Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Vel, etter over et år med min gamle, trauste og etter hvert rosa Samsung var det på tide å kjøpe seg ny. Denne gangen tenkte jeg at jeg ikke skulle være kjip ved å kjøpe det billigste som var å finne. Da endte valget på en Sony Ericsson W760i, en rimelig digg musikktelefon med innebygget GPS med Google Maps og 3-måneders prøveversjon av Navigator Wayfinder 7. Tilsammen ble det 1500 kr inkl. abonnoment. Helt greit.

Men det som var litt digg var spillene som kom med. Kunne du tenkt deg Guitar Rock Tour (slags Guitar Hero til mobil) der du skal spille til gamle klassikerer i polyfonisk toneformat? Veldig fasinerende, litt skremmende og merkelig. Men det som vekket min oppmerksomhet mest var Need For Speed: Pro Street der man styrer bilen med å vippe telefonen frem og tilbake. Dette er fordi mobilen har innebygget gyroskop, noe som er digg.

Spillet i er i og for seg ganske stort i forhold til mine standarder, der jeg har holdt meg til Tetris omtrent hele tiden. Der er en Career-mode, der jeg racer for penger så jeg kan tune bilene mine, eventuelt kjøpe nye. Modusen består av 3 ulike sponsede turneringer med 3 løp i hver turnering. Det jeg stusset litt på var at jeg vant alle løpene og fullførte modusen uten å ha noen som helst motstand, eller nok penger til å kjøpe ny og bedre bil. I praksis vil det si at jeg da er nødt til å spille gjennom modusen, evt. bare spille banene der jeg tjener mest, for å tjene nok penger til ny bil, bare for å gruse konkurrentene enda mer enn hva jeg gjorde før. Minner ganske mye om visse MMORPG-spill der grinding er en sentral del, bare uten egentlig gevinst. Vitsen var hvor? Det eneste jeg da kan gjøre, er å slå mine egne rekorder.

Grafikken er kornete, men det er langt på vei det beste mobil-bilspillet (prøv å si det flere ganger etter hverandre, garantert tungekrøll) jeg har sett så langt, både grafikkmessig og styring på bilen. Jeg føler jeg har god kontroll med vippingen og svingene blir en lek, kanskje for lett. Men da kan man gå inn i drifting-modus i svingene, som gjør at man må balansere mobilen riktig for å ikke miste veigrep og rulle rundt. Litt vanskeligere, og man får pengebonus for det. Spillet består egentlig bare av to baner, men med forskjellige variasjoner (kjøre begge veier, speilvendte svinger osv), så det helt store er det ikke. Det som også trekker litt ned er at det ikke avspilles noe skikkelig billyder, kunne godt klart meg med polyfonisk motorbrøl, men under løpene er det bare døll polyfonisk musikk i bakgrunnen. Selv om billydene er aldri så falske, burde de i hvertfall vært der.

Det kunne vært bedre, men bare følelsen av å bevege mobilen i forhold til svingene på banen er et stort pluss. Inkluder gjerne hele kroppen, da får man en gøy opplevelse, spesielt på bussen.

Har noen den samme mobilen?
"To all of those who like parmesan cheese. WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU!? CAN'T YOU SMELL IT!?" ~The Umbilical Brothers~
  • 0
Niks, jeg har ikke den mobilen, men jeg har hatt NFS Pro Street på den. Hvis du lurer er det Nokia N95 jeg har. Da kunne jeg ikke styre ved å bevege på mobilen men det var jo gøy for det. Når det gjelder grafikken må du bare prøve noen av de N-Gage spillene til noen av Nokia telefonene. Den er minst på høyde med DS grafikken

Grattis med ny mobil! Den så bra ut!
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Fet mobil og definitivt noe jeg skulle ha ønsket meg

Pro Street på mobilen hadde også vært tøft og prøvd - elsker jo spillet og har brukt mange titalls timer på PC-versjonen

Nok en god blogg metfan
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
jeg har den tlfen wee
From each according to his ability, to each according to his need
  • 0
Har denne selv. Faktisk i akkurat samme farge

Ser det har blitt skrivd en del om spill her, må bare si at det Eneste spillet som følger med mobilen som er gøy, er jo Extreme Air Snowboard.

Kan legge til mine meninger om mobilen om noen er frista til og kjøpe den:

Pluss:
- Fin
- Gps/google maps
- "Super" 3g
- God skjerm
- God talekvalitet/volum
- Følger med en Fet høytaler tingeling en kan koble mobilen til (lager faktisk grei lyd)
- Pris (betalte 800 for min med 12 mnd binding av djuice nonstop)
- Størrelsen & vekta på mobilen
- En del spill og div programmer
- Brukervennlig
- Øreproppene ble jeg faktisk positivt overrasket over, selv om det ikke er av samme kvalitet som 500,- ++ headsett. Grei lyd altså
- Grei standby tid. Holder glatt 3 dager med noe sms,tale og musikk bruk
- Gode taster!! Liker spesielt nagvigerings knappene
- Gyro tingen sikkert (selv likte jeg det ikke og skrudde det av)
- Browseren på mobilen er helt grei. Ikke i nærheten av Opera mini, men mye bedre enn det jeg har vært borti før

Det jeg kom på i farta hvertfall.

Har så klart noe negativt og si om den å, så slenger med det til sist

- Mobilen liker virkelig ikke å multitaske!
Med mp3 spilleren i bakgrunnen syntes jeg mobilen er veldig treg. Sms skriving blant anna er ikke imponerende. Kan nevne at min GODE men desverre ødelagte K800 kunne bruke mp3 spiller,opera mini,msn OG skrive sms samtidig uten tendenser til treghet.
- Media spilleren generelt. Treg i bruk. Mp3 sanger har en tendens til og hakke til tider stoppe opp uten noe som helst grunn
- Kamera ! Ingen autofokus eller noe "anti riste filter" på den. Er heller ingen blitz/fotolys heller, noe som er synd. Må ha en stødig hånd og ha nok av lys for å få gode bilder
- Lader/headsett kontakta er på venstre side av mobilen! Den som tenkte på det skulle fått smikk, for fy så upraktisk og stygt det er.
- Lyset pulserer noe voldsomt, selv om det står på minimum (Om det er mulig og slå av det, så si gjerne ifra)
- Lite internminne. Har 18 mb ledig nå etter og sletta masse rusk og rask
- Ikke wifi


Gir mobilen 7 av 10 poeng.
Helt grei mobil rett og slett
Ost ER Godt
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!