Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I dag fikk jeg endelig Call of Duty 5: World at War spillet som jeg hadde bestillt fra GameZone sist Fredag. Jeg hadde gledet meg veldig mye til å spille det og oppleve WW2 (World War 2) i et nytt perspektiv som TreyArch kalte det. Og etter ca. 5-6 timer er jeg ferdig med spillet :( Og spillet var en stor skuffelse og jeg fikk ikke den samme spillopplevelsen som etter jeg runnet Call of Duty 4:Modern Warfare (CoD4). Anmeldelsen min kommer senere men jeg må bare få dette ut.

Jeg har både CoD4 og CoD5 nå på min PS3. Og nå skal jeg skrive hvilket som er best of hvorfor CoD5 skuffet meg.

Call of Duty 4: Modern Warfare

Call of Duty 4: Modern Warfare eller CoD4 som de fleste kaller det er det beste skytespillet jeg ever ha spillt. Spillet er utrolig polert og jeg fikk en stor spillopplevelse etter jeg så creditsene rulle over mine øyne.

CoD4 er utviklet av Infinity Ward som er en av de store Call of Duty utviklerne sammen med TreyArch. I CoD4 så er du enten medlem av S.A.S (Security Air Service) der du spiller som Sgt. Soap MacTavish og du spiller også som Paul Jackson der du er medlem av U.S.M.C (United States Marine Corps).

CoD4 byr på en fantastisk historie, enspillerdel og flerspiller inkl. Co-Op. CoD4 er som sagt i Moderne Krigføring med mye våpen og et fantastisk stemmeskuespill.

CoD4 er rett og slett det beste FPS spillet jeg har spillt til nå og overgår Killzone 2 og Crysis. Og her er karakterene:

+ Grafikk, lyd, Co-Op, flerspilleren, enspilleren, hisotorie, holdbarhet, egentlig Alt!

- Trist slutt og for kort enspillerdel.

Grafikk: 9/10.
Lyd: 10/10.
Gameplay: 10/10.
Holdbarhet: 10/10.
Konklusjon: 10/10.

Call of Duty 5: World at War

Jeg hadde gledet meg veldig til Call of Duty 5: World at War etter jeg hadde bestillt spillet fra GameZone, jeg hadde høye forventninger og hadde gledet meg både til kampenjen, flerspilleren, nazi zombies og Co-Op. Men etter 5 -6 timer kom skuffelsen. Kampanjen var veldig kort og hadde veldig mye bugs, glitches og fiendene og lagkameratene hadde veldig dårlig AI. Zombie modusen var moro med ikke like bra som jeg hade håpet på og flerspilleren var også veldig bra men både den og enspillerdelen var nesten "kopiert" fra CoD4. TreyArch hadde gjort en dårlig jobb med spillet og i følge mine beregninger er spillet rett og slett ikke ferdig.

Flerspilleren er linær, kort og hadde lite variasjon. Våpnene var gode og hadde gode lyder og spillet var brutalt og "skittent". Flerspilleren var dårlig pgr av at den lignet utrolig mye på CoD4 sin flerspiller og at den hadde bare noen par forandringer. Nazie zombie delen av spillet var veldig bra, men zombiene kunne ha vært mer realistisk. Og intelligensen/ai`en til lagkameratene og fiendene var helt forferdelig.

Karakterene:

+ God grafikk og lyd, godt stemmeskuespill, ganske bra zombie mod og Co-Op, og god flerspiller, flammekaster.

- For kort, mye bugs og glitches, forferdelig intelligens/ai, mye kopiering fra CoD4.

Grafikk: 7/10.
Lyd: 8/10.
Gameplay: 7/10 (sterk).
Holdbarhet: 7/10.
Konklusjon: 7/10.

Og til sammenlagt fikk CoD4 10/10 og CoD5 7/10 som betyr naturligvis at CoD4 er best i mine øyne.

Og nå gleder meg meg utrolig mye til Modern Warfare 2 som blir årest første prioritet i år. Kudos til Infinity Ward!

PS: Det er sikkert mye skrivefeil, men jeg skal prøve å få rettet det opp :)
  • 0
Bra sammenligning! Jeg må nok si jeg er enig med din konklusjon. CoD 4 er best, fordi du kan tenke deg at CoD 4 var en revolusjon. Ingen hadde hørt om Create-A-Class, Killstreaks, Perks osv. før CoD 4 kom. Nå har nesten alle spill det. Derfor er CoD 4 best, selvfølgelig har TreyArch gjort et par forbedringer i multiplayeren, men ikke så mye som IW gjorde. IW har også sagt at de skal revolusjonere sjangeren en gang til akkurat som de gjorde med killstreaks og perks. Det vil si at MW vil ha en enda dypere multiplayer og jeg kan ikke vente
That's what you get for messing with a spartan!
  • 0
det er jo ikke et minus at slutten er trist! Tvert imot, det betyr jo at spillet har fått deg til å bry deg om karakterene i spillet. Også, hvor får du det ifra at CoD4 har Co-Op? Ellers bra blogg
"There Will Be Only Chaos!"
  • 0
God blogg COD4 eier
Shitting dick nipples
  • 0
Jeg har spilt og runnet både Call of Duty 4 og 5, og jeg syntes at kampanjene er omtrent like store og varierte? Jeg skjønner ikke dine kriterier. For eksempel syntes jeg det er litt merkelig at CoD 4 får 9/10 på grafikk, mens CoD 5 får 7/10? Også dette med bugsene og AI'en? Kanskje jeg var "heldig", men jeg opplevde ikke store forskjeller på AI'en i CoD 4 og CoD5, heller ikke noe særlig med bugs. Kanskje jeg ikke har fulgt godt nok med. Vi har alle hver vår smak

Jeg liker begge spillene veldig godt. Greier ikke å se store forskjeller på dem annet enn tidsepoken og volden. En ting jeg syntes er kjempebra med CoD 5 (for å skryte litt av CoD 5) er måten historien blir formidlet på via filmsnuttene gjennom kampanjene. Bruken av tegning med historiske filmarkiver og passende realistiske lyd fungerer kjempebra! Å høre russernes kjente kamprop "Whaaaaaa!" - jeg får gåsehud
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Hvis du synes CoD4 er så bra, hva gjør det da at Treyarch kopierer.
Som du sier: Flerspilleren var dårlig pgr av at den lignet utrolig mye på CoD4 sin flerspiller...
CoD4 har jo verdens beste Flerspiller og hva gjør det da om et spill har en lik flerspiller?
  • 0
"CoD4 byr på en fantastisk historie, enspillerdel og flerspiller inkl. Co-Op."

Det er da ikke co-op i cod 4.
  • 0
God blogg!


Ehh... er litt pirkete... Men, SAS = Special Air Service.


Ja, COD4 er best!
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
du må ha spist noe vondt når du spillte 5 eren.
  • 0
Kenny, hva med å faktisk begrunne argumentene dine før du sier noe? Eller påstandene dine, er vel mer riktig å si. Det fantomena sier virker det som om er ganske gjennomtenkt, og selv om jeg ikke har spilt noen av dem, så er det jo tydelig at det er COD4 som er det mer originale spillet, mens CoD5 bare føles uferdig. Det er jo flere anmeldere som har sagt det samme.
Jeg synes begrunnene hans var ganske bra, selv om jeg ville vite litt mer om hvilke bugs og glitcher det var. Annet enn det, så var det veldig gjennomtenkt.
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Hvorfor skulle Treyarch fikse noe som ikke er ødelagt. Ingen klager over IW har samme opplegg i MW 2 bortsett fra fler perks og endring i attachments og secondary weapon.
Våre fiender er oppfinnsomme og ressurssterke. Det er vi også. De slutter aldri å pønske ut nye måter å skade vårt land og vårt folk på. Det gjør ikke vi heller. George W. Bush
  • 0
WTF? Sier du at en trist slutt er et minus? Det er det da absolutt ikke! Kunne jo ha stått på pluss det faktisk! En stemningsfull trist slutt synes jeg, og jeg ville ikke satt den på minus, men på pluss
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!