Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har hatt en bestemt regel ganske lenge nå, flerfoldige måneder faktisk, og den er at jeg kun skal spise godteri/søtsaker/is/potetgull og drikke brus på fredager. Unntaket er såklart bursdagsselskaper og slike ting, siden jeg fant ut det nesten blir litt småfrekt å nekte å spise noe i slike sammenkomster. ;P

Vel, i dag er det som kjent fredag! Og på vei til bilen sa spurte venninnen min om jeg hadde fått med meg at Freia påskeegg hadde kommet i butikkene... NEI!? SERIØST!? Jeg eeelsker Freia påskeegg! =D
Hun gav meg et tilbud om å kjøpe halve pakken hennes, og det takket jeg ikke nei til. Og jeg pakket dem fort i meg så snart jeg kom hjem. :P

Vi kom til å lese på pakken, og der fant vi ut.. At ett eneste lite egg inneholder 800 kalorier! For de som ikke er så kjent med disse tallene, så kan jeg trygt si at det er mer enn en vanlig middag. De sunneste middagene skal ligge på 400 kalorier, og 500-600 er sånn passelig bra. Alle som noen gang har løpt på tredemølle, har sikkert også kikket litt på kaloritelleren. ;) Disse gir aldri et helt korrekt bilde av hva du egentlig forbrenner, men man kan allikevel tenke seg til hvor mye og lenge man må slite for å komme opp i 800! Og dette er bare ett eneste egg. Jeg åt to stykker og det vil si 1600 kalorier. Det ligger rundt i grenseland for hva et menneske får i seg gjennom en hel dag totalt..

Men hva er vel livet verdt å leve om man ikke unner seg noe godt nå og da? :) Må allikevel si at jeg ble ganske sjokka når jeg så dette på pakken, trodde ikke det skulle være såpass ille.. Menmen. :P
  • 0
800 kalorier? Ikke rart at jeg aldri orker mer enn ett egg om gangen

Men gud så godt de smaker
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Nei huff - de eggene er ekle
  • 0
Har alltid hatt det som regel å bare spise godteri på Fredag og Lørdag. Selv gjør jeg det ikke med tanke på helsen min, men på grunn av prinsipp.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
dei egga er dritgode . Visste ikkje at dei hadde komen i butikkane enda^^,
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
gode? DaH.... har en venn (litt lille trille) men han eter masse iløpet av en uke. Egga har jeg smakt en gang... men et egg holdt
Jeg er veldig trenings narkoman og på 3d-mølle så tok jeg å forbrant over 1800 kalorier! Da følte jeg meg tynn ....
  • 0
Elsker de eggene! De er verdens beste godterier!! Sykt sukkerbomber, mer enn en på en gang fører fort til kvalme, men jeg skal kjøpe meg en pakke snarest!
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
de eggene smaker som eeenn guuud ;D
Flaks er ubevisst dyktighet
  • 0
Freia påskeegg er så digg! Akkurat som DSN sa; ikke rart at jeg ikke orker mer enn ett egg om gangen når det inneholder 800 kalorier
En Fuego!
  • 0
De er sykt gode
Synd de er litt vel dyre, så er det mye det samme som juleproduktene. De kommer et lite hakk for tidlig.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Elsker Freia påskeegg. Kjøpte 2 esker og proppet de i meg i løpet av en skoledag på mandag når de kom ut på den lokale Kiwi butikken. Eneste man kan klage litt på er prisen, koster jo ca. 30 kroner hektoen.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Hellige Dykker! They're back! elsker disse eggene! Skal nok ha "et par" pakker når "Norwegianjunkie" (venn online og i virkeligheten) kommer ned i vinterferien.

Siterer The Heretic:
Eneste man kan klage litt på er prisen, koster jo ca. 30 kroner hektoen.
en pakke koster 40KR (!!!!!) i vår lokale kiwi butikk, i Vågsbygd senter der jeg bor Fae-faderullan
  • 0
Siterer Gravkorset:
en pakke koster 40KR (!!!!!) i vår lokale kiwi butikk, i Vågsbygd senter der jeg bor Fae-faderullan


Koster 34,90,- her jeg bor. 4 egg veier tilsammen 136g, så det er fremdeles dyrt. Skulle de hatt samme pris som smågodt, så haddet en pakke egg kosta rundt 10 kroner.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Elsker eggene, de smaker fantastisk! Elsk<3
  • 0
Elsker de eggene. Sikkert på at dere så på KCAL, og ikke KAL?
  • 0
Der har du noe jeg og madammen også er avhengige av

Disse påskeeggene er forbasket gode

Må sjekke ut om de har ankommet Coop Mega her på Snåsa

...og når det gjelder disse eggene og kaloriinnhold, så tenker jeg at man lever da bare en gang noe som kanskje bevises med en liten pondus
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
toffus: Hmm, var ikke jeg som kjøpte selve pakken men venninna mi viste meg bare tallet. Må nesten få sjekket det neste gang jeg ser en sånn pakke, for i så fall tar det vekk enormt på samvittigheten ;)
  • 0
  • ES
  • ES
Kalorier er hjerneskada å fokusere på. Det er hvordan du ser ut i speilet og hvordan du føler deg innvendig, uavhengig av hva slags verdier du har lest av på en pakke, som betyr noe. Håper du skjønner det, og slutter å telle kalorier og oppføre deg som en standar jente på vei inn i spiseforstyrrelse-hælvete.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Siterer ES:
Kalorier er hjerneskada å fokusere på. Det er hvordan du ser ut i speilet og hvordan du føler deg innvendig, uavhengig av hva slags verdier du har lest av på en pakke, som betyr noe. Håper du skjønner det, og slutter å telle kalorier og oppføre deg som en standar jente på vei inn i spiseforstyrrelse-hælvete.


Ja, at det legger seg eit tjukt lag med fett inni blodårene på grunn av alle kaloriene som eventuelt kan forårsake ein fæl død gjer jo ingenting^^,
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
De fleste som spiser en pakke påskeegg vil bli såpass mette at de ikke orker mat på flere timer, ergo vil man spise mindre og få i seg mindre kalorier i løpet av en dag. Jeg spiser såpass lite per dag at jeg sannsynligivs ikke får i meg dagsbehovet som er estimert at man skal ha i seg i løpet av en dag.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • ES
  • ES
"Ja, at det legger seg eit tjukt lag med fett inni blodårene på grunn av alle kaloriene som eventuelt kan forårsake ein fæl død gjer jo ingenting^^," ...Hehe. Fin sarkasme. Da jeg skrev; "...og hvordan du føler deg innvending" tenkte jeg jo på det du nevner... Om en har et tjukt lag med fett inni blodårene kan en jo ikke akkurat være fysisk aktiv og føle seg bra...
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
De egga er faen meg svindyre!Men digge er de også
"get poor die tryin"
  • 0
Synes de er sinnsykt gode Klarer akkurat EN pakke, så er kvalmen der i lang tid etterpå
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Dritt goe egg Synn de er så jævla dyre =/
  • 0
Er 4-5 pakker i skapet, føler at jeg vil ta en pakke å gumle litt annenhver dag elns, påskeeg er digg *sikle*
Daylight come and we wanna go home.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!