Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Landet er Norge(Norway). Vi er verdens rikeste land i forhold til folketallet. Vi har en god levestandar, gratis skole. Vi er heldig er ikke vi?

Mange år tilbake var Norge et "fattig" land. Kriminalitet var ikke et stort faktum og drap var sjeldent. Folk hadde egentlig en bedre levestandar på denne tiden. Tiden var ikke den samme som i dag. I dag kjører folk som gale får å rekke ting og dagen er omme før du vet ordet av det. Tiden fly, mens i gamle dager tokk folk seg tid til å nyte alt verden hadde å by på.

Jeg tokk 2 år tilbake 3 uker på stedet hvor min bestefar vokste opp. En øde øy kalt Dønna i Nord Norge. Jeg kjedet meg 1 dag totalt. Det var UTROLIG mye å finne på bare du prøvde. Jeg rodde lange turer og fisket etter laks til middag. Noble tradisjoner som vekket patirotismen i meg! Jeg har lenge vært en stor kritiker til Usa sin ledende rolle innen kultur.

Vi nordmenn burde oppleve hvordan folk levde før. Når folk jobbet på båten, jobba som bare det og tjente så de greide seg. Folk hadde moral og æresfølelse, noe som jeg føler mangler hos mange nordmenn. Mange nordmenn bryr seg om at de har penere bil en naboen og større felger. I min mening er de en skam. Liver handler ikke om å være bedre enn alle andre i mine øyne, det handler om å være et kjærlig menneske og dyrke lidenskapen din. Et stort faktum som jeg bryr meg om er lekser! Folk som sliter ræven av seg for å fullføre lekser og ikke vill det hvorfor skal vi gidde? Livet HANDLER om det jeg som en person vill, ikke hva andre vill.

Lekse pjatt. Jeg hadde gjort lekser hvis jeg selv ville, men jeg lar ikke folk bestemme hva jeg gjør med mitt liv. Jeg kan sikkert virke som den ignorante typen, men jeg er stikk motsatt. Jeg er en person som bryr seg om hva jeg vill, ikke hva andre vill om meg.

Et annet faktum i det nye "riket" er at vold, krim etc har økt så ekstremt. Eier vi ikke følelser lengre? Er noen nordmenn blitt kald hjertet? Nei. De trenger hjelp. Vi ser folk sitte på gaten daglig og vi gjør ikke noe med det. Ja de valgte å drite i skolen, men er ikke det en folkerett?.... Jeg syntes de ikke burde måtte sitte på gaten for den grunn. SELVOM FOLK GIR FAEN I SKOLEN gjør ikke det folk til en mindre person. Verdien til folk er ikke basert på lekser og pjatt, men hva du gjør i livet.

Jeg syntes vi nordmenn burde fokusere litt mer på ting her i livet som er ubetydelige. Vi burde hjelpe andre som er i nød! Regjeringen gjør det ikke, så da får vi ta i litt :)

Jeg sier ikke at alle er sånn. Noen bryr seg mer om bilen sin enn familien. Dette er feil!
  • 0
Luxemburg er verdens rikeste land
  • 0
Yeye er de sikkert, skrev i forhold til folketallet jeg Stemte ihvertfall sist gang jeg sjekka. Men er egentlig ikke temaet i denne blogget tho er det?
  • 0
"Verdien til folk er ikke basert på lekser og pjatt, men hva du gjør i livet"

Den setninger her provoserer meg. Når i helvete var det enkelte mennesker ble mer verdt enn andre?
Jeg sparker rompe
  • 0
Men kansje Luxemburg er riktig da siden det nesten ikke bor folk der...
  • 0
Jeg er uenige med alt du sier.

Det var like mye vold som før, men i dagens medier blir alt blåst opp til det ugjenkjennelige.

Vil du leve som nordmenn gjorde før? Flytt i forsteder, landsygder eller øyer. Ikke alle kan leve etter ditt syn. Norge har vokst, men har samtidig blitt mindre. Takk gud for at jeg kan våkne opp til en oppvarmt stue.

"Jeg syntes vi nordmenn burde fokusere litt mer på ting her i livet som er ubetydelige."

Jeg tror du har formulert deg feil. For det å hjelpe noen er langt fra ubetydelig.

"Før i tiden" er ikke bedre. Norge var et land som bestod av bønder og fiskere. Først tok svartedauen de lærde, så kom danmark i 400 år og så kom svenskene. Jeg er glad for at vi har funnet oljen ellers hadde vi vært som et østeuropeisk land...men bare i skandinavia.
"...easy with the uzi, John Juzi"
  • 0
Yeye er de sikkert, skrev i forhold til folketallet jeg Stemte ihvertfall sist gang jeg sjekka. Men er egentlig ikke temaet i denne blogget tho er det?

Nei det handlet vel ikke om det

Har hvertfall hørt at Luxemburg er verdens rikeste land iforhold til folketall

Mulig du har rett da

God blogg!
  • 0
Jeg synes du har skrevet en ganske god blogg jeg, jeg forstår hva du skal frem til. det er det viss noen som ikke gjør...
  • 0
.... Lekser og skole. Det er viktig, selv om at det er kjedelig, det er starten på livet. Etter skole, er det jobb. Vi jobber under bedre forhold.
På en måte er lekser jobb.

Men en ting er jeg enig i, vi må bry oss om andre.

jeg hadde blandete følelser om denne bloggen.
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Norges stat gir masse penger i veldedighet. Så det stemmer nok ikke helt det du sier på slutten der
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Jeg er glad for at jeg bor i Norge, kunne ikke tenke meg et bedre sted å bo i.

Skjønner bloggen din, har også hatt det morsomt på den måten du beskrev det der (fiske fisk til middag osv.)

Og jo dere der oppe, vold og kriminalitet HAR økt uansett hva dere sier.

Uansett en saklig og god blogg ^^
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Jeg er enig med at det Norske folk kunne ha godt av og komme seg ut og fiske litt
Dra frem stanga, kjenne nappet og dra opp fangsten

Får vondt i hjertet mit når jeg prater med andre mennesker som ikke har fått opplevd dette :/
  • 0
God blogg Bratiz

Norge er et godt land å bo i og jeg trvies godt her. Selvsagt hadde det også vært spennende å bodd i et uland bare for en liten stund. Sett hvordan andre folk lever og hva som skal til f.eks. å få maten på bordet. Tror vi hadde hatt godt av å fått sett hvor godt vi egentlig har det her i Norge
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
En slags politisk korrekt ego-blogg.
  • 0
For provosering i bloggen beklager jeg. Det var ikke meningen å støte noen med denne bloggen. Jeg prøver bare å fremme en mening om enkelte personer i dette landet.

Bratiz

Lagt til 2009-02-17 12:31:
CeroX:

Jeg mente ikke at mennesker er bedre enn andre. Jeg mente at enkelte tror det, og de bryr seg om hvor bedre de er enn andre. Det var ikke pointet. Alle har lik verdi og jeg skriver det fordi jeg mener at folk ikke burde bli dømt hva de har i utdannelse og hvor mye de tjener.
  • 0
Knallbra blogg dette her Helt sant det du skriver

Norge er (som du skrev så bra), et av verdens rikeste land, og mest velstående land i forhold til innbyggertall. Men vi skal ikke skryte for mye ettersom vi er også det landet som slipper ut bl.a. mest CO2 i forhold til innbyggertall.
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!