Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Tror ikke jeg har sett en så lang kommentarliste før, tusen takk for engasjementet!

Det virker som mange av kommentarene er ganske like i synspunkt, så det føles ut som om det har kommet fram til en slags "enighet" rundt temaet. Eller med andre ord en enighet om problemet, man langt ifra hva som er løsningen. Kanskje er det ikke så mye vi kan gjøre, annet enn å engasjere oss mere i bloggskrivingen.

Jeg vil langt ifra at noen medlemmer ikke skal føle seg velkommen til å skrive blogg, men ved å ha lest såpass mye rundt temaet nå, så kanskje man tenker seg om og gjør et mere grundig arbeide neste gang.

Lagt til 2009-03-14 19:35:
The Heretic: Kan forstå den, det er litt vanskelig når det siteres til en viss medalje langs hele fjøla her. Hadde vært greit om sitatene fikk "hermetegn" på hver side av seg så det ble litt enklere å følge med på argumentene her.
  • 0
Siterer Mr_Rasputin:
The Heretic: Kan forstå den, det er litt vanskelig når det siteres til en viss medalje langs hele fjøla her. Hadde vært greit om sitatene fikk "hermetegn" på hver side av seg så det ble litt enklere å følge med på argumentene her.


Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener? The Silent Assassin brukte siteringsknappen. Da står sitatet i grå skrift med navnet på personen man siterer over svaret man skriver.

Men jeg antar at jeg vet hva problemet ditt skyldes. Kommentarfeltet blir annerledes når du skjekker kommentarene på bloggen din via krypinnet ditt. Prøv å finn bloggen din i "Blogger" sub-forumet, så kommer alle kommentarene med sitater opp.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Har prøvd å lese gjennom sub-forumet nå, men ser fortsatt ikke hva som er sitater
Når så og si alle kommentarene inneholder sitater fra tidligere kommentarer så er det vanskelig å henge med når de ikke er uthevet på noe vis
  • 0
Siterer Mr_Rasputin:
Har prøvd å lese gjennom sub-forumet nå, men ser fortsatt ikke hva som er sitater


Du ser altså ikke den delen som ligger i den svarte firkanten her?
http://bildr.no/view/366600
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Nei. Jeg har sett den boksen før en gang tror jeg, men ser ikke den noe sted i dette kommentarfeltet. Ellers er jeg vant til å se sitater med grå skrift og hermetegn i forum osv. Rart jeg ikke ser det nå, hadde jeg sett det hadde jeg lettere skjønt sammenhengen her. Blant annet TSA hadde en jævlig lang kommentar med masse sitater.
  • 0
Siterer Mr_Rasputin:
Men jeg vil ikke at bloggseksjonen i GR skal være en treningsarena for elever som sliter i norsken på skolen.
Det er nettopp det jeg mener at den burde være. Selvsagt ikke utelukkende, men jeg har ikke noe imot at folk bruker seksjonen til å trene språkferdighetene sine. Det eneste det krever er at de tåler konstuktiv kritikk.

Siterer The Silent Assassin:
Rene diskusjonsemner burde selvsagt postes i forumet, men det finnes også måter å skrive en mer personlig tekst som samtidig oppfordrer til debatt på. Blant annet Bernt Erik har en tendens til å skrive slike. Det er slike jeg kanskje ville sett mer av, fremfor hva en ivrig gamer spiste til middag på lørdag sist uke.
Jeg er helt enig i at Bernt Erik fanger essensen i en god blogg som oppfordrer til diskusjon. Jeg kunne uansett ikke ha klaget på noe slikt etter min blogg om Zimbabwe. Det jeg reagerer på er både de som skriver ekstremt korte blogger som består av bare et spørsmål til diskusjon, eller de som skriver en kort introduksjon om et eksternt problem/tema og deretter ber om andres mening i direkte ordelag. Sistnevnte er akkurat likt som jeg ville startet en vanlig diskusjonstråd.
En blogg som beskriver en hendelse og deretter spør om leserens syn på for eksempel en lærers handling (Nipa) er derimot en god blogg. Den trekker leseren inn i skribentens personlige tankegang.
Også blogger som presenterer en nyhet og beskriver nyheten, dens betydning og skribentens personlige mening/reaksjon er ønskelig.

Jeg er absolutt imot en grense på 350 ord. En grense må i alle fall være langt lavere enn det. Noen brukere på forumet her har evnen til å skrive en kort blogg med utrolig mye informasjon og mening mellom linjene. Essensen av en slik blogg ville visne bort med en minimumsgrense.

Lagt til 2009-03-14 20:39:
Siterer Mr_Rasputin:
Nei. Jeg har sett den boksen før en gang tror jeg, men ser ikke den noe sted i dette kommentarfeltet.
http://www.gamereactor.no/forum/?forum=14&thread=17899&pag
e=2&last=

Herfra skal du se sitater som adskilt fra resten av kommentaren.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Takk for hjelpa, plutselig blir alt så mye klarere
  • 0
Jeg er veldig enig med Strategist!

Som jeg sa tidligere så mener jeg 150 ord er minimum.

Det store "problemet" er at man har en saftig tittel, men når man trykker seg inn på bloggen så består den kun av " Jeg elsker MGS!!!!" Eller jeg synest Geow 2 er det beste online spillet eva!!!!" etc etc.

Fører man inn en minimums grenser på 150 ord luker man bort slike blogger. Har man 350 ord som minimum kan dette føre til at kreativiteten til bloggeren svekkes betraktelig.

Jeg må si at det er sinnsykt mange bra innlegg på denne bloggen. Utrolig bra + en super blog!
"...easy with the uzi, John Juzi"
  • 0
Siterer Strategist:
Jeg er absolutt imot en grense på 350 ord. En grense må i alle fall være langt lavere enn det. Noen brukere på forumet her har evnen til å skrive en kort blogg med utrolig mye informasjon og mening mellom linjene. Essensen av en slik blogg ville visne bort med en minimumsgrense.


Ok, du har kanskje rett i det, men standpunktet mitt er at det i allefall kommer en grense som luker unna de aller verste.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer The Heretic:
Det finnes da atskillig flere blogger av lav kvalitet om er skrevet av personer mellom 12 og 16 år her inne enn blogger skrevet av personer fra 17 år og oppover. Det betyr dermed sagt ikke at alle gjør det. Jeg prøver ikke å generalisere alle de pubertale brukere her inne som brukere uten fatning og skriveferdigheter, men som sagt, det er disse som representerer de fleste av de dårlige bloggene.


Ja, det er selvsagt denne aldersgruppen som er verst, men jeg fikk litt inntrykk av du mente at det var kun blogger av laber kvalitet innad i denne gruppen, og satte veldig klare grenser for hvor gamle bloggerne som kanskje ikke er de beste er. Følte at det var nødvendig å påpeke at ikke alle er slik, og at det er flust med unntak.

Siterer fanzypanzy:
Vi vil gjerne ha så mange brukere som mulig her på GR, og selv om man ikke skriver en liten avhandling hver gang man setter seg ned for å lage en blogg betyr det ikke at man er en dårlig bruker fordet.


Jeg er slettes ikke uenig i at mange brukere er en god ting, og jeg har vel heller ikke hevded at alle som ikke skriver blogger fra øverste hylle er dårlige brukere? I så fall har jeg formulert meg elendig, eller så har du rett og slett misforstått.

Siterer fanzypanzy:
En blogg kan være så mangt. Blandt annet kan det være en slags dagbok der man skriver kort om hva man gjorde denne dagen. Å skrive godt om intressante temaer er så klart et pluss hvis man vil at folk skal følge med å lese bloggen, men det kan ikke være et krav etter mitt syn. Det er likevel et slags minimumskrav på hvor langt man må skrive, men det kommer egentlig mer ann på innholdet enn lengden.


Joda, man burde jo kunne skrive om hva man vil (innen rimelighetens grenser selvsagt), men det finnes et relativt høyt antall av blogger som består av en setning eller to. Jeg antar at de fleste er enige i at disse bloggene umulig kan inneholde altfor mye interessant, og en form for minimumsgrense hadde luket disse vekk. Det hadde jo også spart dere moderatorer for litt arbeid. Og du sier at man må skrive litt interessant for at folk skal lese bloggen? Hva er poenget med en uinteressant blogg som ingen leser? Hadde det ikke vært like greit å luke vekk disse?

Siterer fanzypanzy:
Jeg synes faktisk det har blitt en slags ukultur her på GR der det er alt for mye syting og klaging når en blogg ikke når opp til de skyhøye kravene mange av "elitebrukerne" har.


Det er mange som åpenbart klager på blogger i kommentarfeltene og slikt, og det er jeg sterkt imot. Dessuten er det vel ikke snakk om kun èn blogg her, er det vel?

Siterer fanzypanzy:
Jeg skjønner egentlig ikke hva du mener her. Skriver man lange blogger kan det føre til at man etter hvert skriver bedre også, men det blir da mer en artig bieffekt. Om noen vil bruke bloggen som et verktøy er såklart det feiende flott, men det blir jo en helt personlig sak.


Fikk inntrykk av at skrivetrening ble brukt som et argument for å ikke sette grenser for lengde på blogger. Påpekte at grenser ville gjøre den samme oppgaven desto bedre.

Siterer Mr_Rasputin:
Nei. Jeg har sett den boksen før en gang tror jeg, men ser ikke den noe sted i dette kommentarfeltet. Ellers er jeg vant til å se sitater med grå skrift og hermetegn i forum osv. Rart jeg ikke ser det nå, hadde jeg sett det hadde jeg lettere skjønt sammenhengen her. Blant annet TSA hadde en jævlig lang kommentar med masse sitater.


Dersom du går inn på blogger via krypinnet ditt vil ikke sitater vises. Veldig irriterende og rart system egentlig. Skal begynne å sette sitatene i kursiv i tillegg, slik at det er lettere å se også fra krypinnet.

Siterer Strategist:
Jeg er absolutt imot en grense på 350 ord. En grense må i alle fall være langt lavere enn det. Noen brukere på forumet her har evnen til å skrive en kort blogg med utrolig mye informasjon og mening mellom linjene. Essensen av en slik blogg ville visne bort med en minimumsgrense.


Men hvor ofte ser du en blogg av denne typen? Kommer de så ofte at det faktisk er noen motvekt til alle de dårlige, korte bloggene i det hele tatt? Det ville jeg ikke tro, og dermed synes jeg egentlig ikke det er noen genuin grunn for å ikke innføre en slik grense.

Siterer John Juzi:
Jeg må si at det er sinnsykt mange bra innlegg på denne bloggen. Utrolig bra + en super blog!


Hadde definitivt vært hyggelig med flere tråder og debatter med samme standard på innleggene.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Min siste blogg er på 165 ord. Dog ikke spesielt god, vil jeg ikke påstå at den er ødeleggende for forumet, på tross av at den ikke tar opp et dypt eksistensiellt spørsmål. En grense måtte kanskje være på 50 ord. Det er selvsagt noe som kan foreslås for Emil eller Lasse, men tviler på at det blir førsteprioritet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Min siste blogg er på 165 ord. Dog ikke spesielt god, vil jeg ikke påstå at den er ødeleggende for forumet, på tross av at den ikke tar opp et dypt eksistensiellt spørsmål. En grense måtte kanskje være på 50 ord. Det er selvsagt noe som kan foreslås for Emil eller Lasse, men tviler på at det blir førsteprioritet.


Innfør en grense på 150 ord, og du kan såvidt beholde bloggen din.

Men nei, den er ikke ødeleggende for forumet. En helt grei blogg, egentlig. Synes kanskje at en grense på 100 ord er realistisk. 350 innrømmer jeg er urealistisk høyt, men jeg står fast ved 100.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Jeg har ikke spesielt øye for diskusjoner, med mindre de virkelig interreserer meg.

Jeg lager sjelden blogger som har noe spesielt mye med spill å gjøre. Vil jeg lage en blogg, så lager jeg den, uansett tema. Hvis noen synes den suger, så får de bare ha den meningen. Jeg bryr stort sett faen i andres meninger, i alle fall når det kommer til blogger.

PS: Jeg skal starte en bloggserie! Den skal hete: "Hva jeg spiste til frokost i dag"

Fin ironi
Daylight come and we wanna go home.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!