Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Gir du bare spillet en 6er? Er du dum også videre? Jeg sier bare min mening og jeg håper at dere forstår hvorfor jeg gjør det når der har lest denne anmeldelsen hvor mye rart det er i spillet.

Denne anmeldelsen inneholder spoilere. Har du tenkt å spille spillet først uten å vite noen så ikke les denne anmeldelsen her. Den kan inneholder spoilere som du ikke vil vite.

F.E.A.R 2 Project Origin startet noen minutter før F.E.A.R en starter. Her hører du hvem som har tenkt å slippe ut Alma også videre. Ei som heter Aristide prøver å få stoppet det men klarer det ikke før det blir for seint.
Med engang spillet starter merker du at Alma starter å komme i livet igjen. Du sitter i en APC plutselig helt alene og en spilledose begynner å spille ved siden av deg. Alma kommer plutselig opp og plutselig er det en lagkamerat som snakker med deg.

Lagkameratene har humør i seg de også.
Det som er at du plutselig får hodepine også en annen lagkamerat men ingen andre. Det er han som forsvinner i slutten av spillet som jeg forteller litt mer senere. De andre merker ikke Alma før på slutten men han merker henne når du merker henne.

Spillet begynner ikke brått, litt informasjon hva du skal gjøre og andre ting. Du finner Aristide i et bakrom og du ser at Alma er våken og startet å bruke hennes krefter mot folk. Du ser Alma løper litt rundt og du skal følge etter for å se henne vokse. Ja, du ser Alma vokse til hun blir voksen. Plutselig smeller det og en atom bombe går av. Byen blir i øde og du blir innlagt på et sykehus som det begynner å skje diverse ting på. Du oppdager at Alma følger med på deg.

Spillet skal være skremmende med Alma. Det er mer skyting enn skremmende for å si det sånt. Det som skremmende er ingenting. Jeg skvatt en til to ganger når en soldat plutselig sto ved siden av meg, men når det gjelder Alma. Aldri, det var synd. Jeg håpet at hun dukket opp på de "perfekte" stedene men nei. Noen ganger tar det langt tid før hun dukker opp og gjør at jeg hadde helt glemt Alma når jeg spilte.

For å snakke litt om fiendene i spillet så er det ikke mye å skrytte av. Det er HELE 5 fiender og det gjør at du blir lei dem etter hvert. Det er soldater som blir styrt av Alma, det er vanlig soldater. Det er noen abomination som kryper rundt og et monster som heter Remnant.

Remant er en monster som vekker opp de døde folkene igjen og bruker de mot deg igjen. Fyren tåler veldig mye. Det du kan gjøre er bare å ta slow motion sikte på hodet også skytte, han løper vekk for å ta dekning. Etter det gjør du det samme om og om igjen, til den dør. Det er ikke noe spennende i hele tatt.

Abomination de er raske, smidige og lager rare lyder. Du hører at de kommer mot deg og at de er i området som gjorde stevningen litt dårligere. Trodde de bare skulle komme ifra inte også angripe men nei. Disse fyrene klatre på veggene, hopper ifra gjerde til gjerde. De er som sagt raske. Men hva er problemet med disse? Det er ingenting. Ser du de så gjemmer de seg noen ganger og de er lett bytte. Bruk slow motion igjen og du vinner disse kampene mot dem.

De vanlig folkene du dreper som er kloner ifra forrige FEAR. Dere husker dem, de styres av Alma. Men det er ikke noe variasjon. De har tre til fire teksturer til sammen på de som gjør at de er helt like ifra start en til slutten av spillet som gjør at det blir kjedelig. Du veit nøyaktig hva de gjør og gjør ingenting nytt.
AI veit hele tiden hvor du er og når de gjemmer seg bak en ting så er det til å le av.

Bilde: http://bildr.no/view/344168

Dette her er en AI som gjemmer seg for meg, men når han skytter mot meg så blir han mer gjemt enn når han gjemmer seg. Du ser hvor de alltid er fordi de har en arm, bein eller bare hode utafor det de gjemmer seg for. De tror de er gjemt og men ser dem.
Når de skyter mot deg så treffer de bra men når det kommer en fiende bak deg som skal gjemme seg først også skyte så mister det litt av sin sjarm. Han kunne bare ha klikket på meg med sin auto shotgun, men han gjemmer seg heller.

Jeg har opplevd at de står helt stille og sikter våpenet mot ingen steder men jeg skytter på dem. Noen ganger henger fienden seg opp noen ganger. Når jeg ser en Abomination flyr i luften som ikke kan angripe, flytte seg eller noe så blir det litt: "Ehm, jada."

Når Alma er så lett også så blir det bare feil. Hun angriper deg noen ganger igjennom spillet men gjør du ikke motstand så skjer dette her:

http://www.youtube.com/watch?v=pBuCHJLYHPA

Ser ut som hun gjør alt annet enn å angripe meg. Dette her gjør hun som sagt flere ganger når man spiller og man blir så vant med det. Alma er ikke ofte med i spillet som jeg savner, hun kunne ha vært på flere steder og skremt og blitt brukt mye mer enn at hun sover. Hvorfor er ikke Alma skremmende her? Jo, fordi hun bare sitter der og drikker kaffe eller te.

http://bildr.no/view/344228

På det bilde der gjør hun ingenting, hun bare sitter der og venter til at du skal snu deg. Jeg sto der i hele fem minutter for å se om hun gikk mot meg men ingenting skjedde.

Grafikken i spillet er bra på mange steder men noen steder virker det bare helt dødt. Med dårlig tekstur også lys effekter. Noen ganger kan du se det er lys bug i spillet som ødelegger litt. Eksplosjonene er geniale og fine å se på men når alt og alt kommer til bunn så er det egentlig bare grafikken man legger mest merke til i F.E.A.R 2 Project Origin for å være ærlig.

Lydene i spillet og musikken gjør at de stedene du er på høres skremmende ut men det skjer knapt noe. Skuddene ifra våpnene, granatene og alt annet høres bare bra ut. Men skrikende ifra Alma kunne hørt mye bedre ut.

Spillet lider ennå av et par barnesykdommer, og bugs står i kø for å irritere deg. Raketter går tvers igjennom folk

Film: http://www.youtube.com/watch?v=UIlkqbXqorU

Når jeg starter spillet og nesten opplever bug med engang jeg starter spillet så begynner det å tenke: Har de godt igjennom spillet selv?
http://bildr.no/image/344201.jpeg Vann bug.
Når jeg var på første oppdrag så kom jeg ikke ut døren når jeg møtte Aristide fordi det sto noe i veien. Jeg prøvde i hele ti minutter før jeg kom ut og da var det nesten at jeg skrudde av spillet.

Et annet eksempel er når du skal styre en Elite Powered Armor igjennom et sted så hang min seg fast så jeg måtte gå på fots som gjorde at jeg døde. Men etter tredje forsøk kom den seg igjennom. Det er ting som henger seg fast i luften, som mostrer, våpen, mennesker også andre ting som er rundt omkring for å skape en bra omgivelse.

Når vi snakker om omgivelsene kan du bruke bord, sofa, og mye annet å bruke som beskyttelse. Du bare dytter på de, velter de også videre. Det samme gjør AI for å beskytte seg mot deg. Når du skytter dem i beine halter de av gårde. Når du venter på at en på laget skal åpne en dør så tar det litt tid, du må treffe veldig nøye for å aktivere den scripten der. Noe som gjør at du blir lett irritert av lagkameratene.

Spillet er blodig det gjør Alma fint alene egentlig. Alma splatter opp folk og deler de opp i deler. Ellers så er det bare blod rundt omkring der du går. Men du kan også skyte i stykker luftkannene på de første fyrene som gjør at de splatter bra og blodet bare spruter rundt. Men så fjerner spillet blodet etter hvert noe som gjør at alt blir fint igjen.

http://bildr.no/view/344168
http://bildr.no/view/344226
http://bildr.no/view/344227

Du har en del våpen du kan bruke som Assult Rifle, Laser gun, Missile launcher, forskjellige granater også andre våpen. Du kommer til å bruke det første våpenet igjennom hele spillet nesten. Du får knapt ammo til de andre våpnene du får som er kraftig.

På et av oppdragene sier en fyr: "Alma er nærme deg så pass på at du ikke blir påvirket." Da forsto jeg alt. Alma er ved meg og da var det bare å finne henne. Det er ikke skremmende i hele tatt når de sier ifra at hun er der og nesten helt til jeg møter noen ekte fiender så er hun ved meg som er kjedelig. Jeg viste hun var der også videre, hadde de ikke sagt noe der og da tror jeg kunne ha blitt skremt mer.

På slutten av spillet så var jeg bare: "Nei, de kan ikke mene dette her." Alma er gravid og venter en unge og du blir fanget hos henne. Dette her hinter til en tilleggspakke eller F.E.A.R 3.

F.E.A.R 2 er et spill du kommer til å spille igjennom en gang kanskje to for å få trophy. Det er nesten umulig å dø i dette spillet som sikkert derfor de har laget en selvmord trophy. Ta selvmord fem ganger. Alma er ikke skremmende i F.E.A.R 2 som hun var i F.E.A.R 1.

Lagkameratene dine er dumme og gjør ikke nytte av seg. AI er grei nok men de kunne ha brukt mer tid på dem. Hard og Easy er det samme nesten bare at du tåler mindre på hard. F.E.A.R 2 er et vanlig skytespill med ei sprø jente som dreper folk. F.E.A.R 2 blir repeterende og kjedelig i lengden og når det bare er fem fiender begynner du å bli at det bare er skyting, løping, kanskje Alma?. Så starter det på nytt igjen. Spillet varer i hele 8-9 timer.

F.E.A.R 2 er et greit spill, er du en trophy hunter så kan du tjene noen på dette spillet. Spillet har en del Single Player også Multi Player trophy. Anmeldelsen tar ikke med MP delen fordi serverne er ikke åpen enda. Med bugs som irriterer deg så ligger dette her på hyllen ifra nå av vel.

Men kjøp spillet vis du liker F.E.A.R spillene jeg trodde det var mer skremmende også videre og jeg likte det i starten men ble kjedeligere og kjedeligere.

Grafikk: 7
Lyd: 7
Holdbarhet: 5
Gameplay: 7
Helhet: 6/10

Til slutt vil Alma gi deg en klem:
http://www.youtube.com/watch?v=F1iBzIb2Cug
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Du kunne postet dette som en anmeldelse....?
Love is our resistance!
  • 0
Siterer Evven11:
Du kunne postet dette som en anmeldelse....?

For det første se om du finner F.E.A.R 2 i spill listen Er det ikke det kan man ikke gi ut en anmeldelse.

Så derfor kom den her. Er flere som venter på den. Derfor måtte jeg poste den her.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
hahah bra, endelig en som ikke følger mengden. keep up the good work
  • 0
Trodde dette spillet skulle bli et av de beste i 2009 Spiller nå ikke så stor rolle for meg uansett, fordi jeg ikke lier skrekkspill.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
akkurat ja... veldig "bra" andmeldelse. Tror jegh venter til GR eller andre profesjonele har andmeldt det. Blir nok kjøp uansett.
Tungur Knivur
  • 0
Siterer ISAF:
akkurat ja... veldig "bra" andmeldelse. Tror jegh venter til GR eller andre profesjonele har andmeldt det. Blir nok kjøp uansett.

'
Hva er feil med min anmeldelse? GR ga det 8/10.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
*slettet*
  • 0
Det er kanskje irrelevant, men Andzel, hva ville du gitt enern?

Uansett, så må jeg være ærlig og jeg syns ikke denne anmeldelsen er så veldig god.

Jeg prøver ikke å være kjip her nå, men du skriver litt "hakkete" og uoversiktelig. Dessuten mangler du en rød tråd som leder leseren gjennom anmeldelsen.

Den er også utrolig negativt ladd, og dette gjennspeiles på alle punkter. Selv om du hadde problemer med spillet (bugs) så burde ta med de gode tingene også. Da virker du mye mer seriøs, og fanger leseren.

Jeg har bare spilt demoen og fear 1 og jeg kan ikke tro på det du skriver. FEAR 1 var et fantastisk spill og demoen overbeviste meg på alle punkter, så jeg skal uansett kjøpe spillet.

Selvfølgelig, alle skal få ha sin mening, men omformuler deg litt, så blir det mye mer spennende å lese!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Kan omformulerer den når jeg får langt inn en anmeldelse. Men spillet er rett og slett kjedelig på slutten. Du får ikke engang drept Alma. Historien er fortalt litt dårlig og på slutten forstår du egentlig ikke mye ^^.

Men takk skal prøve å få det til neste gang.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Hvorfor vil du drepe Alma? Hvis historien kan fortsette så kan man jo ikke bare klubbe a i huet og så kommer rulleteksten.

Det blir som at Luke skulle drept Darth Vader i 5ern...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvorfor vil du drepe Alma? Hvis historien kan fortsette så kan man jo ikke bare klubbe a i huet og så kommer rulleteksten.


For det første så tror jeg du dreper henne men at hun viser seg at hun er gravid med lille broren din eller store broren. Da blir alt mørkt. Fordi du blir isolert i en ting på slutten at du ikke kommer ut av. Der Alma bor. Enten er det der hun bor eller var det bare en drøm og at du dødde.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Bra anmeldelse! Spillet virker litt kjedelig. Det skal liksom være skummelt Blir nok ikke noe kjøp, synes ikke demoen var så veldig bra..
En Fuego!
  • 0
Spille ser mer skumlere ut her :

http://www.youtube.com/watch?v=DG5xhxgOsSQ

Det er sant også ^^
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
HøH? Den videoen er skumlere enn selve spillet?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
De har endret hele brette. Sånn ser det ut nå:

http://www.youtube.com/watch?v=NC10TsoN-xg

Den som ble vist på E3 er skumlere også bedre ut. Rart de endret den banene i hele tatt.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Så den er mindre skummel?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Ekte spille er mindre skummel ja. Det som skjer på E3 skjer ikke på ingame som du ser på den andre filmen jeg linket til. Pluss at det skjer ikke noe skummelt.

Jeg hadde sittet litt mer med hjerte i halsen vis E3 versjonen var den jeg spilte.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Jaja, jeg tror ihvertfall jeg kommer til å bli skremt. Men ingen ting slår STALKER da... Det må være det skummleste spillet noen gang...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • eppi
  • eppi
soldatene fra FEAR 1 kontroleres av Fettel, ikke alma ;)
Sk8 is a job, I love it
  • 0
Siterer eppi:
soldatene fra FEAR 1 kontroleres av Fettel, ikke alma ;)


Ja men han er jo død. Står selv i spillet at Alma kontrollere disse. Spill spille først du Alma kontrollere de i F.E.A.R 2
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Du kunne i det minste ventet med at spillet kom på spillisten da, før du valgte å poste den som en blogg

Og kanskje siste gang jeg sier dette her, men: SPILL SPILLET I MØRKET!!! Myyyye skummlere!

"Jaja, jeg tror ihvertfall jeg kommer til å bli skremt. Men ingen ting slår STALKER da... Det må være det skummleste spillet noen gang..."

wtf, S.T.A.L.K.E.R?? Dummeste jeg har hørt...
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Siterer HitmansBullet:
SPILL SPILLET I MØRKET!!!


Jg har gjort det. Spiller bare i mørke! I hvert fall sånne spill. Men når jeg tok bilder også filmet tok jeg på lyset bare. Men uansett i mørke med høy lyd gjorde ikke at Andzel skvatt
Siterer HitmansBullet:
Myyyye skummlere!


Var ikke skumlere i hele tatt! Prøv selv. Spill i lyset etterpå du er ferdig med spillet^^. Samme følelsen hele tiden

Jeg forventet mye mer ifra F.E.A.R 2. Skremmende og mer psykisk moro
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Nå er ikke han du spiller som i F.E.AR.2 den samme som du spiller i F.E.A.R.
  • 0
Siterer quakecry:
Nå er ikke han du spiller som i F.E.AR.2 den samme som du spiller i F.E.A.R.


Veit da det. Hva hadde det med saken å gjøre?
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!