Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Siterer Suppeelsker:
Aha?


Du har garantert hørt det før. Du kunne kalt med en forbasket idiot og formulert deg så uprovoserende at jeg aldri hadde tenkt over det. Det er rett og slett...provoserende.

Siterer Suppeelsker:
Jeg synes faktisk at den setninga var så provoserende at jeg lurte på om jeg kunne ta den med. Vil ikke være slem mot Michael uansett hvor uenige vi er


Hehe, du har helt andre grenser for hva som kan kvalifisere som provoserende enn oss andre du. Uansett tror jeg ikke det er mulig å provosere Michael. Og nei, man kan ikke være slem mot ham for det.

Men går det ikke kanskje litt utover grensene for hva som skal debatteres her nå?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Jeg mener at en med rent praktiske hensyn kan tillate hijab i politiet. Det er mer snakk om å bedre rekruttere muslimer, da politiet skal speile befolkningen, noe de for eksempel ikke oppnår i Oslo. Kvinnelige muslimer vil ofte bare rekrutteres om hijab, som for dem er et viktig plagg, tillates. Når jeg ser på motargumentet som i all hovedsak dreier seg om respekt for uniform, kan jeg som andre her påpeke at dette uten dramatikk er innført i Storbritannia/USA. Hijab er også en del av uniformen i forsvaret. Det er også i bunn og grunn et noe arbitrært prinsipp-argument som jeg har noe vanskeligheter med å forstå meg på. En har en viss frykt for forandring og endring at status quo, noe som ikke alltid er positivt. Det er for meg viktig å være åpen for nye ting, og Hijab i politiet er ikke farlig, og vil ikke drepe oss.
  • 0
Beklager sent svar, og takk for komplimenter om mine provoserende uprovoserende innlegg TSA og Suppeelsker

Ellers er jeg helt enig med Luxe, så jeg slenger med bare på det han skriver, jeg
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Jeg er imot dette. Siden middelalderen har vi prøvd å skille stat og kirke. Derfor synes jeg ikke at det er på plass at politiet som er en del av staten skal ta hensyn til muslimer. Det blir som at en amish ikke har lov til å bruke en poltibil.
  • 0
Det skal ikke få bruke hijab i politiet dem kan bruke det der hvor dem kommer fra
Solberg!!
  • 0
Siterer helldude666:
Det skal ikke få bruke hijab i politiet dem kan bruke det der hvor dem kommer fra


Hehe, det får dem ikke lov til
Solberg'
  • 0
da har dem et jævlig stort PROBLEM!!!!!!
Solberg!!
  • 0
Siterer LuXe:
Jeg mener at en med rent praktiske hensyn kan tillate hijab i politiet. Det er mer snakk om å bedre rekruttere muslimer, da politiet skal speile befolkningen, noe de for eksempel ikke oppnår i Oslo. Kvinnelige muslimer vil ofte bare rekrutteres om hijab, som for dem er et viktig plagg, tillates. Når jeg ser på motargumentet som i all hovedsak dreier seg om respekt for uniform, kan jeg som andre her påpeke at dette uten dramatikk er innført i Storbritannia/USA. Hijab er også en del av uniformen i forsvaret. Det er også i bunn og grunn et noe arbitrært prinsipp-argument som jeg har noe vanskeligheter med å forstå meg på. En har en viss frykt for forandring og endring at status quo, noe som ikke alltid er positivt. Det er for meg viktig å være åpen for nye ting, og Hijab i politiet er ikke farlig, og vil ikke drepe oss.


Du har vanskeligheter med å forstå at politiet, som den eneste institusjonen i Norge som har lov til å yte makt mot folket, skal ha en konform og nøytral uniform? Den uniformen er der nemlig for en grunn. Konseptet er at når du ser en politimann, skal du se den norske stat, ikke andre politiske eller religiøse tilhørigheter. Den konkrete grunnen til dette er folkets tillit til politiet, noe som er absolutt vitalt for at et samfunn skal kunne fungere.

Det jeg ikke ser på som et godt argument, er at det har blitt innført i andre land. Det er faktisk fullstendig irrelevant hva det engelske politiet gjør med sin uniform, siden det er et helt annet land med en helt annen kultur og ikke minst er det en helt annen holding til Islam i England, av åpenbare grunner.

Det at det er lov å bruke hijaben i militæret er også en helt annen sak. Fakta er at militærtjenesten er tvungen, da er det naturlig at man skal få lov til å ytre seg religiøst og politisk. Hadde det vært tvungen polititjeneste hadde jeg vært mye mer åpen for både hijab og andre religiøse symboler.

Det kan dessuten være verdt å nevne at ingen religiøs eller politisk ytring er lov i politiet. Det er ikke engang lov til å ha veldig synlige tattoveringer. Hvis vi i det hele tatt skal begynne å prate om å tillate hijaben, må alle andre slike ting også tillates. Jeg hadde ikke hatt noe som helst tillit til et politi er man kan se hvilket parti eller religiøs tilhørighet alle konstablene har.

Nei, hijaben kommer ikke til å drepe oss, men den kommer til å svekke folkets tillit til politiet. Det kan ikke tillates.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Jeg gikk med finnlands hette inn i en butikk,dere skjønner resten.Men en finlandshette er til og brukes når det er veldig kaldt ute,og jeg får lett frostskader i ansiktet,seff var dette en test også,fordi når jeg var liten var ikke dette et problem,men hvis det er lov og gå med en heldekkende burka inn i en butikk uannsett hvor mye det ikke oppfattes som en trussel,så burde det være lov og gå med finnlandshette midt på dagen i oslo hvis det er grise kaldt.Eller må jeg som norsk gutt bruke en spesial lagd burka i ull.for og ikke bli mistenk som kriminell.Seff vet jeg at jeg provoserer med dette utspillet,men tenk etter så er det mye sant i det jeg sier.Mvh Thomaskill.

Lagt til 2009-09-12 21:23:
Jeg må også legge til en ting til.Har folk glemt helt at for 10 15 år siden,så var det mange som søkte asyl fordi de ble tvunget til og gå nettopp med hijab eller burka.Igjen sier dette meg hvor utrolig naive og lettlurte vi er.Jeg er ikke Rasist og har flere utenlandske venner enn mange antirasister har,og får vite daglig hvor enige de selv er med det jeg sier.Idag er jeg realist,og vil beskytte de stakkars ofrene som blir satt i samme bås,fordi det er veldig mange innvandrere som er her som lykkejegere,det har de sagt til meg selv ihertfall.Og det er jo et rart tegn i tiden,at flere veletablerte innvandrere melder seg inn i Frp.

Lagt til 2009-09-12 21:47:
Og vi som er så redde for og krenke utlendinger her.Se hvordan Nordmenn blir behandlet i kongo.Det er ikke lenge siden en fra samme omeråde med masse vitner rundt seg hakka ned forbipasserende med kniv,og han på trikken som har fått opphold og trygd i premie for og kaldblodig og ha drept en Nordmann fordi han ikke likte måten han ble tittet på,skal vi gå rundt og måtte være redde fordi de har opplevd krig,nei våkn opp og gjør noe med inntegreringen
taq imot syke mennesker behandle dem før de kan gå fritt rundt i samfunnet med krigstraumer,dette er logisk.Men de rødgrønne er litt mere maktsyke enn de vil innrømme.
Thomaskill
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!