Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Da jeg gikk på skolen og da mener jeg fra ungdomsskolen og frem til videregående, så jobbet jeg ikke fast. For min del var det ikke nødvendig for jeg bodde hjemme og hjalp til en del der som igjen førte til at jeg hadde bra med lommepenger. I forhold til mine søsken var jeg heldig å ha penger hele tiden og sparte nesten hver eneste krone om det var ting jeg ønsket meg. På den tiden gikk pengene til snavel/godteri, spill m.m. Kinoen fikk jeg gratis fordi jeg jobbet med å sette opp amfiet og jeg var aktiv med i idrett som mine foreldre betalte for at jeg kunne vøre med.

Selvsagt tjente jeg litt på forskjellige strøjobber, stå i siloen, hjelpe eldre med diverse ting og tang, men det var ikke før jeg var ferdig med videregående at jeg for fullt begynte å jobbe. jobbet en liten stund før jeg ble innkalt til Forsvaret og etter det har jeg kun godt noen år på HiNT på noe som ble kalt Miljø og Resursfag. Der lærte jeg om naturen og dets samspill med oss menneskene.

Hva med deg? Jobber du ved siden av skolen eller føler du ikke behov for det? Er tiden annerledes i dag slik at det er nødvendig med jobb ved siden av skolen?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jobber ikke ved siden av skolen. Har ikke tid. Jeg går en internasjonal linje på vgs som er ganske krevende, der man er nødt til å prioritere lekser. Til gjenngjeld vil det bli mindre overgang til universitetet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg jobber og trener og går på skole :p så det blir lite tid til gaming for tida :p sitter på GR når jeg er på skolen da men jeg tjener bra med penger så jeg kan nesten kjøpe meg hva jeg vil... merk dere *nesten*
"I Have no Hands and I must Fap: The Making of Star Ocean"
  • 0
jeg jobber på mcdonalds i tillegg til skolen, greit med litt penger
Die Mensch-Machine
  • 0
"-slettet-"
Die Mensch-Machine
  • 0
Driver å male containere fortsatt, må ha en inntekt for å kunne kjøpe spill Den er godt betalt. Men nå for tiden jobber jeg bare på lørdager
"Objection!"
  • 0
Neeei, jobber nok ikke... Min eneste inntekt er rentene på mine 41000,-... Blir nok til et nytt spill etter et par måneder . Hadde 60000,- for ikke så altfor lenge side da men... Heh...
Burde egentig få meg jobb, førsteåret på Studiespesialisering 1 er ganske avslappende...
Square Enix.
  • 0
Jeg går på en Vidregående linje som ehter APO, hvir jeg går på skole to dager i uken, og jobber de resterende tre dagene.
Da er det altså ikke sjefen min på jobben jeg får betalt av, men NAV. Så, jeg som nå jobber hos Game, får jeg ikke pengene av DEM.
Så, Game får meg helt gratis
Så, etter skolen er ferdig, er det nesten alltid mulighet får å fp en "ordentlig" jobb hos Game, f eks, hvis jeg har gjort en god jobb der de årene.
  • 0
Går siste år på Ungdoms skolen og har jobbet på en liten Tegneseriebutikk siden niende.
Spiller nå: The Witcher, Mass Effect og Garry's Mod
  • 0
Det svir i lommeboka, for å si det sånn.
Har ikke tid til jobb. Lekser tar tid, i tillegg til at jeg prøver å komme meg på trening hver dag. Da blir det lite tid til jobb.

Det er virkelig synd når det er masse spill man vil ha, i tillegg til nye klær, penger til morro sammen med venner, Nye plata til Sonic Syndicate, konserter(?)

Stakkars meg. Det gikk nettopp 2200 kr. til en splitter ny Wii. Nå står lommebok-kontoen på null.

Neste innkjøp blir nok av et SD-kort til Wii'en, slik at jeg kan laste inn hacks... Bare jeg får smurt sammen en hundrings, så.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Jeg jobbet ved skolen, men stoppet denne uken. Jobber bare lørdager. Det er kjekt å ha litt penger, men noen ganger blir det vannskelig å jobbe ved siden av skolen.
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
Jeg har jobbet med å levere reklame i et ca. år. Jeg er også så heldig å alltid ha penger, og nå er det snart konfirmasjon.....
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Nei. Men skulle gjerne ha gjort det.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg jobber ved siden av skolen. Tjener 30-40 000 kr på det i året, og det kommer utrolig godt med! Er god erfaring å ta med seg også, for man modnes veldig av å ha en jobb i ungdomstida.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Søker jobb når jeg blir ferdig med 10.
Da tror jeg jeg tar meg ett friår
Altså fri fra skole
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Siterer tguls:
Søker jobb når jeg blir ferdig med 10.
Da tror jeg jeg tar meg ett friår
Altså fri fra skole


Hadde jeg aldri turt. Overgangen fra å jobbe nesten fulltid, til skole er hard.

Når det er sagt, tenker jeg på det samme selv.
Jeg vet at det smarteste er å starte rett på videre utdannelse, etter VGS, men jeg er satans skolelei.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Håper jeg får jobben på EB games på liertoppen =(
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Bra blogg!
Selv jobber jeg på mcdonalds berger.
Du blir ikke noe penere av å være deg selv...
  • 0
Siterer peterernoob:
Citerer tguls:
Søker jobb når jeg blir ferdig med 10.
Da tror jeg jeg tar meg ett friår
Altså fri fra skole


Hadde jeg aldri turt. Overgangen fra å jobbe nesten fulltid, til skole er hard.

Når det er sagt, tenker jeg på det samme selv.
Jeg vet at det smarteste er å starte rett på videre utdannelse, etter VGS, men jeg er satans skolelei.

Er så lei skole at det er ofte jeg har lyst til å hoppe utfor ett stup enn å gå på skolen
Tror jeg tar meg ett friår ja, hvis jeg får bra nok karakterer
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Jeg jobber deltid ved siden av studiene på peppes, noe som fører til greie penger i lommeboken. Men det er ikke det eneste, har en del frivillig arbeid som jeg stortrives med, uten å få penger. Som vakt på Hulen, styremedlem i klubben min (okei, jeg får 5000 i året, men deler man det på antall timer er jeg under gjeldende tariff for barnearbeidere i Indonesia) og strøjobber som Hole In The Sky.

Av en eller annen merkelig grunn føler jeg at jeg får mest ut av frivillig arbeid, nettopp fordi det er frivillig.
"To all of those who like parmesan cheese. WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU!? CAN'T YOU SMELL IT!?" ~The Umbilical Brothers~
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!