Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I fjor gikk Gamereactor Quiz av stabelen og samlet ufattelig mange mennesker. Alle mente dette var populært og hvor Gamereactor fikk utrolig god reklame. Selv var jeg og Kristøffer Røset på scenen i "beste sendetid" og spurte spørsmål fra spillverden, Gamereactor samt andre lure spørsmål. Nå er det ikke lenge til årets Snåsadaga åpner dørene (12. - 14. juni) og i år er det noe spesielt med disse dagene som har blitt så populære at det samler mellom 5000-10 000 mennesker hvert år. I år har nemlig Snåsadagan 25 års jubileum og i den forbindelse skal det slås på stortromma.

Kjente artister fra land og strand dukker opp og selv skal jeg se om jeg kan komme i kontakt med gutten som ble nummer to i Norske Talenter - nemlig tryllekunstneren Brian. For jeg har en plan om å reklamer for både Gamereactor samt spørre han et spørsmål, som igjen gir han en premie. I tillegg kommer Tore Strømøy, kjent for Tore på Sporet på NRK og her tenkte jeg å få han med på en runde Fuel. Det hadde vært stilig.

Det er med andre ord mye som skjer og jeg gleder meg stort til å representere Gamereactor med noe jeg vet i år som i fjor vil bli veldig populært med sceneinnslag i beste tid for Gamereactor Quiz!

Jeg skal som sagt stille en del spørsmål fra spillverden og i den forbindelse har dere mulighet til å komme med forslag til noen av spørsmålene og da vil jeg nevne navnet/nicket ditt før jeg spør de fremmøte.

Det vil bli mange fine premier for store og små i år som i fjor

Nedenfor ser dere et bilde fra fjorårets Snåsadaga og som dere kan se var det som sild i tønne med antall personer som møtte opp på Gamereactor Quiz!
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Spør om: Hva heter den kjente PS2/PS3 spillserien som har fokus på quiz? Tenker selvfølgelig Buzz serien.
20LEGEND (Proud member of NATDAB)
  • 0
Bra blogg Bernt

Blir vel bra med aktivitet på dagtid,men torgfesten har politikerne i snåsa greid å ødelegge i år
Men vi får håpe det blir bedre neste år på en forhåpentligvis ny arena;)
(viser til dagens utgave av snåsningen)
  • 0
Bra tiltak Bernt. Skal si fra om jeg kommer på noen lure spørsmål.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Dette hørtes interresant ut. Skal se om jeg overgår meg selv og finner på noen geniale spørsmål

PS: Skal spørsmålene være relativt enkle, eller ha litt vanskelighetsgrad?
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Tusen takk for komentarer og spørsmål

karskpower Så dette nå - er det mulig Tror det kommer til å bli rabalder etter dagens utgave av avisa. Men Gamereactor kommer til å slå på stortromma og blir ikke påvirket av dette. For på dagtid myldrer det av besøkende

AleksanderN: Perfekt spørsmål Du må gjerne komme med flere om du har

Strategist: Supert

Jonas A D : Både enkle og vanskelige spørsmål tas i mot med takk, så plukker vi ut de beste
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Du kan spørre om: Hvem som har laget Xbox 360. Som selfølgelig er Microsoft.

Og så kan du spørre hva dataspill kaninen som er med i "lek og lær" spill heter. Som heter Josefine. (Beregnet for små barn.)
  • 0
Jeg enser konkurranse!

Supert Bernt! Jeg skulle ønske jeg kunne stukket innom en tur for å se på hvordan ett ordentlig Snåsadagane Jubileum går av stabelen.

Du er åpen for noen tips til spørsmål? Går det på generell kunnskap eller litt for avanserte?
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
For å ta litt spillutstyrsfokuserte spørsmål:
Du kan spørre om navnet på spillkonsollen med 3D-grafikk, som er rettet mot utviklingsland, og ble lansert i mars i år. (Zeebo)

Hva heter Logitech's serie av spillutstyr? (G-serie)

Nevn fem produsenter av utstyr rettet spesielt mot gamere.

Hvilket spillselskap havnet med en 6. plass høyest i bransjen på årets liste over de mest respekterte selskapene i verden? (Nintendo)
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Stupebrett: Meget gode spørsmål og takk

Noral: Takk for det. Det kan være spørsmål med forskjellig vanskelighetsgrad

Strategist: Meget gode spørsmål fra deg også - takk
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Navn på personen som lagde online delen (PSN) på PS3. Og, hvem som lagde Playstation Home.

Lagt til 2009-05-27 14:04:
Sikkert over halvparten av de som har vært i fjor på GR Quiz, er ungdom, og barn.
  • 0
Er ikke så god til å finne på gode spørsmål, men kansje dette hjelper.

Hvilket spill vant katogorien beste RPG, på E3 i 2005?

Svar: Oblivion
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Oi,oi! Jeg må sende inn mange spørsmål. Hørtes kjekt ut å være der, skulle ønske jeg kunne komme. Kommer snart med noen spørsmål. Du må si ifra visst du tar med noen av mine.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Et spørsmål for de litt mer innviede i TM: Hva er maksfarta i Stadium-environmentet i TrackMania Nations Forever eller TrackMania United Forever?

Svar: 1000km/h
Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
  • 0
Hvor mange Zelda spill er tilgjengelig for nedlasting på Virtual Console? (5)

Hvor mange priser fikk Super Mario Galaxy under Gullstikka 2007? (4)

Hvem er det som utvikler det kommende spillet "The Conduit"? (High Voltage)

Hva spill er blitt kåret til verdens beste spill av Guinness World Records? (Pac-Man)
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Du kan spørre:
Hvor mange Sims 2 utvidelsespakker kom ut i 2007?

Hvor mange forskjellige Buzz/Sing Star spill finnes det?

Hva het Nintendos aller første håndholdte spillmaskin?

Hvor mange spillere er det i World of Warcraft?

Hvor mange sånn ca. eksemplarer av GTA IV ble solgt den første uka da det kom ut?

Hvor mange ansatte er det i Gamereactor? ( )

Lagt til 2009-05-27 15:19:
Det var bare noen eksempler da
  • 0
Fine spørsmål dette her folkens Jeg, Kristoffer og Patrick skal plukke ut perfekte spørsmål og dere har allerede mange som kan velges

Tusen hjertelig takk
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Hva ble det endelige navnet på et av lanseringsspillene til PS3 med arbeidsnavnet I-8? (Resistance: Fall of Man)

Hvor mange kjerner har cell-prosessoren i PS3? ( 8 )

Microsoft ville egentlig at Xbox skulle uttales annerledes enn det er vanlig å uttale det i dag. Hvordan ville de at det egentlig skulle uttales? (CrossBox, det den første X-en ble uttalt som Cross, fordi det er et kryss).

Hva kalles rustningen til Master Chief i Halo spillene? (Mjolnir)

Hvilken av denne generasjonens konsoller har solgt mest på verdensbasis? (Nintendo Wii, som har solgt nesten like mange eksemplarer som PS3 og Xbox 360 til sammen)

Hva heter Microsofts konkurrent til Sony's Singstar serie? (Lips)

På Xbox 360 har man et poengsystem som kalles Achievments. Hva kalles Sony's svar på dette systemet? (Trophies)

Et svenskt selskap står bak både Mirrors Edge og Battlefield serien. Hva heter dette selskapet? (Dice)

Kommer ikke på så mange flere i farta, men jeg skal se om jeg finner på noe mer utover dagen
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Brian kom på tredje plass Tenkte bare jeg skulle si ifra Hils ham fra meg da
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Kult
"Doh!"
  • 0
  • Ivor
  • Ivor
Hva heter spillet der du skal være en såkalt Runner?

Kom ikke på noe annet.
"Strike the epic with your fail!"
  • 0
Hva heter personen som blir kalt "The father of PlayStation"? (Ken Kutaragi)

I to forskjellige nye og store PS3 ekslusive spillserier har hovedpersonen Nathan som fornavn. Hva heter disse spillseriene? (Nathan Drake i Uncharted og Nathan Hale i Resistance)

Hva heter hovedpersonen i Gears of War? (Marcus Fenix)

Hvilket Wii spill har solgt best med unntak av Wii sports som følger med maskinen? (Wii Fit)

Hva heter verdens beste spillmagasin? (Gamereactor )

For ca. en uke siden ble et racingspill, som sies å skal ha den største verdenen i et spill noen sinne, lansert. Hvilket spill var det? (Fuel, med sine gigantiske 14 400 km2)
Legg merke til at det her er tatt hensyn til når Snåsa-dagene er, og hvis du vil gjøre spørsmålet litt vanskeligere, kan du fjerne at det er et Racing spill og bare si spill

Lagt til 2009-05-27 19:53:
Hva heter hovedpersonen i GTA:IV? (Nico Bellic)

Lagt til 2009-05-27 20:05:
Hva heter grafikkmotoren i grafikkbomben Crysis? (Cry Engine 2)
Ære være Naughty Dog!
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Hva heter spillet som den kjente regissøren Steven Spielberg har nettopp gitt ut.
(Boom Blox: Bash Party blir gitt ut litt før Snåsadagan
  • 0
Jeg er imponert folkens Dere har søren meg meget bra spørsmål og mange som jeg kan bruke
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg kommer til Snåsa!
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!