Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Rasisme. Et ord som blir kastet rundt ofte i disse dager. Men er det virkelig som de som "forskjells behandlet" skal ha det til?

Jeg går for tiden på skole i 10 klasse. Mange går rundt der og er redd for denne lille gangster gjengen med folk fra andre nasjoner. De går rundt og truer, slår og skader andre personer som om det skulle være en liten flue de tokk et slag etter. Disse går rundt og tror de er så utrolig kule med å slå og heste folk. Men hvis jeg som person sier noe tilbake, kan de bare skrike ut RASISME og jeg kommer i trøbbel. Er det virkelig fair?

Jeg føler at nordmenn flest faktisk er redd får å snakke med utlendinger og diskutere ting fordi det kan tas opp som rasisme. Mens utlendinger kan gå å kalle oss nordmenn Potet, forbanna hviting, og slå og sparke på oss men du ser ikke det komme i media?

Altså er det egentlig vi som er hovedpunktet i rasisme? Ikke pokker. Selvfølgelig er det noen idioter i Norge som går å ødelegger hverdagen til en snill og vennlig person og de støtter jeg ikke med denne teksten. Det jeg prøver å få fram, er at nordmenn ikke er hovedgrunnen til Rasisme i landet vårt i mine øyne.

Ta foreksempel demonstrasjonene mot Israel i Oslo. Ungdommer som bare gikk ut for å lage trøbbel og ødelegge. er det rart vi nordmenn blir forbanna? Og denne Ikke tas opp av ambulanse hendelsen har skjedd mangfoldelige ganger før. Bare det at når dette skjer med en utlending er det helt plustelig rasisme. Hva er gale med media egentlig?

Det er så UTROLIG tragisk at en nordmann ikke kan si sine egne meningen og diskutere andres uten å bli tatt for rasisme hvis det handler om utlendinger. Mens utlendinger kan gå å slå, sparke, skade folk, uten noen tydelige konsekvenser.

Jeg sier ikke at alle er sånn. Jeg kjenner mange som er utrolig greie personer, men det er enkelte som ødelegger helt for seg selv og andre.

Så det jeg vill fram til er: Rasismen har sine røtter hos de som påstår de blir påført.
  • 0
du har helt rett.. på skolen min er det den såkalte "tyrker gjengen" som kan gjøre hva dem vil med folk ;P men egentlig gjør de det bare for tull, alle er jo med på det
  • 0
Helt enig med deg! Det er vår egen skyld at det er som det er. Naive normenn Såklart er det ikke alle ,men det er flere enn for eksempel SV vil ha det til. Vårre nye landsmenn kan vel ikke gjøre noe galt kan de vel?

Bare kritiser
håper jeg ikke støter noen her.
  • 0
Likestilling in my a** sier jeg bare til staten. Det har da aldrig vert likestilling i Norge, og desvere kommer det aldrig til å bli det. Bare prøv å hold deg unna dem, eller du kan skjære av dem leppene? lol

Åja, syns at World of Warcraft er en glimrende verden å oppleve rasisme i. Alle de snille plager alle de "slemme" hele jævla tia!
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
Neste gang går du til kontaktlærer, så får de kjeft for trakassering, og du kan chille med at de ikke plager deg mer.

Rasisme er et ord som er definert som sjikane pga hudfarge, religion, livssyn, osv. Så forbanna hviting er rasisme. Folk har fått det inn i hodet att svarte folk er i undertall, og blir behandlet som om de er handikappet. (I forhold til forskjellsbehandling.)
Svartinger får partisk støtte av læreren...

Men hvis du ikke sier/gjør noe tilbake, har de ikke noe på deg, og da har ikke læreren noe valg.
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Leste den andre bloggen din om politiet. Det er den beste bloggen jeg noen sinne har lest! Som tatt ut ifra fornuften sjøl. Du virker til og ha mange av de samme politiske synspunktene som jeg har. and thats nice. kjempe blogger begge to! keep on!

Tilbake til bloggen.

Går 10ende klasse i ei lita bygd uten noen innvandrere. Likevel er jeg meget glad i personer med andre hudfarger å kunne gjerne tenkt og vært farget sjel. Har ingen bygdefordommer, som mange kan få seg til å tro. Bygger mine meninger på fakta.

Fint at du tør og skrive om slike temaer. Enkelte steder ville du nokk få advarsel eller noe lignende. hurra for ytringsfriheten som vår regjering meget villig undergraver.
  • 0
Et betent tema, dette, men like fullt viktig. Det blir vel for enkelt å si at rasismen har røtter enten her eller der, men det finnes definitivt to sider av de fleste saker. Skyld er det nok av på begge sider per i dag. Det er med rasisme litt som det er med likestilling mellom kjønn, det vipper fram og tilbake, hele tiden med overvekt på en side. For oss som individer så gjelder det vel å hele tiden forsøke å ha en så balansert innfalsvinkel vi bare kan. Det greieste er vel å ikke inndele mennesker i båser, men heller falle til ro med at alle er individer. En muslim er ikke alle muslimer, en kristen er ikke alle, en hvit er ikke alle hvite osv.

Det er en fullt levedyktig tanke. Alle blør rødt.
  • 0
Jeg går for tiden på skole i 10 klasse. Mange går rundt der og er redd for denne lille gangster gjengen med folk fra andre nasjoner. De går rundt og truer, slår og skader andre personer som om det skulle være en liten flue de tokk et slag etter. Disse går rundt og tror de er så utrolig kule med å slå og heste folk. Men hvis jeg som person sier noe tilbake, kan de bare skrike ut RASISME og jeg kommer i trøbbel. Er det virkelig fair?

Havnet selv i klemmeri med en gjeng pakistanere og noen negere, men senere på dagen ble de anholdt for drapstrusler mot meg . Må innrømme at det var gøy å se at de prøvde å bryte seg fra politiet
  • 0
ikke sånn på skolen jeg går i
$$The Brave Xbox'Ers$$
  • 0
Med en gang utlendinger misbruker rasismekortet, begynner like mange nordmenn å overdrive falsk rasismeanklage-kortet.
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
"Jeg føler at nordmenn flest faktisk er redd får å snakke med utlendinger og diskutere ting fordi det kan tas opp som rasisme. Mens utlendinger kan gå å kalle oss nordmenn Potet, forbanna hviting, og slå og sparke på oss men du ser ikke det komme i media?"

1. Nordmenn kaller også hverandre "potet", akkurat som afro-amerikanere kaller hverandre "nigger" til tider. I hvert fall rundt der hvor jeg bor.
2. Den andre setningen er bull. Slå og sparke, men man ser ikke det i media? Man ser ikke en eneste drit i media, ikke når utlendinger banker dere/nordmenn, eller når dere banker utlendinger/oss. (Ja, jeg anser meg som utlending, bosniske foreldre, født i Norge:roll

Jeg selv har blitt banket og jakta på gjennom hele barneskolen, jeg har klagd, men ingen gjorde noe. Ikke media, ikke rektor, ikke politi, ikke noen. Ok, politi og media, det skjønner jeg godt, men rektor? DA er det noe GALT.

Og Gravkorset... "... noen negre..."
OMFG!!!!!

Neida

Lagt til 2009-01-31 14:33:
Med det siste mente jeg "Du kalte dem negre? OMFG"
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
Godt tema Bratiz

Jeg for min del har aldri vært rasistisk og kommer aldri til å bli det heller. For med er mennesker likeverdig uansett hvordan de ser ut.

Det jeg er imot er innvandrere som kommer til Norge for enten å utføre kriminelle handlinger eller gjøre noe som ikke er lov.

Det er synd at det finnes personer som er for rasisme og at de ikke godtar at man kan være forskjellig. Føler at staten har mye å bidra med tanke på folks holdninger der...
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Det finnes rasistiske drittsekker i alle kulturer sa en av lærerne mine en gang, og det hadde hun helt rett i. Påstanden om at rasisme har sine røtter hos de som hevder å bli påført den er rett og slett snever i mine øyne. Og vi kan ikke fortsette å hevde at "den ene siden er mer rasistisk enn oss", så enkelt er det ikke.

Rasisme er faktisk et problem, på begge sider, især "hverdagsrasismen". Bare det at vi skiller mellom "nordmenn og utlendinger" selv når det er snakk om personer som bor i Norge, sier noe om holdningene våre. (Er jeg en utlending for eksempel? Eller hva med kong Olav? )

Som sersjant drittsekk sier, bare fordi noen (og da mener jeg noen) overdriver rasismekortet betyr ikke det at andre skal overdrive "falsk-anklage-kortet", noe jeg har på følelsen blir gjort her. Mon tro hva en ville sagt hvis en annen person hadde laget en likedan blogg med rasismeanklager.

PS: Synes egentlig skalk uttrykte det veldig bra i sin post, er helt enig med ham
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Bare som en reminder: Langt fra alle pakistanere og utlendinger er slemme! Noen er det, men slik er det med oss Nordmenn og, jeg har blitt mye mobbet, men kunn av hvite mennesker!

Dessuten er det egentlig ikke noe forskjell på mennesker pga. land/hudfarge, alle er jo like på innsiden!
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
nei nå må jeg bare si noe pakkis er stygt og kalle noen.

men er mørkhudet person, eger kommer av det såkalte ordet... som jeg ikke husker men det kommmer av ordet som betyr den mørkhudede rase eller noe. akurat som den ariske. derimot å forbindet ordet med banding er ulovlig. sånn som: jævla neger.
We have to nuke our imagination!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!