Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nå har jeg i lenger tid sagt at jeg har lyst på en PSP, men som kjent så kommer det (mest sannsynlig) en ny modell rundt juletider. Ergo jeg venter på den. Men nå i det siste har jeg blitt mer og mer lysten på en håndholdt. En liten ting jeg kan ta med meg på for eksempel toget når jeg skal til Oslo. En ting å ha med i klasserommet når det er naturfag som verst. Bare for å ha noe å gjøre når ting blir kjedelig.

En del av folkene i klassen min har skaffet seg iPhone i det siste. Og jeg ser at det også er en fullverdig spillmaskin. Og jeg trenger jo faktisk både en ny telefon og en ny iPod. Det virker jo ganske åpenbart, sant? Til og med i drømmene mine er det iPhoner. Men jeg skutter meg litt ved tanken på å gå rundt med noe så dyrt og kostbart i lomma. For det er vel ingen tvil om at prisen er særdeles stiv.

Så tenker jeg på alle de gode spillene som jeg kun finner til PSP. Vi nevner i fleng:
Final Fantasy: Crisis Core, God of War: Chains of Olympus, Patapon, Loco Roco, Resistance: Retribution, Daxter og Ratchet & Clank: Size Matters bare for å nevne noen. I tillegg er det jo muligheten for å koble den opp til PS3'en min og overføre spill, musikk, film, og lignende defra. Men da blir det dette med å vente på den nye modellen igjen. Er det verdt det tror dere? Vil den nye tilføre så mye bra at den er verdt å vente på?

Og man skal aldri avskrive Nintendo, med den nye DSi. Det er vanskelig å forklare, men jeg har skikkelig lyst på en hjernetreningsspill, ala The Curious Village. I tillegg er den bare stilig å se på med Touch Screen og greier.

Jeg blir med et usikker.

Det som er bra med PSP:
- Gode spill
- Passer perfekt sammen med PS3'en min
- Remote Connection
- Se film

Det som er bra med iPhone:
- Jeg har et behov for både ny iPod og ny telefon
- Enkel å bruke

Det som er bra med DSi:
- Touch Screen
- Gudene vet, den er bare stilig

Og da spør jeg dere som muligens har mer peiling enn det jeg har. Hva bør jeg velge?
Just kill him with your awesome
  • 0
Vel, DSi har et enormt spillutvalg! Mye bra spill til den
Love is our resistance!
  • 0
DSi.

Den ser lekker ut og har et glimrende spillutvalg.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Har du Wii? Om ikke er kanskje PSP idéell...
iPhone har noen artige Ap's som underholder ei lita stund...
Og DSi er jo alltid lekker, med tonnevis av hjernetrimspill og Mario og Zelda! Eh... Ja. iPhone sine Ap's er jo artige ei stund, helt til du er lei av dem... ÅÅÅÅÅH! JEG VET IKKE!
  • 0
Jeg vet om en person som har PSP med Custom Firmware, altså han kan laste ned ISO-filer til PSPen sin og spille. Han sier visst at han også kan spille konverterte PS1 spill Aner ikke jeg, men har i tankene å fikse CF en vakker dag...
Did you know? John Dies at the End.
  • 0
Men DS'en kan du laste ned spill på. Kompisen min har over 100 spill plassert på en disk han kjøpte for under 200kr. på internett.

Så vidt jeg veit, er det beste PSP'en har å tilby. Det er et utrolig fett spill, så...
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Ikki-kun: Hvilket spill?
  • 0
Jeg vet ikke, men en ting vet jeg: Viss du skal kjøpe deg DS du ikke bare kjøpe i vildens sky!!! Jeg har hatt DS'en min i 3-4år og har 8 UBRUKELIGE OG DRITT KJEDLIGE spill! Blant de har vi: Mario kart DS (Det beste av de, har bare spillt det for mye), S Mario 64 DS (litt gøy men også slitt det ut) Diddy Kong Racing DS(SPAR MEG!!!), Burnout legends (Grafikken er elendig, noe som fører til unøyaktig kontroll over bilen.) og en del andre spill. Alt er dritt kjedelig! Pass deg for hva du kjøper til DS (hvis du går for den da )!
The day I stop skating, I'll mentaly die out.
  • 0
Jeg har iPod touch 2g og PSP (1004 med cfw 5.00 M33) av de to er psp helt klart best. Hvis du liker de to fra før, så blir det enda bedre når du jailbreaker iPoden, og får cfw på PSPen. Da kan du legge inn hjemmelagde spill og programmer, og hvis du har en liten pirat inni deg, så kan du laste ned spill til både PSP og iPod/iPhone.
  • 0
Er det lov da?
  • 0
  • Ivor
  • Ivor
Såklart er det ikke lov....
"Strike the epic with your fail!"
  • 0
Hanser96: Hvordan får du till å bare kjøpe dårlige spill? Det finnes plenty av gode spill til DS, men du har bare DÅRLIGE spill,
Soraki: Jeg vet ikke...
We have to nuke our imagination!
  • 0
Hmmm...
Tror ikke det blir iPhone da.. Gnomely sa den var dårlig mtp. spill og sånn..
  • 0
I starten ønsket jeg meg en PSP. Har forsåvidt rå nå, men jeg har nok med Wii'en for øyeblikket. Jeg ønsket meg som sagt en PSP, men vi vant en DS i en konkuranse, så hvorfor ikke beholde den? Det er jo mange brae spill der!

Nå er jeg ikke helt sikker på om du har DS eller DS Lite fra før, men viss du har det vil jeg råde deg til å kjøpe PSP. Men har du ikke det så anbefaler jeg DSi.
Nintendo (DS, DS Lite og DSi) har jo et stort utvalg av spill. Mange av de er faktisk ganske brae som; New Super Mario Bros, Metroid Prime: Hunters, Zelda: Phantom Hourglass, Super Mario 64 DS, Mario Part DS, Mario Kart DS og mere til! Så det er mye moro der.
Kjøper du en DSi kan du også laste ned spill via points, slik som Wii points. Det tror jeg blir bra!

På PSP'en finner du vell bedre grafikk enn på DS. Men det er ikke like stort spill utvalg og det er ikke touch screen (det er ikke noe å skryte av, den kan fort bli ekkel og klissete, men viss du er litt forsiktig som meg, holder den seg (søstrene mine har helt fucka skjermer)).

Tror kanskje det er vært å vente, men jeg hadde ikke klart det. Lykke til med valgene
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
jeg har psp, og er veldig fornøyd med den Du kan spille, se på film, høre på musikk, surfe på internet, ringe med skype og laste ned spill og demoer Men så har jo dsi et utrolig bra spill utvalg. Men dette er noe du må finne ut av
Shitting dick nipples
  • 0
Selvfølgelig kan du laste ned spill til PSPen! Playstation Network er stikkordet!

Der kan du laste ned fulle/hele spill for en billig penge ;)
Jeg har f. eks. kjøpt FIFA 09 til minnekortet på PSPen Fungerer ypperlig. Da kan jeg ha Riiiiiiiidge Racer i UMD sporet og FIFA 09 på minnekortet + flere spill som Resistance: Retrubution etc.

Bare husk å kjøpe stort nok minnekort (8GB er å anbefale)
  • 0
Har 8GB!
  • 0
Jeg anbefaler deg virkelig å kjøpe en DS. Den har veldig mange bra spill (uansett hvilken du velger) som du kommer till å elske. du finner ett godt utvalg i Ash sin kommentar

Må bare legge til at hvis du liker tenke spill, er kanskje Ace Aturney (tror jeg stavet det feil) noe for deg .
The sacred number: 1547-6825-9608 (Brawl)
  • 0
selv anbefaler jeg å kjøpe en DSi, den har et kjempe godt spill utvalg og du kan laste ned mini spill fra DSi shop slik som paper plan, du kan jo også være på innternett.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Selv ville jeg kjøpt DSien, har forløpig bare en DS Lite, men den har mange gode spill som jeg har brukt ganske mange timer på. Har muligens brukt mer tid på DSen en Wiien min
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Alle tre produktene er unike på sitt eget vis og jeg elsker både PSP-en og DS-en. Grafikk er det som kicker på PSP-en mens DS-en kan friste med trykkfølsom skjerm. Jeg for min del er litt usikker på hva jeg skal anbefale i og med at jeg liker begge produktene godt.

iPhone har jeg ikke, men kunne mer enn gjerne ha tenkt meg en slik lekker sak
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Ser at mange anbefaler DSien her...
  • 0
Bare fordi den er ny! Neida
DSi er å anbefale, men jeg syns liksom PSPen er så mye bedre! Fantastisk grafikk og multimedia monster som kan vise filmer, bilder og spille av all musikk (muligens ikke FLAC, men samma søren), og den har mange gode spill, og kommer til å få et drøss med gode spill som Sony har sagt i pressemeldinger.

Nintendo DS, Lite og DSi Er gode pga trykkskjerm. Men hvis det er trykkskjerm som trekker deg, da må du seriøst vurdere iPhone, Soraki og Bernt!
iPhone har utrolig mengde med spill! Men har ingen knapper som gjør at den blir litt dum...

Konklusjon: Fra min side PSP
  • 0
Det er jo ganske vanskelig å komme med en absolutt anbefaling, da det kommer veldig an på hva du er ute etter. Selv plasserer jeg PSP som kongen på haugen blant dagens håndholdte, men det trenger ikke nødvendigvis bety at du vil gjøre det samme. Noe av grunnen til at jeg liker den best er at spillutvalget er langt mer appellerende for meg, og selvsagt grafikken som er overlegen både DSi og iPhone (som strengt tatt har ganske god grafikk, men veeeldig begrensede spill). Jeg er ikke noen voldsom grafikkhore, men ærlig talt er grafikken på DSi (og andre DS-modeller) så dårlig at jeg sliter med å underholdes. Men igjen, det er helt subjektivt for meg. Om du ikke setter grafikk som et tungt kriterium ved valg av maskin er nok ikke DS noe som burde avskrives med det samme.

Men det er ikke bare spillene og grafikken på PSP som for meg var avgjørende, men også at den er en fullverdig mediamaskin. Filmer ser fantastiske ut på den grunnet den svært gode skjermen (som også er en del større en den på DSi og iPhone), og musikk høres feiende flott ut. Og muligheten til å synkronisere den med PS3en er jo i mine øyne et ganske tungtveiende argument for å velge PSP. Med tanke på at du også har et 8 GB minnekort liggende å slenge hadde det jo vært fint å utnytte det, eller hva?

Men iPhone er jo helt klart overlegen på de fleste andre arenaer enn akkurat spill. Det er ikke til å komme unna. Men som sagt synes jeg ikke at spillene på den helt kan kalles fullverdige spill, både på grunn av veldig begrensede muligheter med tanke på kontroller, så vel som at spillene ikke akkurat sysselsetter deg i timevis. Selv har jeg en PSP og en iPod Touch, og anser det som en dødelig kombinasjon. Prisen er kanskje ikke blant de aller mest overkommelige om du skal ha begge de, i tillegg til ny telefon da.

Så når alt kommer til alt ville jeg nok anbefale PSP på det varmeste, men da dukker jo også spørsmålet om det er verdt ventetiden opp. Jeg ville nesten hevde at den er det. Om lommeboken strekker til kan du jo kanskje til og med kjøpe enten DSi eller iPhone nå, og den nye PSPen når den kommer ut. Kanskje du også burde vente litt med å bestemme deg til de endelige spesifikasjonene og opplysningene rundt den nye PSPen kommer ut for den gemene mann.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Når det kommer til spillmaskiner, så ville jeg ha utelukket iPhone. Men om du vil ha en som du kan se film på, høre musikk, osv så er iPhone et godt valg.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!