Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg er vel kanskje en som mange av dere ville ha sagt hadde støv på hjernen og kanskje ligger det noe i det. For hver uke støvsuger jeg PC-en og tastaturet, pusser støv av høytalere, skjerm, mus, musmatte m.m. Spesielt inne i PC-en er jeg påpasselig å støvsuge. For det samler seg enormt mye støv i vifter på CPU-kjøleren, skjermkortet, strømforsyningen og ellers rundt i kabinettet.

Det er viktig for meg å holde mitt spillutstyr i orden med tanke på å evt. bevare det lengre. Jeg slår heller ikke på tastaturet eller musen hvis det går galt i spillingen. Da sender jeg heller ut noen kraftige banneord med sikkerhet på at barna sover sin dypeste søvn.

Også mine konsoller passer jeg på og støvsuger dem og ser til at barna behandler dem fint.

Like før jeg startet på jobb i dag hadde jeg min ukentlige seanse og støvsuget PC-en mer eller mindre ren for støv. Neste gang jeg skal til Biltema skal jeg kjøpe pressluft på boks slik at jeg virkelige får bukt med finstøvet som samler seg i PC-en. Det er en ting du bør passe på er å holde i ro viftene mens du støvsuger for ellers kan du ødelegge lagrene i viftene.

Hva med deg - er du også en som tar vare på spillutstyret med å vaske det, pusse støv og i så fall hvor ofte gjør du det? Har du opplevd at gamingutstyret ikke har fungert på grunn av for dårlig vedlikehold?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg renser faktisk PC'n min for støv hver dag. Ikke selve PC'n... det skjer kanskje 1 gang i uka. Men tastaturet og selve PC boksen.
Aren't you a little short for a stormtrooper?
  • 0
Er nok ikke så flink til å støvtørke utstyret mitt som jeg burde være. Gjør det av og til da- når jeg gidder. Burde ta en runde i PC'n min med trykkluft, men det er så langt til butikken
Always look on the bright side of life...
  • 0
må du gi deg bernt, liker selv lukta når støvet brenner innenfor kabinettets lune isolering. Hadde overopphetingsproblemer lenge, viste seg at prosessorvifta gikk med redusert fart pga støvansamling i filteret over som faktisk utgjorde ganske så mye friksjon til sist.

Slitsomt å åpne laptopen også, er noe opp mot 20-25 skruer for å demontere alt.
Btw: Det ble et dundrende underskudd sist Norge var vertsnasjon for sykkel-VM...
  • 0
Støvsuger aldri, eller gjorde det en skjelden gang da jeg brukte stasjonæren, bruker laptop for øyeblikket, "vasker" avogtil skjermen
  • 0
ps2 er snart 10 år gammel, og den funker fortsatt, den er garantert FULL av støv.

helt ærlig, støv utenpå maskinen er ikke farlig, og jeg er redd for og fucke opp noe når jeg skal blåse luft inn i åpningene enn det evt støve som alt ligger der..

så nei.

Lagt til 2009-10-29 14:09:
kan skjønne vedlikehold av støv på pc tho... men jeg hadde nok ikke gjort det der heller.
  • 0
Jeg støvsuger nesten aldri dataen min men xbox'en passer jeg på, for der vet jeg at den kan få RROD av overoppheting. Men jeg burde bli flinkere til å støvsuge dataen
Fem-stjerners medlem
  • 0
Oj sann!... Dette har jeg omtrent ikke tenkt på. Lap-topen min er snart 3,5 år gammel, og jeg har vel aldri vasket den på den måten du snakker om her. Er ellers veldigforsiktig med slikt utstyr når det gjelder evt. støt o. l.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Ååååå... Svosj!! Der forsvant en viktig del av Pc'en din inn i støvsugeren..!!!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
hm... begynner å samle seg litt smuler og støv mellom tastaturet....
jeg slår heller ikke i tastature banker heller i bordet eller reiser meg og slår noe om d blir skikkelig gale
  • 0
Vedlikeholder fint lite med pc`en ja
Bare når jeg merker at det feks har kommet støv i laseren på gaming musen at jeg prøver å gjøre noe med det.

Så jeg bruker vel støvete utstyr helt til jeg trenger å gjøre noe med det
Speak up! you feel worse if you fail. A coward never tries.
  • 0
Det gjelder å passe godt på om man støvsuger PC-en ja Filimonki
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
vel en gang i månden kansje men jeg er ikke noe serlig god til å rense jevlig
Per aspera ad astra
  • 0
Støvsuger mer eller mindre aldri noen av Pcene mine. Maks 1 gang per år.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Har støvsugd inni pc'en en gang på de 2 åra jeg har hatt den.

Hvor mye koster forresten trykkluft? hadde ikke vært dumt å tatt seg en runde!

Og hvordan rengjør man konsoller? Holder du støvsugeren bak på viften da eller?

Er forresten flittig til å bruke sånn våtduk å rense tv og pc skjermen
  • 0
Jeg har aldri støvsugd pc
  • 0
jeg brukes støv klut på tastaturet, men det er vel det eneste.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Pøh! Hvem er det som støvsuger PC'en da..?
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
Må tørke støv omtrendt hver dag... Lurer på hvor alt kommer fra. Har aldri støvsugd inni pc'n da.
  • 0
Det finnes vanntette tastaturer... så da kan du godt gi det en omgang med oppvaskmaskinen !
Ha støvsuget PS3-en en gang. men tv skjermen har jeg gitt opp å vaske, den suger til seg støvet fra en haug med gamle bilblader og bøker.
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Støvsuger datamaskinen en gang i måneden men tastaturet har ikke blitt renset på over 2 år
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Gjør ingenting...Men jeg bruker den så mye at det ikke samler seg støv...Forhåpentligvis
  • 0
Jeg har aldri gjort det Jeg aner ikke hvordan man gjør det. Jeg er redd for at jeg uheldigvis skal rive noe løst og støvsuge det opp inne i pc'en/konsollen.

Så er det noen som kan gi meg en guide??
Gi en mann en fisk og du vil mate han for en dag. Lær en mann å fiske og du vil mate han hele livet
  • 0
Tror ikke det selges på biltema i norge sorry med mindre du har kompressor
  • 0
Pressluft på boks er en genial ting! Bruker å kjøpe det selv, men bruker den ganske sjeldent da Antecs geniale støvfilter på P182 gjør jobben mye enklerer for meg.
Bruker å vaske filterene ett par ganger i måneden. Fint å bare måtte å vaske filterene og ikke hele pc'en
Hardware: Antec P182 | Q6600@3,2GHz | 8800GTS 640MB @613/1419/850 | Abit IP35 PRO| 2x2gb Mushkin pc8000 1000mhz | Mist 600W | 2TB diskplass | ViewSonic VX922 19"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!