Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

"Hvordan spille barnespill - og samtidig være kul."

DEL 2/3

Okey folkens, stille når Strifey har ordet.

Hvor mange av dere har øvd på å snakke om barnespill siden sist? Herr Jonaskram og frøken Gamer123 trenger ikke svare, for jeg vet at disse to personene tar undervisningen seriøst. Men back til dere andre igjen. Vi later som om alle har gjort leksa si - blir mye bedre stemning da. Okey?

Vi prøver igjen.

Hvor mange av dere har øvd på å snakke om barnespill? Wow, skal si folk her er flinke. Kudos til dere.

Men nok snikksnakk for denne gang. Over til dagens tema:

HVORDAN KJØPE BARNESPILL UTEN Å BLI SPURT HVORFOR DU KJØPER DET

Dere har lært å talk the talk. I morgen skal samtlige av dere kunne walk the walk. Så for å gjøre som i går, så begynner vi på begynnelsen. Det er ofte det enkleste, og på mange måter også den greieste måten å starte undervisning på.

"Sveklingmetoden", som den ofte kalles, heter å bestille spillene fra nettet. Da kan man lett unngå at andre oppdager hva man har kjøpt. Eneste problemet er hvis noen er med deg når du henter posten. Men da kan alle lære litt av nintendodude.

Uzura: Hva er det nå du har kjøpt på nettet?
Nintendodude: Bare en ny disk med hobbitdokumentarer. Skal du være med å se?
Uzura: ..nei takk.

Igjen gjelder det å velge ordene med omhu. Se an publikum. Hadde Nintendodude brukt andre ord, kunne utfallet lett blitt totalt annerledes.

Uzura: Hva er det nå du har kjøpt på nettet?
Nintendodude: Bare en ny disk med stormtrooperdokumentarer. Skal du være med å se?
Uzura: Jaa!

Når spillet først er trygt plassert i hylla, kan du chille. Da kan du bruke forklaringer som at det er et barnespill som er kjøpt inn for å underholde unge fettere som er på besøk, eller noe lignende. Jeg gjentar igjen, dette er sveklingmetoden.

"Hardcoremetoden" er ikke like enkel. Den krever mye planlegging, litt flaks og tro på egen overbevisningkunst.

Tar man byturen, er man ofte sammen med en eller annen på turen. Selvsagt kan man dra alene, men litt av sjarmen med byen forsvinner jo da. Som for eksempel muligheten til å ha en dyp samtale om Hannah Montanas antrekk over en kopp rykende varm kaffe. Mmmm..oops, drømte meg visst litt vekk nå.

Selvsagt går turen innen en lokal spillsjappe - jeg tror og håper at alle støtter den lokale spillsjappa - og du ser spillet i hylla. Hvordan skal man ta spillet i hånda, forklare hvorfor man kjøper det, betale det OG komme seg ut av butikken uten at man blir avslørt?

Nintendodude viser hvordan det ikke skal gjøres.

Uzura: Hvorfor kjøper du det spillet der?
Nintendodude: Littlest Pet Shop - navnet er jo så råfeet at det må jo være bra.
Uzura: Okey?..
Nintendodude: Sjekk grafikken da. Er jo på linje med The Two Towers.
Uzura: ....

Nei, hadde han fulgt mer med i timene, så hadde han visst nøyaktig hvordan han skulle taklet denne situasjonen.

Uzura: Hvorfor kjøper du det spillet der?
Nintendodude: Littlest Pet Shop har fått så sykt dårlig kritikk over alt, så tenke jeg måtte prøve det. Dessuten skal jeg skrive en anmeldelse på GR der jeg skal slakte det så sykt!
Uzura: Haha, gleder meg til å lese den.
Nintendodude: Har åpningen klar alt: "Hva kan man si om Littlest Pet Ship som man ikke tenker når man hører navnet? Absolutt ingen ting. Tittelen sier alt i dette tilfelle."
Uzura: Haha, du er rå.

Og verre er det ikke folkens.

Til neste gang håper jeg flere av dere har gjort leksen og prøvd dette i praksis.

Class dismissed.

Følg med videre. Kommer en del til i bloggserien "Hvordan spille barnespill - og samtidig være kul".
Ja, det er meg.
  • 0
Haha, jeg har lært nå. Skal teste det til neste gang, vil jo ikke stryke på del 3, det er jo eksamen.

Ingen gratis reklame på meg?
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Artig blogg, jeg skjønner ikke at noen ikke vil spille barne spill egentlig. Spiller ofte en runde med Super Mario eller Banjo & Kazooie. Disse er jo klassikere som ikke kan unngås å prøve;)
"I don't have a license to kill... I have a learners permit!"
  • 0
Haha xD Er vel bare JBOX jeg kjenner som er skikkelig gamer, og vi er så "åpen" om hva vi spiller, så det går nok greit uansett hva jeg velger
En Fuego!
  • 0
Nå hadde jeg aldri kjøpt ting som Hannah Montana, fordi jeg ikke tror at det kommer til å være bra på noen måte. Billig show = blæh spill, tenker jeg.
Men alle andre ting har jeg et åpent sinn for, og jeg bryr meg seriøst ikke hva folk synes om meg. (jeg er for cool til det ) It's like... Care... xD

okay, spøk til side, god blogg! Digger eksemplene dine, Strifey! :3
Hva skal morgendagens tema være?
Hvordan spille barnespill med venner, og samtidig være kul?
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
skal huske å øve på det du har sagt/skrevet
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg unngår alle disse problemene ved og kjøpe et supervoldelig spill samtidig, verre er det ikke . Men god blogg!
Kjærlighet er en flagermus som blir vasket med en tannbørste<3
  • 0
Kan jeg være med i del 3?!

Du kunne jo også sagt at du skulle gi Littles Pet Shop til en fjern slektning i Sibir, og når folk spør hvorfor det er i hylla di, sier du bare at det ble for hardcore for henne!
Decyfered!
  • 0
Det beste er jo bare å stjele spillet. Da blir du badass samtidig.

Faunvik: Da får du ikke gratis reklame.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Jeg vil være med! Dette var jo litt gøy
Just kill him with your awesome
  • 0
Hvorfor komme med unnskyldinger, å bare si du liker barnsligespill er mye enklere og badass
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Dette ble populært, Strifey. Grættis. Liker... stilen. Liker feelingen av TV-program jeg får. Haha, morsomt

Med fare for å høres desperat ut, oppmerksomhetssyk og masete: La meg få en monolog/dialog, hvis du klarer
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Eller:
-Hvorfor spiller du barnespill...?

-Søsteren min kjøpte det og det er masse lette trophies på det.

- Åja.

God blogg
Shitting dick nipples
  • 0
Dette kommer godt med når jeg skal kjøpe LittleBigPlanet!
  • 0
Den var sinnsykt bra, jeg lo så sykt godt!
Jeg elsker barnespill bloggene altså!
Aren't you a little short for a stormtrooper?
  • 0
Kongeblogg igjen Strife_Cloud

Det som er problemet med omtaler av barnespill - er at det er feil personer som omtaler de

Selv har jeg spilt over 200 barnespill og vet hva jeg skal se etter hver gang jeg tester et barnespill. Faktisk er en stor del av barnespillene bra selv om de blir slaktet av media
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
genial blogg Strife_Cloud

Dine blogger er alltid geniale og det samme er disse tegningene
  • 0
Elsker timene dine xD
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!