Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Til jul fikk jeg et speilreflekskamera av min kjæreste. Nikon D40. Et kamera jeg har hatt lyst på lenge. Et perfekt kamera for en fersk hobbyfotograf med begrenset erfaring. I den forbindelse tenkte jeg at jeg skulle starte en liten fotoblogg. Akkurat her. Akkurat nå.

Jeg har nylig oppdaget min egen begeistring for heisekraner. Jeg var aldri opptatt av gravemaskiner, traktorer, biler eller heiskraner når jeg var liten, men nå, i en alder av 24 år, registrerer jeg at jeg ikke kan gå forbi en heisekran uten å stoppe opp og beundre med store øyne og åpen munn. Det er noe fantastisk spennende med disse enorme maskinene. Jeg klarer ikke helt å forklare det, men jeg har en veldig barnling fascinasjon for dem.

Derfor åpner jeg denne fotobloggen med et bilde av en heisekran. Jeg tok det nå på lørdag. I det fine vinterværet gikk jeg ned til operaen i Bjørvika for å ta bilder av kranene i Barcode-byggeprosjektet, men oppdaget denne på veien. Jeg har undereksponert bildet og beholdt det originale utsnittet. Av etterbehandling har jeg økt kontrast og fargemetning litt i Photoshop. Dette ble resultatet:

Heisekran i solnedgang.

Carl Thomas Aarum / Gamereactor Norge
  • 0
Som sagt, kjempefint bilde, Carl Thomas ^-^
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end. ♥
  • 0
Jeg liker ikke heisekraner, men bildet ditt var jo fantastisk, Carl Thomas!

Gleder meg til å se flere bilder fra deg, heisekraner eller ikke.
Spilldiskusjon, ikke bullcrap.
  • 0
Kult! Gleder meg til å se fortsettelsen på fotobloggen. Fotografering er morsomt, spesielt med speilreflekskamera.

Har faktisk også nylig merket en plutselig oppstått fascinasjon for heisekraner.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Stilig
There are 3 kinds of people: those who can count and those who can't.
  • 0
Oi, det var dritstilig!
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Nice bilde.
Har du redigert det på noe vis? I såfall, hva har du gjort?
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Nice bilde.
Har du redigert det på noe vis? I såfall, hva har du gjort?
Du har virkelig lest bloggen du...
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Nydelig bilde! Har du vurdert å legge dette ut på DeviantArt?
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Siterer Strategist:
Du har virkelig lest bloggen du...

Ikke godt nok
Læreren nærmet seg sakte men sikkert.

Virkelig godt bilde er det uansett
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • ES
  • ES
Fint

Legg ut bilder på deviantArt, det gjør jeg. Er hobbyfotograf selv :'D

Min profil; http://emilsnow.deviantart.com/
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Heisekraner er ganske fascinerende.. der de rager opp, hvordan de løfter og flytter på lette og særdeles tunge ting, vekten bak på kranen for at den ikke skal tippe når den gjør det nettopp-nevnte. Når jeg går forbi en kran tenker jeg at jeg gjerne en gang skulle vært på toppen og se hvordan det føles.
  • 0
  • Ivor
  • Ivor
Veldig pent bilde!
"Strike the epic with your fail!"
  • 0
Jeg har også Nikon D40
Det bildet der var veldig bra Du får gjøre som ES sier, og lage deg deviantART-profil. Det er ganske praktisk hvis du vil vise frem bildene dine.
  • 0
Stilig bilde Carl Thomas!
Skal kjøpe meg et D40 om ikke lenge, har spart en stund nå, men endelig har jeg råd. Nå gjenstår det bare å skaffe seg litt skilz i photoshop.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Hyggelig med så mye positiv tilbakemelding! Det setter jeg pris på. Det er flere bilder på vei, og det blir litt mer kraner nå i starten Kranbilde nummer 2 kommer i morgen.
Carl Thomas Aarum / Gamereactor Norge
  • 0
Heisekraner da gitt.. Jeg hadde ikke trodd dette av deg Carl Thomas!
Neida.. Men et kjempefint bilde og jeg liker spesielt hvordan himmelen på en måte deler seg i midten og viser solnedgangen nederst og en blå, skydekt himmel øverst
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
  • ES
  • ES
Ikke glem undertøysbilder av kjæresten da, bilder under den sjangeren blir kjapt populære-
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Heisekraner er morsomme, og selv har jeg fått en fascinasjon for lysarmatur.

Jeg vil derfor i ytterst ydmykhet be vår alles Carl Thomas om å knipse et bilde av lysarmatur.
  • 0
Kult bilde! Veldig bra; i hvertfall til å være tatt av en hobbyfotograf!

God idè å lage en fotoblogg-serie! Har vurdert å gjøre det samme selv!

Fortsett å ta gode bilder, og jeg vil fortsette å se på dem, med beundring!
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
Vakkert
En Fuego!
  • 0
@[email protected] sånne bilder jeg...
du må høre ordentlig etter
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!