Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Akkurat denne bloggen er vel mer en annonsering enn en fullverdig blogg, men som tittelen tilsier har undertegnede lenge vurdert å starte en egen bloggserie her på GR, og inspirert av ymse kritikere og anmelderes kritiske sans har jeg bestemt meg for å lage en bloggserie der jeg går "i strupen" på de mest populære/kritikerroste spillene.

Med det mener jeg at jeg vil ta et spill som roses opp og i mente av majoriteten, bryte det ned, og spørre hva som faktisk er så kritikerrost ved dette.
Serien vil selvfølgelig inneholde et svært kritiskt synspunkt, og jeg vil allerede nå presisere at mange (om ikke alle) spillene jeg skriver om vil være spill jeg selv spiller eller finner stor glede i.
Kanskje mener dere at det vil være vanskelig for en tilhenger av et spill å være kritisk, men jeg er ganske så uenig i dette, da "man tukter de man elsker".
Det er mye lettere for meg å finne feil i et spill jeg liker, enn i et jeg ikke spiller.

Det som jeg etterlyser er deres stemmer og forslag til spill dere vil jeg skal "kritisere" eller gå i strupen på.
Siden jeg for øyeblikket kun har tilgang til Xbox 360 spill, vil det desverre kun være disse spillene som er aktuelle for en "ordentlig" nedsabling.
Det er dog muligheter for en "preview nedsabling" hvis det skulle bli/være nok interresse for dette senere.

I utgangspunktet vil disse bloggene komme en gang i uken med muligheter for at det kommer litt oftere ved senere anledning, alt etter hva jeg får tid til og/eller har mulighet til å gjennomføre.

Siden jeg ikke forventer å få mange forslag til første blogg (og fordi jeg har veldig lyst til å nedsable dette spillet), så vil første spill ut være: Call of Duty 4: Modern Combat utgitt av Infinity Ward.

Håper noen vil få leserglede (eller provokasjon) av denne bloggserien, og oppfordrer alle som leser til å legge igjen sine meninger og kommentarer slik at vi kan få ordentlige diskusjoner og meningsutvekslinger om emnene.


MvH Snurreleif.



NB! Hvis det allerede finnes en lignende bloggserie på GR beklager jeg dette, men dette er noe jeg har hatt lyst til å gjøre lenge (mye for å forbedre min personlige kritiske sans) og vil derfor gjennomføre det.
I utgangspunktet vil serien holde på til jeg går lei, men skulle det hende at folk vil se mer eller fortsette å foreslå emner/spill så vil dette selvfølgelig oppmuntre til videre oppdatering av bloggserien.

Hvis noen har forslag til et fengende navn/tittel så rop ut den som vil.


NB pkt. II!
Denne bloggserien vil IKKE, bli en frustrasjonsventil med usaklige kommentarer og sprøyt (litt sprøyt blir det vel men hva annet kan man forvente fra meg?), det vil fokuseres på vesentlige ting og smakssaker jeg finner enten pussige, dårlig, eller rett og slett forunderlig.
Eksempler kan være alt fra grafikk, plot, fysikkmotorer, sammenligninger, orginalitèt osv osv.
  • 0
En norsk versjon av zeropunctuation. Kult. Blir spennende å se om du klarer å utføre prosjektet bra Lykke til!
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Takk for lykkeønskninger.
Merkelig nok hadde jeg ikke zeropunctuation i tankene når jeg først ville lage denne bloggserien, men ser nå at det høres veldig usannsynlig ut fra et nøytralt synspunkt.
Uansett vil det bli mindre blod, sex, svette og tårer (desverre?) enn det er i Ben's reviews.
Selv om jeg sikkert kommer til å prøve å blande inn litt humor i bloggserien, vil det alltid være fokus på selve poengene jeg prøver å lage om emnet.

Jeg vil også bare få si (skrive) at disse bloggene ikke vil bli anmeldelser, men mer et lite ned-dykk i spillet for å finne ut om hvilke punkter anmeldere enten overser, utelater eller ignorerer (later som de ikke eksisterer).
Med det sagt er jeg veldig lik Ben når det gjelder smak av spill (typ Psychonauts) og hva jeg mener om dagens grafikkbilde (grått og brunt).

Kan også legge til at jeg i utgangspunktet planlegge å lage 4-5 slike "reviews", for så føle på temperaturen på folket som leser (hvis noen gjør det) om det er ønskelig med flere.

Men, jo, takk for lykkeønskninger, så får jeg forhåpentligvis innfridd de forventningene du nå enn måtte ha.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!