Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det viktigste i en film er SLUTTEN, etter min mening. En ellers god film kan bli helt ødelagt av en dårlig slutt. Jeg liker spesielt slutter med AWESOME twists, så derfor er yndlingsfilmen min The Usual Suspects
www.steinskog.me
  • 0
nå er jeg en film samler, da går alt i hyllene. mye dårlig ute å går og endel bra;) blitt 2500 dvd og 100 blu ray.
må nevne filmen: seven. en av de beste filme igjennom tidene;)
ellers hater jeg skrekk det er dårlig og nervene holder ikke mål;)
  • 0
Jeg liker egentlig det meste av sjangere, men best av alt liker jeg spennende filmer med en fengende historie. Og det må være bra skuspill i den. Blood Diamond og Disturbia er to ypperlige eksempler.

Jeg liker også sykt useriøse komedier, som f.eks. Team America og Disaster.

Dantes Peak er sykt god.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Jo, glemte nesten å nevne at jeg liker svært godt psykologisk skrekk. Ikke spesielt splatterfilmer, men filmer der du ofte ikke vet hvor morderen eller hvem det skulle være befinner seg hen.. Må ofte ofre en ukes nattsøvn for det, men gøy er det ihvertfall

Thrillere må ihvertfall være storfavoritten.
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Så lenge filmen får meg til å se mer enn halve filmen så er jeg fornøyd Trenger ikke være blodsprut, trenger ikke være 99% spesialeffekter, trenger ikke være de dyreste skuespillerne. En film som fenger er mer enn nok for meg Er det film med masse spesialeffekter er det høyt volum på Og ikke alle er bra pga effektene heller.

Ser mange nevner james bond filmer også her. Synes james bond er super underholdning, uansett om den er 20 eller 1 år gammel James Bond er James Bond i mine øyne Quantum Of Solace synes jeg faktisk er dritbra. Likte historien, likte skuespillerprestasjonene, likte oppbygginga av filmen Livense to Kill er kanskje den dårligste av alle JB filmene, men det er en JB film
  • 0
Det finnes ingen fast formel på hva som gjør en film bra. Det er først og fremst helt individuelt til hver film hva som gjør den bra. Har den en unik tone, en egen stemme og visjon som taler til meg? Hva er det regissøren prøver å få frem er for meg veldig uvesentlig og uinteressant. Det samme går for symbolikk, filmer som av en eller annen grunn forsøker seg på å være dype. Hva er en dyp film?

Det er så og si idiotisk å vektlegge en ting ovenfor den andre, da i den perfekte film skal alt komplimentere hverandre, alt skal flyte sammen til en perfekt enhet. Men som den idioten jeg er, så vektlegger jeg først og fremst stilen mest. Ikke bare filmens visuelle stil, men også fortellerstilen. Forskjellige små elementer som voiceover, forskjellige, ganske spesifikke typer shots ogsåvidere liker jeg og. Men kanskje mest av alt disse små øyeblikkene, der alt bare fungerer, der kreativiteten bare treffer deg, og du innser at dette er film, dette er perfekt.

Jeg skal stoppe før jeg blir for klein.

For å bildegjøre min smak i cinema, kan jeg likesågodt pøse på med min topp 5 liste.

1. Days of Heaven av Terrence Malick
2. Sátántangó av Béla Tarr
3. Gummo av Harmony Korine
4. Sans Soleil av Chris Marker
5. Chungking Express av Wong Kar-Wai / Lost in Translation av Sofia Coppola

Og så har vi juksa litte.
http://www.last.fm/user/tomasu-kun
  • 0
I mine øyne burde en film innholde iallfall 3 av disse tingene:

-bra skuespillere
-bra lyd
-bra effekter
-action
-Humoristiske innslag
-Hjernedød action

ps:rart at max payne fikk så dårlig reakjoner.
Jeg for min del elsket den
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!