Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I går prøvde jeg ps3 ordentlig for første gang. Først så jeg på uncharted og det så ganske bra ut. Etter det ble det call of duty som også kommer til 360. Det gjorde det lettere å se om det er noen store forskjeller på ps3 og 360. Det var det ikke....

Det som var bedre med ps3 var at den ikke bråkte sånn som xboxen gjør. Bråkinga har aldri plaget meg, men jeg merket med en gang at det var mye mer stille enn når jeg spiller xbox.

Kontrollen derimot var litt skuffende. Den var veldig lik ps2 sin, som blir fort slitt, men den var litt mindre og passet enda dårligere i henda mine. Xbox sin sitter som støpt og triggeren er mye bedre fordi den har bedre fjæring.

PS3 så veldig anonym ut der den stod. Svart og kjedelig. Hva skjedde med lekkert design? Grønn og hvit er mye freshere, og blå og hvit ser veldig ekslusivt ut. Svart blir så passivt. Men pluss for de lysende knappene.

Jeg fikk ikke skjekka ut internettet, men menyene så helt greie ut. Jeg liker bedre xbox sin med bakgrunnsbilder og flere farger, men det var i hvert fall logisk og enkelt og manøvrere. Trophies så også kult ut.

Jeg har ennå ikke fått sett ps3s styrker ordentlig så jeg skal ikke uttale meg for mye. Men førsteinntrykket er at ps3 og 360 ligner hverandre på mange måter.

PS: Jeg er ikke fanboy, selvom det kan virke sånn. Men kom gjerne med motargumenter.
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Overgangen fra 360-kontroll til PS3-kontroll er stor, men man blir fort vant til det.
[url=http://eu.playstation.com/psn/profile/Annern_the_best/] [img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Annern_the_best.png[/img] [/url]
  • 0
Siterer Annern:
Overgangen fra 360-kontroll til PS3-kontroll er stor, men man blir fort vant til det.

Jeg har ikke blitt vant til det enda, etter snart ett år
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Siterer Kengro:
Citerer Annern vergangen fra 360-kontroll til PS3-kontroll er stor, men man blir fort vant til det.

Har man bestemt seg for å ikke like noe ender det som oftest opp med at man ikke liker det. Ingen bør ha noen problemer med å tilpasse seg PS kontrollen. Det er dog forkjell på å være vandt med den og synes at det er verdens beste kontroll.

Angående designet på konsollen så er det jo helt klart at PS3 ikke er så spennende og se på, men den føles likevel langt mer eksklusiv ut enn 360 som minner mer om en dårlig satt sammen plastleke. Å 360 er vel ikke akkuratt så mye mer spennende heller. Hvit med en veldig anonym og kjedelig gråfarge. Malplassert DVDluke i sølv. Kjedelige former og dårlig materialvalg. Nei ikke akkuratt noe designvidunder.
This is great banter, it really is.
  • 0
Det du sier med at Ps3 er så kjedelig og svart er jo egentlig greit i noen sammenhenger. Som I minn gamer hule har jeg eg 37 tommers svart samsung tv og hele hjemmekino anlegget er svart. Da syntes ikke jeg det passer med en grønn hvit konsoll rett på tv bordet. Jeg liker litt nøytrale toner på gamer konsoller, tross alt det er ikke utsende på maskinen som betyr noe
  • 0
Siterer Kengro:
Citerer Annern:

Jeg er IKKE overrasket at du ikke liker ps3 kontrollern! Men du har alltid vært xbox fanboy, og forblir alltid det! Så hva du sier om enten PS3 eller xbox bryr meg lengst inni der sola ikke skinner! For det betyr null og niks!

Så kos deg med fanboyismen din

Som sagt det er KUN vanesak med begge kontrollerne Jeg liker ikke xbox kontrollern fordi jeg ikke er vant til den. Er bare for meg å prøve litt mer, så blir det nok bedre Har begge konsollene her, så ingen problem å få det prøvd
  • 0
Alle har sin smak, det med fargene på menyen er det lett å fikse hvis det plager deg, du kan gratis laste ned nye temaer, eller wallpaper . Men hvis du ikke liker PS3 så trenger du ikke å spille på den, det er bedre å spille på den som passer deg
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Siterer Onkel Gerda:
Alle har sin smak, det med fargene på menyen er det lett å fikse hvis det plager deg, du kan gratis laste ned nye temaer, eller wallpaper . Men hvis du ikke liker PS3 så trenger du ikke å spille på den, det er bedre å spille på den som passer deg

Jepp helt enig Jeg for min del liker ikke det barnslige menysystemet på xboxen, men det vil ikke tilsi at menysystemet suger! Men vet ikke hvordan det er med temaer på xboxen, vet bare at man kan skifte til bortimot hva man vil på PS3'en, noe jeg synes er deilig
  • 0
Man kan skifte temaer på 360 også...gjorde ihvertfall det på det gamle dashbordet ( har nesten ikke spilt 360 siden det nye kom). Føles dog ut som om Sony er litt snillere med å gi ut gratis themes. På 360 er det noen gratis men mange som koster penger også, ganske sykt med tanke på at det er ren reklame, men som sagt ikke spilt 360 på lenge så vet ikke om det har blitt bedre i dt siste.
This is great banter, it really is.
  • 0
Jeg er ikke fanboy, dette er førsteinntrykket mitt. Men det blir naturlig og forsvare min egen konsoll og uansett er det spillutvalget som betyr noe
  • 0
Utrolig bra
  • 0
Ps3, kjedelig og stygg?
Ikke snakk sånn om kona mi!

PS: det meste som kommer eksklusivt på Xbox kommer jo på PC også, så jeg skjønner ikke hvorfor spillene skal være det viktigste
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
Sa ikke den var stygg, bare litt anonym
Jeg var kanskje litt urettferdig mot ps3. Jeg tror det er mange 360 eiere som ikke tør å inndrømme at de vil ha ps3
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!