Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Velkommen til del IV av bloggserien min! Denne er litt lang, men den er bra! Gled dere!

Kapittel sju: Smeden

"I AM ERROR!!!"
Smeden kauket obskure Zelda II referanser i det de gikk inn i butikken hans.
"Hva faen skal DET bety?!"
Dark Samus Nemesis falt sammen av latter da han skjønte referansen, men P-Dude var tydelig irritert over idiotien over det hele.
"Vent, vent, vent. Ikke kom med sånne idiotiske referanser, Error! La oss prøve igjen!"
Error tenkte seg om et øyeblikk, før han svarte
"The name is Error. I AM ERROR!"
Nok en referanse til Zelda II, men denne gangen kombinert til en obskur James Bond referanse. P-Dude kunne ikke holde seg, og knakk sammen i latter sammen med St-Nick som også i det øyeblikket falt sammen!

Etter det lille øyeblikket med svakhet og elendig historiefortelling (fra min side), forklarte Error de grunnleggende kunnskapene alle burde ha når det gjelder å håndtere sverd. Det var alt fra kampteknikker mot firbente, elementale svakheter hos monstre og enkel fysikk når det gjaldt bruken av skjold.
"Skjoldet er en av deres beste venner. Bruk det godt, da det kan redde liv stadig vekk!"
Error liret av seg med kunnskap som de tre heltene sugde ivrig til seg.
Etter en lang forelesning i teorien, var det på tide å prøve seg i praksis.

"Dark Samus Nemesis! Du først. Husk hva jeg lærte deg! Du er en svart ridder. En som kan trekke deler av livskraften sin for å få adrenalin-rush. Alt vil se ut som om det går i sakte film rundt deg, og styrken din blir mye større"
Dark Samus Nemesis fokuserte. Livskraften hans ble litt svakere da han samlet all kraft i ham i det ene slaget.
Error satt fram en dukke.
"Denne dukken har omentrent samme motstandskraft som en demon med rustning. Vis meg hva du kan!"
Slaget kom som et skudd for alle som så på, men for Dark Samus Nemesis, virket det tregt. Dukken falt på bakken med et dunk, og ikke bare hadde Dark Samus Nemesis splittet dukken i tre, men han hadde også inngravert "DSN" i brystet på den.

P-Dude var en tyv, og hadde derfor ofret rustningen sin mot et lettere alternativ, en tunika. Den sørget for at han var den raskeste i Procabia med sverdet, men han kunne ikke gjøre like mye skade som de andre på grunn av manglende kraft.
Error rettet på dette, da han forklarte enkelt at det bare skulle flere slag til. To slag med dødelig presisjon, rett i et vitalt organ kunne være like dødelig som et kraftig et fra Dark Samus Nemesis.
Dukken var klar, og denne gangen tok det ikke lang tid før dukken var full av hull som ville truffet nyre, hjerte og buk hvis dukken hadde hatt noen. "Død" sa P-Dude og satte sverdet mot halsen på dukken.
Error lo, og sa at dukken hans, Jonasd, ikke hadde fått mer juling på lenge.

Error eksaminerte våpen og rustninger til samtlige i gjengen, før han konkluderte med at dette var altfor dårlig, og at dette ikke dugde!
P-Dude kjøpte seg en ny tunika med lær-forsterkninger på legger, skuldre og armer, mens Dark Samus Nemesis kjøpte seg en helt ny rustning i helt svart. Han var jo tross alt en svart ridder.
Sverdet hans hadde Hamletsss stukket av med da han rømmte, så han kjøpte et annet. Da det forige var blodrødt, var dette blått og skinte like kraftig som livsenergien hans var. Fungerte som en slags måler på hvor mye liv han kunne trekke ut av seg selv og fokusere i sverdet. Perfekt for en svart ridder!

St-Nick derimot, byttet ut den blå kutten mot en rimelig tettsittende drakt av brunt lær. Sterkt og tålelig, men samtidig smidig og lett. Den hadde mange lommer som han lett kunne ha trylleformularer i, og den hadde også en del ubetydelige detaljer som reimer som gikk fra skuldra i kryss med en annen reim. Ganske enkel utsmykkning så og si.

Kapittel åtte: Magisteren, luftskipet og en ny trussel

"Så du vil jeg skal trene deg i magi?"
PS3 så fornøyd på St-Nick som stod der fornøyd i all sin lær-prakt.
"I så fall må du fortelle meg hva du allerede kan."
Etter en kort forklaring av det grunnleggende, og hvordan ildkulen hans fungerte, følte St-Nick at det var på tide å lære ny magi.
"Er du en god lærer?" spurte han.
PS3 brøt ut i vill latter.
"GOD?! HAH! Jeg er den beste! Hvem tror du lærte Soraki alt han kan om hvit magi?!
Tro meg! Du skal få lære mye av meg!"

St-Nick frydet seg da den første timen hans begynte.
"Ildkule kan du ja, men det er på tide du lærer å bruke andre elementer! Først ute; IS!"
En snøball traff St-Nick midt i fjeset, og kom tilsynelatende ut fra staven til PS3.
"Vær glad det var snø, og ikke is! Tenk deg mulighetene! Is kan brukes til så mangt! En god magiker kan herde is slik at det blir like skarpt, og like dødelig som glass. Kombiner det med farten når du skyter dem, og du har et våpen som er ytters dødelig mot flammebaserte demoner!"
St-Nick lo ved tanken på å sende tusen nåler med is rett i trynet på ilddemonen Hamletsss som de så vidt hadde vunnet over takket være Sorakis hvite magi.

Etter to dager hadde Dark Samus Nemesis og P-Dude finpusset teknikken sin med sverdet og hurtigheten, og Soraki hadde begynt å gå sånn smått lei av å måtte revitalisere Dark Samus Nemesis som til stadighet trakk mer og mer livskraft ut av seg for å se hvor sterk han kunne bli. St-Nick hadde hardtrent under PS3 i to lange dager, og han var mildt sakt ubeskrivelig mye sterkere! Ikke bare mestret han nå ildmagi, men også lyn, vind og is også. Potensialet til å bli noe stort lå foran ham. Magien var hans venn...

*
"Snart ferdig, folkens!"
Lufteluke hadde jobba konstant med luftskipet designet for Hamletsss, for å få det ferdig sånn at heltene kunne komme seg videre.
Tilgriset av olje satte han seg ved siden av sønnen, Soraki. "Dere kan neppe navigere eller fly et slikt vidunder, så jeg og Soraki blir med dere for å lære dere underveis. Dessuten er Soraki viktig for dere, ettersom ingen kan hvit magi!"
P-Dude, Dark Samus Nemesis og St-Nick klynget seg sammen for å diskutere situasjonen, men kom raskt fram til at siden Dark Samus Nemesis kunne en teknikk som trakk livskraft ut av ham, var nøden stor om de ikke hadde Soraki med seg.
"Nå som jeg kan SoulEater, trenger vi deg til å revitalisere meg."
Entydig ble svaret ja, og de tre heltene var nå fire.

"Hvor er den første juvelen vi må finne?"
P-Dude var usikker på hvor de skulle begynne, da plutselig en kjent stemme ruvet bak dem.
"Den første juvelen, Fargenes Smaragd, ligger gjemt i "Farradin grotto", en grotte med feller og skapninger som er villig til å gi sitt liv for å beskytte den."
Lofthus tredte fram bak skyggene.
Både P-Dude, Dark Samus Nemesis og St-Nick fikk sjokk!
"Hvordan fant du oss, og hvordan vet du det?!"
Lofthus mønstret hånden hennes som om det var første gang hun hadde sett den på lenge. "Da jeg våknet opp på akutten etter sjokket, var jeg ikke lenger meg selv."
Stemmen hennes forvridde seg plutselig til en annen kjent stemme.
"Jeg, og Lofthus er tvillinger, så da jeg døde, oppsøkte sjelen min den personen jeg hadde sterkest bånd til. Personligheten og minnene mine lever i Lofthus, men kroppen min er død."
"Gamer123?!" Nå var det P-Dude og gjengen som holdt på å få sjokk!
"M-men... Du er i live?!"
Gamer123 så ned i bakken, før hun svarte at hun ikke var i live fysisk, men psykisk.
"Lofthus vil ikke takle dette stort lengre, så jeg har blitt sendt tilbake helt til vi bringer balanse tilbake til juvelene."

Stemmen forvridde seg tilbake til Lofthus, og hun forklarte at hun hadde fulgt etter dem til vismannen, Vulcan_I og hørt om døden til JonasKram.
"Dere vil vel vite hva som skjedde med JonasKram? Som du selv så, P-Dude, ble han drept da han tok imot støyten for deg."
P-Dude ble kvalm og kjente den dårlige samvittigheten hans velle opp igjen.
"Vulcan_I gav ham en avskjed verdig en helt... Han matet JonasKram til ulvene slik at kroppen hans kunne gå tilbake til naturen.
Fra naturen var han kommet, og til naturen skal han bli."

"Situasjonen endret seg så drastisk da Espectro angrep, at Vulcan_I ikke fikk forklart dere om magien som beskytter juvelene!
For hver juvel som er, finnes det tre magiske sigiler som hindrer passasje inn til juvelens kammer. De sigilene kan bare bli brutt med en vokters vitale livstegn. Det vil si at en person vokter juvelene, men for at sigilene skal forsvinne, må han være i live. Dette vet mørkets prins, Pepperoniman, og hans mørke lakeier, deriblant overgeneralen hans, Hamletsss. Tiden er knapp, og vi MÅ til Farradin Grotto så fort som mulig FØR Pepperoniman kommer dit! Juvelene MÅ vende tilbake til balanse!
Vi må få tak i vokteren, Master Ike, før Pepperoniman gjør det!"

Lofthus pustet ut, og så på heltene. "Jeg blir med dere. Jeg er tross alt også medlem i klanen! Jeg og Gamer123 har fått uante krefter som dere ikke engang kan drømme om!"

P-Dude smilte fra øre til øre, før han sa men en klokkeklar, men fast tone:
"Gentlemen, we have our heading!"

Slutt på del IV

Denne ble MYYYE lengere enn forventet, men siden dere tydeligvis elsker serien, så er det en fornøyelse å skrive!!! TUSEN TAKK TIL ALLE SOM FØLGER MED!



Her hele herligheten ERROR stammer fra! Zelda II hadde en elendig oversetter da spillet kom til USA og europa, og mannen som en gang het Errol, ble oversatt til Error.
Så sykt det må være å komme inn i et tilfeldig hus, og så kauker en ellerannen fremmed at han er feil!
Det ironiske med det hele er rett og slett:
"Error... An error in Zelda II" :lol:
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Yay, jeg er med videre =3

"Error lo, og sa at dukken hans, Jonasd, ikke hadde fått mer juling på lenge."
Hahahaha, good one!
GLaDOS: Maybe you'll find someone else to help you? Maybe Black Mesa? That was a joke, haha, fat chanse!
  • 0
Bra historie.
Well hello there.
  • 0
WOW! Dette er skriveferdigheter! Sykt bra histore!
Pluss at jeg er med i gjengen

La merke til enda en referanse i teksten, fra Pirates of The Carribean, så faktisk filmen for 10 min siden

Bare fortsett å skrive, for dette er utrolig bra
Just kill him with your awesome
  • 0
Keep on good working
Die in Pain, Rest in Peace
  • 0
Ingen hvilken som helst dukke btw, jeg er 1337 dukka!...eller kanskje ikke, får jo fader bank jo.

Keep it up.
  • 0
soraki: Jah. det var det ja

Jonasd: Du er den eneste dukka i verden som kan ta et slag fra DSN og forstatt komme deg opp på beina XD

Lagt til 2009-02-11 09:17:
Må legge til at jeg gikk litt final fantasy med teknikken "SoulEater" som er helt lik som på Final Fantasy

jaja. noen plasser må en jo hente inspirasjon fra..? Er jeg tilgitt?
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Du skriver meget bra jonaskram og det er en fryd å lese
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
ja du er tilgit
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
bra blogg
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Har DU fulgt med på denne, Bernt Erik?!
SoL: Takker. ^^ Nå er det nok ikke mange delene før du og Kakashi kommer inn
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Flott del, keep it up!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Takker ^^
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Kjempe bra!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Nå begynner det å komme bare ettordskommentarer her
Leser dere hele greia, eller blir det kjedelig?
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
jeg synes det er utrolig spennende og jeg leser hele greia.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Godt å høre!
Er alle andre sånn også?
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
flott skrevet
keep on going
The sacred number: 1547-6825-9608 (Brawl)
  • 0
^^

Ser du den nye avataren min? Kicks AAAAASSSS!!!
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Leser hele ja, leter etter steder der jeg dukker opp

Lagt til 2009-02-11 14:34:
Syns btw jeg var veldig lite medvirkende i denne episoden

Lagt til 2009-02-11 14:35:
Eller kappitel?
Just kill him with your awesome
  • 0
Selfølgelig leser vi hele greia ellers ville ikke vi sagt at den var bra
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Soraki: Du var lite medvirkende, fordi jeg ville holde fokus på de som faktisk trengte trening Du har jo allerede lært stuff fra PS3.

Kakashi: Ah ^^ Føles bare så... kjedelig ut med kommentarer på ett eller to ord XP
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Lol, Hamletsss er min høyre hånd... Men jeg er venstre hendt.XP Men dette er spennende og jeg er glad for at du tok med Error vitsen, visster ikke at Procabia hadde Nintendo! Genialt!
Haters gon' hate
  • 0
Håhå!
Ismagi!
Nå kan jeg fryse ballene av folk!
Fantastisk godt skrevet, som alltid, gleder meg, nok en gang som alltid, til neste del.
"Til naturen skal han bli?"
Blir du en plante?
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Lol, now thats a flower i would pick!
Haters gon' hate
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!