Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Antimaterie er skumle saker...
Antimaterie bomben....skrekk og gru!


Jeg tror ikke det er riktig å si at det finnes en ende på eksistens, for så lenge det er lover og regler på noe som helst vis må det være eksistens... selv i vakum utenfor universet aka ørten og altformange lysår unna.

Romvesener?
Eksisterer garantert, det tar ikke mange kveldene før du ser noe du ikke vet helt hva er på himmelen.
Lys som beveger seg avansert, kanskje med andre lys og kanskje det står stille for så å fly ned over horisonten eller bare forsvinner.
Og universet er tross alt stort nok til at det er litt drøyt å tillate seg den tanken at sin egen sivilisasjon er den eneste.
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
Man hører om 100 milliarder galakser i det observerbare universet... hver med millioner, milliarder eller billioner av stjerner.

Om Jorda er det eneste stedet med liv, så burde vi alle betegnes som ekstremt heldig.
  • 0
Heldig? Vi er dømt til et "liv" i meningsløshet og misnøye. Dømt til å leve for oss selv uten å finne svar. Egentlig "tenker" vi ikke engang, "vi" har bare en hjerne som er full av kjemiske reaksjoner...

Hvis vi aldri hadde "levd" hadde vi aldri villet savnet å leve...
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
Der er vi innpå et nytt spørsmål uten svar igjen: Hva er meningen med livet, og med det mener jeg ikke livet til hver enkelt, men meningen med at det i det hele tatt finnes liv, eller materie for den saks skyld. Det må da finnes en dypere mening med alt dette(?), eller er universet bare "til pynt"?
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Tror nok det finnes utenomjordisk liv ja, men om det er sånn som vi forstiller oss det er heller tvilsomt. Gleder meg til vi finner liv på andre planeter

Hvorfor universet eksisterer er et mye vanskeligere spørsmål, men selv tror jeg det eksisterer uten mål og mening. Det er der simpelt for å være der.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
We are not alone

Det er mye mellom himmel og jord vi ikke skal skjønne og universet et et av de stedene som vi ikke helt vil skjønne.

Spennende er det i alle fall og jeg har alltid vært interessert i Astronomi

God blogg Petrol
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Siterer litestorm:
Nå har det seg slik, at mørk materie (eller antimaterie) KAN defineres. Selv om vi riktignok aldri har SETT antimaterien, vet vi like sikkert at den er der, som vi vet at materien er der.


Det sier fremdeles ingenting. Antimaterie kan ikke defineres på den måten at vi egentlig ikke vet hva antimaterie er. Greit, antimaterie er negativt ladd materie, noe mer vet vi ikke. Ikke spesifikt hva det består av, ikke hvordan det fungerer. Strengt tatt vet vi omtrent ingenting om det. Alt du presenterte i innlegget er teorier.

Siterer litestorm:
Heldig? Vi er dømt til et "liv" i meningsløshet og misnøye. Dømt til å leve for oss selv uten å finne svar.


Er det ikke nettopp slike mennesker som ikke finner meningen med livet som blant annet konverterer til en religiøs tro? Om vi lever et liv i meningsløshet, så er det ikke dermed sagt at vi må hate livet, vår eksistens og at vi lever i misnøye. Jeg har det bra når jeg lever. Godt nok til at jeg velger å leve fremfor å ikke leve.

Siterer litestorm:
Egentlig "tenker" vi ikke engang, "vi" har bare en hjerne som er full av kjemiske reaksjoner...


Det er disse kjemiske reaksjonene som definerer tenking. Blir det samme som å si at det ikke finnes kulde eller varme, bare forskjellige temperaturer, når nettopp kulde og varme blir definert ved forskjellige temperaturer.
Vil du heller man skal si; "jeg må utføre noen kjemiske reaksjoner som gjør at jeg overveier spørsmålet", fremfor å si; "jeg skal tenke over det"?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Petrol: Tror du virkelig at det mennesker som har laget alle disse store, spektakulere og sinnsyke korsnirkler?!

lillestorm: Lol! Alle idioter vet at disse kornsirklene er ekte!

Jeg tror det er utenjordiske vesener der ute og jeg råder dere å se dokumentaren om korsirkler.
Mens kornsirklene blir laget, svever det sånne lyskuler over.. (WTF!) Før så trodde folk at det var små alver som danset i kornsirklene og laget disse mønstrene..(?!) Og kanskje det er noe som hører til de utenjordiske..?
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
Sjansen for at det er intelligent liv utnfor jorden er helt latterlig liten. Jeg tror det finnes organismer og slikt, men der stopper det. Tror jeg
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Hehe, greit Heretic, jeg kan gi meg på tenke-delen Men antimaterie består av positroner, (den supersymmetriske onde broren til elektroner.) antiprotoner, (protoner) og antinøytroner. (nøytroner.)

I materie utgjør elektroner, protoner og nøytroner forskjellige atomer, ettersom hvor mange det er av hver av dem i atomet.

Antimaterie fungere på nøyaktig samme måten. Mest sannsynlig finnes det "anti-gull" og "anti-oksygen" som er satt samen av de samme kombinasjonene som vi kjenner igjen fra materie, i antimaterie ;P

Cluet er at all materie i vernsrommet er enten antimaterie, eller materie. Det finnes to teorier om hvordan fordelingen er: En sier at det finnes nøyaktig (på elektronet) like mye antimaterie som materie, mens den andre sier at for hvert milliardende partikkel, finnes det én mer materiepartikkel, og det er nettop DERFOR vi finnes idag, og vi ikke ble omgjort til energi igjen allerede i det første trilliard-dels-sekundet av the big bang.

For å "lagre" antimaterie trenger man to ting. Ett magnetisk felt som skal hindre antimateriepartikkelen i å komme i kontakt med materiepartikler. Og et mikroskopisk sort hull. Slike sorte hull er ekstremt små, og de oppstår hele tiden (mange ganger i sekundet) under testingene ved LHC (Large Hadron Collider.)

Jeg kommenterte tidligere hvordan materie og antimaterie hele tiden oppstår, og deretter eliminerer hverandre. Det skjer hele tiden, tusenvis av ganger i sekundet, over alt. Inne i hodet ditt til og med!

Det vanskelige er å suge den ene partikkelen inn i et sort hull FØR den kommer i kontakt med den andre, og deretter hindre partikkelen som er igjen å komme i kontakt med et eneste lite elektron. Skjer det, vil begge deler bli utslettet (transformert til enegri igjen.)

Klarer man å fange antimaterien uten å ødelegge den, og large store masser av dem, vil man ha en antimateriebombe, eller enda bedre... nok kraft til å forsyne hele jorda med strøm i hundrevis av år

Lagt til 2009-10-01 15:52:
Cosmo-cramer94: Hvis sjansen for at det finnes organismer er uendelig stor, er også sjansen for at organismene er en million ganger så avanserte og kunnskapsrike som vi. (og at de ikke er organismer, men "ekte aliens")
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
Tusen takk for alle innleggene, JEG har hvertfall lært kjempemye av dem, så fortsett gjerne med å opplyse GR

Bernt Erik: Takk!

Periso: Hvis det bildet som ble linket til tidligere, som viste et bilde av en alien, var ekte tror jeg at de er laget av mennesker. Nøyaktig hvordan de blir laget vet jeg ikke, da hadde jeg vært en rik og berømt mann i så fall, men jeg tror som sagt tidligere at det enten er noe slags stråling, eller noe som strøs over åkeren. Sistnevnte ville vært enkelt å oppdage, så det kan godt hende at satelitter (hemmelige) stråler ut noe som gjør at kornet oppfører seg på den måten det gjør, og i og med at kornsirklene bare blir mer og mer avanserte er det tydelig at det er noen tenkende/intelligente organismer som står bak, og ikke sopp for eksempel. Hvis den eventuelle strålingen hadde kommet fra verdensrommet ville radioteleskopene fanget det opp, med mindre romvesener sender ut radiobølger i en helt annen dimensjon enn vår. Det kan hende det er en mer fast form for stråling, som reagerer når den kommer inn i atmosfæren, noe som også forklarer de lysene du beskriver.

Det er forresten observert svevende lyskuler i en norsk dal. Kanskje det kan være noe av det samme (?).
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
God Blogg Petrol, med et tem jeg selv har tenkt mye over.
I og med at universet er så enormt stort, må det da være EN eneste planet med liv på.
Men da kommer spørsmålet:
Ligger de forran oss eller bak oss i teknologi?
Kan de tenke slik som oss mennesker, eller er de mer slik som dyrene er her på jorden?

Men hvis de kan tenke selv og har kommet ca like langt som oss eller lengre, hva tror de om liv på andre planeter?

Lagt til 2009-10-01 20:17:
Periso: Det at du ikke tror på "Sopp-teorien" ser jeg ganske ironisk, i og med at bildet ditt er av en FlueSOPP
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
litestorm, mesteparten av det du sier er sikkert sant, men du sier at hvis materie og antimaterie berører hverandre, forsvinner de og blir til energi. men det strider vel imot termodynamikkens lover. du sa at energi ikke har en masse, vet ikke om det stemmer, men hvis det gjør det, og resultatet av at antimaterie og materie kommer i kontakt er at massen forsvinner, og energi blir biproduktet, da forsvinner massen, gjør den ikke?

dårlig formulert, beklager det, men du forstår sikkert

har egentlig ikke så mye peiling på dette, i og med at vi ikke lærer en dritt fysikk på skolen
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Vel, det blir egentlgi feil å si at massen forsvinner. Den forsvinner bare midlertidig, da energi har noe som heter "potensiell masse."

Det er det samme som elektroner. De har "ingen masse" mens de fyker rundt i vakuum i lysets hastighet, men akurratt i det millimikrosekundet at elektroner er i kontakt med atomet eller hva det måtte være, har elektroner er aldri så mikroskopisk masse. På denne måten kan man få "lys-møller" til å fungere

Så energi har potensiell masse, og veier ingenting før det er transformert til materie og antimaterie.
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
HAHAHA!! DAGENS!!
Kornsirkler kommer liksom fra SOPP

kornsirkler kommer fra noko me ikkje veit kva er.
  • 0
Enig i at dette er ett spennende tema, og det må jo nesten være flere enn oss der uti. Ganske usannsynlig at det er kun oss.

La oss bare ikke håpe at det blir slik som i Independence Day, hvis vi en dag får kontakt av romvesener.

God blogg!
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Tusen takk til nintendodude og AcH Clawed!

Og litestorm: Hvor er det du lærer om alt det her?
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Petrol: Det er mange folk som er vitne til kornsirkler. Vi har en mann som fløy over en åker får å hente noe og etter et kvarter for han tilbake og da så han en kornsirkel, en ganske stor en. Så hvis menneskene skulle strø noe over åkrene, da må de ha gjort før han så det, på et kvarter(!)? Og hvordan skulle menneske klart å ha strød noe som blir akkurat til sånne mønstre?

Han har vel lært det på skolen eller så har han søkt litt rundt på Nettet.

AcH Clawed: Hvilket bilde er det`?
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!