Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Her er jeg da og skriver en blogg, om favorittserien min Cold Case. Serien Går 22.50 på TVNORGE Mandag-Torsdag og varer til 23.40.

Jeg synes Cold Case skiller seg ut blant mye annet dritt. Ta for eksempel CSI, ikke spennende i det hele tatt og alt er jo bare tull, ikke noe stemning og masse usanssynlige ting hele tiden, spesielt CSI Miami. Selv om begge seriene er laget av Jerry Bruckheimer, er det stor forskjell på kvaliteten. Without a Trace (aka Sporløst Forsvunnet) er også en serie bak Jerry Bruckheimer, det er også ganske bra, mene Cold Case er fortsatt min favoritt.

Alle krimserier har en type sak, CSI har mord, Without a Trace tar for seg forsvinninger, Poirot, mord der igjen. Cold Case tar for seg henlagdte saker, det kan ha en tendens til å starte litt likt, men hver episode utvikler seg unikt.

Gjennom episodene får du se flashbacks, og du får se hvordan personene ser ut nå og da ettersom de avhører og besøker folk. Du blir også servert herlig musikk og karakterene har egne historier og mysterier. I tilleg er det litt humor her og der og litt drama for dem som liker sånt. Men hele tiden akkurat passe så det ikke blir plagsomt.

Nå har jeg ikke følgt med lenge på Cold Case, men jeg har falt helt for det. Det er så mange gode karakterer og senarioer at jeg tror faktisk jeg skal lage meg kveldsmat og gå og se på det akkurat nå :) Skjekk det ut dere og!
That's what you get for messing with a spartan!
  • 0
Har sett noen episoder av Cold Case og må si at jeg synes det er ganske bra. Blue Murder er derimot min favorittkrimserie på tv nå.
Type here.
  • 0
Shit, dramatisk avslutning idag.
That's what you get for messing with a spartan!
  • 0
Helt enig med deg der
  • 0
Synes ikke Cold Case er så bra... Ok, liksom.
En Fuego!
  • 0
Hvorfor det? Pek ut det negative.
That's what you get for messing with a spartan!
  • 0
Liker også tidvis å se på Cold Case. Det er underholdende og interessant. Ganske god stemmning.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg synes bare det ikke er så spennende. Er litt kjedelig å se på. Men det er min mening, da
En Fuego!
  • 0
Det britiske programmet Cold Case er genialt. God stemning, spennende saker og et persongalleri som man kan relatere til. Det amerikanske programmet ved samme navn er kjedelig, generisk krim.
Blå...
  • 0
Jeg snakker om det amerikanske..... Og Gamer123, kanskje du tenker på det britiske?
That's what you get for messing with a spartan!
  • 0
Har switcha litt innom serien et par ganger, men har ikke akkurat blitt fristet til å se videre noen av gangene. Føltes ut som nok en av disse overfladiske USA krimsierene ala CSI. Sikkert spennende nok, men ikke den typen serier jeg sløser bort tiden på.

Siterer Aleksander_M:
Det britiske programmet Cold Case er genialt. God stemning, spennende saker og et persongalleri som man kan relatere til. Det amerikanske programmet ved samme navn er kjedelig, generisk krim.


Skulle ikke forundre meg. Amerikanske versjoner av britiske serier er som oftest forferdelige...eller ihvertfall langt bak sine britiske brødre. Det merkeligste er dog at det faktisk finnes noen merkelige mennesker som synes de amerikanske versjonene er bedre. F.eks. er det noen skrotinger som synes det amerikanske "the office" er bedre enn den britiske orginalen....
This is great banter, it really is.
  • 0
Har ikke sett den britiske versjonen. Hvilken kanal går den på? Og er de to "i slekt"?
That's what you get for messing with a spartan!
  • 0
Jeg liker NCIS best jeg, jeg liker personene som er med, og så er det ikke über-usannsynlig sånn som på csi..Jeg liker det ihvertfall, værsågod å krangle
Fem-stjerners medlem
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!