Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dagene gikk. Månedene løp. Årene fløy. Etter hvert hadde Mats blitt en stor gutt. Eller. Det syntes han. Hele ni år var han. Nå kunne han se filmer med tolv års aldersgrense, hvis foreldrene var med. I tillegg gikk han i 4. klasse. Nå kunne han si til de små 2. klassingene at han gikk i fjerde klasse. I tillegg kunne han gange med to og knyte sine sko, til tross for at Franklin ikke var en del av navnet hans. Agna var ikke lenger læreren deres, men ei dame som brukte å kalle seg selv Solgudinnen. Hun var mer frekk, mer freidig og utfordrende enn en nykonfirmant i fylla på midten av en lørdagsnatt. Før hver time måtte elevene stille seg på gulvet og tilbe henne, gi henne kostbare gaver -, epler, roser og pils - som en verdsettelse på hennes "gode" arbeid. Medlærere brukte å sammenligne henne med Ludvik 14.

En gang i starten av en time var noen elever borte. "Jeg ser det er noen som ikke er her hvem er det?" Spurte lærerinnen. En liten gutt ynket seg opp til kateteret med en liten lapp i hånda. "Det er fra de syke", sa han før han halvløp til plassen sin. Gudinnen mumlet noe som ikke egner seg på trykk før hun åpnet lappen. "Jaså, ja.. Hrmfrumf". Hun så ikke spesielt fornøyd ut. "Er det krig de vil ha, så får de det..." Nå nærmest mumlehvisket hun. Lappen ble lest opp høyt:
"Vi, Andreas, Sven Tore, Vegard og Mats ( de hadde skiftet navn -red), vil ikke lenger være med i dine timer. Ditt kraftmisbruk strider mot vår religion - latskap -, og vi vil ha oss selv frabedt fra timene til evig tid, med mindre du blir byttet ut med ett mulldyr. Vent litt. Nei, det ble feil. Når vi får en lærer isteden for ett molldyr så skal vi begynne i timene igjen. Derfor spør vi deg, Kajsa Drittagudidotter, om du kan
a) Gå og henge deg.
b) Ta deg en bolle
c) Slutte som lærer
Eller d) ha en ærefull kamp mot oss unger, for å bestemme om hvem som får være på skolen og hvem som drar, Western-style." Kajsa måtte gripe seg til hodet. Helt uventet knakk hun på fingrene så de lagde en halvveis ubehagelig knekkelyd. Elevene i klasserommet brakk seg. En kastet opp..

Tre dager etter. Mats satt hjemme og spillte med sin Gameboy Advance. Mario hoppet over alt på skjermen, som vanlig. Guttebassen satt lent godt tilbake i sofaen og smilte som alltid når Mario døde fordi han ble beordret til å hoppe ned i et fossefall. Men gleden skulle straks ta slutt. Uten noen advarsel fløy en pil gjennom glassruten bak ham, og traff GBA'en. På pilen hang det en lapp, med skrift på.

"Skolegården, i dag, klokka 15:00. Ta med vennene dine.
Mvh - Kajsa"

Han krøllet lappen i håndflaten sin. "You got it, bitch" tenkte han inni seg, før han gikk opp på rommet sitt. Først tenkte han å ta på seg en trikot og bli supermann, men så kom han på at Kåre var på "seminar for fyrer som tror de er superhelter". Han måtte klare seg med skinnklær, hjelm, solbriller og en kul bikersykkel.
Da han var fullt utrustet steg han opp på Harley Davidsonen. Andreas og Sven Tore hadde bodde ganske nære skolegården, så du skulle gå, men Vegard måtte hentes av Mats.

Klokken var fem på tre. De fire guttene sto oppstilt på rekke. Alle hadde på seg identiske klær, men det så veldig kult, så ingen brydde seg. I det fjerne så de en person gå, med westernsklær på. Det kunne ikke være? Jo, det måtte være det. Det var Kajsa Drittgudidotter. "Vi møtes igjen, gutter." "Ja, det gjør vi, kvinne". En intens stirrekonkuranse tok spill. Noen støvballer rullet bortover bakken, det var ingen lyd bortsett fra et par hunder som parret seg i bakgrunnen. Kajsas øyelokk var nær lukking. Det var ren viljestyrke som drev henne. De fire guttene hadde vært lure og klipt og limt litt. Se og hør har noen nyttige nærbilder.

Lærernnen motstridte de fyiske lover for hvor lenge det er mulig å holde øynene oppe i strekk. Til slutt måtte hun gi seg. De hadde stått der i en time. 60 minutter. Det er ikke bare bare. Kajsa sank ned på kne. Gråt hardt og vell. "Jeg ville jo bare være en god lærer" ropte hun ut mot lufta. Mats kontret raskt: "U faild"...

To be continued...
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Haha, drittstilig del! Du mestrer det å skrive bra. Og morsomt. For dette var bra og morsomt!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
HAHA! Dette var virkelig morsomt. Du setter komedien din i en slik handling at man enkelt kan hoppe inn. Jeg har bare lest første del og så denne, men bloggen var veldig underholdende likevel - og veldig, veldig morsom. Randomhumor, pluss parodihumor må være den beste kombinasjonen, noe du har fått til her. Bare hele opplegget er utrolig gøyalt.

Dette må være den beste bloggserien på veldig lenge, og uten tvil den beste som foregår nå. Du gjør det akkurat slik jeg vil at det skal gjøres, og resultatet blir jo derretter, nemllig en bloggserie full av kvalitet.

remotes seal of quality!

Ps. Det skrives "Stirrekonkurranse".
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
JtLoC:
Takk for det, Jackieboy

remote:
WOW Takk for glovarme ord, remote

"remotes seal of quality"

Det er en ære!!
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
"det var ingen lyd bortsett fra et par hunder som parret seg i bakgrunnen."
Det unnslapp meg et lite latterbrøl!
Genialt og morsomt som alltid!
Just kill him with your awesome
  • 0
Veldig bra skrevet igjen Matscoolio - det er en fryd å lese
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Dritgod del, utrolig morsomm
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
kjempe saker
  • 0
Soraki:
Takk for kompliment

Kakashi sensei:
Takk til deg og

Thehammerofdawn:
Og takk til deg også
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
haha, denne er den beste til no
We're all going to Hell, we may as well go out in style!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!