Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har lenge tenkt på hvorfor i huleste World of Warcraft har klart å bli så populært med over 11 millioner spillere verden over. Jeg var jo en gang i tiden med på beta-testen av spillet og da fikk jeg fort følelsen av dette spillet ville ta tid og at det ville fenge stort. For meg er onlinespill nesten blitt som et commmunity å regne og som jeg selv har blitt en del av via spillingen av Battlefield-spillene. Klart, man kan ikke dele bilder, vise videoer, men det man deler ut er kuler, krutt, magi, fantasifulle vesener og fete sverd. Jeg har blitt totalt avhengig av denne "sykdommen".

At man kan bli så hekta på å spille online er helt utrolig, men for meg er det å kunne møte mine venner til kamp på nettet som frister enormt. Hvis jeg ikke får spilt online på noen dager, kommer faktisk abstinensen krypende som en slange. Jeg får nærmest skjelvinger over ikke å ha spilt online på en stund. Er onlinespillingen blitt som et narkotikum? Er det slik at vi bare MÅ spille online?

Hvilke signaler sender vi ut til spillutviklere og spilldistributører? Jo, vil vil spille online og at vi er avhengige. Klart Blizzard tjener godt på at vi er så avhengige og soper inn penger over en lav sko. Funcom som på langt nær ikke er like stor har fortalt oss gamere at de i fremtiden kun vil satse på onlinespill og ikke singleplayer-spill (det vil si at vi høyst sannsynligvis ikke vil se noe til et nytt "lengste reisen"-spill). Hvorfor er vi villige til å betale opp i mot 100 kroner pr. måned i f.eks. MMORPG-spill? Skulle ikke World of Warcraft ha vært gratis å spille? Vi må jo tross alt betale bortimot 500,- kroner for spillet og det før vi kommer online.

Hva med deg? - spiller du online og er du avhengig av det? Hvilke spill spiller du online? Betaler du gladelig penger for å spille online?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Likte bloggen, er vel mest avhengig av achievements jeg da, ellers så spiller oftest med
venner i over 4 timer
World of warcraft er nok et spill jeg er redd for å prøve.
Runescape tok meg med storm og nå er jeg kommet ut av det, så det eneste jeg tør nå, er å
spille xbox live.
Morsomt bilde foresten
  • 0
Hehe, spiller så godt som aldri online...Har spilt litt BF 2/2142, men ble lei. Er rett og slett heller typen som liker å utforske gamle slott og skitne smug alene

Og jeg kommer nok aldri til å betale for online nei
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Liker det ikke når spill føles mer som en jobb enn som en hobby...
Spiller litt Runescape da, men jeg holder såpass lange pauser mellom hver periode at det ikke tar helt over...
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Spiller online, så jeg skjønner hva du mener Bernt hehe

Selv spiller jeg Lord Of The Rings online for øyeblikket, men har spillt Anarchy Online, EvE Online, og et hav av andre MMO'er der ute Men de 3 nevnte er noen av de mest kjente

Wow gidder jeg ikke engang kaste bort tiden på. Leveling systemet er elendig, lite utfordring, og altfor mange drittunger der inne. Var ikke et spill som fengte meg noe særlig.

Men hvorfor folk blir avhengige? Ja det må være pga. 90% av hva du gjør i et mmo gjør at din karakter bedre, du blir mer kjent, du får flere venner, du har det mye mer morsomt Jeg digger å dra i instancer med ukjente folk, som man også blir venner med Og da blir man jo invitert til flere raids og/eller instances
  • 0
Nei, jeg er ikke avhengi av å spille online . spilte runescape før, men ikke nå. på xbox 360 så spilt jeg online bare når jeg hadde en månde gratis. ellers spiller jeg ikke online. For det meste liker jeg å spille en player.
$$The Brave Xbox'Ers$$
  • 0
Jeg spilte veldig mye Call of Duty 4 online før, men nå spiller jeg mest en-spiller. Jeg spiller bare online når jeg er ute etter litt moro.
I was frozen, today!
  • 0
Det eneste spillet jeg har spilt mye online er Mario Kart... Og ble da pinadø litt avhengig også..haha..
WoW har jeg aldri prøvd. Noe av grunnen er nok at det i tillegg til selve spillet, koster penger å spille. Om jeg betaler "ekstra" for å spille online? Nei, ikke tale om.
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Er nok litt avhengi av css noen ganger, men det går i perioder. Selv følgelig skikelig digg å spille over live med venner eller folk fra gr(venner fra gr )
XBL: iR0N M4N MP PSN: WannabeKrokianer [They call me evergreen, I got leafs all year round]
  • 0
Er blitt veldig avhengig av Guild Wars i det siste, men det blir som alle spill at jeg går lei etter litt.
Les en bok, pok en snok!
  • 0
Har funnet en perfekt balanse med bf2. Spiller 2-3 ganger i uka "Avhengig" kan man derfor ikke kalle meg, men det er utrolig gøy, og ikke minst vanskelig å rive seg løs fra, når man først har satt igang

Gog blogg igjen Bernt
  • 0
Det er så rart med det, MMO`s som du ifølge mange SKAL bli avhengig av synes jeg fort blir kjedelig og uinteressant mens skytespill som bare tilfeldigvis har Online-støtte (Om den er bra) blir jeg mye fortere avhengig av.
Men som et narkotum er det ikke, ihvertfall ikke for meg.
Jeg kan slutte når jeg vil og synes ofte det er kjedelig å spille samme spillet Online daglig.
Men er det noen venner som er Online kan det godt hende jeg blir klistret til skjermen en time eller to
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
spiller kun pc spill online jeg, tror nok ikke at single playeren vil dø ut på f.eks wii, playstation 3 og xbox 360 spill, men muligens pc.
Det er fordi nesten alle har en pc med internett tilkobling men langt fra alle har xbox live...

Kan ikke se for meg hvordan et spill kan klare og lokke til seg kjøpere med kun en online del til 360'en...
Flaks er ubevisst dyktighet
  • 0
Er avhengig av Online-spill jeg og
  • 0
jeg var avhengig av wow..har ikke spillt på et år.

jeg spiller også guild wars, men blir ikke avhengig av det.

ellers så spiller jeg veldig mange gratis mmorpger.

listen er lang:

maple story, shaiya, warrock( ikke rpg men), perfect world, secret of solstice, fiesta og MANGE flere
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Har faktisk prøvd mye å spille litt ordentlig online, men gidder aldri lenge i strekk. Synes rett og slett single-player, eller evt. lokal multiplayer er mye morsommere.

Runescape spilte jeg litt for 3-4 år siden, men tanken slo meg plutselig: "hva er poenget?". Skal ikke sitte her å påstå at det generelt er noe annet poeng enn underholdning i gaming, men det er nå i det minste noe som kan gjennomføres. Tror det er noe av grunnen til at jeg ikke gidder online. Altfor gode folk (fordi jeg ikke setter meg nok ned med ett spill) og ingenting som kan gjennomføres.
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
WoW er ett spill man bruker lang tid på å komme inn i fra grunnen av, (man kan enkelt bare bli kastet på topps også men) men for meg og mange blir det veldig med stress å spille WoW for tiden.

Jeg får kjeft og må alltid si ifra vis jeg ikke er med på ett Raid, jeg liker at vi knuser bosser og er med som en av de Topp 5 Guildene på Realmen, og da kjemper mot de 4 andre, og da blir det stress med å spille mye så man klarer en del og er før de andre.

For oss som spiller World of Warcraft er det (nesten) en selvfølge, det blir sett på som ..som..strømregning eller husleie, en månedtlig ting som man betaler gledelig. Kommer det til den tiden man ikke har mere tid, så går man å kjøper GameCard eller krysser av for enda 6mnd på nettet.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Jeg for min del er avhengig av å få min daglige dose med Call of Duty
Just kill him with your awesome
  • 0
Online er best. Men noen av dem er for avhengihetsdannende. Jeg spiller ikke World of Warcraft (Til tross for brukernavnet! ) pga. er redd for å bli hekta...
Nobody is perfect. I am nobody.
  • 0
Deilig følelse når man er hekta da! Bare det vil koste litt om man f.eks. spiller WoW
  • 0
Avhengig er jeg vel kanskje ikke, eventyrspill som Pince of Persia gjør seg ikke bra over online... Men synes det er gøy å måle styrke med andre spillere verden over, etter at du har runnet et spill. Spillet får også mye lengre holdbarhet med online-del.
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
har blitt anbefalt å prøve, men har nok med spillene jeg har fra før av. dessuten jobber jeg 100%, så det blir mer litt spilling hver dag, kanskje ikke det engang.

ble også litt skremt da en kompis av meg kasta bort 2 år med studier, strøk alle fagene sine, ville heller spille wow .
ACHIEVEMENT UNLOCKED - Left the house
  • 0
Er ikke avhengig av dette nå lenger. Var en periode da jeg var 14-18 jeg spilte sinnsykt mye Soldier of Fortune 2 (dro det så langt som til landslaget, som sier litt om hvor mye tid jeg brukte på det). Gikk flere timer til dagen, og alltid utover skole og andre ting. Fikk orden på dette, heldigvis, og nyter livet som hardcore casual-gamer
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Er nok avhengig ja. Har netopp begynt å spille WOW igjen etter en lengre pause, og det er skremmende at det klarte å hekte meg igjen. Trodde jeg var helt ferdig med det...
  • 0
FIFA 09 over nettet må være Guds gave til mennesket!

Noe som fenger så mye skal du lete lenge etter og det går ikke mange dagene mellom hver gang jeg må ta meg fire-fem kamper. Nei, nytter ikke bare med en eller to..

Strifey =)
Ja, det er meg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!