Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Juleshopping er den værste juletradisjonen. jeg gleder meg alltid til jul, men noen dager før julaften, kommer jeg på... jeg har hverken kjøpt eller laget noen gaver i det hele tatt! Jeg begynnern med en gang å forestille meg hvor skuffet resten av familien blir når de ikke får en ensete gave av meg....
Jeg må finne ut hva de ønsker seg, og komme meg ned til sentrum med en gang. De fleste klarer ikke å komme på noe å ønske seg, særlig ikke de over 70... Egentlig er det ingen som vil fortelle meg hva de ønsker seg til jul, jeg må bare finne på noe mens jeg prøver å ungå å bli tråkket ned av travle Oslo-borgere i samme ærend som meg. Juleshoppingssesongen er den eneste tiden på vinteren da jeg er glad for at det ikke er snø, i Oslo sentrum kan det godt snø, men i det snøen når bakken forvandles snøfnuggene på en mystisk måte enten til sørpe, en slags slush-aktig snøsuppe, eller til den andre dtitt-snøen jeg ikke har noe ord på, det er en bløt, brun, litt tørrere snø, noen ganger med forekomster av sand og grus.
det er en gammel juletradisjon å ha det så varmt inne i butikkene at man helst bør gå naken, og ha med seg masse is for å ikke koke over, selv om det er så kaldt ute at alle burde ha tatt på seg både ullundertøy, skjerf og votter. Jeg sier burde, ettersom ingen har gjort det. Alle går ekstra fort, og i klynger på fortauet, for å holde på varmen. dette gjør livet farlig for oss som ikke går samme vei som klyngene, for de går alltid den andre veien, man må velge; skal jeg bli tråkket ihjel av hordene av julehandlende mennnesker, skal jeg snuble i en tigger, gå ut i veien og bli ledd av av mine med-fotgjengere eller skal jeg sjanse på å dytte alle juleshoppere i min vei til siden, til jeg blir slått ned av en full man? Jeg jukser, selvfølgelig, og velger å gjøre noe annet enn alternativene tillater. jeg løper inn for å gjemme meg i første, og beste butikk. Hittil har den måten funket helt fint, men hva når flokkene oppdager at jeg gjør det hver gang, og finner på en måte å få meg til å holde meg til svaralternativene, hva skjer da? er da mine dager som juleshopper talte? Hvis det er på den måten jeg skal dø, så håper jeg det er en forferdelig dag, bakken skal være dekket av sånn kjempeglatt is, sånn de har på lengdeløps-skøytebaner, bare litt hompete, og det skal være sørpe i gatene, som spruter opp fra bilene som kjører forbi, på alle som tråkker på det flattråkte liket mitt, lufta skal ose av eksos, og det skal være Tyfon. vinden skal komme fra slottstrappa, og videre langs paleet.
denn jula skal for alltid bli husket som "Jula uten Coka Cola-reklamen, men med det jævligste været!"

Det var alt for i natt, min første blogg. Nå skal jeg prøve å sove snart, NATTA!
....og ha en fortsatt god søndag!
til dere som ikke har kjøpt gaver ennå: lykke til, det kommer dere til å trenge!
god natt...
Sørlands chips 4 ever!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!