Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Alle kan snakke norsk, men vi skriver bokmål eller nynorsk.

Tusen takk for en blogg alle forumtroll bør lese.
Why care when you have the option not to?
  • 0
Siterer Losten79:
Er det VERSTE jeg har hørt!! Er bare siden det snakkes bokmål i oslo at det skal snakkes bokmål her!! Vi bo i NORGE, å alle snakker NORSK, bare på forskjellige måter!! Er jo rett og slett rasistisk å nekte noen å snakke på sin egen dialekt!! Rett og slett LATTERLIG!!

Hvis det er slik dere vil ha norge, så værsegod!! Men kom faen ikke å be meg om ditt eller datt fordi jeg gjør ting på MIN måte!! Norge er et fritt land, og ingen tvinges til noe!! La det være slik her også!!


Man snakker ikke bokmål. Det er skriftspråk, akkurat som nynorsk. Det snakker man heller ikke. På skolen skriver man enten på bokmål eller nynorsk, ikke dialekt. Dialekt er muntlig, ikke skriftlig.
Nordnorsk, eller for eksempel bergensdialekt er ikke en rase, så det er kan ikke kalles rasistisk at det ikke er tillatt å skrive dialekt på forumet.

Norge er et fritt land, men kom ikke å si her at alt er tillatt for det! Det finnes regler for alt mulig som en må forholde seg til, så en kan ikke alltid gjøre som en selv vil.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Jeg har en del skrive feil, er bare litt lat orker ikke å Fikse dem<--
Leafs Of Four It Some More.
  • 0
Siterer Levaiathan:
Citerer Losten79:
Er det VERSTE jeg har hørt!! Er bare siden det snakkes bokmål i oslo at det skal snakkes bokmål her!! Vi bo i NORGE, å alle snakker NORSK, bare på forskjellige måter!! Er jo rett og slett rasistisk å nekte noen å snakke på sin egen dialekt!! Rett og slett LATTERLIG!!

Hvis det er slik dere vil ha norge, så værsegod!! Men kom faen ikke å be meg om ditt eller datt fordi jeg gjør ting på MIN måte!! Norge er et fritt land, og ingen tvinges til noe!! La det være slik her også!!


Man snakker ikke bokmål. Det er skriftspråk, akkurat som nynorsk. Det snakker man heller ikke. På skolen skriver man enten på bokmål eller nynorsk, ikke dialekt. Dialekt er muntlig, ikke skriftlig.
Nordnorsk, eller for eksempel bergensdialekt er ikke en rase, så det er kan ikke kalles rasistisk at det ikke er tillatt å skrive dialekt på forumet.

Norge er et fritt land, men kom ikke å si her at alt er tillatt for det! Det finnes regler for alt mulig som en må forholde seg til, så en kan ikke alltid gjøre som en selv vil.


Sa jeg at alt var tillatt? NEI! Klart det finnes regler, men hvis folk knapt kan skrive bokmål, eller sliter med det, så ser jeg ikke på det som et problem! Folk BØR få skrive på den måten de vil, de som ikke skjønner det, skjønner det ikke!! Enklere er det ikke! Men å begynne å leke politi fordi andre vil skrive dialekt er bare dumt! For dette er en av frihetene som INGEN kan nekte noen!!

Hvis jeg hadde møtt noen på gata i oslo eller en annen by i sør, som hadde sagt han ikke skjønte meg så hadde jeg begynt å lure på om han/henne hadde vært dum...For nordnorsk dialekta er ikke så vanskelig å skjønne, ikke engang for en søring!! Ikke er den vanskelig å lese heller!

Siterer skullhead93:
Alle kan snakke norsk, men vi skriver bokmål eller nynorsk.

Tusen takk for en blogg alle forumtroll bør lese.


Forumtroll? Du mener det ja!! Jeg bare står på rettighetene mine som nordmann!! Det er noe ingen her inne kan nekte meg! Hvis du ikke tåler det, er det ikke meg det er noe galt med, men med deg!! Er samme rettighetene i nord som i sør i norge! For det om noen sør tror noe annet! Norsk er norsk, enten det er dialekt, bokmål eller nynorsk!! Godta det!!
  • 0
Okay, Losten. holder det. Du skriver bare tull. Norsk er ikke norsk uansett om det er dialekt, bokmål eller nynorsk, og det godtar jeg. Men det betyr langt i fra at du kan bruke det hvor du vil. Vi har faktisk to skriftspråk så vi IKKE skal skrive på dialekt.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Okay, Losten. Nå holder det. Du skriver bare tull. Norsk er ikke norsk uansett om det er dialekt, bokmål eller nynorsk, og det godtar jeg. Men det betyr langt i fra at du kan bruke det hvor du vil. Vi har faktisk to skriftspråk så vi IKKE skal skrive på dialekt.


Bare tull? Skriver jo bare det som er sannheten!! Du som ikke tåler at jeg er uenig med deg...Norsk ER norsk uansett om det er dialekt, bokmål eller den forbanna nynorsken hehe!! At vi har 2 skriftspråk betyr ikke at folk skal være tvunget til å bruke de!! Ser du noen lover som sier dette? Jeg vet ikke om noen!

Det finnes ikke en sjel i norge som virkelig kan nekte meg å skrive på den måten jeg selv føler for! Grunnen til at jeg skriver bokmål her inne er pga respekt for det norske språk, ikke fordi jeg MÅ! Men folk jeg IKKE viser respekt for er de som TROR de er lederen over alle ledere, og absolutt skal PÅTVINGE andre til å gjøre slik dere vil! BULLSHIT er hva jeg kaller sånt!! Er ikke sånn norge er, og er ikke sånn dere skal behandle folk her inne heller!!

Er klart jeg blir provosert av nisser som skal sjefe som dette!! Det er å gå utenfor norges lover! Jeg som 100% nordmann har retten på min side enten jeg bor i nord eller sør i landet! Så gå en annen plass å lek gud, sjef eller hva du vil kalle det!!
  • 0
Siterer Losten79:
Bare tull? Skriver jo bare det som er sannheten!! Du som ikke tåler at jeg er uenig med deg...Norsk ER norsk uansett om det er dialekt, bokmål eller den forbanna nynorsken hehe!! At vi har 2 skriftspråk betyr ikke at folk skal være tvunget til å bruke de!! Ser du noen lover som sier dette? Jeg vet ikke om noen!
Siterer Losten79:
Det finnes ikke en sjel i norge som virkelig kan nekte meg å skrive på den måten jeg selv føler for! Grunnen til at jeg skriver bokmål her inne er pga respekt for det norske språk, ikke fordi jeg MÅ! Men folk jeg IKKE viser respekt for er de som TROR de er lederen over alle ledere, og absolutt skal PÅTVINGE andre til å gjøre slik dere vil! BULLSHIT er hva jeg kaller sånt!! Er ikke sånn norge er, og er ikke sånn dere skal behandle folk her inne heller!!


Siterer remote:
Norsk er ikke norsk uansett om det er dialekt, bokmål eller nynorsk, og det godtar jeg. Men det betyr langt i fra at du kan bruke det hvor du vil. Vi har faktisk to skriftspråk så vi IKKE skal skrive på dialekt.

Ingen kan tvinge deg, nei. Men her kan man faktisk bli bannet av moderatorene.

Siterer Losten79:
Er klart jeg blir provosert av nisser som skal sjefe som dette!! Det er å gå utenfor norges lover! Jeg som 100% nordmann har retten på min side enten jeg bor i nord eller sør i landet! Så gå en annen plass å lek gud, sjef eller hva du vil kalle det!!


Dette er bare patetisk. OK, bare skriv i vei med dialekten din du. Så kanj du sje ka som sjer ettevært.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Dette er bare patetisk. OK, bare skriv i vei med dialekten din du. Så kanj du sje ka som sjer ettevært.


LOL den der va skikkelig bra Men så e ikke nordnorsk like bredt som trøndersk da ;) E jo bare nån få ord som e forskjelli som du ser, eller en å annen bokstav som mangle her fordi vi sei den som stum

Det der var bare et eksempel på hvordan dialekten e her oppe. Jeg er ikke den som skriver breiest av folket her oppe, og mener måten jeg normalt skriver på er enkel å forstå for hver enkelt her inne

Men ban hvis man skriv me dialekt? Va på et forum de hadde det slik. Der sa jeg klart fra hva jeg mente om det, men ble jeg bannet? NEI! Fordi jeg hverken sa eller gjorde noe galt der...Ikke gjør jeg noe galt nå heller Har sett flere som mener dette er et DISKUSJONSFORUM, hva er det jeg gjør nå? Jo jeg diskuterer

Ingen grunn å bli fly forbannet på meg for det hehe. Jeg har vært provosert ja, irritert ja, men forbannet nei
  • 0
Siterer Losten79:
Ingen grunn å bli fly forbannet på meg for det hehe.

Så har du faktisk vært ganske negativ mot de andre som har argumentert mot deg her da . Bare se over dine egne kommentarer, de er litt... "Sure"? Mener ikke å gjøre deg i dårlig humør, jeg har bare tvangstanker som gjør at jeg påpeke slikt. Også er Wii'en min ødelagt da, så jeg må få ut litt frustrasjon. Kan ikke påstå dette hjalp noe særlig.
Square Enix.
  • 0
Ok. Hvis alle har vært sånn som deg, har ikke forumet sett noe særlig kvalitetsmessig bra ut, men siden du har et høyt ønske om å skrive slik, så...
Men jeg foretrekker at det skrives på bokmål (eller nynorsk). Jeg kan jo ikke tvinge deg, men jeg vil anbefale det, og jeg vet ikke hvordan moderatorene vil reagere på dialektbruken din. Men de KAN tvinge deg. faktisk.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Zechez:
Citerer Losten79:
Ingen grunn å bli fly forbannet på meg for det hehe.

Så har du faktisk vært ganske negativ mot de andre som har argumentert mot deg her da . Bare se over dine egne kommentarer, de er litt... "Sure"? Mener ikke å gjøre deg i dårlig humør, jeg har bare tvangstanker som gjør at jeg må påpeke slikt. Også er Wii'en min ødelagt da, så jeg må få ut litt frustrasjon. Kan ikke påstå dette hjalp noe særlig.


Neida er ikke sur på noen jeg Er ikke dentypen som blir sur på noen for en diskusjon!! Alle bør jo vite at en god diskusjon nå og da er sunt ;) Synd at Wii'en din er ødelagt da Skjønner godt du er frustrert ja hehe!!

Siterer remote:
Ok. Hvis alle har vært sånn som deg, har ikke forumet sett noe særlig kvalitetsmessig bra ut, men siden du har et høyt ønske om å skrive slik, så...
Men jeg foretrekker at det skrives på bokmål (eller nynorsk). Jeg kan jo ikke tvinge deg, men jeg vil anbefale det, og jeg vet ikke hvordan moderatorene vil reagere på dialektbruken din. Men de KAN tvinge deg. faktisk.


Hvordan kan du vite det? Fordi jeg har egne meninger om ting? Som mange ikke godtar...Men tvang gjør ikke forum bedre heller bare så du vet det ;) Men hvor mye skriver jeg dialekt her inne da? Hadde et lite eksempel i forrige post, og det bør ikke skade noen vil jeg tro...Men som jeg sa, så skriver jeg bokmål så godt jeg kan i respekt for det norske språk ;) Er kanskje ikke helt fri for skrivefeil, men det bryr meg ikke i det hele tatt. Og hvis noen klager på mine skrivefeil, så kan jeg ikke annet enn å le av dem! For DET er patetisk når folk begynner å krangle om noen få ord som er skrevet galt Tenk heller på deres egne skrivefeil som er nå og da, å drit i andres skrivefeil ;) Men nok om skrivefeil ihvertfall hehe.

Og eneste måten de kan tvinge meg er ved å banne meg, noe som i en annen forstand blir galt fordi jeg bare var en normal nordmann som ville prate/skrive på min dialekt Som i å for seg ikke er galt
  • 0
Så lenge folk holder seg unna store og irriterende skrivefeil er det greit. Men nå synes jeg vi skal slutte diskusjonen. Den går bare som en hakk i en plate.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Så lenge folk holder seg unna store og irriterende skrivefeil er det greit. Men nå synes jeg vi skal slutte diskusjonen. Den går bare som en hakk i en plate.


Det største problemet er jo nettopp det!! En del folk her inne irriterer seg over små skrivefeil, og går jo nesten til angrep på personen pga det! De bryr seg ikke om personen kanskje har dysleksi eller hva det heter, eller om personen har generelle skrivevansker!

Men greit kan avslutte diskusjonen
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!