Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I menneskeår er gaming et veldig ungt fenomen. Maks 30/40 år. Helt fra Pong ble skapt tidlig på sytti-tallet har video spill eksistert. Og hele tiden, fram til nå har ting forbedret seg. Lyden har gått fra "piiiiiiip" til "piipiiipiiipii". Grafikken (som før i tiden bare var firkanter og slike simple figurer satt sammen til en større...ting) har i dag utviklet seg såpass at det er nesten kan kalles virkelighetstro grafikk, og det er ikke verst!
Men hva om man ti år i fremtiden har 100 % virkelighetstro grafikk på sine Xbox 2160 og Playstation 5. Hva da? Hvor bærer utviklingen oss da? Trenger vi mer utvikling?

Om 40 år, hvor står vi da? Har vi full 3D simulation gaming hvor vi faktisk tar på oss en drakt og løper rundt i stua og skyter med lekegevær? Kan det kalles gaming lenger da? Skal ikke gaming være avslappende og ta oss med til steder og la oss gjøre ting vi vanligvis ikke kan gjøre? Jeg er skeptisk.

Kanskje det ikke finnes gaming lenger. Hva om hele markedet ble så fullt av oppfølgere som ikke tilførte annet nytt enn noen ekstra sedler i utviklernes lommer, (vi nevner i fleng: DSi XL, PSP 3000 og Super Elites) at alle ble lei til slutt.
Kanskje Microsoft har kjøpt opp alt av spillutviklere (innkludert Nintendo) og dermed ikke trues av konkurransen lenger så de kan bare lage elendige spill fordi folk har ikke andre alternativer? Hvordan høres Wii Music 14 (til Xbox 10000) ut? Pretty awesome huh?

Så jeg foreslår følgende: Når ting begynner å sakke opp om 10/20 år, frys deg ned til år 3000, der videospill er gjennoppfunnet (på planeten Nglock (Sektor 7)). Du vil takke meg senere. Over et slag Pong.
Just kill him with your awesome
  • 0
Om 40 år vil den kunstige intelligensen ha tatt over verden. Enkelt og greit.
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Ikke en svært så liten merkelig blogg

Men jo, det er et tema som er vanskelig å finne svar på. Men det bekymrer ikke meg så mye akkurat nå, fordi nå sitter jeg i en slækk sittestilling, med min sixaxis kontroll i hendene og spiller GTA IV m/ tilbehør (goddis )

Hvis han syke amerikanske spill proffesoren fortsetter har vi gamere kansje en mørk fremtid? Hvem vet?

PS. takk for hintet, det skal jeg ta vare på .
Jesper. -- Mobo: MSI Z97 G5. PCU: Intel i7-4770K. RAM: Corsair 16GB. GPU: Geinward GTX 660Ti 2GB. SSD: Intel 240 GB. HDD: WD 3TB. Tower: CM Storm Scout 2 Advanced. Monitor: BenQ LED RL2455HM (x2). Keyboard and Mice: Steelseries. Headsett: Qpad QH-90.
  • 0
haha god blogg men hvem vet den som lever får se
Per aspera ad astra
  • 0
Veldig fin artikkel, å vente er vel eneste måten å finne ut hva som skjer.

Men har ikke Wii allerede tatt vekk litt av "avslappingen" ved spill med Wii fit for eks.
Quoting Yahtzee "...and no-one relaxes by flailing their arms around..."
GLaDOS: Maybe you'll find someone else to help you? Maybe Black Mesa? That was a joke, haha, fat chanse!
  • 0
Decyfer: Som sowns sa: den som lever får se

Jayz-x: Godt tips

Lufte: Yahtzee kan få sagt det
Du har nok litt rett
Just kill him with your awesome
  • 0
Jeg skal bli spillutvikler selv, så jeg skal sørge for at dette ikke skjer .
Kjærlighet er en flagermus som blir vasket med en tannbørste<3
  • 0
*Spiller ferdig Ballad of Gay Tony og går og legger seg i fryseren*
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
kryper oppi senga med ds spillene og en iskremboks*
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Om 40 år vil spillene være så gode og smarte at de spiller oss
Shitting dick nipples
  • 0
Hvordan skulle jeg kunne takke deg hvis ikke du har gjordt det samme? Tror du det går bra å bruke fryseren?
We have to nuke our imagination!
  • 0
Hvordan spill blir i framtiden er vell ganske vanskelig å spå og bare den som lever for se.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
neste år kommer sonys wand der man styrer akkurat med hånda og har på seg 3d briller. også kommer project natal
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Gaming will win. Kanskje jeg skulle ta rotta på lederen i MS før han får gjordt noe...
  • 0
Grafikk blir vi ferdige med om ikke så lenge. Tror fokuset vil heller ligge på A.I, fysikk og slike ting
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
God blogg

Tror nok vi ikke kommer til å overleve lenger pga utslipp av giftige gasser som truer klima. I år 3000 vil nok vi flyttet til Mars pga Jorda ble ødelagt av forunrensing
  • 0
Siterer -sebastian-:
Grafikk blir vi ferdige med om ikke så lenge. Tror fokuset vil heller ligge på A.I, fysikk og slike ting


Vi har fortsatt litt å gå på når det gjelder grafikk. Grafikken er ikke optimal på 360 og PS3 akkurat.

Lagt til 2009-10-31 12:45:
Siterer The Lost Boy:
God blogg

Tror nok vi ikke kommer til å overleve lenger pga utslipp av giftige gasser som truer klima. I år 3000 vil nok vi flyttet til Mars pga Jorda ble ødelagt av forunrensing


Ja ja flytte til Mars der er det jo ikke noen atmosfære å ødelegge i det hele tatt... Ikke er det noe å leve av der heller.
  • 0
Interessant blogg, og det virker ikke så veldig usannsynlig heller. Store selskaper (eller corporations) tar stadig over og skaffer seg nærmest monopol på enkelte artikler/varer. Veldig god blogg, og jeg liker slike hvor man "spår" om hvordan spilling vil bli i fremtiden. Håper du ikke har rett.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
kun fremtiden vil vise.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Hvordan høres Wii Music 14 (til Xbox 10000) ut?


I barfed...
Nei, seriøst.. Gaming framover håper jeg utvikler seg slik at vi fortsatt har dem i de formatene vi har dem, men ikke mer. Utviklingen bør heller gå på å perfeksjonere det vi allerede har. Grafikk, fortellerteknikker, gameplay... etc.
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
Haha ^^

Dette har jeg ofte spurt meg selv. Selv nå har det nesten begynt å gå litt for langt. Jeg mener, tenk så mange utviklere som bare tenker på penger og produserer drittspill med lisenser osv. Utviklerer som satser på enkle spill som ikke skiller seg ut... Jeg er ute etter noe nytt, men samtidig gammelt... Tradisjonelt.

Jeg sier bare: screw natal, screw motion controller, gi tilbake N64-kontrolleren jeg hadde i hånda for 10 år siden!
En Fuego!
  • 0
Godt sagt Gamer123, akkurat nå har jeg veldig lyst på noe simpelt, aller helst et tur-basert RPG til PS3. Noe slikt som FFX hadde.
The sacred number: 1547-6825-9608 (Brawl)
  • 0
Gamer: N64 = Ja takk!

Selv håper jeg for eksempel at PS3 og 360 holder seg i hvertfall 5 år til, men dette kommer neppe til å skje
Just kill him with your awesome
  • 0
Vell, forhåpentligvis vil vi fremdeles game i lang framtid. Men det skulle ikke forundre meg om gaming ble langt mer/mindre populært av en eller annen grunn.

Fin blogg
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!