Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Favorittband!


Jeg er nok utrolig kresen, ja.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Et veldig BRA band må jeg legge til.
Det eneste bandet som noensinne har klart å lage en plate hvor jeg liker alle sangene... TO ganger har de faktisk gjort det og det er ganske utrolig.
Siterer Zook:
Har du hørt veldig få album eller er du bare utrolig kresen?


Det er faktisk utrolig sjelden at jeg liker alle sangene på et album da. Jeg synes at albumet Doolittle av Pixies er det beste albumet som er laget, og der liker jeg vel faktisk alle sangene. De fleste andre album har noen få sanger jeg ikke liker. Back in Black av AC/DC har mange gode sanger, men elsker vel ikke hver og en av dem.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
har haugevis av favorittband, men har 6 på topp som jeg digger av ulike årsaker:

Black Sabbath
den skrudde stemmen til Ozzy og Toni Iommis blytunge riff gjør at jeg synes denne gjengen er selve definisjonen på Heavy Metal. Tungt, Mørkt og utrolig fett.
beste album - Master of Reality

AC/DC
Enorm energi, råe gitarsoloer og rett fram Rock N Roll for alle penga.
beste album - High Voltage

Iggy & The Stooges
Den grøtete lyden som spesielt kommer fram på deres beste album, Raw Power, fra 1976, og Iggys overveldende raseri gjør at dette også er et band som står meeg nær.
beste album - Raw Power

Motörhead
kompromissløst og hardtslående. agresivt, harry og rett og slett jævla TØFT.
beste album - Rock n Roll

Nirvana
Depresivt, noe spinkelt, men alikevell sinnsykt BRA. den skrikende vokalen til Kurt Cobain og den grumsete lyden gjør at dette også fortjener en plass blandt mine favoritt band.
beste album - In Utero

The Doors
Depresivt og psykedelisk. jævlig kult.
beste album - Morrison Hotel

Trøstepremier:Pixies, Velvet Underground, Sex Pistols, Dead Kennedys, David Bowie, Bob Dylan, Jimi Hendrix, Ramones, Janis Jopplin, Jefferson Airplane, Turboneger, Mudhoney

Norske band går av en eller annen grunn på en helt annen skala for meg, men av norske band har jeg 5 favoritter, og de er:

Fjorden Baby!
Beste album - Fjorden Baby

Raga Rockers
Beste album - The Return of The Raga Rockers

Jokke & Valentinerene / Jokke med Tourettes
Beste album - Verdiløse Menn

Kjøtt
Beste album - Kjøtt

The Aller Værste
Beste album - Material Tretthet

Siterer Suppeelsker:
Doolittle av Pixies er det beste albumet som er laget


ikke helt uenig der, kjøpte LP'en i starten av ferien, og den har så og si ikke vært av platespillern, med untak av noen få gjennomspillinger av The Velvet Underground & Nico.
an eye for an eye would make the whole world go blind. a tooth for a tooth would make the whole world starve.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Suppeelsker:
Det er faktisk utrolig sjelden at jeg liker alle sangene på et album da.


Jaha? På de aller fleste album jeg syns er kjempebra eller bedre liker jeg alle sangene. Kunne listet opp maange album der jeg liker alle sangene.

Lagt til 2009-07-25 01:06:
Siterer Suppeelsker:
Back in Black av AC/DC har mange gode sanger, men elsker vel ikke hver og en av dem.


Elske og like er vel ikke helt det samme?
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer _RED_:
ikke helt uenig der, kjøpte LP'en i starten av ferien, og den har så og si ikke vært av platespillern, med untak av noen få gjennomspillinger av The Velvet Underground & Nico.


Rått at du liker Pixies og samtidig hører på band som Raga Rockers. Akkurat som meg!

Siterer Zook:
Jaha? På de aller fleste album jeg syns er kjempebra eller bedre liker jeg alle sangene. Kunne listet opp maange album der jeg liker alle sangene.


Det gjelder da altså ikke meg.

Siterer Zook:
Elske og like er vel ikke helt det samme?


Nei, det er ikke det
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Devourment
Skaperne av $lam death metal. Disse sjuke jævlene har utgitt tre studioalbum (Molesting The Decapitated, Butcher The Weak og Unleash The Carnivore), ett samlealbum (1.3.8.) og div. singler, minst en ep og minst ett splitalbum. Alle albumene anbefales, selv om Molesting er nok min personlige favoritt pga den sinnsykt gutturale vokalen til Ruben Rosas. Favorittsangen min er forøvrig originalversjonen av Babykiller med Wayne Knupp på vokal (R.I.P.) som finnes på 1.3.8. På Butcher The Weak overtok Mike Majweski som vokalist, og Ruben Rosas på gitar. Omtrent samme line-up på Unleash The Carnivore som kom ut nå nylig. Jeg synes Mike Majewski ikke er i nærheten av Ruben og Wayne, men instrumentalt sett har Devourment blitt bedre teknisk sett (selv om Brad Fincher var mye raskere enn nåværende trommis Eric Park).
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
iron maiden
  • 0
Nå er det vel Killswitch Engage tenker jeg.

Det er noe helt spessielt med dette bandet. Riffene, akkordsammensetningene, aggresivitet/meldoiske deler osv. En perfekt balanse (helt til de ga ut det nyeste albumet...det sugde).
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Iron maiden
  • 0
Jeg har mange likestilte favoritter, men det er noen få som sirkulerer på førsteplassen:

- Motörhead
- Queen
- KISS
- Iron Maiden
- The Doors
- Thin Lizzy
- Guns 'N' Roses

Jeg tør å påstå at jeg er ganske altetende innenfor alt som kan relateres til "rock".
  • 0
Mine favoritter er:

1. Metallica/Rhapsody of Fire
2. --||--
3. Judas Priest
4. Skid Row
5. Def Leppard

Metallica har vært på top veldig lenge men Rhapsody of Fire tok ganske nylig innpå
Rule nr 1: Be EPIC!
  • 0
Blue Oyster Cult!
  • 0
All time fav: AC/DC

for øyeblikket:

Born of Osiris
Eternal Lord
Winds Of plague
Daath
Bloodbath
Impending Doom
Arsonists Get All The Girls
Fuck...I'm Dead

  • 0
Animal Collective, Rage Against the Machine, Tool, Bob Marley & the Wailers, John Butler Trio och Bright Eyes.
  • 0
Just nu, The Killers!
  • 0
For tiden går det i :

Arena, Britisk Neo-progrock.
Ministry Startet som Industrial Techno, utviklet seg til Industrial Metal. Ekstremt bra treningsmusikk!
Anacrusis Heavy Metal.
Dream Theater Progressive/Powermetal.
Burzum Norsk Black metal.
Knurr...
  • 0
  • Zook
  • Zook
For tiden hører jeg mest på;

Porcupine Tree
Red Hot Chili Peppers
Iron Maiden
Slayer
System of a Down
Megadeth
Kiss
The Rolling Stones
In Flames
Dio

Dette er ikke nødvendigvis mine all-time favoritter.
You're sleeping over, right?
  • 0
Pink Floyd
The Doors
Velvet Underground
Captain Beefheart & His Magic Band
Tom Waits
Megadeth
Motörhead
AC/DC
Led Zeppelin
Jethro Tull
Mr. Bungle

Lidt forskelligt ;)
GR Gangstaz - "Who else is going to love me but the thugs?" 2PAC
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!