Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det har nå gått en uke siden vi forlot trøndelag til fordel for utlandet, vi skulle sørom sørtrøndelag og det er utlandet. Målet for denne turen var AC/DC på valle hovind. Det eneste problemet var at for å komme oss på konserten måtte vi lure en utsarvet carina som har gått ca 400000 + moms km til å holde fra Snåsa til oslo, ikke akkurat de oddsene en liker.
Vi satt ivei ca 12:00 på lørdag, var ved godt mot og regnet ikke med noen feil på turen. Det gikk på rasshullet etter ca 1,5 mil. Den osteloffen som kjørte hadde lånt minnepenna mi og formattert om den til ntfs filformat, dette tenkte ikke vi på når vi la inn all musikken vi trengte på turen. Den elendige cd spilleren leste bare fat32 formatet. Så det ble radio, som suger uansett kanal, og en cd vi ikke har hørt 3000000000000 ganger før... Jippi...

Første stopp ble biltema på Steinkjer, var noen småting vi måtte ha. En av de tingene var magnetholdere til mobilene våre, disse var av kjent biltema kvalitet og gikk på hue ut av bilen før vi hadde kommet oss fra parkeringsplassen på biltema, forbanna søppel.
Det eneste de har greid på biltema er og samle mye søppel på en plass.

Etter denne stoppen ble det en på Gråmyra utenfor Levanger og, her skulle det spises frokost, en chilliburger senere og jeg og sjåføren var klar for kamp, det var noen mil igjen så det var bare og få opp dampen.
Vi tok av på Stjørdal og dro rett mot Røros da vi hadde ett ærend på Tynset traktene, det må sies at Rørosvidda var værd omveien. Det er ett fint fjellområde med lite bebyggelse, om en da ser bort fra en eller annen streifende samehund, vi så noen av de på tur over.

Etter vår pliktstopp rundt Tynset var det straka vegen, det bar nedover Rendalen for det remmer og tøy holdte. Noe som ikke avr så mye da hjulvispen i kjøkkenskuffen her hjemme har mere krefter enn den carinaen, forbikjøringer krevde flere mil og planlegging flere timer i forveien. På motorveien inn mot oslo passerte det en del fete biler og, en Ferrari 360 og en 348, det passerte også en Porsche 911 GT3 RS. Dette passet meg fint da jeg veddet på at det ville passere en fet Porsche på tur nedover, så en viss annen sucker måtte her svelge stoltheten.

Ca 10 timer etter oppstart var vi på ekeberg camping, vår ABSOLUTT største tabbe på hele turen.
Etter og ha fått beskjed i resepsjonen om hvor vi skulle bar det ivei for å sette opp lavoen, dette er egentlig en smal sak så det skulle gå fort. Når vi kom dit vi skulle trengte en ikke være rakettforsker for å se at han som satt opp denne campingen var en idiot. Og ha teleplasser i de værste bakkene er intet annet enn ren idioti, ett telt kan ikke justeres på samme måte som campingvogner og campingbiler, dette veit til og med den dummeste lærlingen. Etter vi hadde fått opp lavoen med masse bannskap og tonnevis med rent hat ble stillheten avbrutt av en stygg lyd, denne rivende sprakelyden var lyden av en lavo som gikk til hælvete og revnet. Svarte faen i det hule hælvete...
Vi ga oss i det øyeblikket en god faen da vi var trøtte og slitne så vi krøyp inn og tok kvelden, dette var tabbe nr 2.
Hele lavoen stinket hundedritt så det var bare og gå i bilen å legge seg. Den jævelen som ikke hadde tatt opp etter den stinkende kjøteren sin håper jeg får kreft og kreperer sakte av det, dette ødela hele dagen min.
Bilen ble deretter vårt sovested, ikke faen om vi betalte 255 spenn for å sove i nedoverbakke i en føkka lavo...

På mandag ble det Skientur, Autostrada er der og vi ville se flere Ferrarier. VI fikk se 2, det vi ikke visste var at Autostrada Sport ligger i oslo og det er der de feite bilene er. Faen...

Etter vår visit til himmelriket (Ferrariforhandleren) bar det på konsert, her sto det AC/DC på timeplanen og vi gledet oss som unger. Vi var der tidlig og kom langt fram, 20 meter fra scena maks. Første band ut var skambank, det er ispfall det de skulle ha hatt. Dette er noe av det værste jeg noen sinne har hørt. At disse amatørene fikk spille før selveste AC/DC er intet annet enn en total katastrofe. Jeg vil aldri i mitt liv høre mere fra dette møkkabandet, jeg sitter heller hjemme og napper ballehår mens jeg hører på sputnik.

Nummer 2 ut var The Answer, dette var en posetiv overraskelse, sangene var ganske bra og bandet i seg selv gjorde en godkjent profil. Det var lett og se at de ikke hadde all verdens live erfaring, men i motsetning til det første ræva blues bandet prøvde de og showe litt iallefall. Så de skal få godkjent av meg, de gjorde det beste de kunne og det er mere enn godt nok til at jeg vil høre mere fra de.

Så til de som fikk oss dit...
Før bandet kom på scena viste de en videosnutt som viste oss hva vi hadde i vente, når denne sluttet med ett brak kom det ett tog ut fra intet som hostet flammer og spyttet gin. Da kom og bandet og Runaway train på full guffe. Det PA anlegget de hadde dratt med seg virket, det virket så det dundret i brystkasse. Jeg kan ikke finne ett svakt punkt i AC/DC når det kommer til å spille live, dette er noe av det råeste jeg har sett av liveopptredner ever. De spillte skjorta av ca alt og alle. Når de 21 kanonene hadde gått av og alt var over sto jeg bare der og måpte, jeg var en stor AC/DC fan før dette men jeg ble faen ikke en mindre en av dette. Noe sier meg at dette hadde de prøvd før...

Turen hjem gikk smertefritt, noe som faen meg er skjeldent. Men neste gang AC/DC kommer er jeg der, det kan dere ta dere en god faen på
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Det der var en helvete for dere. Morsom blogg, og skulle ha sett hvordan dere oppførte og sånt. Mye banning på bloggen her enn de andre bloggene jeg har sett. Uansett, bra blogg!
  • 0
Hehe - en god blogg som vanlig Kengro

Så ikke noe bannskap om GPS-en dere lånte og det var jo godt, eller turte du ikke å skrive noe

AC/DC er og blir et kongeband
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Hadde GPSen streiket hadde du funnet ut det, du hadde vært høyt på lista mi over de som hadde måttet spise GPSen da
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Det blir ingen neste gang, Angus døde nesten etter soloen sin...
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Du er syk...Jeg synes skambankt var fete, muligens litt ensformig.

Når det gjelder The Answer er de noe av det aller kjedeligste jeg har hørt i hele mitt liv, vokalisten kan en måte å synge på, gitaristen kan en solo, og bassist og trommis kan en rytme.
Smaken er så klart som baken, men The Answer synes jeg virkelig suger. For meg var ALLE sangene like...

AC/DC var jo dritgode da, en utrolig fet konsert
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
hahaha^^ tror kokiri så deg kengro

vel....du var vel ca 150 meter unna der vi var

fint at turen tilbake gikk greit da

måtte dere prøve å sette opp lavoen i nedoverbakken ved resepsjonen?
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Siterer gnomely:
hahaha^^ tror kokiri så deg kengro

vel....du var vel ca 150 meter unna der vi var

fint at turen tilbake gikk greit da

måtte dere prøve å sette opp lavoen i nedoverbakken ved resepsjonen?


Jeg er lett og se, iallefall der frykter jeg, var en del høyere enn resten nor som passet meg ypperlig da jeg så faens godt.
Vi satt opp telt i bakkene nedme veien opp dit, like ille der... Håpløs campingplass
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Oi maken til blogg.
Dette var genialt!
Og AC/DC er et utrolig band ingenting og argumentere i mot.
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!