Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

blir litt sint når folk sender meg kryptiske meldinger på telefonen. og dialekt på nett er noe av det verste. fysj bokmål takk.
  • 0
Vil dere si at det er bedre å skrive i binærkoder enn SMS-språk?
Decyfered!
  • 0
Det er vel ikke en revolusjon, men et opprør du mener?

Jeg skriver alltid korrekt, men hvis jeg setter et punktum etter en forkortelse (som Kbg. for Kongsberg eller Kr.sand. for Kristiansand) så gidder jeg ikke å gå tilbake og rette når ordboka automatisk setter opp stor forbokstav. Jeg er ganske nøye på det andre, men kan skrive dialekt som "drekke" for drikke (alkohol) da.

Jeg slurver dog med stor forbokstav på nett. Jeg driter i om folk skriver dialekt på MSN eller SMS. Helt greit. Det gir avsenderen litt personlighet, som da jeg får SMS av min studiekamerat fra Hammerfest.

Jeg tror den elendige ordlista i Word (som konsekvent vil dele opp ord og fører til orddelingsfeils) er den største trusselen mot rettskrivning. De som skriver feil fra før av, blir ikke dårligere av SMS-språk.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!