Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Del tre er godt i gang, og jeg må si at den responsen jeg har fått har vært over all forventning! :-o
Så her kommer del tre!


Kapittel fem: En ny alliert?

De tre heltene, Dark Samus Nemesis, St-Nick og P-Dude, ankom Roce tynget av sorg. P-Dude var spesielt skyldsbetynget, og følte at det ene æresmedlemmet i klanen hadde dødd for ham.
Dark Samus Nemesis prøvde å trøste ham, men de visste alle at det var for jævlig! JonasKram skulle ikke dø så tidlig! Det var feil! De hadde jo bare så vidt begynt!

Utmattet tok de tre heltene inn på et vertshus.
"Hei! Dere tre!!"
En gutt på kanskje 16 - 17 år kom løpende bort til dem!
"Dere tre ser sterke ut! Dere må redde faren min, Lufteluke! Han kan lage dere et luftskip som belønning! Han trenger virkelig hjelp! Et monster tok ham med seg til hula litt nord for Roce!"
St-Nick spurte vennlig hva gutten het.
Gutten svarte at hans navn var Soraki, og at han gjerne ville være med dem! Han kunne nemlig kaste hvit magi, og var derfor verdifull for heltene.

Diskusjoner raste. Skulle han bli med i klanen eller ikke? Slik situasjonen utfoldet seg, ville jo det bety at han tok plassen til JonasKram.
"Nei. Du kan ikke bli med oss. Vi mistet nettopp en veldig viktig venn av oss, så det blir å føles som om du tar plassen hans."
P-Dude, som ennå hadde blodet til JonasKram på tunikaen sin, var den som måtte si nei.
"Beklager, med det er for farlig.
Redde pappaen din, skal vi, men vi har virkelig ikke lyst på ennå et liv på samvittigheten."
Soraki skjønte kjapt at dette var en gjeng som ikke ville la seg overtale med det første, så han forlot bittert vertshuset.

Heltene hadde et nytt mål...

Kapittel seks: I dødens nærvær

"Vi skal ikke stoppe innom smeden først da?"
Dark Samus Nemesis var bekymret for hva som ville møte dem i hula.
"Vi har ikke tid til det! En manns liv står på spill! Jeg har jo selvfølgelig lyst til å stikke innom PS3 for å lære kraftigere magi, men vi har ikke tid!" St-Nick var tydeligvis stresset og bekymret.
P-Dude var stille derimot. Han ville ikke at Lufteluke skulle dø. Hvis han klarte å redde ham, ville det bety at samvittigheten hans ville bli i alle fall litt renere.

Hula var dekket av is, og det var mildt sakt en kjølig stemning i lufta. Døve smerteskrik tumlet seg igjennom hula, og heltene følte at dette kom til å være vanskeligere enn noe de hadde opplevd før. De gikk inn...
Da de hørte stemmer, smatt de inn bak en søyle for å høre.
Det var en stor hule, og det sto et luftskip midt inni. Det var ikke ferdig der det sto, men det var et imponerende syn.

"SVAKING! BLI FERDIG MED DET JÆVLA LUFTSKIPET TIL MEG! Vi trenger det til å transportere troppene våre slik at de kan angripe Procabia så fort som mulig!"
En demon med en vinge dekket av svarte fjær, og en rustning uten brystplate pisket Lufteluke, en smidig mann med evnen til å lage storslåtte luftskip!
"J-Jeg p-prøver så godt jeg k-kan, Hamletsss! E-Et luftskip p-på den s-størrelsen vil ta minst tre dager til! Jeg har jo allerede jobbet for deg i tre måneder allerede!"

P-Dude rykket til. Hamletsss var et navn som fikk det til å gyse nedover ryggen hans. Hva var det for en aura denne demonen sendte ut?
"Psst! Hei! P-Dude, St-Nick! Jeg har en plan."
Dark Samus Nemesis var ikke akkurat kjent for sine taktikker, men det var en taktikk som kunne funke!
Nå eller aldri!

P-Dude hoppet fram bak søylen de gjemte seg bak og hugg etter Demonen Hamletsss!
Med all enkelhet dukket Hamletsss unna.
"Tosk! Trodde du det ville bite på MEG?! Pepperonimans høyre hånd? Overgeneral for mørkets styrker?"
Hamletsss godtet seg, og danset rundt P-Dude som var altfor treg til å kunne hamle(tsss) seg mot Hamletsss. Dark Samus Nemesis hoppet fram uten forvarsel og overasket Hamletsss, men selv med to som til stadighet slo etter demonen, kunne ikke et eneste slag treffe ham. St-Nick gjorde klar en ildkule og sendte den rett på Hamletsss! Latteren brøt ut, og Hamletsss godtet seg ennå mer.

"Hah! Ild biter ikke på meg! Jeg er en demon velsignet med imunitet mot flamme! Er det der det eneste du kan?"
St-Nick freste av sinne. Ikke nok med at det ikke hjalp med den eneste magien han kunne, men fienden lo av ham for det! Han trakk fram kniven sin, og hoppet inn i kampen sammen med Dark Samus Nemesis og P-Dude.

Sverdet gjennomboret først P-Dude, som falt hjelpeløs på bakken. Det tok ikke lang tid før både Dark Samus Nemesis og St-Nick også ble spiddet.
"Patetisk! Dette var jo ikke gøy engang!"
Hamletsss lo høyt da hen bestemte seg for å la heltene blø ihjel der de lå.
"Da var det bare deg igjen. La dette være en advarsel! Se å få det skipet ferdig, SNAREST!"
Hamletsss kjeftet på Lufteluke nå.
I det P-Dude kjente livet hans forsvinne, følte han en ny energi! Han følte seg bedre enn han hadde gjort på lenge, og han reiste seg sakte. Han plukket opp sverdet, og hoppet på Hamletsss! Han dundret inn slag etter slag i kroppen på demonen, men ble kastet av rimelig fort.

"HVA? DU SKULLE JO VÆRE DØD! Hvordan kan... UARGH!!!"
Det blodrøde sverdet til Dark Samus Nemesis stakk ut fra magen til Hamletsss.
Den hardt sårede demonen gav fra seg et smerteskrik så intenst at alle ble imobilisert!
Hardt såret, så ikke Hamletsss noe annet valg enn å stikke av for å få revansj en annen gang.

"TAKK, TAKK, TAKK!!!"
Lufteluke var helt fra seg av glede og lovde dem luftskipet i belønning! Selv om han var full av sår etter piskingen og torturen Hamletsss hadde gitt ham, var humøret bedre enn det noen gang hadde vært.
Alt de tre heltene kunne tenke på, var hvorfor de ikke døde, men heller ble revitalisert.
"Det, var nok på grunn av meg" sa en stemme bak dem. Soraki hadde fulgt etter dem tross alt, og brukt hvit magi for å redde livene deres.

"Der ser dere hvor viktig det er med en hvit magiker i gruppa" hoverte han mens de satt på vertshuset igjen. Lufteluke hadde spandert en runde, og hadde også sørget for kost og losji for heltene.
Da natten bringte på, og heltene gikk til sengs, følte P-Dude at samvittigheten hans var litt renere.
JonasKram var hevnet på riktig måte.
Før han gikk til sengs, plantet han sverdet JonasKram en gang hadde brukt, ned i bakken der den første kampen mot Hamletsss hadde foregått.

P-Dude visste at han ikke var i nærheten så sterk som han burde ha vært..

Følg med neste gang, hvor Error og PS3 lærer heltene visse ting om angrep, forsvar og magi! Det blir også et gjennsyn med en karakter de fleste ikke har tenkt så mye på går jeg ut ifra. Følg med i morgen!

JonasKrams sverd
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Bra historie.
Well hello there.
  • 0
Pent sverd...
  • 0
Flott del! Kan jeg få en rolle tror du?
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Så klart ^^ Men du er blandt de siste!
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Spennende!
Et luftskip sier du?
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Yay, takker for rollen

Historien din er oppriktig spennende å lese

Du vet du kan laste opp tekster på DA, sant?
GLaDOS: Maybe you'll find someone else to help you? Maybe Black Mesa? That was a joke, haha, fat chanse!
  • 0
en fantastisk historie!

er ikke det et prince of persia sverd?
We have to nuke our imagination!
  • 0
Oioioi! Jeg var med
Må innrømme at jeg ble litt skuffa da jeg ikke fikk være med i gjengen, men så "TA-DAA"! kom jeg og reddet dagen

Kjempebra skrevet!
Just kill him with your awesome
  • 0
Ike: Det kan godt hende
Var bare et random sverd jeg googla

St-Nick: Kanskje litt... Final Fantasy 1-6 der ja :/
Lettere skrivesperre XD

Lufteluke: Det var navnet ditt som satte meg på det. Luftskip - LUFTEluke
Men disse tekstene er på norsk, og har ingen verdi på DA

Soraki: Ja! Litt klisje, men men
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
bra historie.
"............." - Link (TLOZ)
  • 0
Kjempe bra skrevet jonaskram!
gleder meg til neste del, hmhmhmhmhm!
Jeg skal jo lære St-Nick kraftig magi
You either die as a real gamer, or you live long enough to see yourself becoming a fanboy.
  • 0
Awesome!!! I'm a deeemon Genialt bra Jonas, keep it up Ringene (blir) verre suger i forhold til dette
"Dette er kapteinen som snakker. Jeg vil bare si at jeg elsker dere alle, og at jeg ikke bare sier det fordi jeg er full. Jeg ønsker dere en vidunderlig reise, takk for meg."
  • 0
Kjempebra del, Kram Gleder meg til neste ^^

Hamletsss var et navn som fikk det til å gyse nedover ryggen hans

En Fuego!
  • 0
super blogg som vanlig,lurer på hvem jeg blir
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Gleder meg til neste del
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
YAY, flott del
Den beste hittil faktisk
Gleder meg til neste
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Fett! Jeg vil være med!
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
Gleder meg allerede til neste! XQWNKDW!! Få opp farta! (Kødd)
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
  • Ivor
  • Ivor
Kjempebra arbeid!


Gleder meg til neste del!
"Strike the epic with your fail!"
  • 0
Jeg gjennomboret Hamletsss, men han døde ikke

Veldig flott skrevet, som vanlig. Gleder meg til neste del.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
fantastisk skrevet, lever meg ordentlig inn i historien

Skynn deg med neste del!!!
The sacred number: 1547-6825-9608 (Brawl)
  • 0
Assassin: Gjør et unntak for deg

Alle andre: FY FAEN DEN RESPONEN JEG HAR FÅTT FOR DETTE?! JEG KAN IKKE FATTE Å BEGRIPE AT DERE SKULLE LIKE DEN SÅ MYE
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Igjen så har du levert en god historie
You either die as a real gamer, or you live long enough to see yourself becoming a fanboy.
  • 0
Znasent
Keep me in your memory, leave out all the rest.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!