Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Pidipjokk: Jeg kan nesten vedde alt jeg eier og har på at du ikke bor i Oslo, for den tankegangen du har er så vanlig for folk som ikke har noe med området de uttaler seg så fritt om, å gjøre. Grunnen til at du leser om Innvandrere som dreper er jo fordi det selger hundre ganger bedre enn overskrifter som "Ali hjalp en gammel dame over motorvei" eller noe annet positivt, nettopp fordi folk som deg kjøper det!
Og vi har gratis helsevesen her i Norge, som er grunnen til at du når du måtte ta gips, antageligvis bare betalte 10% av ommkostningene

Og Asepug den kommentaren om at det heller pleier å være Somalere og Nigerianere som dreper er nok den mest usaklige kommentaren jeg har hørt, og sier vel egentlig bare noe om hvor uvitende du er når du må ha en fellestype for alle som gjør det.
Det var en utrolig unødvendig kommentar.
"To believe in something, and not to live it, is dishonest." - Mahatma Gandhi
  • 0
noen som har sett wall street?

take a look

http://www.youtube.com/watch?v=7upG01-XWbY

er ikke helt sikker på om dette er relevant eller ikke, men Gordon Gekko har et poeng.

frp mener at alle som er i stand til å jobbe, bør klare seg selv. er ikke det en bra ting?

frp skal riktignok bruke massevis av oljepengene, men det er investeringer som most likely kommer til å lønne seg i tiden som kommer. regjeringen tapte nesten 500 milliarder kr pga finanskrisen. istedenfor å sette skattepengene på spill ved å investere i aksjer og obligasjoner, vil frp investere i infrastruktur, sykehus og skole. slike investeringer forsvinner ikke like lett

og det med rasisme, jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, de er ikke rasister bare fordi de ikke vil ha sharia og kvinneundertrykkelse i norge. og de vil ta i mot færre innvandrere. grunnen til dette er at regjeringen har tar imot flere enn de klarer å integrere. i 2008 tok vi imot fire ganger så mange som danmark og finland til sammen.
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
frp skal riktignok bruke massevis av oljepengene

Feil. FrP kan ikke bruke mer av oljepengene enn det som allerede brukes, ihvertfall ikke noe særlig mer. Det eneste de oljepengene kan brukes på, er utenlandsk arbeidskraft. På den måten kommer ikke pengene inn i det norske samfunnet. Dette om å bruke mer oljepenger er rent valgflesk fra FrP sin side. Det kan ikke gjennomføres.

Det er forresten verdt å nevne at Norge kommer til å tjene stort på sine investeringer på lang sikt. Halvorsen investerer i dårlige tider, noe som kommer til å gi en gigantisk avkastning.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
greit da tok jeg feil, men staten dreit seg loddrett ut da de istedenfor å investere i ekte saker, sløste helt latterlig store summer på aksjer og tull og tøys.
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
greit da tok jeg feil, men staten dreit seg loddrett ut da de istedenfor å investere i ekte saker, sløste helt latterlig store summer på aksjer og tull og tøys.

Hva annet skulle pengene bli brukt på? De kan ikke pumpes inn i det norske samfunnet, og det ville vært tåpelig å la dem ligge på en konto for å råtne. Staten har investert dem i aksjer, noe som gjør at verdien til oljefondet bare stiger. Finanskrisen har vært en dump i veien, men Halvorsen har handlet helt riktig og investert i disse dårlige tider. Det kommer vi til å tjene enda mer på.

http://www.nytimes.com/2009/05/14/business/global/14frugal.html
?_r=3&ref=global-home
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
verdien i oljefondet stiger vel bare hvis aksjeverdien gjør det? det er vel mer bænkers å bruke pengene på veier og skole enn å investere i aksjer, da dette er en stor risiko og kan føre til enorme tap.

og hvorfor kan ikke pengene pumpes inn i samfunnet? det skaper jo arbeidsplasser og får hjulene i gang
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
og hvorfor kan ikke pengene pumpes inn i samfunnet? det skaper jo arbeidsplasser og får hjulene i gang

Enkelt. Det ville gitt norges befolkning altfor stor kjøpekraft, noe som ville ført til inflasjon, og dermed liten nytte av pengene.

Siterer cosmo-kramer94:
verdien i oljefondet stiger vel bare hvis aksjeverdien gjør det? det er vel mer bænkers å bruke pengene på veier og skole enn å investere i aksjer, da dette er en stor risiko og kan føre til enorme tap.

Å dytte penger inn i veier og annet ville ført til, som nevnt ovenfor, inflasjon. Det er kanskje ikke den samma risikoen, men vi vet helt sikkert at vi ville bare fått nytte av en brøkdel av oljefondet. I tillegg ville det ført til meget store økonomiske problemer for både befolkningen og staten.

Du kan se på det som at pengene i en stat går på rundgang. Det blir som en ond sirkel. Sprøyter du mer penger inn i denne sirkelen, skaper det bare dårlig balanse og problemer. For tiden sprøyter staten litt under det som maksimalt kan sprøytes inn. FrP kan ikke øke dette noe særlig.
  • 0
inflasjon kommer vel hvis kjøpekraften er liten. det er vel bra at kjøpekraften er stor?
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
inflasjon kommer vel hvis kjøpekraften er liten. det er vel bra at kjøpekraften er stor?

inflasjon inflasjo'n m1 (gj eng. fra lat. 'oppblåsing') prisstigning som oppstår fordi pengemengden øker i forhold til den varemengden som skal omsettes

Det er alltids bra med en høy kjøpekraft, men å bruke noe særlig mer av oljepengene på samfunnet, ville ført til en altfor rask økning av kjøpekraften i Norge. Da følger en kraftig inflasjon. Slik pengene blir brukt i dag, har ikke så fryktelig mye med politiske meninger å gjøre. FrPs snakk om bruk av oljepengene er rett og slett sprøyt.
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Citerer Ikki-kun: Så fordi man er skeptisk til å få masse innvandrere inn til Norge og fordi man ser at det er de som står for mesteparten av kriminaliteten, så er man redd for dem og rasistisk?

Sånne SV-holdninger som det der, irriterer meg veldig. Det er forskjell på å være i mot masseinnvandring og det å være rasist.

Helt riktig.

Siterer cosmo-kramer94:
Vi kan lære av USA for å se hva vi ikke skal gjøre. Er vanvittig glad for at jeg ikke bor i USA. Tror jeg du er også innerst inne.

Men jeg sier deg, sånn som ting går nå, er det ikke lenge før vi blir som Amerika.
En salatbolle. En Melting pot.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Hmmm, en av de raskest voksende stemmegruppene for FRP er innvandrere, så å si at det er et rasistisk parti er et håpløst sleivspark. FrP vil gjøre det vanskeligere for kriminelle innvandrere, og det er noe so alle innvandrere er tjent med. Et av virkemidlene er å skjerpe inn litt kontroller på grenseoverganger, og se litt på hvem vi egentlig slipper inn. Jeg jobber i kriminalomsorgen, og når over halvparten av dem du ser bak fengselets murer er av en annen etnisk opprinnelse så er det noe galt!

Når det gjelder gull og grønne enger - så har vel ikke akkurat de andre partiene gjort det så skarpt heller. Løfter har visst blitt entydig med tomme ord.
@chubbyviking
  • 0
Gode nyheter til de som beskytter ozon laget og klimaet. Norske olje tar slutt om 8 år, men mener ikke at Norge ikke skal ha olje.
  • 0
Siterer Drakenbourgh:
Hmmm, en av de raskest voksende stemmegruppene for FRP er innvandrere, så å si at det er et rasistisk parti er et håpløst sleivspark. FrP vil gjøre det vanskeligere for kriminelle innvandrere, og det er noe so alle innvandrere er tjent med. Et av virkemidlene er å skjerpe inn litt kontroller på grenseoverganger, og se litt på hvem vi egentlig slipper inn. Jeg jobber i kriminalomsorgen, og når over halvparten av dem du ser bak fengselets murer er av en annen etnisk opprinnelse så er det noe galt!

Når det gjelder gull og grønne enger - så har vel ikke akkurat de andre partiene gjort det så skarpt heller. Løfter har visst blitt entydig med tomme ord.

godt innlegg!
I love the powerglove, its so BAD
  • 0
Hehehehe... Dette var nytt... Og så alt for idiotisk, politikk på en spillside.

Jeg hadde tenkt å gi faen i å stemme på noen av de stjelende løgnhalsene på tinget, men nå har jeg ombestemt meg. Jeg stemmer FRP denne gangen og, iallefall om de får det snyltende kreket og helst advokaten hans til hælvete ut av landet. Om han henges i irak driter jeg i, jeg ser han helst død da jeg da er garantert at det blir stille fra den kanten
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Siterer Kengro:
Jeg stemmer FRP denne gangen og, iallefall om de får det snyltende kreket og helst advokaten hans til hælvete ut av landet. Om han henges i irak driter jeg i, jeg ser han helst død da jeg da er garantert at det blir stille fra den kanten

Den beslutningen er ikke opp til politikerne. Den er opp til domstolen i Norge, og det uansett hvor mye Siv hevder at hun kan kaste bamsen ut. Om hun hadde innført fascisme eller noe lignende, kunne det kanskje funket, men det har hun vitterlig ingen planer om. Enda mer valgflesk fra enda et norsk parti. Det hele det demoktratiske systemet handler om. Politikerne har blitt bruktbilselgere.
  • 0
Beslutningen er tatt, han er utvist av domstolene. Det er UD som fomler som vanlig. Jeg gir F i fn avtaler og annet dill, jeg vil ha han ut
  • 0
Siterer Kengro:
Beslutningen er tatt, han er utvist av domstolene. Det er UD som fomler som vanlig. Jeg gir F i fn avtaler og annet dill, jeg vil ha han ut

Det er meget mulig, men Siv Jensen har likevel ingenting med det å gjøre, enten om hun blir statsminister eller ikke. Det at Krekar liksom har blitt en politisk sak, er egentlig helt tåpelig. FrP krevde til og med at han skulle settes i forvaring. Patetisk.
  • 0
Han bør i forvaring. Han har linker til terrorgrupper, han bekrefter det selv og. Han har åpent truet Norge med terror...
Slike har jeg ingen sympati for, enten bør de rett ut, hva som skjer med de i hjemlandet driter jeg i. Hellers bør de settes inn til de kan hives ut, bedre føre var. Han har null her og gjøre og er en fare for rikets sikkerhet, her må en kjøre nulltoleranse
  • 0
Personlig vil jeg kasta ut alle innvandre men så lenge de kommer hit for et ordentlig liv så er det greit de er her.

Men Frp de er stygge. Lover masse rart men jeg har ikke sett de gjøre noe av det de lover

Men nå kommer ikke jeg til å stemme noen gang uansett xD
I am a Spøkels for svingene! bare se hvor hvit je er!
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Arbeider Partiet er en jævla feig gjeng med feiginger ( )
Og du sier at FrP er rasister, nei de vil bare holde Norge norskt!
Det var min mening, takk.
  • 0
Greit men da mener vi to forkjellige ting
Jeg mener at AP er realistiske. En kan ikke gjøre alt, men man kan forbedre litt for litt
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Sosialister vil ha flere venner, mens Frp'ere vil ha mere penger (gjerrigknarkene )

------------

Men det skal bli spennende å se hvem som vinner valget. Har en bang anelse om at FRP kommer til å vinne da = / dessverre...
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Jeg er seriøst REDD for det, som om bush skulle komme til makt over USA igjen f.eks...
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Siterer Drakenbourgh:

De har selv politikere med innvandrerbakgrunn, mener at en av dem er fra Iran. Noen av arbeidsinnvandrerne som kom hit på 70-tallet sier at de godt kunne ha stemt FrP, fordi de som lovlydige borgere ikke har noe å frykte.

Selv er jeg uenig i en del av FrPs politikk, og er økonomisk sett ute på venstresiden. Jeg synes også de har kommet med en del useriøse forslag. Derfor stemmer jeg ikke FrP.

Siterer Tøysekoppen:
Sosialister vil ha flere venner, mens Frp'ere vil ha mere penger (gjerrigknarkene )

Men likevel tar sosialistene mest penger fra folket, mens FrP-ere vil ta mindre i skatter og avgifter

Neida, tuller jeg. Jeg er for et ganske høyt skattenivå og fellesgoder jeg.

Siterer Notori0us Me:
Og Asepug den kommentaren om at det heller pleier å være Somalere og Nigerianere som dreper er nok den mest usaklige kommentaren jeg har hørt, og sier vel egentlig bare noe om hvor uvitende du er når du må ha en fellestype for alle som gjør det.
Det var en utrolig unødvendig kommentar.

Nigerianere har ingen formening om, men somaliere er ekstremt overrepresentert i forbrytelser, med 63 innbyggere per forbrytelse, altså fire ganger så mange som nordmenn. Hvis dere tror dette bare er fordi de blir utsatt for rasisme, så kan dere jo sammenligne med vietnamesere som også er ca. fire ganger så lovlydige.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Å ikke sende ut Krekar vil være det samme som at vi bøyer oss for terrorismen. Feige, naive Norge.
jeg liker sjøpølsa
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!