Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nei, er svaret mitt noe som sikkert vil skape massive diskusjoner på at jeg tar feil. Tenkte nå etter en del familieære og BondeLANd-blogger å tråkke litt i et velfyllt ormebol med påstanden at PC-en slettes ikke er for dyr som spillmaskin. Selvsagt, om du skal ha det beste av det beste, vil en PC bli veldig kostbar, men for å komme på samme grafikk som en konsoll, så trenger man ikke det beste av det beste og slipper fort unna med en PC til rundt 5000,- med både bra prosessor og rimelig godt skjermkort.

Mange sutrer over at PC-en er så kostbar. Skal vi nå se; 4GB RAM kan du nå i dag få til i overkant av 600,-. Et bra skjermkort som kicker veldig mye får du fra 1000,- og oppover. En fet Intel prosessor får du til i overkant av 1000,-. Dette er produkter som gir deg mye for pengene. Prisene på PC-hardware har falt enormt den siste tiden og det gir grobunn for at PC-en som spillmaskin sakte men sikkert kan begynne å ta større markedsandeler fra konsollene.

Du får faktisk brukbare laptoper som kan spilles på for i overkant 6000,-, men dessverre for bærbare PC-er faller disse fort med tanke på hardware og den utviklingen en del av spillene har. En bærbar PC kan være veldig god å spille i dag, men i morgen er den for slapp i fisken. Her er det dessverre et lite problem for PC som spillmaskin så fremt man ikke har 15-20 000 kroner å bruke på en laptop da.

Det som mange vil påstå er at det ikke er like mange problemer med konsollene i forhold til f.eks. drivere eller andre problemer før man får startet opp spillingen. Slikt finner man ikke på konsollene og ordene "plug and play" blinker massivt mot pannebrasken. Klart, det beste er jo "plug and play" og jeg har opplevd mang en gang og ha fått problemer med å kjøre visse spill i forhold til samme spill på konsoll.

Men tatt i betraktning at man får bedre grafikk i PC-spill, så burde det appelere til mer PC-spilling eller hva? Er det andre faktorer som spiller inn for deg som spiller mer på konsoll enn på PC? Jeg er tro mot PC-en min, men liker også godt å spille på mine konsoller. Hva skal til for at PC-en kan ta tilbake det tapte i forhold til konsollene?

Nedenfor ser dere fullt brukbare spillPC-er for en billig penge og det hos Komplett.no?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Du kan få en ganske grei PC for lite penger, men da må du regne med å oppgradere den ganske fort. For selv om en PC til 6000 i dag fint kan kjøre alle spill, vil det ikke vare lenge før den ikke kan det lenger. Såklart bryr du deg ikke om å kjøre alle spill på fullt er det kanskje ikke så farlig, men de fleste vil vel kanskje det. Er ikke så stas å spille Crysis på Low liksom.
This is great banter, it really is.
  • 0
skal bruke 7k på ny pc nå, og vil tro jeg får en rimelig bra pc til den prisen hos komplett, men usikker på om jeg skal kjøpe ferdig eller bygge selv, hørt at man kan spare litt penger på å bygge selv, selv om jeg er litt n00b i det X]
"I Have no Hands and I must Fap: The Making of Star Ocean"
  • 0
bygg selv, det er masse penger å spare på det. har bygd alle mine pcer selv. det er litt som å bygge lego
  • 0
Jeg er ikke så opptatt av grafikk. Dessuten liker jeg å sitte i sofaen når jeg spiller. Derfor liker jeg best konsoll. Men jeg har ingenting imot PC'en som spillmaskin. Siden jeg har en bærbar PC må jeg holde meg til eldre spill.
If you're going through hell, keep going!
  • 0
Det er dyrt, men Pc er jo mye mer en bare spill da
Les en bok, pok en snok!
  • 0
Jeg er enig med bloggen, en pc er en fantastisk, spillmasking med mange "undergrunnstitler". Nå kan jeg ikke si at jeg har spilt mange av dem, men en rekke strategi spill og eventyr spill fins det. Og mange gode spill som jeg ikke har fått prøvd ennå. Spilte nylig the guild 2, jævlig morsomt hehe. Og prisen er jo rundt 8 eller 9 tusen, for en skikkelig god en.
  • 0
Jeg liker PC best!
Har konsoll strategispill? ..ja kanskje noen, men de er bare dårlige kopier fra PC. Kan grafikken måle seg med PC-grafikk, nei!

Alikevel har jeg kjøpt Playstation nå...
Blir for gammelt for fort
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Har nylig investert i ny PC til 13214,- og kan si at PCer langt fra er for dyre. Man bruker ikke PCen bare til å spille 24/7, jeg bruker PCen jeg sitter på nå på ca. slik måte:
60% internet, F.eks.GameReactor, nettspill, YouTube, Diverse andre spillnettsier osv.
20% spilling, 100% FPS. Har Sims 2, men det har jeg slutett med . All dataen ble slettet, så da... Men kjøper jo Spore nå, så da blir det 66% FPS
14% Online Animé, Naruto, Death Note, One Piece...
5% TV serier, mange fine nettsider man ikke trenger å være redd for å bruke.
1% Musikk. Og det på YouTube .

Det er selfølgelig andre ting jeg ikke inkluderer, fordi de nevnte over er mer av den dagligdagse brukssorten. Bruker F.Eks. PCen veldig mye til Word, Excel osv. når det er skolearbeid.
PCen kan brukes til så utrolig mange ting, man betaler ikke 13000,- for en "konsoll", det er et multifunksjonelt aparat.
Nå bruker jeg forsåvidt 13000,- så jeg kan kjøre spillene mine på høyeste settings, samt spille de nye spillene som kommer. Hahahaaa...

- Også kan man ta med PCen sin på LAN!
Square Enix.
  • 0
Jeg bruker PC til spilling. Holder meg mest til strategispill (surprise). Har Playstation 2, men det er lenge siden jeg har spilt på den nå.
Neste gang jeg skal gå til innkjøp av et spill må jeg nok oppgradere PCen da. Den kostet 10k men det er et par år siden. Tviler på at den kommer til å klare Empire: Total War.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Hva er vitsen med en PC hvis du ikke kan spille på den...?
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
PC FTW!
Spiller nå: The Witcher, Mass Effect og Garry's Mod
  • 0
Siterer XXassassinXX:
Hva er vitsen med en PC hvis du ikke kan spille på den...?

Var det ment til meg? Jeg kan spille på den, men ikke nyere spill.
Uansett bruker jeg PC mye mer til internett (GR) og skolearbeid.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
For meg, er det nå offisielt for dyrt å oppgradere PC'en mer Synd, men sant...Kommer jo helt an på budsjett det da
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
PC'er er ganskje dyre, og på toppen av alt så den nok oppgraderes eller byttes innen toppen et år.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Skal ha en ny PC til 10000 helst før høstferien, det blir dritgøy å kunne bruke noe annet enn Mac igjen!
Min kreativitet måtte gi tapt her...
  • 0
Jeg personlig liker konsoll mye bedre. Man må nokk bruke mer en 6000 kroner på en PC vis man vil det den skal holde seg en stund. Jeg personlig liker MYE mer å spille med xbox 360 kontrolern min, jeg har aldri likt å spille med tastatur og mus.

Det er også så mange flere titler til konsoll som jeg har lyst på til konsoll en pc, men PC har uten tvil de beste RTS spillene. Men når 360 min gir meg Fable 2, Gears of War 2 og Resident Evil 5, så vil jeg mye heller ha de en la oss si Crysis ( nydelig grafikk, men det er ikke nokk (.
If you are afraid of dying, please stay away from me :)
  • 0
pcen er dyr å spille på .
Eg kan ikkje spele nokon av dei spela som kjem ut no på min pc
derfor foretrekker eg foreløpigt konsoll
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
  • Trym
  • Trym
En PC kan man gjøre uendelig mye mer enn bare spilling, men om en skal BARE spill er det ikke tvil for min del: konsoll
Upassende.
  • 0
Bruker ikke PCen til annet enn internett. Xbox 360 blir brukt til spill, musikk, film og TVen til TV-serier. Om man bruker en spillkonsoll mest også så slipper man maset om å vedlikeholde den slik som med PC, en PC blir jo alltid tregere og tregere etterhvert, og slike problemer slipper man med konsoll, alt er mye enklere og tilrettelagt for, ja, gaming.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Trym
  • Trym
For ikke å snakke om, alle nye maskiner leveres i dag med resursslukeren Vista. En må i alle fall nedgradere. Dessuten er det digg å ligge langflat på sofaen å bruke joypaden. Dette er selvsagt smak og behag, jeg er vandt til begge deler.
Upassende.
  • 0
Slenger meg på her, når det kommer til spill går jeg for det meste for konsoll. Dette godt sunket ned i sofaen med null bekymringer rundt systemkrav, SecuROM og oppdatering av driver.
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Mus og Tastatur FTW!
Spiller nå: The Witcher, Mass Effect og Garry's Mod
  • 0
Kjøpte PC-en min for over et år siden og den funker like godt i dag. Men så brukte jeg en del penger på den óg da
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer zollid:
Mus og Tastatur FTW!

Mus og tastatur er kompatibelt med Xbox 360 og PS3 også...
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!