Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Over en kopp kaffe satt jeg og min venn å digererte tilbake til tidene med Adelsten og deres flagrende gevanter . Vi kom ved ren tilfeldighet, i denne opphetede diskusjonen om Adelstens flagrende gevanter, til å huske et av de beste spillminnene i vårt liv.
Nemlig når vi som unge spillengasjerte satt foran en overmenneskelig stor mac-skjerm og stirret på det vakreste vi noen gang hadde sett. Det var lastebil og barbie på en gang. Spillet het Myst. En av mine første spillopplevelser var med denne perlen, noe som sikkert mange andre 89-modeller kan identifisere seg med.
At Myst var verdens mest solgte spill før Sims sier litt om hvilken revolusjon dette var. Spillet var vakkert, det var nytt og ikke minst ekkelt vanskelig. Jeg var dog en del yngre da jeg spilte det og hadde antagelig ikke hjenekapasiteten til å forstå mye, men moro var det. For å digerere digresjonen min, så må jeg få sagt at jeg forsatt syns det er ulovlig pent til å være lagt til en Windows '95. Hatten av for Myst, og smukk til alle de som ikke er enig.
Etter å ha felt mange tårer for vår tapte barndom (og ikke minst mangelen på Adelsen og deres flagrende gevanter) bestemte vi oss for at vi skulle runde alle Myst spillene. Ja, det dårlige også, før kverulantene begynner å hakke på meg. Alt skal spilles og alt uten noen som helst hjelp med gåtene. Noen fnyser vel av dette; "PØH! Jei kunne ha spilt Myst med henda på ryggen! Dere er bra dumme, vad?". Dere som har spilt Myst så mange ganger at dere kan det fremlengs, baklengs, sidelengs og hodestups kan bare stappe kommentarene deres langt opp. Jeg vet dere satt å gråt av fortvilelse den første gjennomspillingen. I'm onto you!


Etter jeg begynte på høgskole har det blitt alt for lite spilling. Så lite at jeg våkner midt på natta og finner meg selv i kjellerstua med Playstationen tett klemt inntill meg. Forleden natt hadde jeg også en heller bisarr drøm der jeg inntok rollen som Solid Snake. Med bart. Jeg hadde bart. Men det var ikke dette som var det ekkleste med drømmen. Jeg drømte at jeg stod fast i en grafisk feil, og at jeg ikke kunne gjøre annet enn å stå stille å klø på barten. Noen ganger er jeg overbevist om at jeg burde fått psykologhjelp.
Ferdig med skolen for uka, plukka med meg gamereactor og kost meg med Resident Evil 5 og Magnus Tellefsens kronikk, så nå gjenstår det bare å finne fram konsollen og gripe fatt i spaken. Det er på tide med noen solide timer spillglede! Ha en fin helg, og til alle dere som ikke tar helg før i morra; SUCKKKARS!

Prøver å legge ved et HDR-bilde jeg mekka for ikke så lenge siden. Grønt irriterende at jeg ikke hadde skaffa meg kode til plug-inen jeg brukte men håper dere kan prøve å se bort fra vannmerkene.

Edit: Ohmigosh bildet ser forferdelig ut. Ah-ah-ah-ow-ow-oww! Måtte krympe det for mye.
Kristina Wii(k) :D
  • 0
MYST!

Det er noe jeg nesten hadde glemt det. Og jepp...syntes også det var kjempevanskelig. Har dere spillt alle spillene da? Hvordan var det? Husket du noe?

*smatt,smatt* MYST...kom ikke det ut til DSen for en liten stund tilbake?hm.....
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Har nettopp begynt med det første, men forventer masse hodebry
Stemmer at det kom ut til DSen. November eller desember eller noe, tror jeg.
Kristina Wii(k) :D
  • 0
Er det like vakkert eller irriterer du deg over noe?
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!