Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Forord:

For noen måneder siden hadde jeg en blogg som het games that make my piss boil del 1. Vel dette er på en måte del 2. Det som skrives her er ting jeg har hatt på hjertet en stund nå. Det er kritikk og rett og slett hat mot titler som innholder, emner, tema, ting som blir for dumt, okei da begynner jeg med en "appetittvekker". Dette blir en lang blogg folkens!!

Ok, jeg syns half life serien, og halo, er oppskrytt, world of warcraft, sier seg selv, og nintendo wii, med alle dens spill er 50% oppskrytt. Resident Evil 4 var noe analt. Dette var ikke skremmende for penga det kosta, og for en grafikk, jo det var også det eneste som var bra, for historien var jo kalasrævva. De som så noe symbolsk, eller ett skjult budskap i denne møkka har dårlig spillsmak. Dette er ikke en Ken Follett fuckings roman folkens, dammit.

Mario Kart er spillet som blir for dumt, i den forstand at du kan lede hele det jævla løpet for så å bli utklasset av supervåpenet, rødt skall eller blått skall med vinger av en smukk fireåring, hva er det for noe?, jo en equalizer, men noe som får meg til å se rødt.
Spill som baserer seg på sjanse er i bunn og grunn feil, neste gang noen sier skal vi spille mario kart, så skal jeg kontre å si, la oss heller spille Risk!

Final Fantasy, er en perle hos meg, men som nå er blitt voldtatt av den nye generasjonen, til det tidligere squaresoft, nå kjent som square-enix, flott, tenkte jeg første gang, men nei det vi fikk, var noe spin off dritt, og et online spill. Etter det kom det "mesterlige" FF12 ut, det spilte jeg i ca 2 timer, for så å hive i hylla, dette var ikke et 10 eller 9/10 spill, dette var oppskrytt møkk, og de som sa at dette var bedre enn FF7, JA, 7 eller VII, fortjener å få fingra kappet av, billedlig talt.

Dette var en gedigen skuffelse som får meg til å se rødt, men alle de andre titlene til square-enix som star ocean, og odin sphere er noe av det bedre jeg har spilt.

Dynasty warriors, er bullshit, dette er et spill det er artig å spille hos noen andre, men jeg vil ikke kaste bort ett dyrebart øre på noe så arbeidssomt spill. Livet betyr ingenting, kontrollerne er corny som corned beef, haha skjønte du den!!!
Hesten er ubrukelige med mindre du kun skal en retning, nemelig rett fram fra den posisjonen du står fra start. Å springe rundt som en underbetalt jordbærplukker(stakkars folk) og prøve å holde moralen oppe til en hær som ter seg, som om de trenger en fadder(hvis du skjønner hva jeg mener), er ikke innovativt gameplay, musikken er tv spill - metal, og gjenspeiler blodbadet, NEI !!! for det er ikke no blodbad. Effektene som signaliserer en soldats poetiske død er grønne og gule, lysskjær som ville gitt Uwe Boll inspirasjon til en ny b-film, men ingen andre!!!Hvis de først skal lage en krigs-lapskaus, så kan de jo gjøre med møkka si, som folka bak gears of war gjorde med sin møkk, nemlig gears of war. Men ikke misforstå, gears of war og god of war er mer eller mindre to sider av samme mynt.

Jeg har ofte sagt at et spill er 60 % presentasjon, dvs, at spill kan virke eller være bedre enn det det egentlig er, ved noen enkle grep som feks. BLOD, one liners og fete aliens med guns, masse, masse mere blod, og grafikk. Vi spilte ikke god of war fordi historien fikk oss til å gråte ukontrollert pga historisk og kunstnerisk fortellerstil, eller hva. NEI ATHENA, JEG MENTE DET IKKE, JEG ELSKER DEG!!!! buhuu. Og gears of war er spillet laget for folk med roid rage, ingen andre kan spille dette å få noe annet ut av det enn: wow dette var velbortkastet tid, nå skal jeg ut å drepe katten før jeg drar på ferie.

Nei pokker ta, dette blir en lang blogg, men det spiller ingen rolle, ytringsfriheten skal ikke være bortkastet av meg, eller er det det den nettopp er?, hmmm...

Spill generelt er blitt enklere. Da jeg spilte GTA 4 så tenkte jeg wow dette er et av de beste spillene jeg har spilt...for så å banne ukontrollert, dating hører ikke hjemme i et tv spill, dette er bortkastet tid, istedet for å jobbe med dine virkelige relasjoner i ditt virkelige liv, så vil Rockstar ha oss til spille dart/bowling og se cabaret for å få score med virtuelle babes. Alt var enkelt helt til GTA seriens hat oppdrag nr.1, nemlig det oppdraget som vil ha deg til å kjøre i et racerløp jævlig fort med bil fysikken til test drive 5, fra 1997, eller no sånt. Dette er ikke en balansert vanskelighets grad i motsetning til tidligere, da jeg skulle jeg kjøre en semi trailer, fra destinasjon a til b. Det var visstnok en bombe på den, og da jeg kom fram forberedte jeg meg på å trykke L1 eller noe for detonere etter fulgt av det å komme seg bort, men nei det jeg fikk var en cg sekvens, som viste Nico, gjøre det selv, og springe bort derfra. MEN VENT! Jeg måtte komme meg bort fra scenen jeg hadde skapt, så etter å ha sprunget 5 meter til så fikk jeg mission complete og auto save. WTF!!!! Dette fikk meg til ville å lage en ny forkortelse, nemlig FTG. Fuck this Game, bruk den så mye du vil, copyrighten er hos gamereactor.

Å balansere et spill er blitt en spillutviklers verste oppdrag og arbeidsoppgave, det kan sammenlignes med det å vaske dassene på en toys r us butikk i juletider, du vil det ikke, så du gjør det ikke, enkelt.

Dialogen i et J-RPG spill er noe av det verste jeg vet, jobben kan sammenlignes med det å være en telefonsex-operatør, men der er det i det minste mindre bullshit, og mere interessant og informativt dialog.

And now, for something completely different: EA games.

Dette møkka-firmaet ea games har lenge vært som en kvise på spillindustriens breie rompe. De har markedsføringkrefter bak seg som får meg til å undre hvor mange sjeler de måtte selge for å få det til, mmm jeg har ofte undret på den. Når alt kommer til alt så har de prøvd alt innenfor markedsføring og reklame. Det eneste de ikke har prøvd er å bruke, hollywood movie-trailer voice-actoren, (du vet den stemmen som du hører på kino) i sitt neste Fifa-spawn. Fifa er serien som for en eller annen grunn alltid havner på toppen av en positiv laddet listetopp, og det over hele verden. Noe som får meg til å ønske at spilling hadde krevd et serfiketat kun oppnåelig ved fylte 18 år!! EA games er ganske så fulle av dem selv, det eneste de ikke er fulle av er gode ideer til gode spill. Istedet for å bruke markedsføringpengene og pengene de vil bruke for å kjøpe opp andre firmaer, les: suksess-firmaer(og rævkjøre titlene deres ned til det nivået som er bedre kjent som same shit in new wrapping syndromet), så kunne de ha brukt dette til å utvikle sine egne innovative titler. Det er en bane for spillindustrien at gode ideer ikke blir satset på fordi, de tar en risk ved at spillet kan floppe, vel her har EA games en gylden mulighet, men den vil de ikke gripe.

Så sant som det at en ny dag truer, så kommer det nye fifa spill med feil spiller oppsett til alle jævla lag hvert jævla år - (fordi spillet blir utgitt før transferen er ferdig), så på coveret denne sesongen, så vil Ronaldinho forsatt være på coveret i et bilde tatt for 2-3 år siden med Barcelona drakt, sann mine ord folkens, bleeh. AC milan, hmmm, hva er det? Og ja, det er en stor sannsynelighet for at Wayne Rooney også pryder coveret. Så originalt, så omtenksomt.
(DETTE VAR SARKASME - en liten oppvekker til de som kjøpte det siste fifa, og koste seg gløgg ihjel med makkverket som tar flere menneskeliv enn aids hvert år - tenk på barna da for f''').

Dette var en liten blogg om enkelte ting med spill som jeg hater, eller spill som jeg rett og slett bare hater. Det er ille nok å prøve å sortere de gode spillene fra de som får aktiv dødshjelp til å virke humant. Så jeg vil til slutt si tusen takk, til gamereactor, som andmelder spill i et magasin som er gratis, selv om jeg noen ganger kan være uenig.

Vennlig hilsen, Johnny - the masquerade - Sæther

Og takk til deg som gadd å lese dette, den lengste bloggen jeg har skrevet ever, basert på og inspirert av ekte raseri utbrudd.
  • 0


God blogg, veldig underholdende å lese. Gjort veldig god jobb med å fange leseren så for meg gjorde det ikke noe at den var så lang.

Nok en gang:
Du blir ikke noe penere av å være deg selv...
  • 0
Er enig med deg i enkelte av utsagnene dine,men siden du bare spilte FF12 i 2 timer har du gått glipp av noe. Her har jeg en hovedregel: Alle FFspill bør spilles i 8 timer før man gir opp,men ingen spill slår FF7 UANSETT!
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
EA får av og til spill over til PS3. Klapp til dem for det ivertfall.

Også er jeg uenig i omtrent alt.

Men bloggen var god. Og du fikk da frem hatene dine.
  • 0
Siterer the masquerade:
Final Fantasy, er en perle hos meg, men som nå er blitt voldtatt av den nye generasjonen, til det tidligere squaresoft, nå kjent som square-enix, flott, tenkte jeg første gang, men nei det vi fikk, var noe spin off dritt, og et online spill. Etter det kom det "mesterlige" FF12 ut, det spilte jeg i ca 2 timer, for så å hive i hylla, dette var ikke et 10 eller 9/10 spill, , og de som sa at dette var bedre enn FF7, JA , de har en annen spillsmak enn meg


fixed*

Det eneste som ødela FF12 var at gameplayet ikke var balansert for 5 flate øre. Nå er dårlig balansering ett kjennetegn ved alle JRPGS, men i 12ern bruker man mye mer tid på å faktisk spille enn i andre JRPGs noe som gjør balanseproblemene mer merkbare. Men ellers var mange av ideene kjempebra, og vil se mer av det i fremtiden.

Uansett er slike "rante" blogger bare teite. Når man legger fram argumentene på en så lite konstruktiv måte er det umulig å ta deg seriøst. En slik måte å skrive på kan kun brukes når en fan skal ironisere over en av sine favorittspill. Men hey, jeg brukte jo noen minutter av mitt liv på å kommentere her så helt mislykket var vel ikke bloggen din.
This is great banter, it really is.
  • 0
Er uenig i omtrent alt(bortsett fra den FIFA greia)
men uansett en underholdene blog.
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Syns Mario Kart er kult, jeg.. De andre spillene kan jeg ikke utale meg om. (har ikke satt meg opp noen mening om dem). Men at det er godt å få "rast i fra seg", skjønner jeg.

En bra og, som St.Nick sa, underholdende blogg.
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
En blogg som jeg ikke tok så alt for seriøst. For skriveren virker som en person som søker problemer i alle spill.
If you are afraid of dying, please stay away from me :)
  • 0
Haha denne bloggen var vel mer ment som en satire, selv om jeg mener alt det jeg skrev, når en klikker seg inn på en blogg, så ikke forvent å bli enig. Bloggeren har en fordel ved at han kan si sin oppriktige mening.

Så når fanzy panzy sier:
de har en annen spillsmak enn meg

fixed*

Så minner det mer om følgende kjente phrase: men det er bare din mening, som om han er redd for å få sin mening monopolisert av min.

Spillsmak er subjektivt, og alle meninger. Språkelige virkemidler har jeg brukt en del av, overdrivelser, og ren skjær sarkasme.

Hva angår Fianl Fantasy, så kan jeg si at når 13kommer så vil den få folk til å si det samme som med 12, dette er jo minst like bra som FF7. Alle trekker en sammenligning til 7, for å få den til å virke bedre enn det den egentlig er. For min del, så er sammenligninger bare teit, slutt å lev i skyggen til din eldre bror nr 7, FF13 og vis oss hva du er god for.

Jeg hater IKKE god of war, men alle spill trenger leverage, hadde ikke god of war hatt blod, og tøffe finishers, så hadde det ikke vært no annet enn en klone blant de mange 100 vis av tredje persons hack and slash spilla der ute, for historien er så absolutt ikke en av spillets sterke kort.

Jeg linka dette avsnitt til den om dynasty warriors, for det er et spill som mangler både historie og geow og gow effektene.

Nå er ikke mario kart et spill som skal tas seriøst uansett,(jeg vet ike om det er en bra ting) men alikevel, spill basert på sjanse og ikke skill er noe jeg hater, sorry hvis jeg sårer noens allerede sårede følelser.

her er en tankevekker, we agree to disagree. tok dere den
  • 0
Kan si meg enig i det du sa om Gears of War. Spillet er ikke så bra, når skal folk skjønne det? Jeg har spilt gjennom det en gang, og jeg kommer aldri til å røre det igjen.
Underneath the arcade, details collide.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!