Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg hørte på radioen i dag at spillavhengighet er blitt mer og mer vanlig. Spiller du mer en 5 timer så er du definitivt i faresonen, og bør fjerne alle spillkonsoller fra hjemmet. Det oppfordres til andre sunnere fritidssysler.

Noen av punktene som var nevnt:
- Går spillingen ut over innsats på jobb/skole, den sosiale omgangskrets samt personlig helse.
- Humørsvingninger, depressiv og irritabel.

Sjekk ut henne karen her.
http://www.youtube.com/watch?v=PbcctWbC8Q0


Heldigvis spiller ikke jeg så mye, så jeg slipper å legge bort modern warfare2 med det første. Og hva er egentlig sunnere fritidssysler?
Innebandy , fribryting og radiobingo og isfiske frister ikke akkurat meg.

Jeg synes ikke fem timer er så skrekkelig mye . Holder meg på ca 2-3 timer.
Skulle ønske jeg hadde tid til mer. Hvor mye spiller du ? Kommer du til å sette i gang tiltak hvis du føler symptomene stemmer? Hva med å sette opp en støttegruppe for anonyme gamere på facebook...
-Kill -Loot -Return.
  • 0
jeg spiller veldig lite nå grunnet skole, så jeg spiller ikke mer en 1time for dagen (med visse unntak)

bryr meg ikke om slikt tøv som er nevnt, jeg har gamet i 10 år og har aldri vært avhengi, og kommer heller aldri til å bli det.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
spiller nesten ikke lenger...på konsoll...

siste jeg spillte var ff X i en uke for å spille det gjennom for en gangs skyld men...veit ikke..elsket å spille før

spiller aion på pc nå for tiden da men..blir ikke mer enn maks 2-3 timer
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Siterer bent_a:
Spiller du mer en 5 timer så er du definitivt i faresonen, og bør fjerne alle spillkonsoller fra hjemmet. Det oppfordres til andre sunnere fritidssysler.


Fire timer var det vel de nevnte? Vel, spiller ikke fire timer om dagen gjennomsnittlig, men hender jeg spiller mer enn fire timer noen dager. Det har aldri gått utover det sosiale, eller min helse, og jeg velger når som helst å dra på byen fremfor å sitte hjemme å spille. Spilling er det jeg driver med når jeg ikke har noe annet å gjøre, og jeg prioriterer spilling ovenfor å se på TV, lese bøker og andre slike ting som regnes med som tidsfordriv, derfor blir det en del timer uten av det går utover helse.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Play
  • Play
blablabla, de snakker om noe de ikke har peiling på. Fordi en kanskje er litt dum i hodet betyr ikke at alle de andre 300 millioner gamere er d -.-
  • 0
Haha! I forrige døgn spilte jeg 25 timer

Jeg er langt i fra spillavhengi. Jeg spiller fra 2 til 3 timer om dagen. Så klart spiller jeg lengre når jeg har et nytt spill, mye fritid og sånn. Men det går ikke utover "livet mitt". Spillinga er jo en del av livet. Jeg har gode karakterer på skolen ( 4, 5 og 6), jeg er med på mange aktiviteter og er mye med venner og lekser kveler tida mi. Men jeg får det til. Jeg vil først å fremst si at de burde jekke ned på de som røykte over to røyker om dagen. Er ikke det værre?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Speler faktisk ikkje så mykje lenger... har ikkje tid :/
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Var avhengig av spill før, når spiller jeg nesten ikke lenger. Veldig flink til å kaste bort tid på internett uansett da...
Always look on the bright side of life...
  • 0
Gamer fra jeg kommer hjem klokka 3-4 til jeg legger meg 12-01

Jeg klarer jeg kjempebra på skolen, og får gjort alt av lekser, og prioriterer det meste foran spilling. Riktignok blir det ikke noe mer fysisk aktivitet enn de to timene gym vi har i uka, men jeg klarer da og springe opp trappa og gå til busstoppet om morgenen...
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
De folka veit ikke hva dem snakker om, jeg spiller ganske mye,men mest i helgene. Gjør lekser også.

Men er faktisk ikke hver dag jeg spiller,men hender at jeg spiller litt Snake på facebook på skolen
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Jeg er nok avhengig i mindre grad. Jeg spiller når jeg kan og prioriterer det over venner som jeg ikke er så god venn med men de jeg er god venn med kommer over spilling. Driver med 6 fritidsaktiviteter og får nesten bare 5 på skolen så det går nok greit. Spiller maks 1 og en halv time om dagen (egentlig ikke moren min inbiller seg det) Men er mer ute enn inne
Våre fiender er oppfinnsomme og ressurssterke. Det er vi også. De slutter aldri å pønske ut nye måter å skade vårt land og vårt folk på. Det gjør ikke vi heller. George W. Bush
  • 0
Jeg spiller vell egentlig ikke så veldig mye grunnet lite spill å spille, men veldig flink til å sløse bort for mange timer på teh internetz.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Var avhengig av WoW før, men det har kutta seg ned en del timer der ja.
"Who believe's in the boogeyman?"
  • 0
Har ikke gjort en eneste matteoppgave i boken min og har såvidt sett gjennom det vi jobber med, men får likevel 6'ere på prøvene! Jeg har dog bare praktisk matte...

Føler at noe av dette kan stemme, men at det avhenger av enkeltpersonen hvordan spilling påvirker han/henne som individ. Selv har spilling nok hatt en negativ innvirkning på meg selv og har medført en del lette depresjoner, men hobbyen min har dog aldri medført seg noe alvorlig og har ikke gått utover prestasjonene mine på skolen. Karakterene mine er gode de...
Min kreativitet måtte gi tapt her...
  • 0
øh.. spiller vel 1-2 timer
Per aspera ad astra
  • 0
Sitter mange timer på PC ja, men spiller ikke mye. Kanskje 1-3 timer daglig men 2-4 timer i helgene.
  • 0
Skal nok ikke si meg som avhengig selv. Spiller kun 1-2 timer mandag, onsdag, torsdag og kanskje 2-3 timer til sammen resten av dagene
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
En periode over 1 år spilte jeg veldig mye wc3. Kunne bli 6+ timer på skoledager og i helgene kunne det bli 10-15 timer. Det var helt sykt, men merkelig nok gikk det ikke utover skolen i så veldig stor grad..
4.Kings Dont contact us, We'll contact you
  • 0
Spiller i gjennomsnitt en halvtime om dagen jeg tror jeg
Er vel ikke i faresonen, i og med at jeg trener mer enn jeg spiller i gjennomsnitt ^^
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
spiller en god del (kanskje for mye) men jeg vet at jeg ikke er spillavhengig, ettersom at jeg overlever uten spilling. Har venner som betyr litt mer en SSMB
  • 0
Spiller ikke så mye som jeg skulle ønske, for det meste n00ber jeg rundt på teh interwebz isteden...
Take off every zig, for great justice
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!