Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er en stund siden jeg har skrevet en blogg nå! Jeg har hatt mye å gjøre i det siste. Mye skolearbeid og en del andre aktiviteter! Derfor tenkte jeg det var på tide å skrive en ny, nå som jeg har ferie og greier. Og da spurte jeg meg selv: Hm... hva skal denne bloggen handle om. Jeg valgte å skrive om noe jeg gjorde i går. Da så jeg nemelig filmen Alien vs.
Predator. Nå skal jeg anmelde den!

Du har kanskje lagt merke til reklamene for filmen som har vært her på siden! Da vil du kanskje huske denne alien liknene skapningen på coveret! Så først litt informasjon til de som ikke har sett ener'n: Det er to forsjkellige utenomjordiske skapninger. Du har de blodtørstige aliens, som har lange bomerang liknende hoder og store smidige kropper. De er på en måte likere våre dyr når det gjelder inteligens og satser på sanser og instinkter.

Og så har vi Predatorene. De er på en måte en annen sivilisasjon som lever langt ute i universet. De har en høy inteligens og veldig mange avangserte våpen. Dette betyr ikke at de ikke er gode til å sloss, men de har en liten fordel når det kommer til utrustning!

Det er det jeg føler denne serien virkelig har; to kule hovedpersoner, og de to filmene har omhandlet disse to utenomjordiske "rasen" som kjemper mot hverandre, og tilfeldig hvis er arenaen satt til vår egen kjære klode. Dermed blir også menneskeheten dratt med i den voldsomme kampen.

Noe veldig mye mer om historien skal jeg ikke si, annet enn at omgivelsene er flyttet fra snøfylte poler til en liten by i Colorado (USA)! Dermed får vi også et nytt person galleri. Dette kan være litt vanskelig å komme inn i ettersom deres historie går paralelt med Aliens og predatorenes kamp. Men de (personene) er kanskje ikke så viktig for historien, ettersom dette er en skrekkhistorie der historier om enkeltpersoner ikke er særlig essensielle!

En annen ting som burde vært sagt er at det meste i filmen skjer i stummende mørke (noe som igjen beviser at dette er en ekte skrekk film). Dette gjør at det til tider er vanskelig å få med seg akkurat hva som skjer! Dette er også en flott bortforklaring for filmprodusentene til å ungå noen litt dyre spesial effekter. Men når man ikke ser noe kan man alltids høre og lyden i filmen er for det meste "skremmende" god (:P). De effektene som er i filmen er gjort og laget på en god måte og det får det hele til å virke både mer spennende og skremmende.

Noe jeg også likte var kostymene de har brukt på romvesnene. De virker veldig kule og det beholder det gode image jeg har hatt av dem tideligere. De to "rasene" og måten de er framstilt på er noe av det som gjør kampen deres så spennende.

Dette var den andre Alien vs. Prediator filmen jeg har sett (det har forsåvidt bare kommet to, men det har også vert et par Alien filmer og Predator filmer). Jeg kan ikke si hvem av de jeg likte best, men jeg er godt fornøyd med dem begge. To'ern beholder den semiskumle følelsen og leverer gørr, blod og romvesendrama på en, etter min menig, veldig god måte. Så de som liker skumle/gufne filmer, aliens og blod, burde virkelig anse denne filmen som et mulig innkjøp, hvis du ikke allerede har sett den på kino!

Det var min første blu-ray film (til PS3) og jeg angrer ikke på innkjøpet. Men så er jeg nå en slags Alien vs. Predator fan da! :)

KRAKTER: 8/10 (den ligger nokk på en svak 8'er!)

INFO:
-Filmens fulle navn: Alien versus Predator 2: Requiem
-Laget/utgitt: 2007/ 11.6.2008
-Format: Blu-ray og DVD
-Aldersgrense: 18 år
-Filmselskap: 20th century fox
-Sjanger: skrekk
-Regi: Colin Strause, Greg Straus
-Skuespillere: Steven Pasaquale, Reiko aylesworth, John Ortiz og Ariel Gade
Det er også endel bonusmateriale som; galleri, filmsnutter, trailere og dokumentarer.

Lagt til 2008-06-23 14:15:
Grunnen til at jeg lagde denne anmeldelsen som en blogg er pga at GR ikke har noe sånn film anmeldelses greier. Derfor lagde jeg det som en blogg. Det er en annmeldelse av filmen og ikke om hva jeg gjorde den dagen!

Dette er min første anmeldelse av en film.
Og som sagt så er filmen min første på blu-ray. Så jeg fikk sett den i full HD (1080p). Det var heftig!8)

Håper du likte anmeldelsen. :)
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
AvP 2 var elendig.
Og siden noen sikkert "trenger" en forklaring på hvorfor:

Meningsløs og dårlig...

Men en bra anmeldelse da
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Synes du det! JA vel!
Takk for skryt!
Men hvis du synes den er elendig, kunne du kanskje laget en blogg der du forklarer hvorfor, så kan de se denne hvis de synes den var bra og din hvis de synes den var dårlig!?
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
Har ikke sett denne men 1'ern sugde Hvis de er omtrent det samme er det vel ikke så mye hår for denne heller...

Dette er en film jeg ser med en vennegjeng hvis vi er tomme for skrekkfilmer ...Hvis jeg kommer til å se den.¨

Bra anmeldelse da! GR burde ha en DvD anmeldelse thingy^^
Hacker's Delight
  • 0
2'ern var 110 ganger verre! Det verste var vel absolutt slutten, virka som om de holdt på å gå tom for penger og bare måtte finne en rask og billig slutt...

Ville egentlig ikke anbefale noen å se denne filmen.

Bra anmeldelse forresten Selv om jeg ikke er enig med deg i det hele tatt.
Fudge Yeah!
  • 0
Alle har sin egen mening, bra anmeldelse
  • 0
Når jeg bunkrer meg ned i godstolen for å se slike filmer, stålsetter jeg meg og vet hva som kommer. Har ennå ikke sett toeren, men likte eneren og gleder meg litt til denne. God anmeldelse var det også og som jeg sier, smaken er som baken - den er delt midt på
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
magnus3510:
takk for at du synes anmeldelsen var bra, og du får lov å synes at filmen ikke var bra.
Ok- den er kanskje ikke en av filmverdens topp 10, men jeg synes den var en fin helgefilm som jeg kunne se sammen med en venn.
Og de som lagde filmen hadde nokk ikke alverdens med penger, men jeg synes de brukte pengene godt...

Jeg synes vel heller ikke filmen er sån veldig skummel så for de som håper på en av tidenes grøsser må de gå et annet sted. Men det passet meg fint for jeg er egentilg ikke så veldig glad i sånne veldige skrekk filmer!

AvAtArA: Ja, GR kunne kanskje hatt en sånn filmanmeldelses greie, men for meg er det ikke så viktig. Jeg kommer nokk ikke til å anmelde så mange filmer uansett!

Bernt:
Jeg er enig Bernt. jeg har sagt (skrevet) min mening og andre kan få ha sin mening! Norge er et fritt land!
Takk ffor skryt!
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
Tror ikke jeg lager en blogg bare for å forklare hvorfor jeg mener at filmen er elendig, klage blogger er ikke så populert skjøner du.

Men smaken er som baken, delt i to
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!