Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jepp - hele 500 vil dø av svineinfluensaen i Norge og over 100 000 er nå blitt smittet sies det. Nå oppfordres vi alle til å ta en vaksine som ingen vet noe om langtidsbivirkninger på. Selv er jeg litt skeptisk, men kommer nok til å ta vaksinen om jeg får muligheten.

Etter å ha sett en haug med reportasjer hvor folk på gata er blitt spurt, viser det seg at det ikke er mange som kommer til å ta vaksinen på grunn av at man ikke vet hvilke bivirkninger den har. Har vi grunn til å være skeptiske eller har legevitenskapen kommet så langt at man ikke trenger å bekymre seg?

Har hørt om flere tilfeller på vaksiner som er satt på folk hvor det etter en del år har oppstått bivirkninger. Derfor skjønner jeg godt at norges befolkning er skeptiske, men likevel er ikke denne vaksinen for svineinfluensaen såpass viktig for å unngå spredning at man bør ta den? Hva tror du? Kommer du til å ta den om du får muligheten eller er du blant dem som er skeptisk og ikke føler man vet nok om bivirkningene? Føler du kanskje at du ikke trenger den?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
tror nok ikke jeg gidder å ta vaksinen, er litt skeptisk, men det er ikke det som er hovedgrunnen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg har ingen tall for Norge, men jeg leste ihvertfall et sted at 1000 personer dør av vanlig influensa i Danmark hvert år. Så hvis vi slipper med unna med 500 døde høres ikke det så utrolig uvanlig ut.

Det mest urovekkende med svineinfluensaen er vel at unge forholdvis friske personer også har gått av med døden, men for alt jeg vet er ikke dette så uvanlig heller. Kommer nok uansett ikke til å ta vaksinen. Ikke fordi jeg er redd for bivirkninger eller noe slikt, men mer fordi jeg ikke tror den trengs.
This is great banter, it really is.
  • 0
er skeptisk, og veldig kynisk og sier, hva gjør 500 når alt 100k er smittet og man forventer et par millioner smittede? vil ikke ha en ny vaksine som faktisk ikke er blitt testet helt ut enda...
  • 0
Vel, jeg overlevde uten noen store problemer. Det dør flere folk av vanlig influensa, men det hører vi ikke noe om..
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Liker ikke sprøyter og er en smule skeptisk til vaksinen så jeg kommer nok ikke til å ta den. Siden jeg er forsiktig med å komme for nærmt syke folk, deler aldri på falsker osv kommer nok jeg forhåpentlighvis til å klare meg.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Kommer nok ikke til å ta vaksinen, jeg vil helst vite bivirkningene før jeg tar sprøyter. Vet jo ikke om den gjør at vi havner i rullestol om 5-30 år
  • 0
Alle som nekter å ta svineinfluensa er egoistiske, naive tullinger.

Hva F@3N får dere til å tro at dere vet mer om medisin enn leger og professorer som har studert medisin hele livet? Kanskje "Ikke fiks det som ikke er ødelagt"? Jasså, så fordi du ikke er syk, kommer du ikke til å bli syk heller? Pussig det der..

Kanskje argumentet ditt er at du ikke er i faresonen, og du har lest i VG at svineinfluensa bare er farlig for de som er i faresonen (astma, lungesykdommer, diabetes osv) Hvorfor døde en mann i forrige uke på Haukeland av svineinfluensa, som var helt frisk før han ble smittet.

Kanskje du har en bror, søster, kjæreste eller foreldre som er i faresonen, og hvis du smitter han/henne vil han/hun bli mye mye sykere enn du ble.

Så selv om du er så beinhard og selvsikker at du umulig kan dø av svineinfluensa, bidra med å redde de som er i faresonen.

Det aller værste som KAN skje som bivirkning av vaksinen er at du lammes. Sjansen for dette er 1 av en million. Sjansen for å bli smittet av svineinfluensa er: 30% ifølge Folkehelseinstituttet. De sier også at 700 000 mennesker i Norge er i faresonen...
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
Tror vaksinen er for de i faresonen, helst ettersom man kan være allerigisk og få en sykdom av vaksinen også.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
I ÉN spiseskje med olivenolje er det mer kvikksølv enn det er i vaksinen.
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
En smittet person = ZOMBIE ATTACK!

Det hadde vært kult...
  • 0
Jeg bryr meg ikke om det og jeg er ikke redd for å få det.
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
Jeg kommer uten tvil til å ta vaksinen. Jeg fikk bskjed om at jeg var i det man kunne kalle faresonen pga min astmadiagnose... Til vanlig blir jeg helt slått ut av en ordinær forkjølelse, så svineinfluensa'n vil sannsynligvis ta livet av meg...
Post proelia praemia bitches!
  • 0
Jeg har hørt mye kjipt om selve vaksina, så jeg er ganske usikker på dette her, altså.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Jeg kommer ikke til å ta noen vaksine.
Har sprøytefobi til tusen, så det er ikke fordi jeg har noen tvil på om den virker.

Har influensa nå, om det er baconinfluensa eller ei vet jeg ikke.
Jeg har vært i kontakt med mennesker som har hatt det.
Men den føles som en vanlig influensa
(noe de også sier den gjør i noen tilfeller).
  • 0
tull og tøys det er igen bivirkiger på utangen en denn er dyrket på egg så det kan betty at de som er alergisk mot egg kan ikke ta vaksine^^

Lagt til 2009-10-22 14:44:
+ at jeg MÅ ta vaksinen pgn asma og stive lunger
på grunna jeg er født veldig fortilig
Hagger says: That is the biggest explosion in my entire life
  • 0
Jeg tror dette bare er tull. Svineinfluensaen er kraftig oppskrytt.
  • 0
Søskenbarnet til kompisen min døde nylig av fluensaen. Hun var utviklingshemmet og hadde dårlig imunforsvar.

Selv om dette er en vekker så tror jeg ikke at jeg skal vaksinere meg. Føler det ikke er noen grunn ettersom jeg har god helse og slikt. Eneste som får meg til å tenke litt er at jeg kan smitte andre som ikke har like godt imunforsvar.
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Jeg er svært skeptisk til denne unfluensaen. men siden jeg bor på en grisegård, må jeg antageligvis vaksinere meg..
  • 0
  • msb
  • msb
500 er ikke mye
  • 0
500 er et skrekktall i forhold til de 1000 som dør hvert år i Norge av vanlig influensa

Tror ikke jeg gidder å ta vaksine jeg heller. Så lenge man er i tvil om den er farlig, ser jeg på det som en større risiko å ta den enn å ikke ta den
  • 0
500 er ikke så ille da..
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Jeg kommer nok til å ta vaksinen, ikke bare for min egen del, men også andre rundt meg. Er en smule skeptisk, men jeg tar den hvis jeg får tilbudet...

500 virker kanskje veldig lite, men hvis man tar med i beregningen at hver av dem har ca. 20 stykker som er nært knyttet til dem blir det fort 10 500 personer denne sykdommen går hardt utover. Jeg tviler på om dere sier det samme hvis dere er én av dem.

Bra du tar opp dette temaet, og et veldig morsomt bilde
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Skal ikke ta vaksinen, er også helt enig med Litestorm
  • 0
Har allerede tatt den.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!