Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Da var spillet lansert og det aller fleste har skaffet seg det, med unntak av en del PS3 folk fordi det ikke har blitt produsert nok av spillet.

Jeg derimot har kost meg med spillet i så og si hele kveld, dvs. fra klokka fem til ni, og jeg har da også fått en del blandede følelser om spillet.

Noe av det de aller fleste ser på med en gang de spiller spillet er grafikken, og skal jeg være ærlig, så fortjener ikke grafikken de tierne den har fått, men heller en nier.
Grunnen til det er at veldig mye av områdene er kjedelige, og enkelte steder er teksturene dårlige, spesielt om natten er grafikken mindre imponerende, og generelt sett er heller ikke frameraten noe spesielt å skryte av. Det er ikke ofte man får framdrops, men framraten holder seg gjennomsnittlig ganske lav, så figurene omtrent hakker bortover innimellom. Om dagen er grafikken fortreffelig though, spesielt strendene og vannet er herlig med lekre detaljer og fysikk

Fysikken i spillet var det første jeg lurte på når spillet var annonsert om det skulle bli bedre, og det ble det, til de grader. Bulkene bilene får er veldig realistiske, og man får nesten en dårlig følelse inni seg når man kjører over en haug med mennesker med en stor lastebil.
Noe mindre imponerende er bilene sin fysikk, som fra San Andreas er lagt vanskeligere å kjøre, i negativ retning. Biler som egentlig skled nok i San Andreas har bare blitt forværret her, og man må hele tiden bremse opp for å rette på bilen, dette skjer i omtrent hver eneste sving.

Online delen i spillet var veldig genial, selv om jeg bare fikk prøvd free roaming, sitter jeg igjen med et veldig godt inntrykk, selv om alt ikke var helt synkronisert hele tiden og det oppsto lægg. Jeg opplevde blandt annet at båten jeg satt på med som en annen kjørte, ble kjørt sidelengs på skjermen min.

Spillet innfridde forventingene mine, som egentlig var helt normale forventinger. Ettersom jeg pleier å være kritisk, så må jeg også nevne at GTA IV på lik linje med Halo 3, har som jeg nevnte i anmeldelsen min, en del irriterende småfeil som ødelegger for spillopplevelsen underveis.
Noe av det har jeg nevnt over, men det er så mange ting som kunne blitt laget så mye enklere, bare til og med ved et annet knappeoppsett. En av disse tingene er blandt annet skyting fra kjøretøy. Det er ikke mulig å sikte før man skyter, man må skyte fra man trykker inne knappen, og man waster masse ammo på det. En annen ting er at det ikke er split-screen i noen form, utrolig irriterende ettersom det er sosialt og ikke minst et must på dagens spill.

Mitt førsteinntrykk 8.8/10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Jeg tror det er splitscreen på PS3 versonen. Om dette bare er rykter vet jeg ikke, men det finner jeg ut en dag .

Bra oppsummering. Morsomt å lese dette når man ikke har fått tak i spillet.

Super god blogg
Ære være Naughty Dog!
  • 0
no splitscreen jonas.

Spillte du det til Levaiathan eller?
  • 0
Enig. Bortsett fra at jeg personlig ikke har opplevd noe lag eller framedrop.

Og at mye med grafikken blir tilgitt når jeg befinner meg flere hundre meter over Empire State i et helikopter på ettermiddagen. Lovely.
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Trodde ikke du kjøpte det jeg?
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Jeg er jo enig, men jeg synes det fortjener MYE mer enn det du sier...Synes du er litt negativ jeg Jeg har ikke opplevd noe særlig av feil som trekker ned i det hele tatt

Lagt til 2008-04-30 08:41:
MYE bedre bilkjøring her enn i SA da!
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Veldig godt skrevet The Heretic

Har ikke spilt det ennå, men håper og tror at jeg får kjøpt i løpet av uka
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
  • ES
  • ES
Lav framerate? Ikke på PS3 i hvert fall, jeg spilte det 4 timer hos en kompis i går og alt gikk flytende der, selv med 6 stjerner. Men... så har jeg hørt at PS3 hadde litt bedre framrate på akkurat GTA IV.

Bilkjøringen er jo deilig da, syns jeg. Men litt vanskelig, er enig i den. Grafikken er også ganske fet, kanskje ikke 10/10 i seg selv, men du må huske at grafikken er helhetsinntrykket, stilen. Dessuten er den jævlig imponerende med tanke på alle folka, alt som skjer i byen, alle detaljene og hvor stor byen er.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
spillet er ikke en 10/10 i min mening men heller nærmere en 8.8 som du sier... Jeg likte også bilkjøringen godt men det var veldig vanskelig å overleve når du hatte 6 stjerner med politi etter deg syntes jeg...
  • 0
Prøvde det i går, men jeg kom ikke så veldig langt. Har ikke fått skytevåpen ennå. Uansett har jeg fått ett vanvittig godt inntrykk, og jeg ser allerede at dette er et veldig langt spill og at jeg kommer til å bruke mange timer på det.

Likte måten Niko kan skaffe seg kjærester og venner på, og be dem ut på date eller avtaler. Veldig kult kampsystem også. Syns heller ikke grafikken fotjener 10, men 9 fortjener den. Uansett skal jeg spille dette mye mer i dag enn jeg fikk tid til i går, og jeg venter foreløpig på skytevåpen, noe som sikkert kommer snart
  • 0
God kritisk blogg!
..men husk at også fysikken blir tildelt poeng under grafikk scoren!! Og det er fysikken og animasjonen i GTA4 som rocker vilt
The Power of console gaming reinvented through my eyes!
  • 0
Tror en del misforstår her. Altså 8.8 er en veldig bra karakter, nesten en fantastisk karakter som nieren er, er det en tier er spillet perfekt.
Altså jeg er kritisk også, men jeg mener mange tar feil av karakterenskalaen, får et spill spill som noen hadde litt forventninger til en syver så er det verdens undergang liksom. En syver er en bra karakter ettersom det er to karakterer over midten av skalaen.

Lagt til 2008-04-30 14:46:
Siterer zipstick:
God kritisk blogg!
..men husk at også fysikken blir tildelt poeng under grafikk scoren!! Og det er fysikken og animasjonen i GTA4 som rocker vilt

Jeg valgte å ta fysikken på mennesker og biler fra grafikk. Det hører fortsatt kanskje under grafikk generelt sett, men jeg tenker at fysikk i dette spillet her i den forstand at det gjør spillet morsommere å spille, altså under gameplay.

Uansett mener jeg fysikken i spillet er en klasse for seg, da den er fantastisk bra.

Lagt til 2008-04-30 14:58:
Siterer Jonas A D:
Super god blogg

Takker
Siterer TeaRunner:
Spillte du det til Levaiathan eller?

Jepp gjorde nok det ja, så der fikk vi testet litt av hvert i spillet
Siterer 42:
Enig. Bortsett fra at jeg personlig ikke har opplevd noe lag eller framedrop.

Heller ikke jeg har opplevd framedrops, men jeg mente at FPS generelt sett i spiller virker å holde seg lavere en i f eks. Saint Row, Crackdown og andre sandkassespill.
Siterer jon_melon:
Jeg er jo enig, men jeg synes det fortjener MYE mer enn det du sier...Synes du er litt negativ jeg Jeg har ikke opplevd noe særlig av feil som trekker ned i det hele tatt

Jeg er kritisk av person, jeg gir spill den karakteren jeg mener de fortjener, selv om dette var first impressions.
Bare se på Halo 3 anmeldelsen min, selv om det er det mest spillte spillet mitt, så må jeg kritisere det og gi det en rettferdig karakter
Siterer Bernt Erik:
Veldig godt skrevet The Heretic

Har ikke spilt det ennå, men håper og tror at jeg får kjøpt i løpet av uka

Takker for skryt
Gled deg til du kjøper det. Det vil sikkert garantert være et av årets spill
Siterer ES:
Lav framerate? Ikke på PS3 i hvert fall, jeg spilte det 4 timer hos en kompis i går og alt gikk flytende der, selv med 6 stjerner. Men... så har jeg hørt at PS3 hadde litt bedre framrate på akkurat GTA IV.

Kanskje du ikke har spillt så mye andre sandkassespill på next gen konsollene, men jeg synes nå at frameraten generelt sett holder seg høyere på f eks. Saint's Row eller Crackdown, men så skal det sies at grafikken i GTA IV holder seg ihvertfall en karakter høyere en disse spillene, men personlig er jeg en karakter som foretrekker litt styggere grafikk og vil heller ha flytende/høyere FPS generelt sett.
Siterer ES:
Bilkjøringen er jo deilig da, syns jeg. Men litt vanskelig, er enig i den. Grafikken er også ganske fet, kanskje ikke 10/10 i seg selv, men du må huske at grafikken er helhetsinntrykket, stilen. Dessuten er den jævlig imponerende med tanke på alle folka, alt som skjer i byen, alle detaljene og hvor stor byen er.

Som jeg skrev er helhetsinntrykket bra, men grafikken er ikke feilfri, derfor fortjener det 9/10 som jeg skrev i bloggen.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Frameraten er ikke akkurat noe å skryte av, men det holder akkurat for meg.

Veldig bra skrevet, laveste karakteren jeg har sett på spillet tough
  • 0
Tror jeg var en av dem som misforstod karakterskalaen din litt Personlig ville jeg heller gitt det en 10/10, enn en 9/10 da, siden det ikke er kommakarakter....Hvis det hadde vært saken ville jeg nok gitt det 9.8 eller 9.9...
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Det var en litt lav karakter
Hehe, selv om det er en god karakter.. Jeg ville ha gitt det 9.5/10 tror jeg. Noen små irritasjonsmomenter (som ikke irriterer noe nevneverdig), mens resten er en helstøpt opplevelse som føles veldig ferdig.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Fair enough..da jeg skjønner godt hvborfor du vil sette fysikken under gameplay

Men med tanke på ALLE andre spill på markedet og med tanke på hvor Leeenge det er siden et spill var å snuste på 10/10, så fortjener GTA4 virkelig en enorm karakter..jeg ville sagt 9.6!
The Power of console gaming reinvented through my eyes!
  • 0
GTA IV er et veldig bra spill på de fleste områder,
men litt seine bildeoppdateringer, bremsene på biler "sucks" aiminga har blitt mye bedre men er jo veldig treig til å sikte.. grafikken kunne hvert bedre men er egentlig veldig bra....
Ellers er alt J*vlig bra!!
$py!-!unt£r
  • 0
frameraten er kansje lav på 360, det vet ikke jeg, men på ps3 går det helt flytende, jeg har spilt et par timer i strekk uten en eneste framedrop eller noe liknende strålende fornøyd med spillet og gir det gjerne 10/10
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Very good!
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!