av karakterene kan det se ut som at jeg vil få problemer med. Men det kan vi komme tilbake til om en drøy ukes tid.

Jeg synes det er kipt at du, etter vår intense diskusjon for snart et år siden, ennå sitter og furter over TFA. Det fortjener hverken du som Star Wars fan eller filmen.

Karakterene i TFA har ingen "etablerte personligheter" for det er her personlighetene deres etableres.

At Poe er en flat karakter er jeg enig i. Det var uansett aldri meningen at han skulle overleve de første 30 min av filmen.
Det var noe som ble skrevet om i sisteliten.


Finn framstår kanskje som en litt vinglete karakter men det er naturlig siden han jo er et produkt av et autoritært militærsystem som han akkurat har desertert fra.

Ray og Kylo Ren derimot framstår som to svært godt gjennomtenkte og utførte karakterer.

I Kylo Ren ser man f.eks klare trekk fra både Anakin og Han Solo. Det la jeg merke til første gangen jeg så filmen. Den livsfarlige blandingen av plutselig raseri og skjødesløs konsekvensutredning i et ungt sinn. Sammen med frykten for å ikke skulle kunne strekke til.
Godt og subtilt gjennomført av Driver.

Anyway.. Jeg gleder meg som et barn til Episode VIII og å få bekreftet min Ray teori og å se Kylo Rens videre karakter utvikling.

Så får vi se hva Rogue One kan stille opp med i mellomtiden

STAR WARS-Why its popular
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Selv om jeg synes trailerne er bittelitt teite.


Å? Jeg har ikke sett dem selv altså, bortsett fra den første. Var på kino i går og da Rogue One traileren kom så lukket jeg øynene og stappet en finger i hvert øre, haha

Siterer Marlboro Red:
Jeg synes det er kipt at du, etter vår intense diskusjon for snart et år siden, ennå sitter og furter over TFA. Det fortjener hverken du som Star Wars fan eller filmen.


Det er faktisk ikke ment som furting, men mer en "ny" observasjon. Det kan godt hende du har rett i at filmen er fantastisk, og at det bare er jeg som er sær og dum, men husk også at The Phantom Menace var ekstremt godt likt rett etter at den kom ut og at det først etter litt tid gikk opp for folk at filmen ikke var alt de hadde drømt om. Selv har jeg gått igjennom mange faser med prequel filmene (i sterk kontrast til 4, 5 og 6 som jeg bare liker mer og mer jo mer jeg ser dem). Jeg likte The Phantom Menace da den kom ut, men ble som mange andre veldig skeptisk til den da jeg ble eldre. Nå ser jeg på den i et mer positivt lys, ikke fordi karakterutviklingen og historien i seg selv er så fantastisk, men fordi visjonen og mange av hendelsene der fremdeles er spennende. På mange måter har TFA gjort meg mer positiv til prequel filmene, nettopp fordi de gjør så mye spennende med setting og lore.

Siterer Marlboro Red:
Karakterene i TFA har ingen "etablerte personligheter" for det er her personlighetene deres etableres.


Det stemmer ikke helt. TFA lider veldig av at Abrahams har lagd filmen, og han elsker å ikke fortelle ting slik at det skal virke mystisk og spennende. Tenk tilbake til episode 4. Det er ingenting mystisk ved Luke, vi får vite at faren er død, at han bor på landet med sin tante og onkel, at han liker å fly og drømmer om å ble med rebellene. I tillegg er han ganske elendig på veldig mye, og det tar det lang tid for han å mestre the force. Rey er derimot en karakter vi får vite ekstremt lite om. Vi vet at hun ar blitt forlatt på Jakku, men ikke hvorfor. Når hun tar på Luke sin lightsaber så ser hun et syn som skaper langt flere spørsmål enn det besvarer. Det blir aldri beskrevet at Rey har fløyet et spaceship, så hvordan kan hun fly så godt som hun gjør? Hun bor tilsynelatende helt alene og vi ser aldri at hun har noen venner, så hvorfor velger hun å stole på BB8 og Finn? Hvordan vet hun hvordan hun skal force manipulate vakten som holder henne fanget? Hvorfor vil hun bli på Jakku istedenfor å lete etter familien sin (det bli aldri forklart). Hun er et eneste stort spørsmålstegn.

Siterer Marlboro Red:
At Poe er en flat karakter er jeg enig i. Det var uansett aldri meningen at han skulle overleve de første 30 min av filmen.
Det var noe som ble skrevet om i sisteliten.


Poe er faktisk en karakter jeg liker ganske godt, men mitt problem med han er at han etter å ha krasjet på jakku med Finn, så forlater han hele oppdraget sitt og klarer på en eller annen måte å dra fra Jakku uten at The New Order får det med seg. Hvorfor? Han VET at kartet til Luke er på Jakku og at hvis han drar derfra før han finner BB8 så kan TNO finne kartet før han. Allikevel drar han. Jeg skjønner at dette er et produkt av at han ble skrevet inn i historien igjen, men det gjør allikevel karakteren litt... tåpelig.

Siterer Marlboro Red:
Finn framstår kanskje som en litt vinglete karakter men det er naturlig siden han jo er et produkt av et autoritært militærsystem som han akkurat har desertert fra.


Finn gir overhodet ingen mening. Han blir traumatisert da en annen stormtrooper blir drept (Av Poe vel og merke!) og smører blod over hjelmen hans (det blir også beskrevet i nye expanded universe at dette var den eneste vennen Finn hadde) og så ser han masseslakningen i landsbyen. Allikevel dreper han en haug med stormtroopers når han rømmer med finn, han skyter til og med på kontrolltårnet der det ikke engang sitter soldater. Deretter lyver han for både Rey og Han Solo om at han er en del av The Resistance, og prøver å forlate dem når de trenger han mest. Han er heldigvis som oftest morsom og karismatisk, men har helt klart noen Jar Jar øyeblikk når han er klumsete og feig.

Siterer Marlboro Red:
Ray og Kylo Ren derimot framstår som to svært godt gjennomtenkte og utførte karakterer.


Rey er jeg som sagt uenig i, men Kylo Ren liker jeg faktisk ganske godt. Det er også interessant hvordan de ikke referer til han som en Sith (tror jeg), bare som en av The Knights of Ren. Jeg syns fremdeles fighten hans mot Rey på slutten er tåpelig, men det er mer et problem med historien og ikke så mye karakteren.

Siterer Marlboro Red:
Så får vi se hva Rogue One kan stille opp med i mellomtiden


Jeg gleder meg til Rogue One nettopp fordi de har kreativ frihet innen en gitt ramme. Jeg forventer derfor at vi ikke kommer til å se ting vi allerede har sett 100 ganger i star wars. De kommer ihvertfall ikke til å sprenge Dødsstjernen, haha
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Å? Jeg har ikke sett dem selv altså, bortsett fra den første. Var på kino i går og da Rogue One traileren kom så lukket jeg øynene og stappet en finger i hvert øre, haha


Det er meget beundringsverdig. Jeg vite om jeg har grunn til å glede meg eller ikke

Lagt til 2016-12-05 12:51:
Siterer Crazy Kraken:
Tenk tilbake til episode 4.


Godt poeng. Men husk at episode IV aldri var ment å fortsette som en triologi. Star Wars ble laget som en "Stand alone" film tilbake i 1977.
Det trenger ikke J.J. Abrams ta hensyn til i TFA. Han vet at det skal fortelles tre kapitler og kan derfor handle der etter.

At vi har våre uenigheter ang div Star Wars filmers grad av kvalitet er bare bra.. Jeg liker som sagt alle filmene, men i noe varierende grad. Jeg føler ofte at prequel filmene ikke får den creden de fortjener etter min mening.
The gavel corrupts
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!