Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

en fin dag i dag. jeg kom hjem fra jobb rund 6 tiden, og der var det en lapp i postkassen min... jeg ble glad, det hadde kommet en pakke til meg. ( noen ting jeg har bestilt ) så jeg snur og går mot postkontoret, som stenger kl 17.00 på hverdager. joda, det er jo fint når jeg må dra til jobb før de åpner, og de er stengt når jeg er hjem igjen. faen... må nokk vente til helga før jeg får hentet pakken.

litt irritert går jeg hjemover. tenkte at jeg må kjøpe meg noe mat, siden kjøleskapet er like fult som magen min.. dvs.. øde og forlatt... med andre ord tomt.

jeg går forbi min kjære bank, Dnb nord. og tenkte kanskje jeg skulle se hvor mye jeg har på kontoen før jeg handler inn indrefilet og masse anet dyrt mat. må stå å vente litt pga av det er en del før meg, ( velkommen til Oslo )

da det endelig var min tur så gjør jeg som vanlig, putter inn kortet, taster koden. *vennligst vent*

***SLURP***

*kvittering skrives ut*

sluk av kort
----------------------------------------
dato: 03/09/08 KL: 18.20

kontonr************

bla bla bla

AUTOMATEN HAR BEHOLDT KORTET
KONTAKT DERES BANK

FEILKODE:36
--------------------------------------------
DNB NOR BANK ASA
RØA UTE
OSLO

VELKOMMEN TILBAKE

men hva i helvete svarte ***** tenkte jeg...

jaja, jeg går hjem igjen, logger meg på nettbanken der jeg har 0kr på kontoen.... men når jeg går på betaling ser jeg beløpet, men kan ikke gjøre en dritt..

litt halv veis irritert ringer jeg banken, der fikk jeg snakket med en, jeg vedder på det, en utenlandsk stresset fyr fra Norden... i shit you not!

etter litt fram og tilbake , og enda mer tilbake kunne han fortelle meg at min konto var sperret. hvorfor kunne han ikke si, fordi det har han ikke noe med. og folkene som kan undersøke slikt, de hadde gått for dagen. glimrende...

jeg fikk låne 100kr av husverten min, så det var veldig snilt gjort av han, siden jeg aldri bruker kontanter, jeg trengte mat og kortet mitt var, ... spist av en tydeligvis like sulten dnb maskin rett fra helvete.

flott, så nå venter jeg på at min firstprize pizza skal bli ferdig... lovely!!!

vurderte sterkt å ta med en "sledgehammer" og høgge meg inn i minibanken kl 03.00 i natt, men siden jeg skal tidlig opp på jobb, og vil prøve å unngå førstesiden i VG om gal trønder går amok på minibank i Oslo sentrum, så er det kanskje like greit å ringe banken i morgen tidlig og spørre hva i helvete som skjedde..

en anen sak er at det er det eneste, eller var det eneste legitimasjonsbeviset jeg hadde siden passet ligger igjen i Trøndelag...

nå må jeg dra, tror jeg svir min førsteklasses pizza... -_-
Bygones
  • 0
hah!
kjipt . R.I.P bankkort
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Uheldig. Godt du får noe å spise likevel.

Når det gjelder VG kunne de trenge noen mer interessante forsidenyheter, så jeg støtter forslaget som involverer slegge.

Men har du hatt veldig lite penger på konti eller kan det være noen som har svindlet deg?

Lagt til 2008-09-03 20:53:
Er forresten pakken betalt, eller risikerer du å ikke få hentet den fordi Posten krever betaling for frakt?
Får håpe du får påfyll med penger snart da, iallefall.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
burde ha hatt noen 1000 på kontoen... hadde mer men betalte husleia, men skulla ha hatt en del igjen... og de er der, det fikk jeg sjekket, men de er ikke tilgjenglige for meg....
Bygones
  • 0
Har du kjøpt/bestilt noe dyrt i det siste da? Noen steder hender det de reserverer det dobbelte beløpet på kortet. F.eks om du bestiller en ferie.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Aiaiaiai! Ufattelig uheldig der ja og typisk uflaks! Håper du får tilbake kortet kjapt, for dette er ikke holdbart. Blir også spennende å høre hva banken sier
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Vel, typisk "NO, fuck. You've gotta be shitting me?...and now I REALLY need it" situasjon.

Min søster skulle på "Fylle"-tur til Danmark i 5dager, de hadde leid leilighet og sånt.
Og så da når hun skulle ta å sjekke hvor mye hun hadde å bruke for, sånn 15min før bussen til Båten gikk (Fra sandefjord). Så ble det borte... Innespengt inni denne boksen, som skriver en lapp og later som ingenting.

Så det var jo lxm...LITT uflaks.

Men også her om dagen, så var vi menneskene i gjengen på Ica Maxi, og så hang vi ved the ATM, for å vente på de andre.

Og så løper den en jente bort til den for å ta ut noen cash, eller sjekke penga. Og hun stappa det inn, og så fikk hun den berømte mld trykket på lappen.
Og ikke nok med det, hun hadde lånt kortet av en venninne så hun kunne ha noe penger til overs eller noe senere. Så vi bare....*BLAHWHAHHAHAHAHA* på henne :]

Hun ble bare... "._." og så løp hun tilbake halvgråten til venninnen.

Meget gøy når teite ting ikke skjer meg =D
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Sånt må man forutse. Det funker ikke å la kjøleskapet være tomt, og satse fullt og helt på at du har penger på kontoen.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Siterer Filimonki:
Sånt må man forutse. Det funker ikke å la kjøleskapet være tomt, og satse fullt og helt på elektronikk..

Lagt til 2008-09-03 22:37:
Ikke alle i etableringsfasen har råd til å ha kjøleskapet så fullt at de risikerer å måtte kaste mat som har ligget for lenge. Det er forskjell på folk. Det er forskjell på folks erfaringer.
Det er dessuten banken sin feil at han ikke får tilgang på sine penger.
  • 0
jeg ville ha vært forsiktig med å rope for høyt nå filimonki... en liten gutt som deg som er totalt avhenig av sine foreldre burde faen mæ klare å holde kjeften sin.

jeg får mat på jobb og spiser lite hjemme, og når jeg gjør det går jeg ofte å handler mat sammen med kjæresten min. så kan vi finne ut hva vi har lyst på mens vi handler. og atapå det så har jeg hatt utgifter rund 20.000 de siste månedene, det er mer penger du mest sansynligvis aldri har sett maken til, ikke alle får 50.000 til konformasjonen kjønner du.

jeg bor alene, ( så fremst ikke dama bor hos meg da ) langt fra alt som heter familie og stortset de gamle vennene mine. jeg mener jeg har klart meg meget godt fram til nå.

og slutt å bo på gjesteboka mi for helvete
Bygones
  • 0
Vel, jeg har postet 2 meldinger i gjesteboka di, så jeg bor vel ikke der, enda. Og kanskje du skulle brukt de 20 000 kr på norsk kurs istedenfor?

Og jeg snakker så høyt jeg orker til deg om jeg så vil, hvorfor skulle jeg være forsiktig? Og, nei. Ikke alle får 50 000 til konfirmasjonen, nei. Og jeg skulle ønske jeg var en av dem.

PS! Skriv til meg som om jeg var 24 år gammel. Ikke kast bort tiden din på å irritere deg over meg, men start heller med å få orden på livet ditt. Trist med tapet ditt forresten.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Siterer Filimonki:
Og kanskje du skulle brukt de 20 000 kr på norsk kurs istedenfor?
I så fall vil jeg si at det ser ut som om du også trenger det. Norskkurs ikke "norsk kurs". Orddelingsfeil

Men anyway. Husk at dette er et forum. Så lenge det er mulig å forstå det som skrives, er det vel ikke noen vits i å henge seg opp i hver minste skrivefeil. Du er ikke feilfri du heller.
Dessuten er det noe som heter dysleksi. Om vi skal klage på hver minste skrivefeil, så jager vi bort de som har denne sykdommen, men som likevel kan bidra positivt på forumet.
Dessuten er det ikke alle som har tid til å sitte hele dagen på GR. De som ikke har det vil kanskje prioritere å skrive budskapet sitt raskt fremfor å tenke så mye på skrivefeil o.l.

Siterer Filimonki:
PS! Skriv til meg som om jeg var 24 år gammel. Ikke kast bort tiden din på å irritere deg over meg, men start heller med å få orden på livet ditt.
Svært så ilter da.

Du har tydeligvis ikke respekt for at det koster penger å etablere seg på et nytt sted, og at økonomien går opp og ned. Man trenger ikke være dum fordi man har pengemangel. Utifra dine utsagn kan man tolke det dithen at du mener at folk i fattige land er dumme fordi de ikke har penger. Man må ta forholdene vi lever i med i betraktning.
  • 0
man skal være hyggelig mot de "eldre"

men dette er ikke stedet for å diskutere slik.. vil du kritisere meg så kan jeg heller lage en tråd som heter "kritiser meg fordi noen har alt for lite å gjøre"

jeg har forresten fått svar hvorfor kontoen min ble sperret. bjørnesund registeret eller hva de nå heter slo meg personlig konkurs... bra gjordt som 19 åring ikke sant?

dette var en feil de gjorde og den er nå rettet opp på.

selv banken gjør feil. selv om denne var ganske grov, så var de trivelige og hjalp meg da jeg var i banken i dag.

og de beklagde seg på det sterkeste,,, hvertfall 5 ganger.

nå skal jeg sove. jeg er trøtt og litt halvfull etter at svigers sjenka meg med Irish coffee
Bygones
  • 0
Godt at det ordnet seg da.
  • 0
Jeg bruker aldri mer en 15 minutter på GR hver dag. Dessuten, "blackrogue" har ikke sagt noe om at han har dysleksi, så da går jeg heller ikke ut ifra det. Og jeg er ikke feilfri, men langt mer feilfri en "blackrogue".
  • 0
Siterer Filimonki:
Jeg bruker aldri mer en 15 minutter på GR hver dag.
Hva har det med saken å gjøre? Uansett er dette et forum, og vi velger til en viss grad hvor seriøst vi skal ta rettskrivingen når vi er her inne. Uansett er det idiotisk å bumpe gamle blogger for å klage på rettskriving, eller å utelukkende kommentere skrivefeil i nye blogger. Om det plager deg å lese skrivefeil og du ikke interesserer deg for innholdet i bloggen, så dropp å lese, og dropp å kommentere. Ingen tvinger deg til å lese denne bloggen.

Siterer Filimonki:
Dessuten, "blackrogue" har ikke sagt noe om at han har dysleksi, så da går jeg heller ikke ut ifra det.
Jeg er ganske sikker på at han ikke har det, fordi jeg vet at han skriver bedre enn dette ellers. Men det er flere på dette forumet som har dysleksi, og om alle andre drev som deg ville ikke de trives på GR-forumet. Du undergraver det GR prøver å oppnå med forumet.

Siterer Filimonki:
Og jeg er ikke feilfri, men langt mer feilfri en "blackrogue".
I know. Men spiller det noen rolle. Du klarer tydeligvis å lese det han skriver, og han har ingen planer om å levere dette til en norsklærer.
  • 0
jeg har ikke dysleksi, jeg er glad i å skrive og jeg har lest flere bøker en du kan tenke deg.

jeg kan fire språk, både lesing og skriving.

og jeg forstår både tysk og de skandinaviske språkene.

men, tingen er, selv om jeg som regel leser over det jeg skriver, er at jeg ikke gidder å bla opp i en ordbok og rette det ord for ord.

greit at det ser litt presentabel ut, men der får det stoppe.

og til fillemonkey, jeg er personlig lei av av du sprer uvell rund deg. jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg er drittlei av at du leker bedreviter overalt hvor du går inn.

dette er et forum, der folk snakker med andre. og det betyr ikke hvor god man skriver, eller hvor mye man kan,vi er her for å ha det gøy, og muligens lære nye ting, underholdning. selvsagt er det noen som er bedre en andre, og selvsagt må de kunne få uttale seg om det de kan.

du har rett og slett en dårlig holdning overfor andre. uten at jeg helt ser hvorfor...

Even a broken clock is right twice a day.
Bygones
  • 0
Oi dæven fuckshit LOL!

Du vet du har folk som stiller opp for deg Dom!
Men jeg har ikke akkurat råd til å hjelpe deg for øyeblikket.
Håper bare du klarer deg, neste gang du har penger og er på stø fot kan du kanskje sende DVD'ene mine og Two Worlds oppover?

Håper du kommer til trøndelagen en gang snart, ble litt kjedelig her uten deg, spesielt siden alle kompisene mine har flyttet. Jeg har jo kjæresten min da, men denne helgen er hun hjemme i Snåsa igjen. Alenehelg med kylling til middag og pugging av Bilteori er faenmeg kjipere enn det høres ut som.

Stå på Dominique!
Dies irae kyrie, libera me domine. Dies irae kyre, requiem da domine. Dies irae kyrie, sanctus, sanctus excultate.
  • 0
Kondolerer!

Dette skjedde med meg og på byen i helga. Ekstremt stusselig.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!